Jag fick detta i julklapp och är kalasnöjd. Jag gick ju visserligen från ett Logitech G15v1 med trasig display, bortnött färg och diverse andra tveksamheter det stått ut med sen jag köpte den 2005, så kraven var väl inte astronomiska.
Men jag kan säga att jag alltid har varit tveksam till mekaniska tangentbord eftersom jag tyckt att även icke-blåa brytare har låtit för mycket. Silent-switcharna i den här modellen hjälper att framförallt ändra pitchen på ljudet så att det blir bra mycket mindre störande. Rekommenderas.
@Arzei:
Håller med dig angående brytarna, dom är riktigt bra enligt mig. Det känns inte helt som Red, vilket det inte heller är, det är något raspigare känsla då man trycker ner dom men efter ett tag är det riktigt skönt, och ljudet dom ger ifrån sig är precis lagom
Haft det i någon måndag nu och det är definitivt det bästa tagnentbordet jag ägt!
Grymt roligt att höra att ni är så nöjda med era tangentbord. Har ni några frågor angående dom så är det bara att höra av sig till mig.
När ska Corsair sluta med sina galet tjocka och klumpiga tangentbordssladdar med dubbla pluggar? Helt sinnessjukt stolligt. USB är till för att man bara ska behöva EN kontakt per tillbehör!
Rena vansinnet, jag köper aldrig i livet något mer skräp som har en sladd lika grov som en högspänningskabel; två tangentbord räcker så bra som det är.
Har använt detta tangentbord nu i över en månad och måste säga att det är riktigt nice. Ljudnivån är precis perfekt att det inte stör mig själv (och andra) i huset samt att den mekaniska känslan fortfarande finns medan man skriver. Kan dock hålla med om att känslan när man trycker ner är lite förminskad jämfört med brytare utan dämpning.
Ett klart minus som @anon132576 nämnde är sladden, vad i helvete är det för monster?
Anledningen till dubbel-USB kabel på våra RGB-tangentbord är för att tangentbordet även ska gå att använda med USB 2.0 portar. Eftersom USB 3.0 levererar mera ström så räcker de med en kabel, men inte med USB 2.0. RGB-belysningen kräver lite mera kräm. Det och att det är en USB-port på tangentbordet är anledningen till en tjockare kabel.
"Detta innebär att förhållandevis kompakt tangentbord som, till skillnad från aluminiumskapelsen K70 RGB, är tillverkat av plast." PLAST, där sjönk det skeppet!
tycker personligen att fonten på tangentbordet ser otroligt snygg ut.
men de finns några saker jag stör mig på, och den enda anledningen är pga dess pris som jag stör mig på de.
1. PERSONLIGEN tycker jag att det borde vara en usb 3 hubb om tangentbordet kostar lika mycket som en helt okej datorskärm gör.
2. varför är det plast? k70 som är mycket billigare är av metal.
3. varför läggs de krut på nkey rollover? du behöver bara kunna trycka ned max 7 tangenter samtidigt. inte 40st
Strafe RGB har vi lanserat för att det ska vara en billigare version av K70 RGB. Därför är det yttre i plast, dock så sitter de en stålplatta inuti tangentbordet som gör det väldigt stabilt, det väger till och med mera än K70 RGB.
För det priset kan man ju lika gärna köpa sig valfri K70 och billiga o-ringar från tex Aliexpress istället...
Fast MX Silent brytarna från Cherry MX är inte alls samma som om man använder sig av O-ringar. O-ringar dämpar endast nedslaget, och inte på ett optimalt sätt, Silent-brytarna har dämpningen inuti brytaren och dämpar både ner och upp.
Det ljud som drev mig åter till membranbrytare var det metalliska ljudet som uppstår när plasthatten initialt slår ner på fjädern. Det ljudet verkar kunnna dämpas märkbart av den här designen, eller är det fortfarande bara Topre som är betydligt snällare mot öronen ur den aspekten?
Silent-brytarna har en dämpning inuti själva brytaren som både dämpar nerslaget och när tangenten slår upp igen.
Ett mekaniskt tgnbord i plast med svampiga tangenter precis som ett 100 kr tgnbord från deltaco allt det för endast 1500 kr.
Tack men nej tack.
Fast nu är det inte ens i närheten så.
Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan