Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Skrivet av lassefrasse:

Nytt system på jobbet tvingade mig att ta ledigt nu i slutet på året, och det är så jävla tråkigt...

En tjej skrev plötsligt till mig på nätet och sa att hon sett mig i en butik, dumjag svarade kort och tråkigt för att inte bli sårad då hon inte visat intresse tidigare. Varför tog jag inte chansen och framstå som käck och rolig istället.. ååh...

framstå som rolig nu då ? skriv att du fick hjärnsläpp och att du omedelbart måste ses på en fika nu om en timme!

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Sådär, ungen lämnat på dagis.
En i personalen kommer ut, dom har nog fått sig en redig jävla omgång.
Då det bara flög ut förlåt & ber om ursäkt i princip varje mening.

Och slutnotis på det hela, vi har inte gjort ett enda fel, med varken tider vi uppget eller lämnat/hämtat sonen.

Sen förklarade jag vääääldigt noga att hur DOM sköter sina tider & scheman vem som jobbar osv, har inte jag med att göra.
Inte fan ber jag dom ringa min chef för att förklara mina arbetstidser/dagistider.
Vi betalar max pris för en tjänst , 1200kr/mån ÄVEN om vi inte FÅR nyttja platsen till fullo.

Så nu är det klart iaf

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

En bil svängde in precis framför mig idag, utan att blinka! Förbannat!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxB:

Jag är 27.

Du har rätt, det var en överdrift. Men om jag utgår från mig själv så är jag ganska benägen att svara om det är en intressant människa som jag nyligen träffat.

Jag ska försöka avvakta någon dag till så får jag se vad det leder till.

Tack för tipsen, skönt att få någon annans perspektiv på saker Ibland blir man lite yr i bollen när det gäller sånt här, iaf jag.

Jo, yr i bollen blir väl alla.

Visst, man kan ju misstänka att hon inte är så intresserad i och med att hon inte svarar men eftersom vi (eller i alla fall jag) inte vet orsaken till uteblivet svar är det onödigt att försöka fundera på orsaken.

Lycka till! Och skulle det skita sig har du en hel underbar asienresa att glädja dig åt. Den blir en effektiv distraktion.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Fruktansvärt irriterad för att jag inte får igång webIDE på min raspberry pi. Suttit med det i närmare 7 timmar och har inte närmat mig en lösning det minsta. ¤##&¤%&&"#()#¤

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem

Inte ens en timme kvar på jobbdagen, i princip ingen kvar på kontoret, bara väldigt svårlösta buggar att jobba med. Låg motivation. :/

Permalänk

Tråkig dag som följs av tråkig helg. bah, om det ändå kunde bli måndag snart så man kan få jobba.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassefrasse:

Tråkig dag som följs av tråkig helg. bah, om det ändå kunde bli måndag snart så man kan få jobba.

Nåt kul måste du väl kunna hitta på? Har du inget intresse du kan pyssla med?

Permalänk
Skrivet av wranzzon:

Nåt kul måste du väl kunna hitta på? Har du inget intresse du kan pyssla med?

Saknar delar för att gå vidare i mitt raspberryprojekt. Tråkigt väder för att skruva på bilen. Hittar inga roliga tv-serier.
- Vore väl att städa huset kanske kanske. Eller åka till jobbet och städa dom lokalerna som en överraskning, eller nej vänta det gjorde jag igår. *hum* Fortsätta gymma på min nya gummiboll och läsa den tredje och sista boken jag köpte. Fast bok 2 var kass så anar att den 3e är det också. haha

Ja, jag behöver nya hobbys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassefrasse:

Saknar delar för att gå vidare i mitt raspberryprojekt. Tråkigt väder för att skruva på bilen. Hittar inga roliga tv-serier.
- Vore väl att städa huset kanske kanske. Eller åka till jobbet och städa dom lokalerna som en överraskning, eller nej vänta det gjorde jag igår. *hum* Fortsätta gymma på min nya gummiboll och läsa den tredje och sista boken jag köpte. Fast bok 2 var kass så anar att den 3e är det också. haha

Ja, jag behöver nya hobbys.

Nåt slags tv-spel av nåt slag?

Permalänk

Idag har jag:

1. Tappat högtalare på tån krossat stortå nageln. - klumpigt.
2. snubblat på en isfläck och fått ont som satan i ryggen. -klumpigare.
3. dödat ett Titan X genom misslyckad isolering. -klumpigast.

God jul era satar.

Visa signatur

-Ny Mainrigg kommer inom framtiden.

Permalänk
Medlem

And this is how I feel about SweC lately

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop

Permalänk
Hedersmedlem

Lite obeslutsam. Trodde min laptop pajat, fick riktigt skumt beteende på skärmen. Jag började söka efter ny och hittade en bra på rea. Sen verkade dock laptopen må bättre efter ett beteende som verkade grundat i hårdvara. Den nya fanns i lager i stan men det fanns ju ingen poäng att köpa när gamla ändå fungerade igen. Men man är ändå sugen såklart. Den nuvarande är inget imponerande men räcker ju. grr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Lite obeslutsam. Trodde min laptop pajat, fick riktigt skumt beteende på skärmen. Jag började söka efter ny och hittade en bra på rea. Sen verkade dock laptopen må bättre efter ett beteende som verkade grundat i hårdvara. Den nya fanns i lager i stan men det fanns ju ingen poäng att köpa när gamla ändå fungerade igen. Men man är ändå sugen såklart. Den nuvarande är inget imponerande men räcker ju. grr

Om den gamla har hdmi kan du ha den som "htpc" i tvbänken med trådlöst tangentbord. Bärbara får jue lätt plats i tvbänken.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Myllerman:

Om den gamla har hdmi kan du ha den som "htpc" i tvbänken med trådlöst tangentbord. Bärbara får jue lätt plats i tvbänken.

Way ahead of you. Den har agerat HTPC i sovrummet. Problemet just nu har varit att den kör Ubuntu och det är jävligt dåligt stöd för att köra netflix då. Av någon anledning verkade AMD-processorn ställa till det till och med för att installera Chrome där netflix ska fungera. Sen är den lite slö. Så den kan göra sitt jobb men den är inte felfri.

Så en ny vore trevligt men jag använder den så sällan att det inte känns motiverat. Det var mest nu när jag är borta över mellandagarna som den blir lite tråkig att använda en längre tid. När jag är hemma igen kommer jag knappt kolla på den.

Permalänk
Medlem

"Min" pizzeria är stängd idag!(!!)
Stängd, på nyårsdagen!? WTF?

Trodde det var allmänt känt att nyårsdagen är årets största pizzadag, eller är det bara jag?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22025198.ab

GAAH!!!! Funderar nästan på bojkott 2016! Om man bara skulle ha en pizzeria öppet en endaste dag på året så är det ju nyårsdagen!

Permalänk

"kolla google"-svar gör mig så irriterad.

Vi alla vet att Google finns. Ibland lyckas man inte pricka in rätt sökord, ofast väljer vi att fråga på forum för att få personliga svar och erfarenheter. Har man ont av att det kommer nya personer med samma frågor som andra ställt tidigare så låt bli och svara eller sluta kolla på forumet. Begär att dom skapar någon elit-sektion där en fråga bara får ställas en gång totalt, någonsin - skulle det känns som en roligare sektion att hänga i?

Om alla använde Google hela tiden så hade trafiken till forumen minskat.
Reklamintäkterna skulle minska och då bli helt privatdrivna med sämre möjligheter att göra tester/resor och annat som kräver inköp. Inaktiva forum lockar inte att man besöker så ofta.
Allt skulle dö ut.

Var lite stolta istället och dela med er kunskap på ett trevligt sätt så blir det roligt för alla att hänga på forum och ha hobbys såsom datorer. Tycker det är konstigt att inte sweclockers har det i sina regler likt som större forum har att man ska vara trevliga och att man inte får göra reklam för andra sidor såsom google.

Permalänk
Medlem

Min första lediga fre-lör-sön på två månader (första riktigt lediga helgen också) och nu frågar kompisen om jag kan ta hans pass och jobba nio timmar imorgon så han kan se sin flickvän en sista gång innan hon reser bort en månad... Dom sågs ju på nyår och dessutom är de konstant med varandra! Vill verkligen inte jobba men känns så jävla drygt att inte ställa upp....

Har ju planerat saker för ikväll och hela helgen så skulle vara ett rent helvete att behöva jobba imorgon....

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Min första lediga fre-lör-sön på två månader (första riktigt lediga helgen också) och nu frågar kompisen om jag kan ta hans pass och jobba nio timmar imorgon så han kan se sin flickvän en sista gång innan hon reser bort en månad... Dom sågs ju på nyår och dessutom är de konstant med varandra! Vill verkligen inte jobba men känns så jävla drygt att inte ställa upp....

Tänk på dig själv lite ibland. De sågs igårkväll/inatt, och du har inte haft ledigt en helg på 2 månader.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Min första lediga fre-lör-sön på två månader (första riktigt lediga helgen också) och nu frågar kompisen om jag kan ta hans pass och jobba nio timmar imorgon så han kan se sin flickvän en sista gång innan hon reser bort en månad... Dom sågs ju på nyår och dessutom är de konstant med varandra! Vill verkligen inte jobba men känns så jävla drygt att inte ställa upp....

Har ju planerat saker för ikväll och hela helgen så skulle vara ett rent helvete att behöva jobba imorgon....

Jag hade tackat nej pga man själv har ett liv utanför arbetet med som man får tänka på.
Bara för han ska få kaffe med dopp innebär inte det att du ska behöva jobba aslet av dig

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

I mitt samhälle finns inga flyktingar. Således vet jag inget om verkligheten utöver detta som skrivs på Internet/tidningar.
Det gör mig jätteledsen att läsa om att muslimer är mycket otrevliga mot kristna på förläggninar.
Även tiggare (det är Romer oftast = katoliker) säger man att de ger sig på.

Är det sant? Eller är det uppvigningsförsök från tidningar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av A-gubbe:

I mitt samhälle finns inga flyktingar. Således vet jag inget om verkligheten utöver detta som skrivs på Internet/tidningar.
Det gör mig jätteledsen att läsa om att muslimer är mycket otrevliga mot kristna på förläggninar.
Även tiggare (det är Romer oftast = katoliker) säger man att de ger sig på.

Är det sant? Eller är det uppvigningsförsök från tidningar?

Testa läs lite alternativ media så får du en riktig ögonöppnare. T.ex. Avpixlat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alternativ media är fortfarande media. Jag har större förtroende för er.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av A-gubbe:

Alternativ media är fortfarande media. Jag har större förtroende för er.

Du får reda på det vi alla läser och hör iaf från massmedia och alternativa:)
Läsa själv, vara kritiskt och skaffa en egen uppfattning om hur det ligger till.

Permalänk
Skrivet av A-gubbe:

I mitt samhälle finns inga flyktingar. Således vet jag inget om verkligheten utöver detta som skrivs på Internet/tidningar.
Det gör mig jätteledsen att läsa om att muslimer är mycket otrevliga mot kristna på förläggninar.
Även tiggare (det är Romer oftast = katoliker) säger man att de ger sig på.

Är det sant? Eller är det uppvigningsförsök från tidningar?

Jag tror att det förekommer, men samtidigt så blåser ju media ofta upp sina nyheter, annars säljer det ju inte .
Dock får man vara medveten om att förmodligen flyr folk från båda sidor av en konflikt, dvs du kan ha blivit av med ett barn eller en bror/syster till andra sidan, Att sedan möta "andra sidan" på en flyktingförläggning kan nog dra upp rätt mycket känslor. Dock med detta sagt så tycker jag inte att detta är ok, och om man bråkar när man kommer hit ska man inte få stanna.

Skrivet av Jfqvist:

Testa läs lite alternativ media så får du en riktig ögonöppnare. T.ex. Avpixlat.

Skickades från m.sweclockers.com

Allvarligt, rekommenderar du Avpixlat? Vet inte hur många priser de fått för kalkonnyheter, ryktesspridning och brist på källkritik.
Säger inte att allt de skriver är osant, men när en sajt står på en så skakig grund som Avpixlat där man måste ifrågasätta vartenda nyhet så är det ju komiskt att du referera till den. De har ju en ganska tydlig politisk agenda också så de är ju knappast oberoende eller trodde du det?

nedan en länk till de olika sajter/tidningarnas kopplingar som kan vara bra att veta:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_svenska_tidning...

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic | i9 9900KS @5GHz | Aorus Master Z390 | Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3200MHz | NZXT Kraken X72 | Gigabyte RTX 3080 OC | Seasonic Prime Ultra Gold 1000w | Intel 660p Series M.2 2280 1TB | Creative Labs X-Fi Titanium Fatal1ty Pro | Asus Swift PG279Q IPS G-Sync | Ducky One 2 SF MX Red RGB | Philips Fidelio X1 | V-MODA BoomPro | Logitech G900 Chaos Spectrum

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xxxPaladinxxx:

De har ju en ganska tydlig politisk agenda också så de är ju knappast oberoende eller trodde du det?

nedan en länk till de olika sajter/tidningarnas kopplingar som kan vara bra att veta:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_svenska_tidning...

T.ex. DN och SVT är ju minst lika vinklade som Avpixlat fast åt andra hållet. Skulle ju vara trevligt om det fanns opartisk media men så fungerar det inte tyvärr.

Journalistik är ett äckligt skämt i Sverige. Att något som Almedalsveckan överhuvudtaget finns är helt galet.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

T.ex. DN och SVT är ju minst lika vinklade som Avpixlat fast åt andra hållet. Skulle ju vara trevligt om det fanns opartisk media men så fungerar det inte tyvärr.

Journalistik är ett äckligt skämt i Sverige. Att något som Almedalsveckan överhuvudtaget finns är helt galet.

Lol. Högern kallar DN och SVT för vänstervridna...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av foxzox7:

Lol. Högern kallar DN och SVT för vänstervridna...

Okej... DN sysslar med agendasättande journalistik enligt deras chefredaktör, vilket innebär att dom vinklar, och på ack så oberoende SVT arbetar det bara miljömuppar och vänsterfolk. Senast jag kollade på SVT hade dom en muslim som julvärd. Behöver man säga mer?

Vilken höger pratar du om? Jag är inte ens svensk eller politiskt aktiv. Åsikter har jag däremot.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Hedersmedlem

Detta är fel tråd att ha en partipolitisk diskussion i. Var vänliga återgå till topic och skapa en ny tråd om ni önskar.

Mvh
Überklass
Moderator

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Det är ju helt sjukt vad gmail och andra vill suga ut uppgifter om än, vart fan kan man få sig en anonym mail nuförtiden?

Vill inte ge ut mina personuppgifter och telefonummer och allt vad det är.