Permalänk
Medlem

Flera grafikkort

Hejsan. Kör med dubbla black titan 6gb o Asus Rog Swift. Funkar mkt bra.

Kan jag stoppa i ett el två 980 ti 6 gb el måste det vara black titan för att köra i sli.

Frågar å sonens vägnar men faktiskt intresserad av detta.

Emotser svar. Tack på förhand. Göran

Permalänk
Medlem

Från GeForce FAQ:
Can I mix and match graphics cards that have different GPUs?
No. For example, an XXXGT cannot be paired with a XXXGTX in an SLI configuration.

Frågan är också varför du vill slänga in extra kort när du redan kör två titan i SLI?

Permalänk
Medlem

Prestanda?

Skrivet av Poptart:

Från GeForce FAQ:
Can I mix and match graphics cards that have different GPUs?
No. For example, an XXXGT cannot be paired with a XXXGTX in an SLI configuration.

Frågan är också varför du vill slänga in extra kort när du redan kör två titan i SLI?

Blir det inte ännu bättre att köra tre i sli el det kanske inte går.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goliman:

Blir det inte ännu bättre att köra tre i sli el det kanske inte går.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad jag vet så är skalningen vid 3 eller 4 kort mycket sämre än vid 2, så det blir tveksamt om det är värt att köpa ett till.
2st Titan borde dock räcka för 1440p

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Dubbla black titan - evga gtx980 hybrid högre fps

Hur kommer det sig att ett gtx 980 hybrid har högre fps än dubbla black titan. Kan jag överklocka mina black titan el är de redan föråldrade!?
Mvh Göran

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Upplever man "dålig prestanda", så bör man nog börja med följande åtgärder
1. Ändra inställningar i det aktuella spelet/spelen (här kan man titta i en forumtråd om det aktuella spelet eller rentutav besöka speltillverkarens hemsida, de har ibland ett helt forum för spelet ifråga)
2. Byta grafikkortsdrivrutiner
3. Formatera om hårddisken, det vill säga boota från skivan/USB-minnet och radera C-partitionen och installera om operativsystemet

Att hälla pengar på problemet genom en uppgradering till något som är marginellt bättre är sällan rätt väg att vandra.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goliman:

Hur kommer det sig att ett gtx 980 hybrid har högre fps än dubbla black titan. Kan jag överklocka mina black titan el är de redan föråldrade!?
Mvh Göran

Skickades från m.sweclockers.com

Högre FPS i vad? Prestandan kan skilja från spel till spel, vissa spel har t.ex. inget stöd för multi gpu och kommer in princip bara använda sig av en GPU när det kör. Vilka spel som har stöd brukar bero på dina drivrutiner, alltså om tillverkaren (i ditt fall Nvidia) ger stöd med drivrutiner för SLI i just det spelet du spelar. Källa (och kanske lite matnyttig läsning)

Tar också och saxar ett svar från ett annat forum:
"Usually big name games get programmed to take advantage of SLI a few months after release, but SLI performance is dependent on whether or not the game is programmed to take advantage of two graphics cards. Some games do not get any performance boost out of SLI or Crossfire."

Permalänk
Medlem

@Poptart
För att fylla på lite ytterligare så finns det även vissa anti aliasing algoritmer som inte fungerar med flera grafikkort. Så att se över ens AA kan också vara värt, även om den sortens AA är relativt sällsynt.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Hur vet jag att sli fungerar mellan båda grafikkorten black titan

Hej.sonen har laddat ned ngt program som mäter hur sli fungerar.
När han kör rainbow six siege blir fps bara 40-45. På ultra inställningar. Han vill ha mer, går det att göra ngt typ överklocka el ska det undvikas, är detta helt ok fps. Kan jag tipsa sonen om ngn sida eller kan han läsa in sig på ämnet på något forum.

Specs;

Dubbla black titan, 32 ram, moderkort Asus Rog crosshair v formula z S-am3+, processor AMD fx9590, skärm Asus Rog Swift pg278q.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

amd fx 9590 på dubbla titan flaskar inte det. Än värre är det väl om man trycker in ett till titan.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D