Oculus Rift redo för förhandsbokning

Permalänk
Melding Plague

Oculus Rift redo för förhandsbokning

Slussarna är öppna för förhandsbokning av efterlängtade Oculus Rift CV1. VR-headsetet får dock en minst sagt saftig prislapp.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Rip allt CSN ;_;

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Entusiast

Aouch... inga 4000kr som det sades igår alltså
Det är väl bara att hoppas att HTC Vive och Steam VR sparkar ner det priset i framtiden då.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk

Nice! Ska bli intressant att se mer om de andra alternativen. Men varför ska de bundla en kontroll för typ 500 spänn? Om man redan har en så är det ganska onödiga pengar tycker jag :-/

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Nja

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem

Det blir att vänta och se, för $400 så hade jag bokat en direkt, är fortfarande galet sugen, men det tål sig att se någon recension först.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Jacob Fanboy

Förhandsbokat och klart, blev lite fundersam över prislappen på €69900 men de hade glömt kommat

€743 med frakt gick kalaset på

Permalänk
Medlem

Lol för mig står det att den kostar "$59900". Tänkte det var något lurt.

Iaf så tycker jag att det är för dyrt och jag hade hoppats att de valde att sälja dessa med förlust nu när Facebook står bakom dem. Så att VR får en användarbas och vi får se spel utvecklade för den. Med denna prissättningen kan det bli en flopp.
Runt 3000-4000 Kr hade varit bättre.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Entusiast

Betydligt mer än jag förväntat mig. Galenskap att inte invänta Vive nu, tror faktiskt att Valve och HTC har lyckats göra den bättre produkten, och med Valve i ryggen kan de nog enkelt sätta samma eller t.om lägre pris än detta. Kan inte tänka mig att den blir dyrare, HTC borde ha blivit överraskade av priset.

Påminner lite om PS4/X1 lanseringen där M$ var först ut, med en något sämre konsol samt 100$ högre pris, varpå hela världen och inte minst Sony jublade när PS4:ans pris utannonserades några timmar senare. Kan ju så klart ha helt fel, Vive kanske landar på 10 000kr?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Satt med sidan uppe, kortnumret i clipboard för att kunna få in det snabbare. När räknaren gick ned till noll öppnades shoppen. Men jag kunde inte ladda själva butiken. Blev bara vit skärm. Frenetiskt F5 i 4-5 minuter så kom jag in.

699 euro... plus frakt... blir tyvärr att fortsätta vänta. Jag som var så sjukt hypad efter att jag lekt med DK2.

Permalänk
Medlem

Snäppet högre pris än DK2 Men att betala extra för EVE, Lucky's Tale, XBOX handkontroll men inte få några Touch kontroller? För i runda slängar 7000 SEK? Njae tror inte det...
Vet inte vad man vågar hoppas för pris på HTC Vive nu dock.

Permalänk
Medlem

bara jag som gick igång på den höga prislappen? Har sett fram mot att bränna massa tusenlappar på nytt grafikkort. Så nu rös jag till ordentligt av välbehag
Ska avvakta på vive först och se va dom kommer med i helgen.

Permalänk
Medlem

Vive lär ju lägga sig lägre. Rift tar nog tillfället i akt och tar ut ett högre pris bara för att dom är först. Sänker säkert när Vive släpps.

Varför skriver jag om produkterna som om det är dom som bestämmer priset och inte företagen?

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Jag kom med i March-batchen iaf.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet upplösningen på denna versionen?

Permalänk
Avstängd

7500 "backers" som ska ha en gratis, det är det ni betalar för. Skillnad på kunder och kunder vet ni väl.

Permalänk
Medlem

Det var ingen snäll konvertering mellan usd och euro.

Permalänk
Medlem

743 Euro gick det på ink tax and shipping 6800:-... plus nytt grafikkort...jag vet inte om detta är en bra ide :/

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem att betala med Nordea Visa Bankkort?
Det vore ju bra ifall de kunde ta emot bitcoin...

Skrivet av MrAdde:

Kan ju så klart ha helt fel, Vive kanske landar på 10 000kr?

Haha jo då blir det nog konken för HTC.

Permalänk
Medlem

Saftigt pris. Nöjd att jag köpte mig ett gtx 960, klarar jag mig 3 år till och sen kan jag köpa mig 4k skärmar, grafikkort som klarar av VR med enkelhet och en förhoppningsvis billigare Ocolus, allt till ett ett bra pris! sweet!

Permalänk
Medlem

Det kostar att vara Early Adopter för teknik. Jag ska dock avvakta ett tag till då jag tror det både blir billigare och bättre ganska fort (1-2 år).

Skrivet av tregota:

Det var ingen snäll konvertering mellan usd och euro.

Kan vara att dollarpriset var utan moms. Har för mig att det är ganska vanligt att lista priser utan moms då det i USA bestäms individuellt av staterna.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Skrivet av Apupu:

Satt med sidan uppe, kortnumret i clipboard för att kunna få in det snabbare. När räknaren gick ned till noll öppnades shoppen. Men jag kunde inte ladda själva butiken. Blev bara vit skärm. Frenetiskt F5 i 4-5 minuter så kom jag in.

699 euro... plus frakt... blir tyvärr att fortsätta vänta. Jag som var så sjukt hypad efter att jag lekt med DK2.

Exakt samma här. Lyckades stänga ner fönstret innan jag hann bekräfta köpet Jag hoppades på en prislapp på max 6000 spänn, men detta var lite att ta i. Vive sägs bli ett snäpp dyrare, men då ingen trodde det skulle bli så här dyrt så tror jag nog att dom båda hamnar på ungefär samma nivå trots allt. Priskrig kommer det garanterat bli, dock säkerligen bristvara en längre tid.

Hoppas det går att använda DK2 ett tag till framöver.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Lyckades få in en order på första batchen som skickar i slutet på mars iaf, och priset var något saftigt men vill man ha den fort så! Otålig som man är

Permalänk
Medlem

"Efterlängtade"? Ännu en onödig och dyr pryl ser dagens ljus. Onödig för merparten hemanvändare i alla fall..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Kostar att vara first adopter.
Skippar det och väntar på riktiga priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

"Efterlängtade"? Ännu en onödig och dyr pryl ser dagens ljus. Onödig för merparten hemanvändare i alla fall..

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker du ska ta och prova VR minst en gång innan du avfärdar det som en fluga.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Medlem

Bästa är att vänta tills andra liknande har kommit ut och priserna dumpas, just nu finns ingen konkurrens där ute, men inom kort kommer de komma en hel del.. jag väntar gärna!

Visa signatur

CPU: i5 4670K @ 3.90 GHz MB: MSI Z87-G45 GAMING ATX COOLER: H60 (v2) Push/Pull GPU: MSI GeForce GTX 780 3GB SSD: 250 GB Samsung 840 EVO HDD: 1TB Seagate RAM: Corsair 2x8 GB 1600Mhz VENGEANCE LP PSU: FSP 650W 80+ Gold OS: win 8.1 CASE: PC-9XW LED: White SCREEN: BenQ 24'' 144hz HS: QPAD QH-90 KB: SteelSeries 6G v2 Mechanical MX Red MOUSE: Sensei RAW Rubberized

Permalänk
Medlem
Skrivet av tregota:

Det var ingen snäll konvertering mellan usd och euro.

Valutaomvandlingen sker nog genom Steam. 742 euro är fan inte värt det. CV1 kommer garanterat att dras med en hel del barnsjukdomar under den första tiden, och när SDK:n mognat så har förhoppningsvis priset sjunkit. SDK 0.8 är långt ifrån perfekt, och jag har svårt att tro att 1.0 kommer ha åtgärdat alla problem. CV1 lär dessutom lägga till nya problem.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jag tror på VR. Dock håller inte ekonomin just nu för ett VR-headset för 7000 + grafikkort som säkert kostar lika mycket!

Men om några år så

Permalänk
Medlem

Det stod mellan Riften eller en ny skärm, och det blev en Rift! Leverans i April för mig (förhoppningsvis).

En ny bra skärm är ungefär samma pris, det är mitt sätt att rättfärdiga det höga priset. Sen är det nog värt pengarna när man väl sitter där och har den på sig