Phanteks lanserar plånboksvänliga Eclipse P400 och P400S

Permalänk
Melding Plague

Phanteks lanserar plånboksvänliga Eclipse P400 och P400S

Holländska Phanteks tar sikte på de lägre prissegmenten med sin nya chassiserie Eclipse, där modellerna P400 och P400S kombinerar ett modernt inre med ett helt metallbestyckat yttre.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nämen titta ett ganska stilret och snyggt chassi visst lite "vassa linjer" i fronten men ändå stilfullt gjort.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Detta såg intressant ut.. och priset var förvånansvärt lågt.
Hade gärna sett något i mITX/mATX.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

Verkar lovande om man vill ligga på en rimlig prisnivå. Synd dock att chassit har den där "utbuktningen" nere i fronten, hade varit snyggare utan.

Permalänk
Medlem

strongt att kunna få in metall i ett så pass billigt chassi

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Glatt överraskad på denna, den ser ut som en utmanare för resten av chassin i samma prisklass. Det som säljer mig mest är hur de lyckats med att få den så pass snygg, komplett i metall.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att den vita versionen ser riktigt jäkla snygg ut. Och att chassits PSU cover är heltäckande gör det bara bättre imo, deras tidigare chassin som haft PSU cover och sen haft ett stort hål så man ser hela PSUn i alla fall tycker jag inte ser lika stilrent ut.
Och 3st 120mm fläktar i fronten, och jag antar att man med lite finurlighet skulle kunna montera en pump, kanske pump/res-combo beroende på GPU längd, på den perforerade delen av PSU covern.

Jag vet inte varför, men av någon anledning så är jag mycket mer intresserad av detta budgetchassi än mitt Define R5.

Permalänk
Medlem

Ser ganska mycket ut som en NZXT s340-klon fast med en klumpigare front. (och fronten ger även intryck av att vara mer restriktiv)

"Ok" antar jag, men föredrar nog s340 vid första anblicken... Dock har ju eclipse tex mer påkostad takfläkt-lösning tex.

Corsairs nya 400 serie är ett annat sobrare alternativ. Lite tråkigare kanske men verkar mer påkostat på något vis.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av NybbTronio:

Verkar lovande om man vill ligga på en rimlig prisnivå. Synd dock att chassit har den där "utbuktningen" nere i fronten, hade varit snyggare utan.

Tyckte själv att det såg ganska snyggt ut då det lyser underifrån den där utbuktningen ner på golvet, men smaken är ju som baken Hade dock förmodligen haft ljuset avstängt majoriteten utav tiden men ändå.. Hehe. Samma med mitt nuvarande, det är byggt för någon sorts ledslinga, hade nog igång den senast för ett halvår sedan.

Permalänk
Medlem

Ganska snyggt chassi för en ok peng. Påminner lite om några nzxt chassis från tidigare år.