Finns det ett skönt/Bra mekaniskt tangentbord?

Permalänk
Medlem

Finns det ett skönt/Bra mekaniskt tangentbord?

Hej, jag tycker verkligen om mekaniska.. Har prövat några mekaniska men slutar endå med att ja går tillbaka till Logitech Illuminated pga ja tycker den är så jävla mycket skönare än de andra mekaniska som ofta inte har handledsskydd och höga knappar som gör så att handleden får vara i en jobbig possition hela tiden.

Finns det ett kvalitetsgamingtangentbord(långt ord) med relativt låga knappar(behöver inte vara), skönt handledsskydd(viktigt) ?

Det som är dumt med illuminated är att den inte registrerar när ja trycker flera knappar samtidigt.

Permalänk
Medlem

Uuuuuhm ... handleds stöd finns å köpa lösa .....

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem

Ducky gör rejäla tangentbord, har ett själv som jag gillar skarpt, och dem säljer lösa handleds stöd, men du kan ju köpa vilket handleds stöd du vill till vilket tangentbord som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZOiDVOiD:

Uuuuuhm ... handleds stöd finns å köpa lösa .....

Jorå.. känns klumpiga och fula dock.
De flesta handlesskyddden som ja sett går inte heller upp i en sne vinkel.. Så ja får typ samma vinkel på handleden endå...

Permalänk
Medlem

Handleds stöd är i regel aldrig i vinkel nej ....det är inte meningen de ska vara det heller och det är inte vinkeln de ska hjälpa med de ska ge STÖD ....vinkeln justerar man på tangentbordet..

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem

Mitt sv2 steelseries sgv2 får jag superont i handleden av efter typ 1h
Då måste jag byta till min illuminated.

Permalänk
Medlem

Någon som har tips om sköna gamingtangentbord?

Ja har kikat in mig på Das keyboard, Ducky, xtfrfy..

Är dom lika höga vid kanten som Steelseries svg2?

Permalänk
Medlem

Det är också lite av en vanesak. Tyckte att det var något obekvämt i början men det försvann. Tänk på att positionera dig själv ergonomiskt också! Att skriva med korrekt fingersättning kanske hjälper?

Permalänk
Medlem

Går ju att tälja en grop i skrivbordet att lägga ner tangenbordet i.

Men enklare att lägga en planka framför.

Fördelen med ett lågt tangentbord är att det blir mer plats för knäna.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Vad har ni för tangentbord om man får fråga?=)

Permalänk
Medlem

Som en förgående kommentar här så rekommenderar jag att du köper till ett eget handledsskydd som du sedan fäster på det tangentbord som du vill ha, har du tittat på www.amazon.co.uk? Där om något borde du hitta något

Permalänk

Det tangentbord jag kan komma på som har aningen lägre profil på tangeterna och inkluderat handledsstöd är nog Cherry MX Board 6.0.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3128356

Permalänk
Medlem

Jag kör med func 460 som har snett handledsstöd. Fungerar superbra. Jag köpte det när mitt qpad mk50 gick sönder(vilket också är ett riktigt bra tangentbord). Båda har röda brytare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rovbin84:

Vad har ni för tangentbord om man får fråga?=)

Ducky Shine 2/3/4.

Jag skiftar mellan dessa 2 t-bord för tillfället: Ducky RGB "Year Of The Goat" med svarta brytare å ett Ducky Shine 3 med röda brytare, båda med ANSI layout, då jag har byttat ut original keycapsen (tangenterna) mot något annat bättre ANSI keycaps set å pga att utbudet med ISO/Nordic layout keycaps sets är så dåligt.

+ att Ducky t-borden har standard botten rads mått på tangenterna (Ctrl, Win, Alt, FN/Menu, mått 1x1.25 å Space, mått 1x6.25, raden). Vilket vissa andra kända t-bords tillverkare inte har på sina t-bord.

http://www.maxkeyboard.com/mechanical-keycap-layout-and-size-...

Tillägg i text.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rovbin84:

Någon som har tips om sköna gamingtangentbord?

Ja har kikat in mig på Das keyboard, Ducky, xtfrfy..

Är dom lika höga vid kanten som Steelseries svg2?

Som folk säger, fixa ett löst handledsstöd. För att göra det enkelt kan du i början ta en platt träbit som du bara slipar ordenligt så kommer upp med hadlederna i samma höjd.

Nästan alla mekaniska tangentbord är högre än "vanaliga" tangentvord då det just är mekaniska vilket gör att där är massa delar som rör sig i dem. Detta gör det svårt att göra de mindre utan att förlora känsla / funktion.

Om du ska köpa handledsstöd finns där rätt många olika att välja på. Tror både Ducky och Filco (jag kan minna fel här) har handledsstöd som är läderklädda.
Går du tex till classohlsson eller liknande är det ofta gelfylda med mjukt tyg som klädsel. Blir skitiga rätt fort.
Jag vet inte om det går att hitta tillverkade i endast trä men har sett på tex massdropp att folk har tillverkat och sålt dessa. Men vill du ha i bara trä hade jag nog snickrat ihop det själv, någon av dina bekanta kanske har lite verktyg så det går att lösa?
Tänk sen även på att de ofta finns i olika bredd för att passa fullstora, tkl eller 60% brädor.

Jag började själv även med 6GV2 och upplevde också problem med "kanten". Skaffade handledstöd och nu är det något jag inte vill vara utan oavsett tangentbord.
Jag rekomnderar att fixa till musen med.