Permalänk
Medlem
Skrivet av e@s:

Någon som vet redan nu om de finns nån bra tank build me nån klass ? hoppas på crusader är nått att ha då jag har spelat de minst

Vi har varit samma 4 pers nu i alla S som kötta i grupp o jag alltid tank, älskar de

Browsa runt på Diablofans för att se om du hittar någon du gillar. Använd filtret för att passa dina val.
http://www.diablofans.com/builds?filter-build=6&filter-build-...

Permalänk
Medlem

Jag blir lite förvirrad nu när man kan få alla nya legendaries i normal, vad är meningen med att köra seasonal nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Netforce:

Ahh det var Säsong 5 som skulle släppas dock brukar nya patcher släppas med Säsonger, alltid gjort det.

Vare sig S2 eller S4 började på patchsläppet. Möjligen gjorde S1 och S3 det så att det därför skulle göras det för ojämna patchar men onsdag är patchdag och då en major revision oftast innebär serverarbete också så tvivlar jag på att det var så men har ingen fakta som påvisar det.

Permalänk
Medlem

Någon som behöver en att spela med? Vi kan antingen dar ihop fullt team eller så kan jag få bli er sista om det behövs. Jag har spelat mycket diablo 3 men förra säsongen hoppade jag över då jag tröttnade. Denna vill jag dock spela och tyvärr lirar alla kompisar POE istället. Vill köra en så snabb levling till 70 som möjligt och sedan blir det samla sitt gratisset och sen köra splitbountys och rift/grift

pm mig om ni vill lira med någon. Inte ute efter någon "kan tänka mig spela någon timme, kommer online 21:00" utan det ska vara från start Tack för mig

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 64 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: Corsair RM 1000e W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jag blir lite förvirrad nu när man kan få alla nya legendaries i normal, vad är meningen med att köra seasonal nu?

Det kommer ytterliggare nya nu till denna som inte kommer till normal förrän season 5 är slut

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phil88:

Det kommer ytterliggare nya nu till denna som inte kommer till normal förrän season 5 är slut

Där har du fel.
Det finns inga legendaries som bara är för seasons nå mer.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Januari femtonde smäller det!
http://us.battle.net/d3/en/blog/19975528/season-4-ending-soon...

Dags att än en gång köra mot p1000. Blir nog wizard/sup barb denna runda till att börja med för min del.
Blir lite svårare redan på låg nivå med alla healmonks nerfade.
Kan bli intressant säsong om de bannar bots

Hoppas att det är lite liv i swec communityn denna runda. Var lite segt sist.

Gjorde en snabb guide om någon annan är osäker på hur man hittar Sweclockers gruppen.
http://i.imgur.com/ghMCSjF.png
http://i.imgur.com/hQlQp7Y.png

Här är en grym tråd om 2.4. Han går t.ex igenom hur man snabbast tar lvl70 och hur man får sitt set snabbt.
Även listat alla publika builds och hur starka de är. Om patchen som kommer på tisdag är annorlunda mot hur PTR slutade så kommer han uppdatera tråden.

Länk till Google docs för de som är på jobbet.
Den innehåller ej allt men mycket.

Idag kommer det vara omöjligt att spela pga. av väntetider att överhuvudtaget komma in

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Där har du fel.

VA!? det är bedrövligt i så fall...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Idag kommer det vara omöjligt att spela pga. av väntetider att överhuvudtaget komma in

Det har aldrig varit ett problem förr, varför skulle det vara idag?

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Det har aldrig varit ett problem förr, varför skulle det vara idag?

va!? jag har fått vänta väldigt många minuter för att komma in vid lansering av ny säsong?
jag hoppas det är som du säger.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Där har du fel.

Ofanken, jag tog för givet :/ Tack för korrigering!

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Får du aldrig restraint betyder det ju bara att du inte spelat. Båda ringarna är vanliga och jag får då några om dagen.
Ingen build är beroende av FnR, allt de ringarna gör är ju att öka din dmg med 125%. Om något så begränsar de builds eftersom du måste ha generator och spender. Något få builds har.

Jag tänker då lira dmo+ao först, sen dmo+et.
Även support barb, kanske support wiz i brist på annat (ingen av mina kompisar lär köra support som vanligt...)
Även LoN locust wd och eventuellt support wd.

Finns ett dokument i trådstarten med de bra och kända buildsen men om du inte lyckats hitta t.ex FnR så kan många vara svåra att få (T.ex alla LoN builds som alla kräver mycket ovanligare items som måste vara ancient).

Hur vet du att jag aldrig spelat? Kan säga att det vart så från paragon 340 ish till 395 eller vad jag är nu. De senaste 35 paragon har jag samlat på mig 500 shards och sen gått till Kablabla och köpt på mig Mystery Rings, rince/repeat, för jag hörde att det var det bästa sättet. Har fått likadana Focus som jag redan har men aldrig sett en restraint.

Hehe tack för förkortningarna men har ingen aning om vad de betyder Skall dock kolla på din länk om support wiz.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nån som märkt att wreath gemet inte funkar ? kör det på min ww barb och man får inte längre den 25% movement speed ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

va!? jag har fått vänta väldigt många minuter för att komma in vid lansering av ny säsong?
jag hoppas det är som du säger.

Vid start av s4 tog det 30sekunder~ att göra en gubbe sen gick allt bra. Flera av kompisarna hade inga problems alls.
s3 inget problems alls
s2 samma
s1 spelade jag ej
RoS launch inga problem
D3 launch, 1-2min att logga in varje dag första två månaderna.

Du vet väl att du kan logga in nu och bara vänta?

Skrivet av Mocka:

Hur vet du att jag aldrig spelat? Kan säga att det vart så från paragon 340 ish till 395 eller vad jag är nu. De senaste 35 paragon har jag samlat på mig 500 shards och sen gått till Kablabla och köpt på mig Mystery Rings, rince/repeat, för jag hörde att det var det bästa sättet. Har fått likadana Focus som jag redan har men aldrig sett en restraint.

Hehe tack för förkortningarna men har ingen aning om vad de betyder Skall dock kolla på din länk om support wiz.

Det där är vad jag klassar som att inte ha spelat. Paragon 340 till 395 är 30min för en vanlig grupp, en bra grupp tar kring 800b exp i timmen. I tempot 800b/h tar 340-395 6minuter (inte ens en rift)

Exp next Level :
793 560 000
Hours next Level:
0 hours left
Exp to desired Level:
51 816 000 000 XP left
Hours to desired Level:
0,06 hours left
http://paragoncalculator.com/ros_calc.php

Dold text

Och 500 bloodshards tar <10min för en vanlig grupp.
Kollar du här så ser du att du kan förvänta en restraint efter 10-19k bloodshards.

Går vi efter den matten är du långt ifrån
Jag brukar ha mina FnR kring 20h in på ny säsong.

Med afk tid inräknat tog jag 1400 BS/h under s4 (jag stänger av spelet först när jag ska sova, så sitter inne i ett game även om jag är och handlar mat/på gym osv)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Vid start av s4 tog det 30sekunder~ att göra en gubbe sen gick allt bra. Flera av kompisarna hade inga problems alls.
s3 inget problems alls
s2 samma
s1 spelade jag ej
RoS launch inga problem
D3 launch, 1-2min att logga in varje dag första två månaderna.

Du vet väl att du kan logga in nu och bara vänta?

Det där är vad jag klassar som att inte ha spelat. Paragon 340 till 395 är 30min för en vanlig grupp, en bra grupp tar kring 800b exp i timmen. I tempot 800b/h tar 340-395 6minuter (inte ens en rift)

Exp next Level :
793 560 000
Hours next Level:
0 hours left
Exp to desired Level:
51 816 000 000 XP left
Hours to desired Level:
0,06 hours left
http://paragoncalculator.com/ros_calc.php

Dold text

Och 500 bloodshards tar <10min för en vanlig grupp.
Kollar du här så ser du att du kan förvänta en restraint efter 10-19k bloodshards.

Går vi efter den matten är du långt ifrån
Jag brukar ha mina FnR kring 20h in på ny säsong.

Med afk tid inräknat tog jag 1400 BS/h under s4 (jag stänger av spelet först när jag ska sova, så sitter inne i ett game även om jag är och handlar mat/på gym osv)

Och i ett inlägg så lyckades du summera varför d3 fungerar som ersätta för tictactoe till joshua och framstod som en elitist av värsta sorten

Permalänk
Medlem

Ser fram emot nya säsongen, framförallt så tentaveckan avslutades idag. Blev runt p600-700 förra säsongen och har inte spelat sen dess. Tänkte prova crusader då jag aldrig lirat det.

Polaren sa att det drar igång vid 17-18 ikväll. Tips på något man bör göra innan dess? Informativa klipp att se?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DOGE:

Ser fram emot nya säsongen, framförallt så tentaveckan avslutades idag. Blev runt p600-700 förra säsongen och har inte spelat sen dess. Tänkte prova crusader då jag aldrig lirat det.

Polaren sa att det drar igång vid 17-18 ikväll. Tips på något man bör göra innan dess? Informativa klipp att se?

Skickades från m.sweclockers.com

Här har du allt du behöver veta. Bara att hårdplugga nu sista 55 min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Och i ett inlägg så lyckades du summera varför d3 fungerar som ersätta för tictactoe till joshua och framstod som en elitist av värsta sorten

Är det dåligt eller?
Framstå som elitist lär jag ha gjort på flera sidor i den här tråden redan. Knappast något jag döljer, har man tävlingsinstinkt och gillar att göra saker till 110% så blir det så.
Hade jag varit "värsta sorten" hade jag inte ens svarat på frågor här.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Echolake:

Den här click summerar S5 rätt bra, typ allt man behöver.

________

Okej, är det någon som har en free spot till S5 eller som vill skapa en grupp? D: Kommer köra wiz, så vore optimalt med åtminstone en wiz till i gruppen.

Riktigt fin guide! Tack

Permalänk
Medlem

Mitt skit som klyddar kanske men kan inte installera battle.net ens, fler som har problem?

edit: löste sig, fanns ju flera battlenet mappar som klydda

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem

Efter kl 17 så dog den här tråden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Efter kl 17 så dog den här tråden.

Haha, undrar varför!

Blev en paus efter 40 här haha blir nog mer i natt.

Permalänk
Medlem

har ni hittat nåt kul än då ? blev precis lvl 70 igår men palla inte spela fick fan inte nåt vettigt alls men det kanske var bra.. vem vill ha en furnace på lvl 35

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

har ni hittat nåt kul än då ? blev precis lvl 70 igår men palla inte spela fick fan inte nåt vettigt alls men det kanske var bra.. vem vill ha en furnace på lvl 35

Hittade denna. Inte perfekt men fan ganska bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att boosta mig och en kompis lite? Vi kör seasonal hardcore. Vi är inne precis nu och kör.

Specias87@hotmail.com
Johnnyponken#2571

Permalänk
Avstängd

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Gebz-2790/hero/71574803

Så långt har jag kommit blir till att fortsätta när jag kommer hem imorgon kväll o trycka lite lvlar

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Är det dåligt eller?
Framstå som elitist lär jag ha gjort på flera sidor i den här tråden redan. Knappast något jag döljer, har man tävlingsinstinkt och gillar att göra saker till 110% så blir det så.
Hade jag varit "värsta sorten" hade jag inte ens svarat på frågor här.

Att sitta o klanka ner på en person som inte spelar 24/7 o pressar sönder på högsta nivån.. ja då är du en "elitist av värsta sorten"...
Bara för att du spelar i grupp och eller själv på höga Grift så gör inte alla det.
Jag förstår vad du menar med att man får en heldel FoR ringar, men spelar man en ~2-3 timmar per dag och är runt 300 paragon så kanske man inte spelar på Grift 70+ med en bra grupp o får miljardtals exp per rift..

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Började snällt igår, blev crusader och äntligen en fungerande thorns-build hann bara 70 och para 30 Men detta ska bli kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Började snällt igår, blev crusader och äntligen en fungerande thorns-build hann bara 70 och para 30 Men detta ska bli kul!

thorns verkar ju sjukt OP, dödar ju fan allt haha..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Att sitta o klanka ner på en person som inte spelar 24/7 o pressar sönder på högsta nivån.. ja då är du en "elitist av värsta sorten"...
Bara för att du spelar i grupp och eller själv på höga Grift så gör inte alla det.
Jag förstår vad du menar med att man får en heldel FoR ringar, men spelar man en ~2-3 timmar per dag och är runt 300 paragon så kanske man inte spelar på Grift 70+ med en bra grupp o får miljardtals exp per rift..

Om jag framstått som att "klanka ner på någon" så har det blivit fel i mitt ordval och uttryck.

Men det finns inga genvägar till loot i Diablo och det är ett spel som är designat för att spelas i många timmar.
Spelar man lite per dag men över lång tid så känns det som att saker tar längre.
För mig känns det som att s5 knappt börjat men har redan gear för gr70~ solo och är p500. Men för någon som spelar kanske 1-2h om dagen kommer de ta 2-3 veckor att nå samma ställe.
Spelar man 2-3h om dagen på lägre nivå ska man ju sen inte vänta sig saker snabbt. Speciellt i ett spel som är designat att ta tid (även om de gjort saker mycket enklare och snabbare).

Visa signatur