Diablo3 Säsong 5.

Permalänk
Medlem

Eh, nu gjorde jag GR20 för sista setdelarna, men jag fick tre stycken, inte två. Så, öh, totalt fem delar på wizen, och två på barben. :>

Permalänk
Skrivet av PHJ:

Det var som jag gissade, när jag dödat Zoltan Kulle på T2 så fick jag Haedrig's Gift med mejlen som jag kunde plocka ut på wizen och få två Firebird-setdelar. Man vill väl ändå bara ha fyra delar totalt ändå, och använda såna där, mm.. ja något item som ger en full setbonus trots att det saknas delar, men frågan är ju om jag kommer få "rätt" fyra delar nu..

Aja skitsamma. Jag kör Explosive Blast-builden med Wand of Woh och kubad In-geom, den är verkligen heeelt sinnessjuk när proccen är uppe och man kan spam-casta EB, med chain reaction, 75% ökad EB-damage (ganska dassig WoW) och så tre extra EB:s.

Nice nice.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk

Thorns crusader är imba, gr60 redan, spelat i 4 dagar

Playtime 26 hours 57mins para 376

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Eh, nu gjorde jag GR20 för sista setdelarna, men jag fick tre stycken, inte två. Så, öh, totalt fem delar på wizen, och två på barben. :>

Det är precis som det ska vara. Nå 70, 2 delar (alltid samma 2 delar, t.ex. helm och shoulders). Döda ZK på T2 eller högre, 2 delar (alltid samma 2 delar, t.ex. chest och legs). Klara av GR20 eller högre, resterande delar som fattas i ditt set (räknat med att du redan har de 4 från tidigare).

Skrivet av spicy_mama:

Thorns crusader är imba, gr60 redan, spelat i 4 dagar

Playtime 26 hours 57mins para 376

Visst är det bra, men hur roligt är det egentligen att inte behöva göra något? Ser hellre att min klass får det tufft att ta högre GR istället för att springa in och låta allt slå ihjäl sig själv.
Just därför kör jag just nu FC barb, saknar däremot Ancient IK vapnet och en bra rollad Hellfire Amulett så har inte tagit mig högre än till GR65 ännu.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michaelo:

Fick två grifts som buggade igår, bossen spawnade men gick inte att döda, och de andra mobsen dog inte. Var tvungen att göra nytt game. Nån annan som fått samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Har hänt samma sak för mig, dock var det nog under säsong 3 eller kanske rent av 2.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiski:

@maniac: Ja, men den den gäller på ett target har jag för mig. Någon får gärna rätta mig om jag har fel.

Skrivet av BergEr:

25% extra är bara på bossar.
Första delen går på allt, men ett target och en stack per cast.

Ah, tack. Jag får helt enkelt testa och se med vilket gem jag kommer högre med, Bane of the Trapped eller med Zei´s. Valmöjligheter, valmöjligheter

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

@Pamudas: Kan jag få set-delarna för flera char eller är det den första jag gör det på som bara kan få setet?

Visa signatur

B450 Aorus Elite - AMD Ryzen 5 3600X - GeForce RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av doerman:

@Pamudas: Kan jag få set-delarna för flera char eller är det den första jag gör det på som bara kan få setet?

Endast en karaktär kan få det. Väljer du att hämta ut det på din första så kan du ej få det på din andra.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Thorns crusader är imba, gr60 redan, spelat i 4 dagar

Playtime 26 hours 57mins para 376

Rebirthade min förra Season Crusader , dingade 70 igår , fick mina 2 Invoker delar ..... ökade till T2 och provade lite solo .... fan klart görbart med uberkass gear , dog lite då och då pga helkass res och vitality

Min gissning att Thorns kommer bli nerfat

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Skrivet av Cruiser:

Rebirthade min förra Season Crusader , dingade 70 igår , fick mina 2 Invoker delar ..... ökade till T2 och provade lite solo .... fan klart görbart med uberkass gear , dog lite då och då pga helkass res och vitality

Min gissning att Thorns kommer bli nerfat

Tror inte det. Dh och barb har alltid varit överrepresenterade och nu klarar crusader för första gången på riktigt högre tier

Permalänk
Medlem

Gillade Crusadern förra season också , körde nån shieldbash Rolands set build då , funkade ganska bra den med men knappast GR65 vilket jag tror Thorns kommer klara med elegans

Men som några tidigare talare .... kanske blir rätt småtrist och lubba runt och få stryk hela dagarna .... i helgen så är man lite gräsänkling så några bira och levla paragon och geara , thorns lär funka rätt bra i public games

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Det är precis som det ska vara. Nå 70, 2 delar (alltid samma 2 delar, t.ex. helm och shoulders). Döda ZK på T2 eller högre, 2 delar (alltid samma 2 delar, t.ex. chest och legs). Klara av GR20 eller högre, resterande delar som fattas i ditt set (räknat med att du redan har de 4 från tidigare).

Mm, men det festliga var ju att jag på det här sättet fick sju setdelar totalt, hade jag hämtat ut allt på samma char hade jag "bara" fått sex. Men visserligen ett fullt set, då..

Undrar just hur många setdelar man får på sista belöningen om man inte hämtat ut någon belöning alls på den gubben, kanske fyra! Vore kul om någon kunde testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ckert:

Denna fungerar säkert. Builden är ifrån denna guide.

Testade denna build och den var helt okej även om den är väldigt gearberoende och jag saknar ju fortfarande en del av sakerna som krävs för att kunna köra så som i videon. Jag fick ta väck mantran och köra en spirit regen skill annars blir jag bara starved hela tiden. Dock har jag haft tur och fick bältet som håller Sweeping Wind levande när jag var lvl 35 så jag kunde extracta den kraften samt några saker till.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Mm, men det festliga var ju att jag på det här sättet fick sju setdelar totalt, hade jag hämtat ut allt på samma char hade jag "bara" fått sex. Men visserligen ett fullt set, då..

Undrar just hur många setdelar man får på sista belöningen om man inte hämtat ut någon belöning alls på den gubben, kanske fyra! Vore kul om någon kunde testa.

Du får dem som finns kvar bortsett från de 4 som du fått tidigare. Det är inte så att du kan få hela settet bara av att göra gr20.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Du får dem som finns kvar bortsett från de 4 som du fått tidigare. Det är inte så att du kan få hela settet bara av att göra gr20.

Neeeej, men jag fick tre Firebird-items för att göra GR20. Det kanske ska vara så, det kanske är en bug. Därför vore det intressant att se hur många delar man får för GR20 på en char som inte har hämtat ut någon belöning alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

Gillade Crusadern förra season också , körde nån shieldbash Rolands set build då , funkade ganska bra den med men knappast GR65 vilket jag tror Thorns kommer klara med elegans

Men som några tidigare talare .... kanske blir rätt småtrist och lubba runt och få stryk hela dagarna .... i helgen så är man lite gräsänkling så några bira och levla paragon och geara , thorns lär funka rätt bra i public games

This. Lirade thorns i två dagar kanske sen hade jag tröttnat. Då var det ändå första gången någonsin jag lirade crusader. Thorns blev tråkigt i längden då jag bara slog på monstret men det som störde mig mest är att alltid behöva tajma in 4 sekunders fönstret med physical dmg på CoE för att göra någon som helst skada. 9/10 ggr kändes det som att physical tog slut precis när jag sprang på en elit.

Istället sadlade jag om till den build som många lirade förra patchen - Hammerdin och stormtrivs. Behöver fortfarande bättre Endless Walk set men tog GR67 igår på första försöket.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/715...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Neeeej, men jag fick tre Firebird-items för att göra GR20. Det kanske ska vara så, det kanske är en bug. Därför vore det intressant att se hur många delar man får för GR20 på en char som inte har hämtat ut någon belöning alls.

Det är inte så att du fick en från GR bossen och sen 2 i din haedrigs gift? För du ska aldrig få mer än 2 från denna.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

This. Lirade thorns i två dagar kanske sen hade jag tröttnat. Då var det ändå första gången någonsin jag lirade crusader. Thorns blev tråkigt i längden då jag bara slog på monstret men det som störde mig mest är att alltid behöva tajma in 4 sekunders fönstret med physical dmg på CoE för att göra någon som helst skada. 9/10 ggr kändes det som att physical tog slut precis när jag sprang på en elit.

Istället sadlade jag om till den build som många lirade förra patchen - Hammerdin och stormtrivs. Behöver fortfarande bättre Endless Walk set men tog GR67 igår på första försöket.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ElSvahnomano-2997/hero/715...

Själv har jag rätt länge nu befunnit mig i något slags gränsland som gjort att jag inte kunnat köra någon build.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/trickeh-1488/hero/71693175 kör halvinvoker just nu.

Saknar the compass rose för att kunna byta till någon av de andra buildsen. Har en ancient wailing och undanted men enbart två ancientdelar att matcha den builden med. Funkar, men mäktar knappt med T10. Överlever förvisso men gör rätt lite skada när inte CoE proccar.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Detta är builden jag kör för T10 och Gr50~. Ganska enkel att geara och klassas imo som en Netflix build (enkelt att se serier/stream samtidigt som man spelar).
Än har jag ej sett en build med Sage som farmar snabbare.
Även i 4manna t10 går det fort och man behöver inte oroa sig för att dö.

Taeguk var bara något jag testade, skulle ej rekommendera det. Med bara en ok trapped kommer man långt.

Kör man bara t10 med builden går den att göra snabbare. Typ som denna guide.
Tycker dock att mer MS i GRs inte hjälper eftersom man inte dödar saker på 1hit (iaf inte jag och min WoH är över 3K dps).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Det är inte så att du fick en från GR bossen och sen 2 i din haedrigs gift? För du ska aldrig få mer än 2 från denna.

Näe, jag id:ade alla drops och sålde/salvade innan jag öppnade Haedrig's gift. Och det vore ju ett ganska stort sammanträffande att få just ett Firebird-item just från GR20-bossen och just när jag hämtat ut min belöning..

Jaja, hoppas det dyker upp någon som inte claimat sina belöning som kan testa det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Det är inte så att du fick en från GR bossen och sen 2 i din haedrigs gift? För du ska aldrig få mer än 2 från denna.

3e och sista giften (GR20) ger dig resterande set-delar. Detta är alltså t.ex. legs och chest + offhand/bracers/neck.

Skrivet av PHJ:

Neeeej, men jag fick tre Firebird-items för att göra GR20. Det kanske ska vara så, det kanske är en bug. Därför vore det intressant att se hur många delar man får för GR20 på en char som inte har hämtat ut någon belöning alls.

ja och firebirds har offhand + 6st andra delar (Head, shoulders, chest, legs, feet, gloves) Hur du nu ska fördela detta jämt över 3st gifts är omöjligt - därför får du 3st i din sista.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

3e och sista giften (GR20) ger dig resterande set-delar. Detta är alltså t.ex. legs och chest + offhand/bracers/neck.

ja och firebirds har offhand + 6st andra delar (Head, shoulders, chest, legs, feet, gloves) Hur du nu ska fördela detta jämt över 3st gifts är omöjligt - därför får du 3st i din sista.

AAAAAAHHHHhhhhhh.....

:ljud av polletten som trillar ner:

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Själv har jag rätt länge nu befunnit mig i något slags gränsland som gjort att jag inte kunnat köra någon build.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/trickeh-1488/hero/71693175 kör halvinvoker just nu.

Saknar the compass rose för att kunna byta till någon av de andra buildsen. Har en ancient wailing och undanted men enbart två ancientdelar att matcha den builden med. Funkar, men mäktar knappt med T10. Överlever förvisso men gör rätt lite skada när inte CoE proccar.

Ehm... varför 2h vapen på thorns build när wep dmg har noll inverkan? Du vill ha en dagger med ias. Pig sticker är bis mer eller mindre.

Dessutom kan thorn inte critta så all chc/chd är bortkastad. IAS + AD + CDR is what u want

Permalänk
Medlem

Det har börjat lagga som fan den senaste tiden. Någon som har koll på varför?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Det har börjat lagga som fan den senaste tiden. Någon som har koll på varför?

Känner ingenting. Kanske ta en titt på dina inställningar?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Känner ingenting. Kanske ta en titt på dina inställningar?

Allt standard och min burk driver detta utan problem. Det känns som att twister-builden knäcker liret. Lite sc-varning på den.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Allt standard och min burk driver detta utan problem. Det känns som att twister-builden knäcker liret. Lite sc-varning på den.

Stäng av vita siffror osv, kan hjälpa. Vet att arcane orbit builden är åt helvete i grupp.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Tips på supp barb sökes, WW solanium vs HoTA?

Hade nästan allt gear som behövdes för denna och det verkar funka bra. Lirar med en polare som kör Spectral Blade wiz och även i T10 är det väldigt smidigt att kunna gruppera mobs. http://www.diablofans.com/builds/70611-2-4-gr100-support-barb...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pusher:

Allt standard och min burk driver detta utan problem. Det känns som att twister-builden knäcker liret. Lite sc-varning på den.

Toxin gemmet gör så att det laggar som fan iaf.
Har inte märkt nå direkt lagg sen våran barb droppade sitt toxin.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Ehm... varför 2h vapen på thorns build när wep dmg har noll inverkan? Du vill ha en dagger med ias. Pig sticker är bis mer eller mindre.

Dessutom kan thorn inte critta så all chc/chd är bortkastad. IAS + AD + CDR is what u want

Aha, det hade jag faktiskt ingen koll på får kika på det! Har dock inte hittat mer än en pig sticker so far vad jag kan minnas och den var inte ancient eller rollade bra heller. Som sagt så är min build mest thorns men mest all over the place. Så, byta till 1h och köra fevor istället, typ oavsett vapen?

Skrivet av Pusher:

Det har börjat lagga som fan den senaste tiden. Någon som har koll på varför?

Sett en hel del som klagat på det, själv har jag inte haft någon lagg alls sen seasons gick live tills nu. Väldigt oklart vad det beror på, men du verkar inte vara ensam iaf.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2