Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

En mentalt frisk vuxen människa skulle inte få en skev kvinnosyn av porr, är jag säker på. Dock är det ju något som är beroendeframkallande

om du bara visste hur många killar som har en helt förstörd bild av vad tjejer gillar pga porren.
metro hade en riktigt bra debattartikel om det där idag http://www.metro.se/metro-debatt/jag-minns-hur-han-drog-mig-i...

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Att det innehåller strippklubb är ju knappast något problem iom hur lätt det är för ungdomar/barn att surfa sånt på nätet f ö. Däremot om man kör över folk och skjuter dem å den typ av våld kan väl vara mindre lämpligt. Men porren, knappast.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

@Christley: Verkligen massor av solida bevis i den där artikeln för att det är porrens fel. Inte.

Hur vore det att släppa känsloargumenten och komma tillbaka till "ny moralpanik mot GTA"?

Permalänk
Skrivet av kristallkrona:

Här är ett längre klipp, men på nyhetsmorgon imorse..

För er som inte vill bli mer arg och irriterad, så rekommenderar jag er att inte titta på det...

GTA, nyhetsmorgon

Jag skrattade lite när läraren berättade att han spelat de äldre gta men de var inte alls lika våldsamma. I gta3 kan man skjuta skallen av folk och skjuta dem i benen så att de förblöder. I gta 2 kör man en busslast människor till en korvfabrik(?) och gör korv av dem. Man får också massor av poäng om man lyckas köra över en grupp "Elvis" på en gång. Visst har gta 5 mer grafiskt våld eftersom det har bättre grafik, animationer och cutscenes men det är knappast det värsta gta hittills.

Samtidigt tycker jag inte barn ska spela såna spel men jag tror inte det blir förstörda för livet. De kanske leker lite våldsamma lekar men då får man lära dem att det är fel. Man lekte ju andra "våldsamma" lekar när man var liten. Man brottades, hade snöbollskrig och slogs. Känner många som spelat våldsamma spel under sin uppväxt och ingen av dem är våldsamma idag. Vissa mognade väl senare än andra men ändå.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Det är rätt roligt med "jag har minsann gjort....och inte har det gjort något med mig!" uttalanden.

Hur vet ni det? Hur vet någon att den har en skev kvinnosyn/syn på sex? Hur vet ni att ni inte är mer aggressiva än ni skulle varit om ni inte gjorde det?

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Det är rätt roligt med "jag har minsann gjort....och inte har det gjort något med mig!" uttalanden.

Hur vet ni det? Hur vet någon att den har en skev kvinnosyn/syn på sex? Hur vet ni att ni inte är mer aggressiva än ni skulle varit om ni inte gjorde det?

Precis! Absolut eftersom Allt är relativt (ofta sett från sig själv)

För att dra det till en extrem så tycker ju en hel del mördare att dom inte gjort något fel... Eller att dom har en skev syn på (dödligt)våld.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem

Är ju alltid lättare att skylla ifrån sig på grejer istället för att ta sitt ansvar som förälder. Moralpanik 101

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Blackie:

Trådens rubrik lite missvisande borde stå "Föräldrar i blåsväder efter att ha låtit sina 5-8 åringar spela GTA V" fast då blev det ju inte lika kul..

Skulle kanske valt en annan rubrik.. Men nu blev det såhär.

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, skicka ett PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Det mest våldsbejakande jag spelade när jag växte upp var nog breakout kloner, och Zolyx. Jag är diagnosticerad med "Intermittent Explosive disorder".
Jag är rätt säker på att varken musiken, (Roxett, Gyllene tider, och Ace of Base) filmerna, (E.T.) eller datorspelen har haft speciellt mycket med det att göra. Möjligen kan man i stället skylla på en otrygg uppväxt, stryk hemma, och en skola som aldrig tog sitt ansvar och klev in, och informerade socialtjänsten, så att det kunde blivit ändring.
Fast, ska man vara helt ärlig, så borde vem som helst bli lite konstig av Per Gessle.

Vad jag menar är, bara för att något finns i ett visst samband är det inte detsamma som att det ena orsakat det andra. Lite som när man hävdar att orsaken till skol-skjutningar är våldsamma TV spel, för att de som skjutit spelat våldsamma TV spel. Sanningen är att så jävla många spelar våldsamma TV spel att de som begår skol-skjutningar helt enkelt inte är statistiskt signifikanta. De som begår skolskjutningarna har även käkat mat, pissat, sketet, och tittat sig i spegeln, men inget av det anses relevant. Är det på fullt allvar någon som tror att våldsdåd begås av "friskt" folk som inte förstår att deras dåd får konsekvenser för verkliga människor, så behöver de samma sorts sinnesundersökning som de som begår skjutningarna får genomgå för att man ska ta reda på om de faktiskt var vid sina sinnes fulla bruk. Det är för fan hela poängen med att ge sig till en skola och skjuta. Hämnd, ilska, svartsjuka, vad motivet än är, så anledningen till skjutningen är för att man vill ändra på något, permanent. Jag kan tycka det är fel sätt, men det är inget de gör, och tror att när man skjutit färdigt reser sig alla upp, skakar hand, och går hem.

Skrivet av PV52:

För att dra det till en extrem så tycker ju en hel del mördare att dom inte gjort något fel... Eller att dom har en skev syn på (dödligt)våld.

Ah, så de flesta mördare är helt enkelt hjärntvättade av saker som alla andra också gör, det är bara så att just dessa individer har råkat vara mer mottagliga, och därför blivit mördare?
Jag tror ju snarare att det är något mer utmärkande än sex, rock n' roll och droger på TV, eller i spel, som är orsaken, men visst... Var och en får tro, och tycka vad de vill.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Men hallå? Förbjuda spelet det är ju 18års gräns, sen ligger väl ansvaret på föräldrarna om dom får spela spelet eller ej. Vi förbjuder inte alkohol cigg mm även fast dom flesta normala tonåringarna dricker röker eller gör något annat som inte ska göras innan 18!

Visa signatur

Intel i7 3770k, Asus P8Z77-V - ATX / Z77, Corsair Vengeance Low Profile 16gig 1600mhz, Gigabyte GTX 780ti, Corsair Intern SSD 120GB Force 3, Samsung 840 EVO Series SSD 250GB, 2TB 3,5" HDD 7200rpm, 250GB 2,5" CM Storm Stryker, BenQ XL2420T 24 120hz. Func MS-3 Gaming Mouse, Logitech G510, QPAD CT Pro Mouse Pad, SteelSeries Siberia v2, General LÖS!

Permalänk
Medlem

@-=Mr_B=-:

Det börjar komma en del intressanta studier på ämnet, experiment på collegestudenter där man kunnat se en ökning i aggressiva beteenden etc efter att de fått spela ett mer våldsamt spel än ett lugnare. Det är alltid svårt att hävda kausalitet dock.

Sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra med din beskrivning av dig själv. Nej självklart tror jag inte att våldsamma spel/filmer etc skulle vara det enda som kan skapa aggressiva beteenden, det tror jag heller inte är någon som hävdar. Men att det kan vara en riskfaktor eller en sårbarhet räcker långt när det gäller att begränsa tillgången för barn skulle jag vilja säga?

Jag tänker att det är viktigt att debatten lyfts eftersom som så många redan poängterat, det här är ett föräldraansvar och föräldrarna har ofta ingen aning om vad de köper till sina barn. Om det blir en offentligt debatt runt det kanske medvetenheten ökar.

Visa signatur

Permalänk

De som anser att det inte är en skev kvinnobild i porr är inte friska .Men sen är frågan om barn förstår skillnaden på film och verklighet i ett samhälle där tjejerna kallas för horor i skolan. Jag undrar hur många som hade tyckt att det var ok att killar blev våldtagna och fick sitta med munnen öppen när en annan kille runkade o sprutade i hans mun....
Rätt vidrigt beteende om man är ärlig.
Det finns så mycket vidrig porr så det är sjukt .
Ju värre, desto bättre säljer det . Tyvärr gäller det gta med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ska du bara säga emot bara-för-att så får du tro det. Har du ett genuint intresse är det bara att googla.

Ah White Knight McGee säger mycket konstigt. Bäst du sätter upp lite affischer där du ber om ursäkt å alla mäns vägnar. Hahaha..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

om du bara visste hur många killar som har en helt förstörd bild av vad tjejer gillar pga porren.
metro hade en riktigt bra debattartikel om det där idag http://www.metro.se/metro-debatt/jag-minns-hur-han-drog-mig-i...

Och på vilket sätt bevisar den artikeln att vuxna människor får en skev kvinnosyn pga porr? Antagligen har dom tittat på porr sedan barnsben och blivit helt avtrubbade mentalt när det gäller den biten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

@-=Mr_B=-:

Det börjar komma en del intressanta studier på ämnet, experiment på collegestudenter där man kunnat se en ökning i aggressiva beteenden etc efter att de fått spela ett mer våldsamt spel än ett lugnare. Det är alltid svårt att hävda kausalitet dock.

Sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra med din beskrivning av dig själv. Nej självklart tror jag inte att våldsamma spel/filmer etc skulle vara det enda som kan skapa aggressiva beteenden, det tror jag heller inte är någon som hävdar. Men att det kan vara en riskfaktor eller en sårbarhet räcker långt när det gäller att begränsa tillgången för barn skulle jag vilja säga?

Jag tänker att det är viktigt att debatten lyfts eftersom som så många redan poängterat, det här är ett föräldraansvar och föräldrarna har ofta ingen aning om vad de köper till sina barn. Om det blir en offentligt debatt runt det kanske medvetenheten ökar.

Folk blir väldigt aggressiva utav icke våldsamma spel också, det handlar inte om att spelet är våldsamt eller ej, utan det är snarare det tävlingsinriktade i spel. Man ska klara den där nivån, eller man ska ligga högst på scoreboarden. Fast spel där man inte tävlar mot varandra eller ska klara en svår nivå (vi känner nog alla till den frustrationen) så är det annorlunda. Blir folk arga på Truck simulator? Nja, men är det för att spelet inte är våldsamt eller bara helt enkelt så att det inte är tävlingsinriktat osv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Ah, så de flesta mördare är helt enkelt hjärntvättade av saker som alla andra också gör, det är bara så att just dessa individer har råkat vara mer mottagliga, och därför blivit mördare?
Jag tror ju snarare att det är något mer utmärkande än sex, rock n' roll och droger på TV, eller i spel, som är orsaken, men visst... Var och en får tro, och tycka vad de vill.
B!

Nu var det ju i frågan om att "jag har ingen skev kvinnosyn och jag kollar på porr" och "jag är helt opåverkad och har spelat allt sen jag var 4år gammal" kommentarerna den delen av mitt svar var riktat mot.

Självklart finns det många olika faktorer som påverkar en människa, men det betyder ju inte att man kan helt bortse från en bara för att det finns "en värre".

Ska man bortse från att misshandel är ett problem bara för att mord sker och det är ju värre? Det tycker iallafall inte jag. Och ja, jag använder väldigt extrema exempel, men då det oftast för de flesta är lättare att haja innebörden på det viset så får det bli så.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Folk blir väldigt aggressiva utav icke våldsamma spel också, det handlar inte om att spelet är våldsamt eller ej, utan det är snarare det tävlingsinriktade i spel. Man ska klara den där nivån, eller man ska ligga högst på scoreboarden. Fast spel där man inte tävlar mot varandra eller ska klara en svår nivå (vi känner nog alla till den frustrationen) så är det annorlunda. Blir folk arga på Truck simulator? Nja, men är det för att spelet inte är våldsamt eller bara helt enkelt så att det inte är tävlingsinriktat osv?

Nej, de blev inte alls aggressivare. Inte riktigt läge att argumentera mot forskning med eget tyckande.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Otroligt underhållande att se vart SVT kommer ifrån
Vem är förvånad idag över hur gammel-media vrider storryn så det passar dem?

På samma sätt som vi för 30 år sedan behövde lära våra föräldrar något nytt så står vi idag inför samma uppgift. Vi kan bara inte låta gammel-media få sista ordet!

Detta är vår uppgift.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

@lolrazz: Det är skadligt oavsett ålder eftersom det bidrar till en skev kvinnosyn.

Finns många religioner som gör detsamma, inte fan förbjuds de.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gr8t:

Otroligt underhållande att se vart SVT kommer ifrån
Vem är förvånad idag över hur gammel-media vrider storryn så det passar dem?

Det intressanta är att samma sorts DDR-hjärntvätt fortgår oförhindrat i SVT än idag.

Idag finns tack och lov Internet.

Permalänk
Medlem

Jisses :p

Skyll på damp en ovanlig form av datorsvamp.

Visa signatur

[i7 6700k @4500|Asus Z170 Pro Gaming|Corsair Vengeance DDR4 3200MHz XMP |EVGA GQ 1000W Hybrid Modular 80+|MSI GeForce GTX 1080|Windows 10 Pro Swe|Aoc 28-4K|SSD Samsung 850 evo 250 Gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Visst. Underlaget är dock stort, och de visar att den långsiktiga effekten man hävdar ska finnas helt enkelt inte är där. Adrenalinet triggar fight / flight beteendet, men spelandet lämnar ingen bestående effekt.

Skrivet av Yorg:

Sen vet jag inte riktigt vad jag ska göra med din beskrivning av dig själv.

Inte så mycket. Det gör inte jag. Undviker vissa situationer, för att undvika vissa sorters konflikter, eftersom höjda röster och konstigt viftande märkligt nog alltid eskalerar åp ett våldsamt sätt när jag är i närheten. Möjligen skulle jag kunna gå runt halvdimmig av droger hela tiden, för att slippa just det problemet, men det känns... olämpligt. Oavsett hur man får tag på drogerna. Personligen ser jag inte problemet. Är man dum nog att försöka gå igenom en flygplanspropeller när den snurrar, får man skylla sig själv...

Skrivet av Yorg:

Nej självklart tror jag inte att våldsamma spel/filmer etc skulle vara det enda som kan skapa aggressiva beteenden, det tror jag heller inte är någon som hävdar.

Så vitt jag vet är varken spel, eller filmer i närheten av det våldsammaste vi matas med, dagligen. Det är nyheterna. Och inte fan är det någon som hävdar att de skulle hålla på att förvandla folk till mördarmaskiner, utan känslor, osv. Nä, det hela är, och har alltid varit, något att skylla på för att ha en anledning att lägga sig i vad andra gör, och komma dragandes med moraliska riktlinjer för att påtvinga sin vilja på andra.

Skrivet av Yorg:

Jag vet att det här kommer som en fullständig chock för alla, i alla åldrar, men, dagens föräldrar har själv varit unga. Det spelar inte riktigt någon roll när de var det, för oavsett när de var det, så var det något som utmålades som den stora elaka djävulens verktyg för att förstöra ungdomen. Jag tror, att trots att den grå massan som regel är idioter, så minns de sina ungdomsdagar, och inser att om TV-spel är dagens "djävulens verktyg" så gör det nog inte mer skada än deras egen generations motsvarighet, oavsett om det var film, eller musik. För många nyblivna föräldrar är det rent av samma verktyg djävulen förväntas använda, som när han försökte förvrida deras generation, spelen. Och de är förhoppningsvis därför med all rätt skeptiska. De är med stor sannolikhet väldigt väl medvetna om vad de köper till sina barn, däremot är de realister, och ser inte problemet.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Du är nog ungefär lika påläst i detta som jag är i blommor, dvs...0. :/

Du har absolut ingen som helst aning om hur barnen påverkas och vad spel som GTA gör för en liten pojkes kvinnosyn, ärligt talat förstår jag inte ens varför du tjafsar emot. Utveckla gärna dock.

Ja och du verkar inte ens har läst eller uppfattat vad jag svarat på.
Kom tillbaks när du gjort det.

Vill också säga tack till @-=Mr_B=-: som orkar hålla igång en diskussion om ämnet.

Permalänk
Medlem

@Christley: Du länkade nog fel debattinlägg men en nödvändig väckarklocka till vilka jävla människor som finns här i världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gummybearkiller:

Men sen är frågan om barn förstår skillnaden på film och verklighet i ett samhälle där tjejerna kallas för horor i skolan.

Eftersom jag började i skolan innan Internets tid, (Nå, innan det blev var mans egendom) tror jag att jag kanske har en liten överraskning till dig... Jag blev kallad jävla svenne fitta, och tjejerna blev kallade horor redan i fjärde klass. Detta i ett litet samhälle med runt 200-250 elever totalt i årskurs 1-6. Märk väl, det var inte när jag började i fjärde klass, utan det var eleverna från årskurs 4'a och uppåt som hade det språkbruket från dag ett när jag började i skolan. Antagligen gick "gränsen" där för att vi inte alla hade raster samtidigt, och därför i stor utsträckning höll oss separerade i grupperingar runt våra årsklasser.

Jag undrar hur många som hade tyckt att det var ok att killar blev våldtagna och fick sitta med munnen öppen när en annan kille runkade o sprutade i hans mun....

Nu vet jag inte vad du tittar på för porr, men våldtäktssporr är inte precis mainstream, även om ultrafeminister gärna vill ha det till det. De vill gärna hävda att alla som konsumerar porr automatiskt går mot grövre porr hela tiden. Det börjar med erotik i vilken actionrulle som helst, och slutar med djurporr, och barn-övergrepp. Även här saknas det vetenskapliga underlaget, och de undersökningar som finns visar att man tänder på vissa saker, och de verkar inte förändras för att man ser mer, eller mindre av dem. Däremot kan ens preferenser förändras över tid, oavsett vilken sorts porr & erotik man exponeras mot. Oftast för att man triggas av personliga minnen. Återigen kan jag bara använda mig själv som referens. Det bästa jag visste var en ryttarinna (nej, inte en hästmänniska) och sen träffade jag ett fruntimmer som gick igång på "bakifrån". En kvinna som jag hade ett längre förhållande med, och tyckte väldigt mycket om. Jag är fortfarande svag för en ryttarinna, men riktigt bra blir det inte innan jag får ta henna långsamt bakifrån, samtidigt som jag smeker henne över magen upp mot brösten, möjligen nafsar henne i örat samtidigt som jag försöker berätta för henne hur mycket jag älskar henne. Jag är inte helt säker på att jag lyckas säga något som egentligen är speciellt förnuftigt, men huvudmeningen brukar gå fram. Flickvännen för stunden verkar inte hysa några oklarheter, hon vet att det är hon och jag mot framtiden. (Dock inte säker på om hon bör veta att ett annat fruntimmer ändrade min syn på "bästa" sexställningen" och att hon nu får dra fördelarna av det.)

Det finns så mycket vidrig porr så det är sjukt .
Ju värre, desto bättre säljer det .

Fast det är nu inte helt sant. Faktum är att det är nu inte sant överhuvudtaget. Mainstream porr är inte våldtäktsporr. Hade "ju vidrigare det är, desto bättre säljer det" så hade mainstream porr varit det vidrigaste du kunde hitta. Sanningen är i stället att mainstream porr är ganska mycket en mix av sexlivet de flesta har, överdrivet och något dramatiserat, för att det ska vara på film... Och med ett pissdåligt manus, eftersom skådespelarna är valda för sina fysiska attribut, inte sin förmåga att leverera trovärdiga repliker.
Däremot har du rätt i att det finns gott om vidrig porr.
B!

Edit
Angående porr är det ju lite kul att aftonbladet kör den här artikeln.
/Edit

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Stefflo:

Ska sägas redan från början, jag har ej sett filmen "fifty shades of gray" men vad jag förstår så är det mer eller mindre en porrfilm med sm inslag av rätt grova tag. Denna film är ok att se om man är 15 år plus att hela filmvärlden rosar den som fan av både filmälskare och feminister.
Hur kan det komma sig att så fort det är lite sex i ett spel så är allt fel och då måste du dessutom vara 18 år för att spela det, även om nu inte alla är det.

Det har jag också funderat på flera gånger.

Har som sagt spelat GTA en hel del i min barndom utan skador (Enligt mig själv, vissa här verkar ha en annan åsikt ) men vissa skräckfilmer kan jag ju erkänna har medverkat till en och annan mardröm och då har de filmerna endast en 15-års gräns medan till exempel GTA V har en 18-års gräns.

Det är lite märkligt.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Äh jag har inte tid med detta nonsens om nu ursäktar mig ska jag ut och döda lite horor och sno lite bilar som en normal fungerande människa.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Barn i lågstadieåldern skall absolut inte spela spel som GTA eller andra liknande spel, begriper väl vem som helst att dom påverkas av det då små barn är extremt lättpåverkade.
Om man som förälder låter sitt barn som är så litet att spela spel som detta så skulle man nog inte skaffat barn från början. Blir fan riktigt jäkla upprörd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Och på vilket sätt bevisar den artikeln att vuxna människor får en skev kvinnosyn pga porr? Antagligen har dom tittat på porr sedan barnsben och blivit helt avtrubbade mentalt när det gäller den biten.

säger inte att det är pga det, men att det troligen är därför. i porren kan du bara ta och talla på en tjej när du vill och tjejerna älskar det. allt dom finns för är att ha sex med dig

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

OnT: en normal frisk person påverkas inte negativt av varken porr, GTA eller black metal. Men det är klart, sen har vi ju riktiga nötter i världen också.

Så om vi utgår från att bara mentalt sjuka personer påverkas negativt, så drabbas ingen och då är det inget problem?

Skrivet av Friterad:

Ska du bara säga det för bara-för-att så får du väl göra det, har du ett intresse är det bara att googla.

Ser du hur din kommentar i en annan formulering är precis lika applicerbar på mig som på dig själv?

Nej, det gör jag verkligen inte. Att du tror det förvånar mig dock inte. Om jag hade länkat något skulle du i bästa fall skumma igenom texten, fatta nada och sedan avfärda det med någon ogenomtänkt kommentar som du alltid gör, så vad mer finns det att tillägga? Ditt enda intresse är att stärka din självbild på andras bekostnad.

Skrivet av Sveklockarn:

Du blandar ihop ideologi med vetenskap. Försök igen.

Du gör grundlösa antaganden, Försök igen.

Skrivet av Lokeshusse:

Ah White Knight McGee säger mycket konstigt. Bäst du sätter upp lite affischer där du ber om ursäkt å alla mäns vägnar. Hahaha..

Kan inte relatera till McGee så för mig är ditt inlägg också konstigt. Jag tar för övrigt ansvar för mina egna handlingar, tack.

Skrivet av 93Clocker:

Finns många religioner som gör detsamma, inte fan förbjuds de.

Vem har sagt att världen är en perfekt plats?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net