Prestandaintryck från The Division Beta

Permalänk
Avstängd

Det här spelet ska tydligen få DX12 vid releasen i mars.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_12_s...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Datavetare
Skrivet av ClintBeastwood:

Som jag förstod det så används 970 och 390 ifrån Sweclockers sommardator, alltså fabriksöverklockade versioner. Kanske förstått fel. I den är det är evga och sapphires kort i alla fall.

Det normala när SweClockers gör sina tabeller är att alla kort är referensmodellerna om det finns en sådan. Tittar du t.ex. på Rise of the Tomb Raider snabbtestet så är resultatet för 970 i tabellen för t.ex. 1920x1080 47/37 (medel/min FPS) medan EVGA 970 får 58/45 när man testar "1920x1080 Very High" vilket är det som står att man använt i tabellen ("1920x1080 pixlar, Very High, FXAA").

Enda udda här är hur stor fördelen är för EVGA 970 kontra referens, det normala är ca 10% medan det är strax över 20% i detta fall både för genomsnittlig FPS och lägsta FPS.

För just 390 och 390X finns ingen referensmodell så där kör man med en "fabriksöverklockad" variant. Tittar man åter igen på RotTR så har 390 45/34 i tabellen vilket är exakt samma som kortet som användes i vinterdatorn, Sapphire Radeon R9 390 Nitro (rev. 2), för "Very High" nivån.

Så om man gjort som man brukar är resultatet för The Division med 970 referens samt Sapphire 390.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det här spelet ska tydligen få DX12 vid releasen i mars.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_games_with_DirectX_12_s...

Det här med att använda Wikipedia som källa känns ju lite slappt, eller? Det finns dessutom ingen källhänvisning via Wikipedia-artikeln, så ta det där ryktet med en handfull salt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Det normala när SweClockers gör sina tabeller är att alla kort är referensmodellerna om det finns en sådan. Tittar du t.ex. på Rise of the Tomb Raider snabbtestet så är resultatet för 970 i tabellen för t.ex. 1920x1080 47/37 (medel/min FPS) medan EVGA 970 får 58/45 när man testar "1920x1080 Very High" vilket är det som står att man använt i tabellen ("1920x1080 pixlar, Very High, FXAA").

Enda udda här är hur stor fördelen är för EVGA 970 kontra referens, det normala är ca 10% medan det är strax över 20% i detta fall både för genomsnittlig FPS och lägsta FPS.

För just 390 och 390X finns ingen referensmodell så där kör man med en "fabriksöverklockad" variant. Tittar man åter igen på RotTR så har 390 45/34 i tabellen vilket är exakt samma som kortet som användes i vinterdatorn, Sapphire Radeon R9 390 Nitro (rev. 2), för "Very High" nivån.

Så om man gjort som man brukar är resultatet för The Division med 970 referens samt Sapphire 390.

Det har du nog helt rätt i.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Varför är Titan X inte med i testet?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Gillar slutsatsen
"Tidig betaversion".... Eh, spelet har säkert utvecklats i 4 år -> 48 månader, nu är det alltid en dryg månad till release, mao 1/48 give or take i tid kvar... Dom kör betan för att säkerställa saker inför release, så tvivlar starkt på att din kommer läggs till några nya revolutionerande förändringar? Sista månaden lär gå pt till finputs och tweak baserat på vad betan gav?

Det smed på fint på ps4:an iaf!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@LinusNeuman:

Och ligger mittemot Inet

Permalänk
Medlem

CPU:n flaskhalsar.

Permalänk
Medlem

Jäklar vad folk klagar. Har ni som sitter och bölar verkligen testat spelet? Eller har ni bara hoppat på circle-jerken? Inte för att ni skulle erkänna det iofs.

Jag tycker spelet är riktigt kul. Bra känsla och stämning. Många tummar upp från mig! Grafiken är nåt av det trevligaste jag sett på länge och förhöjer verkligen atmosfären. Jag fattar inte vad alla klagar på.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Hade en rolig kväll igår med brodern och en polare! Skulle vart en till som skulle joina med han fick aldrig tillgång att ladda ner det och ändå hade han en cd key!

Spelet tycker jag själv är riktigt roligt i alla fall det lilla jag hann spela igår! Har inga höga grafik inställningar då jag föredrar lite mera fps än enbart ögongodis. Skön känsla tycker jag också.

Men är lite rädd att dom kommer gå på PVP och inte PVE som jag gillar mest!

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Själv har man ca 65 fps hela tiden på high med gtx 660ti(lite överklickat) också med i5-4690K(överkockad till 4.5ghz). Flyter på bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fillerix:

Själv har man ca 65 fps hela tiden på high med gtx 660ti(lite överklickat) också med i5-4690K(överkockad till 4.5ghz). Flyter på bra!

Vad har du för grafikinställningar för att det ska att flyta på så bra? Vill spela det, men har ett 960, och är rädd att det kommer vara segt tills jag uppgraderar datorn i höst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Det normala när SweClockers gör sina tabeller är att alla kort är referensmodellerna om det finns en sådan. Tittar du t.ex. på Rise of the Tomb Raider snabbtestet så är resultatet för 970 i tabellen för t.ex. 1920x1080 47/37 (medel/min FPS) medan EVGA 970 får 58/45 när man testar "1920x1080 Very High" vilket är det som står att man använt i tabellen ("1920x1080 pixlar, Very High, FXAA").

Enda udda här är hur stor fördelen är för EVGA 970 kontra referens, det normala är ca 10% medan det är strax över 20% i detta fall både för genomsnittlig FPS och lägsta FPS.

För just 390 och 390X finns ingen referensmodell så där kör man med en "fabriksöverklockad" variant. Tittar man åter igen på RotTR så har 390 45/34 i tabellen vilket är exakt samma som kortet som användes i vinterdatorn, Sapphire Radeon R9 390 Nitro (rev. 2), för "Very High" nivån.

Så om man gjort som man brukar är resultatet för The Division med 970 referens samt Sapphire 390.

Fast varken 970 eller 390 har referenskort. Sweclockers recension av 970 gjordes med Asus GTX 970 Strix.

Citat:

Då Nvidia inte släpper något renodlat referensexemplar av Geforce GTX 970 är det istället upp till partnertillverkarnas fantasi vad som kan göras med den nya modellen. Till denna recension är det Asus som ställer upp med sitt bidrag Geforce GTX 970 Strix OC, och likt tidigare kort i Strix-familjen är paradnumret en semipassiv kylarlösning som står stilla vid låg belastning.

Både 970 och 390 har dock referensfrekvenser som har nämns i sweclockers recension av 970 och 390 nitro. Så beroende på hur man tolkar så har varken 970 eller 390 referensexemplar eller så har de båda det i form av referensfrekvenser.

När det gäller Sweclockers snabbtest av Rise of the Tomb Raider så är det skillnad mellan vinterdatorns 390 nitro och referensexemplaret av 390 i graferna, om än marginell. Om vi tar ditt exempel så får 390 nitro 45/35 fps i 1080p "Very High" medan den som grafen visar har 45/34, notera 1 fps skillnad i lägsta fps. Detsamma gäller för 1440p 33/26 mot 32/25 samt 20/15 mot 19/16 i 4K vid samma inställningar.

Visst är det en marginell skillnad som man kan förklara med att det ligger inom felmarginalen för testrundan men som man ser i Sweclockers recension av Sapphire 390 Nitro så motsvarar fps ökningarna den fabriksöverklockade versionens ökningar jämfört med 390 referens, vilket är 1-2 fps.

Visa signatur

Siter som tar upp Frame Times/99th percentile/1% low fps i sina grafikkortstester: http://www.gamersnexus.net/, http://www.guru3d.com/, http://www.custompcreview.com/, http://arstechnica.co.uk/ http://www.pcper.com/, http://techreport.com/, http://www.tomshardware.com/,
Site som tar upp om spelen som är testade i deras grafikkortsrecensioner är sponsrade eller utvecklade i samarbetade med Nvidia/AMD: http://techgage.com/category/graphics-and-displays/

Permalänk
Relik 📜

Som det sägs finns inte referensexemplar av alla modeller. När @Kenneth kör speltesterna klockar han dock ned korten till respektive standardnivå för att ge jämförbara resultat. Det är därför de heter till exempel "Geforce GTX 970" i graferna, inte "EVGA GTX..".

Basresultaten för olika kvalitetsinställningar med Vinterdatorn är dock i respektive modells (överklockade) fabriksfrekvens, de som normalt presenteras i tabellform. Där står det också hela modellnamnet.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Moderator
Testpilot

GameGPU kör med maximala grafikinställningar och då ser det ut så här.

Bättre CPU verkar göra sitt för Fury X eller så är det någon inställningar som förändrar resultatet men det är ändå intressant att se skillnaden mot Swecs. dator. Minnesanvändningen ser förhållandevis låg ut. Vet inte om det är ett gott tecken.

Sås.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Gillar slutsatsen
"Tidig betaversion".... Eh, spelet har säkert utvecklats i 4 år -> 48 månader, nu är det alltid en dryg månad till release, mao 1/48 give or take i tid kvar... Dom kör betan för att säkerställa saker inför release, så tvivlar starkt på att din kommer läggs till några nya revolutionerande förändringar? Sista månaden lär gå pt till finputs och tweak baserat på vad betan gav?

Det smed på fint på ps4:an iaf!

Skickades från m.sweclockers.com

Exakt. Jag är så less på att se folk försvara en massa spel idag pga det är "beta", precis som om utvecklarna fortfarande har mycket kvar att göra och att spelet är långt ifrån färdigt. En beta idag är ingen betaversion, det är ett färdigutvecklat spel av gällande story, grafik, ljud, musik, gameplay, UI etc som testas för att finslipa vissa aspekter, buggrensning och tester av serverkapacitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Trista att detta är ett Ubisoft spel, kommer att avvakta med att köpa detta.

Ubi kommer frekvent med uppdateringar jämfört med EA och Activision som "glömmer bort" sina kunder.

Hur många fullt färdiga spel har du köpt från EA eller Activision hittills?
Jag har inte köpt ett enda eftersom deras fokus ligger på att tjäna pengar istället för att ge kunderna kvalité och kvantité. Och det kan ta uppemot 3 månader innan de fattar att de måste lansera en uppdatering (patch) till spelet, vilket i sin tur leder till 10 nya fel.

Det tog Battlefield 4 hela 1 år och ca 3-4 månader efter lansering att fungera någorlunda ok. Finner än idag grafiska fel...
Och de har redan påbörjat utvecklingen med "Battlefield 5". Känns inte så himla seriöst.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Det tog Battlefield 4 hela 1 år och ca 3-4 månader efter lansering att fungera någorlunda ok. Finner än idag grafiska fel...
Och de har redan påbörjat utvecklingen med "Battlefield 5". Känns inte så himla seriöst.

Tycker du att hela utvecklingsteamet på DICE ska sitta kvar och invänta buggrapporter ifrån användarna innan dom börjar jobba på nästa?
Håller med om att spelen kommer ut ofärdiga men att tro att en spelserie som Battlefield inte ska börja jobba på nästa spel när det senaste är släppt, eller t.om innan, det gör väl ingen?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miska:

Ubi kommer frekvent med uppdateringar jämfört med EA och Activision som "glömmer bort" sina kunder.

Hur många fullt färdiga spel har du köpt från EA eller Activision hittills?
Jag har inte köpt ett enda eftersom deras fokus ligger på att tjäna pengar istället för att ge kunderna kvalité och kvantité. Och det kan ta uppemot 3 månader innan de fattar att de måste lansera en uppdatering (patch) till spelet, vilket i sin tur leder till 10 nya fel.

Det tog Battlefield 4 hela 1 år och ca 3-4 månader efter lansering att fungera någorlunda ok. Finner än idag grafiska fel...
Och de har redan påbörjat utvecklingen med "Battlefield 5". Känns inte så himla seriöst.

Försöker du påstå att Ubisoft står för kvalité?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

@Miska:

Får du ta och ett steg tillbaka och kolla hur spelen från respektive publisher är utformade. Har ubisoft släppt ett fps spel med 64 spelare t.ex...... Det är enkelt och göra ett fps spel för kanske 10-16 spelare. Ett helvete när det är fler. Lätt och slänga in ögongodis när det är storyline. Jag är hängiven ogr och rvs gamer från ubisoft men inte görs det mer eller mindre från något av företagen.

Permalänk
Medlem

Allt under betan har varit rätt så okej. Jag hade som roligast i "Darkzone" då ett par personer blev som ett lag tillsammans med en polare som jag spelade med. Slutade med att jag och min kompis sprang runt i denna inhägnad tillsammans med 8 andra spelare och jagade ifatt alla som sköt mot oss. Jag diggade också alla detaljer utanför Darkzone. Såsom att människor i nöd skriker ur sina lägenheter efter hjälp eller tack för all hjälp. Eller om det är ett hot längre ner på gatan. Utvecklarna har ett otroligt sinne för detalj må jag säga som jag gärna hade velat se mycket mer av under demot/betan.

Som vanligt har det varit problem med spelet för min del då det kommer till prestanda. Som med alla spel från Ubisoft de senaste åren, tyvärr. Problemen kan självklart vara på min sida.

Glad är jag över alla grafikinställningar som fanns tillgängliga och att min GPU jobbade på hela tiden och väldigt mycket. Tror det är ett bra tecken. Får tacka Massive som verkar ha gjort allt de kan för att hålla PC spelarna glada på den punkten. Likaså med HUD inställningarna. De verkar veta vad de gör trots allt och vill gärna bevisa det. Behövs optimeras mer på några enstaka punkter såsom volumetric fog m.m. Tror spelet behöver fram tills i sommar för att få allt fixat tillsammans med buggar och fps drops.

Men jag är... Jag är överlag rätt så ledsen, arg och besviken(många känslor) över att Massive inte kunde släppa spelet så som det en gång såg ut. Massive Entertainment visade oss alla precis som Ubisoft Montreal gjorde med sitt spel Watch Dogs. Ett spel med en oerhört stor potential som hade kunnat bli ett mästerverk som med stor sannolikhet skulle ha åldrats med värdighet... Om det bara hade sett ut som det gjorde första gången de visade spelet vill säga. Det såg perfekt ut. Inte bara på den grafiska biten. En massa tid och en massa pengar för att plocka ihop en spelmotor och slutligen ett spel på det hela, som inte ens såg närheten av vad vi såg för 2.5 år sedan. Det är en 50/50 känsla över hela spelet just nu. Förväntade mig för mycket som vanligt. Får kanske sluta kolla på E3 så jag kan sova om nätterna. Men nu ska jag sova för jag sluddrar när jag skriver.

Permalänk
Skrivet av Miska:

Jag har inte köpt ett enda eftersom deras fokus ligger på att tjäna pengar istället för att ge kunderna kvalité och kvantité.

De vill väll att deras anställda ska kunna ställa mat på bordet åt sina barn! Newsflash: alla företag fokuserar på att tjäna pengar. Kvalitet kan vara ett sätt att uppnå det målet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

fan va krävande det är då.. gillar inte det

Permalänk

Lyckades med att få ca 16 timmar på Betan.
I början var jag ganska besviken då mycket var låst/dolt/ej fungerande i betan.
Ju mer jag spelade desto roligare hade jag,i synnerhet i Dark Zone då uppdragen i vanliga staden var kraftigt begränsade och med veka fiender.I DZ var det desto roligare med svek och hjälpsamma random spelare,fick till ett par episka strider vid extraction zones.Grafiken var ju inte som vid E3 men det visste vi redan,tycker dock att den var bättre än man fått uppfattning av via recensioner på nätet efter E3.Vapnen överlag var lite veka men det känns medvetet/har sett innan på youtube.
Känns trist att det är över nu.

Visa signatur

Gigabyte M32U , AMD Ryzen 9 5900X , ASUS GeForce RTX3080TI TUF GAMING OC , Corsair iCUE 5000X RGB Midi Tower , ASUS ROG Strix X570-F GAMING , Corsair MP600 PRO 1TB M.2 , Samsung 860 EVO 4 TB , Corsair RM850x, 850W Vit PSU , Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3200MHz 32GB , Corsair iCUE H100i ELITE CAPELLIX White , Win 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Miska:

Ubi kommer frekvent med uppdateringar jämfört med EA och Activision som "glömmer bort" sina kunder.

Hur många fullt färdiga spel har du köpt från EA eller Activision hittills?
Jag har inte köpt ett enda eftersom deras fokus ligger på att tjäna pengar istället för att ge kunderna kvalité och kvantité. Och det kan ta uppemot 3 månader innan de fattar att de måste lansera en uppdatering (patch) till spelet, vilket i sin tur leder till 10 nya fel.

Det tog Battlefield 4 hela 1 år och ca 3-4 månader efter lansering att fungera någorlunda ok. Finner än idag grafiska fel...
Och de har redan påbörjat utvecklingen med "Battlefield 5". Känns inte så himla seriöst.

Ursäkta? Så du menar att Ubisoft inte gör detta? Ska man vara tvungen att ta upp Assassinscreed spelen och nämna Unity specifikt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som end dålig portning snarare än att den utnyttjar komponenterna till max. Bara för att det belastas till max betyder inte att de utnyttjas på ett bra sätt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ursäkta? Så du menar att Ubisoft inte gör detta? Ska man vara tvungen att ta upp Assassinscreed spelen och nämna Unity specifikt?

Skickades från m.sweclockers.com

Ett sånt inlägg pekar bara på att han är anställd utav ubisoft.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

@Hymer: NH har ju använt en Intel Core i7 5960X så testen går inte att jämföra

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X - GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz DDR4 - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE - 1 st Samsung 870 QVO 1TB - 1 st Samsung 850 EVO 500GB - 2 st Samsung 850 EVO 256GB - Arctic Liquid Freezer II 360 - Corsair RM850 Watt - Phanteks Enthoo PRO M Window - Skärm 1 : Asus MG278Q - Skärm 2 : Benq Zowie XL2546

Permalänk
Medlem

@samuelll: Då skalar ju FuryX bättre än 980TI med en kraftig CPU.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |