Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193054:

Jo, funderar på det. Fick korten ändå relativt billigt. Har hårdtestat lite mer nu, 78 respektive 80 om jag inte ställer in någon fläktkurva alls. Om jag ställer in så de ligger på runt 70 så låter datorn som ett jävla jetplan.

Har dessvärre inte Witcher 3.

78 respektive 80 är väl jättebra om ett av dina kort när du kör det ensamt ligger i 76-82 grader i load?
Vilka kort är det du har?

Är själv jävligt sugen på 980ti SLI men lite små orolig för just tempsen.. Mitt ligger också på mellan 76-81 grader när jag spelar.
Dock skulle jag vara mega nöjd om korten inte går över 83 grader när båda körs.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozbaab:

78 respektive 80 är väl jättebra om ett av dina kort när du kör det ensamt ligger i 76-82 grader i load?
Vilka kort är det du har?

Är själv jävligt sugen på 980ti SLI men lite små orolig för just tempsen.. Mitt ligger också på mellan 76-81 grader när jag spelar.
Dock skulle jag vara mega nöjd om korten inte går över 83 grader när båda körs.

Kan tilläggas att det inte var någon längre session. Har kört vidare lite idag och det funkar mer eller mindre bra men det låter rätt mycket. Uppfattade ungefär samma temps då. Det största orosmomenten är väl idle-tempen på ena kortet. När jag körde 980s så var ena varmare helt klart, men då kanske 40 grader. Utan att göra en custom-kurva nu så åker ena kortet upp i 59 grader i idle.

Tog beslutet att skaffa EVGA Hybrid-kylare, pallar inte med oljudet. Tyckte visserligen det lät rätt mycket med bara 1 också. Alla har ju olika preferenser

Permalänk
Medlem

Hmm,vart lite besviken på mina 980ti Sli när det spelas Tomb Raider.ligger på mellan 70/80 fps i 20560x1440 Tripplebuffering.Körs på VeryHight+Smaa.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av anon193054:

Kan tilläggas att det inte var någon längre session. Har kört vidare lite idag och det funkar mer eller mindre bra men det låter rätt mycket. Uppfattade ungefär samma temps då. Det största orosmomenten är väl idle-tempen på ena kortet. När jag körde 980s så var ena varmare helt klart, men då kanske 40 grader. Utan att göra en custom-kurva nu så åker ena kortet upp i 59 grader i idle.

Tog beslutet att skaffa EVGA Hybrid-kylare, pallar inte med oljudet. Tyckte visserligen det lät rätt mycket med bara 1 också. Alla har ju olika preferenser

Hybrid-kylaren är outstanding. Jag ligger på 45-50 grader och då kör jag 1500Mhz på kärnan och 8000Mhz på minnet vid +87mV. Det ska tilläggas att jag har flashat BIOS för högre power target.

Skrivet av Trigger5:

Hmm,vart lite besviken på mina 980ti Sli när det spelas Tomb Raider.ligger på mellan 70/80 fps i 20560x1440 Tripplebuffering.Körs på VeryHight+Smaa.

Är du besviken på det resultatet? Varför det?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger5:

jäklar vad bred setup du hade

Visa signatur

Gaming: i7 13700k | 3080 Tuf oc | 32gb | 2TB nvme | Evga 1000 P2

HTPC: 3400g | 16gb | 250gb nvme

NAS: 12600k | 32gb | 512gb ssd | 2x1TB nvme | 3x16TB exos

Permalänk
Livsnjutare 😎

Vänta på Pascal.
Du behöver mer "umpph" på ett kort tycker jag.

SLI är bara problem i det långa loppet... hur coolt det än må vara.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Trigger5:

Skrivet av Dinoman:

Är du besviken på det resultatet? Varför det?

Hybrid-kylaren är outstanding. Jag ligger på 45-50 grader och då kör jag 1500Mhz på kärnan och 8000Mhz på minnet vid +87mV. Det ska tilläggas att jag har flashat BIOS för högre power target.

Hade nog också varit det, man köper ju en 144hz för att lira i 144hz

Kan du länka bios? Jag är supernoob på sånt men skulle gärna dra upp mina till 1500mhz också

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av anon193054:

Hade nog också varit det, man köper ju en 144hz för att lira i 144hz

Kan du länka bios? Jag är supernoob på sånt men skulle gärna dra upp mina till 1500mhz också

Det är bättre att modifiera dina befintliga BIOS.

Om du drar ner GPU-z så kan du kopiera dina BIOS. Länka upp dom någonstans så att jag kan ladda ner dom så kan jag modifiera dom när jag kommer hem.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av andreas_dock:

Vänta på Pascal.

Har du egen erfarenhet av SLI?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag hade definitivt behövt SLI för att alla spel ska kunna drivas perfekt på min 1440p skärm. Dock avstår jag av två skäl, SLI samt pengar.

SLI har fungerat så himla dåligt nu det senaste året. Se bara Tomb Raider = värdelös skalning, FO4 = värdelös skalning vid release (vet inte hur det fungerar nu). Det är mest regel än undantag numera vilket är oerhört tråkigt. Bytte själv från 970 SLI till 980Ti och ångrar det inte en sekund.

Tror heller inte Pascal kommer vara snabbare än 980Ti SLI men förhoppningsvis 20% snabbare än 980Ti och då är det värt ett byte.

1440p är mer krävande än man tror och man vill ju gärna ha 144fps i alla spel vilket är omöjligt med ett ensamt 980Ti dock möjligt med SLI i en perfekt värld där skalningen alltid är bra och spelstödet är fullkomligt.

Edit: Angående min erfarenhet med SLI så är det att man köper ett spel och SLI inte stöds (trots Game Ready drivers) eller att skalningen är dålig eller broken. Sen blir det ju av naturliga skäl varmare i chassit vilket betyder ett ljudligare system pga krav på fler fläktar. Droppen var nog när jag uppgraderat till Skylake och SLI plötsligt slutade fungera. Felsökte i två, tre veckor tills jag kom på att det berodde på nVidias drivrutiner som saknade en funktion vital för Z170 plattformen. Under tiden hann jag köpa ett 980Ti och behöll det sen då jag inte orkade mer. Iofs är det numera löst men det är så typiskt nVidia.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Vänta på Pascal.

Aldrig haft problem med SLI. Körde 460 SLI, sedan 670 SLI och nu 980ti SLI. Ibland har det dröjt någon vecka innan SLI profil kommit ut till ett nytt spel, men det är allt.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Aldrig haft problem med SLI. Körde 460 SLI, sedan 670 SLI och nu 980ti SLI. Ibland har det dröjt någon vecka innan SLI profil kommit ut till ett nytt spel, men det är allt.

Så du är alltså en av dem som inte märker av micro stutter antar jag?

Följdfråga till de som känner att de vet svaret:
När jag kört SLI störde jag mig på micro stutter, därför har jag efter det bara kört ett toppkort. Men nu har jag gått upp till 144 Hz skärm.
Eftersom nu renderingstiderna blir mindre än hälften, blir då också stuttering lika mycket mindre?

Så frågan är - märks micro stuttering mindre ju högre fps man kör (eftersom renderingstiderna blir kortare)? Eller märks det kanske mer eftersom "resten" flyter på så bra och hacket blir då tydligare?

Permalänk
Medlem

Jag har kört Asus 680 i SLI under flera år, det har funkat hur bra som helst, någon microstutter har inte heller förekommit, inte märkbart iaf, just generationsgiftet 580->680 lyckades nVidia kraftigt reducera just microstutter i SLI, jag tror inte någon har haft några större problem med det sedan dess faktiskt. Jag är grymt känslig för känslan av flyt så jag borde märkt av det om det förekommit.

Jag skall utan tvekan köra SLI igen med mitt nuvarande 980 Ti, men just nu har jag inget behov då kraften än så länge räcker till för att ligga runt +90 till ≈ 120 fps @1080p med högsta inställningarna i de spel jag spelar idag.
Så jag gissar att det blir ett till kort efter sommaren då jag även räknar med att gå upp till 1440p inom en inte alltför avlägsen framtid, då borde även 980 Ti gått ned endel i pris också.

Temperaturen är inget jag oroas av, Asus nya Direct CU3 kylare är ruskigt effektiv och tyst, kärnan går stock i 1392 MHz och ligger på 60-65 grader i load, den är ljusår tystare än den förra generationens Direct CU kylare, jag uppskattar att den låter hälften så mycket på full styrka.

Visa signatur

GAMING: CPU: i7 8086k / NZXT Kraken X72 @ 5Ghz MB: ASUS ROG Maximus X Hero GPU: ASUS RTX STRIX 2080 Ti OC Minne: G.Skill Ripjaws V DDR4 32GB 3200Mhz PSU: Corsair HX1000i SSD1: M2 Samsung 970 PRO 1TB SSD2: M2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Phanteks EVOLV Styrdonen: ASUS ROG Strix Flare # Logitech G Pro Wireless Monitor: Asus ROG Swift PG279Q Sound: Steel Series Arctis Pro + Game DAC

WORKING: MacBook Pro 16 M1 MAX Styrdonen: Apple Magic Keyboard # Apple Magic Mouse 2 Monitor: Dell Ultrawide 49”

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Dinoman:

Har du egen erfarenhet av SLI?

Skrivet av kokkojambo:

Jag har kört dubbla 680, dubbla 780 i SLI.
Så ja, jag har erfarenhet.

Visst, hade väl inga problem direkt - anser bara att single GPU krånglar mindre.

Så därav att jag skrev som jag skrev, det är min åsikt.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:
  • Är ni nöjda?

• Är det mycket strul?

• Skala det bra?

• Micro stutter?

Nu gäller detta förstås bara för de spel jag har spelat sedan jag skaffade ytterligare en 980Ti i somras, men:

1. Ja, mycket!

2. Nej, inget.

3. Ja.

4. Har inte gjort mätningar men jag har inte lagt märke till något sådant. Jag kör för övrigt med G-sync.

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Medlem

Intressant att så många verkar ha bra erfarenheter av SLI men ni kanske inte spelar de nyaste spelen? SLI överlag fungerar ju hyfsat ofta bra på äldre spel iaf.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av andreas_dock:

Jag har kört dubbla 680, dubbla 780 i SLI.
Så ja, jag har erfarenhet.

Visst, hade väl inga problem direkt - anser bara att single GPU krånglar mindre.

Så därav att jag skrev som jag skrev, det är min åsikt.

Och din åsikt är intressant för mig. Var det avsaknad av SLI-profiler som var ditt största problem? Sen så kan jag hålla med om att GTX 980Ti saknar ompfh för UHD men nu när jag kör 3440x1440p så är det ofta att jag kan köra det mesta på max för att få stabilt 60fps men det känns som att det liksom är det där sista krämet som fattas för att fläska på allt och få stabilt 60fps helt utan drops.

Skrivet av backfeed:

Nu gäller detta förstås bara för de spel jag har spelat sedan jag skaffade ytterligare en 980Ti i somras, men:

1. Ja, mycket!

2. Nej, inget.

3. Ja.

4. Har inte gjort mätningar men jag har inte lagt märke till något sådant. Jag kör för övrigt med G-sync.

Tack för den sammanfattningen. Det känns positivt från din synvinkel.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Mocka:

Intressant att så många verkar ha bra erfarenheter av SLI men ni kanske inte spelar de nyaste spelen? SLI överlag fungerar ju hyfsat ofta bra på äldre spel iaf.

Ja eller hur.

Jag har också uppfattningen att SLI är lite struligt och ofta inte funkar när spel lanseras.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@P-son78: Håller med till 110%.
För titt som tätt så gnäller folk här på forumet. "Nä min vara är öppnad" jag vill ha rabatt etc.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Ja eller hur.

Jag har också uppfattningen att SLI är lite struligt och ofta inte funkar när spel lanseras.

Precis, men för det mesta som inte är supernytt så fungerar SLI hyfsat bra. Jättegamla spel lär inte ha stöd men å andra sidan klarar ett ensamt 980Ti av det själv Bara man inte tänker att SLI är något som fungerar i alla fall så man inte blir besviken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Skrivet av Dinoman:

Tack för den sammanfattningen. Det känns positivt från din synvinkel.

Av någon anledning glömde jag bort att det faktiskt har strulat lite med SLI i Fallout 4, så jag har behövt göra ett par ändringar i Nvidias profil. Guider för hur detta kunde göras togs fram av privatpersoner ett par dagar efter Fallout 4:s releasedag, så jag behövde bara "lida" av tveksam prestanda den korta tiden. Funkar förvisso inte 100% perfekt nu heller (lens flares lyser genom väggar och skuggning i ansiktet på ens egen karaktär i tredjeperson kan bli udda ibland, men jag vet inte om det har något med SLI alls att göra). Because Bethesda.

Jag föredrar förstås att slippa SLI, men i 4K så räcker inte ett ensamt 980 Ti (åtminstone inte med maxade grafikinställningar, vilket jag absolut vill ha).

Visa signatur

9950X3D | 5080

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av backfeed:

Av någon anledning glömde jag bort att det faktiskt har strulat lite med SLI i Fallout 4, så jag har behövt göra ett par ändringar i Nvidias profil. Guider för hur detta kunde göras togs fram av privatpersoner ett par dagar efter Fallout 4:s releasedag, så jag behövde bara "lida" av tveksam prestanda den korta tiden. Funkar förvisso inte 100% perfekt nu heller (lens flares lyser genom väggar och skuggning i ansiktet på ens egen karaktär i tredjeperson kan bli udda ibland, men jag vet inte om det har något med SLI alls att göra). Because Bethesda.

Jag föredrar förstås att slippa SLI, men i 4K så räcker inte ett ensamt 980 Ti (åtminstone inte med maxade grafikinställningar, vilket jag absolut vill ha).

Ja Fallout 4 känns buggigt så det kanske inte är den bästa måttstocken.

Visa signatur

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Mocka:

Jag hade definitivt behövt SLI för att alla spel ska kunna drivas perfekt på min 1440p skärm. Dock avstår jag av två skäl, SLI samt pengar.

SLI har fungerat så himla dåligt nu det senaste året. Se bara Tomb Raider = värdelös skalning, FO4 = värdelös skalning vid release (vet inte hur det fungerar nu). Det är mest regel än undantag numera vilket är oerhört tråkigt. Bytte själv från 970 SLI till 980Ti och ångrar det inte en sekund.

Intressant, för jag har inte haft några problem alls med Tomb Raider med mina 980 Ti (och jag har spelat igenom det). Det sagt kom förstås inte den SLI-redo drivrutinen förrän dagen efter release. Game Ready innebär inte att drivrutinen har SLI-profilerna. Dessa kommer ofta kort efter release. Idag är skalningen ca 95%.

Men jag har å andra sidan inte haft några problem med Fallout 4 heller. Det man måste veta med det spelet är att det inte är gjort för mer än 60 FPS, så 980 Ti SLI är rätt... bortkastat i det spelet. Visst, man kan bryta bort det, men då buggar spelet rätt rejält eftersom fysiken slutar fungera som det ska (precis som Skyrim).

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Zcenicx:

Intressant, för jag har inte haft några problem alls med Tomb Raider med mina 980 Ti (och jag har spelat igenom det). Det sagt kom förstås inte den SLI-redo drivrutinen förrän dagen efter release. Game Ready innebär inte att drivrutinen har SLI-profilerna. Dessa kommer ofta kort efter release. Idag är skalningen ca 95%.

Men jag har å andra sidan inte haft några problem med Fallout 4 heller. Det man måste veta med det spelet är att det inte är gjort för mer än 60 FPS, så 980 Ti SLI är rätt... bortkastat i det spelet. Visst, man kan bryta bort det, men då buggar spelet rätt rejält eftersom fysiken slutar fungera som det ska (precis som Skyrim).

Hur ser det ut för dig när det kommer till framedrops?

Jag får drops ner till ungefär 45 fps och så kan det pendla runt ett tag tills det går upp i 60fps igen. Har du sådana drops med dina 980 Ti i SLI?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Om det du säger stämmer är det inte värst smart att de har med "Rise of the Tomb Raider - profile added" isf http://uk.download.nvidia.com/Windows/361.75/361.75-win10-win... kolla under What’s New in Version 361.75 WHQL och Application SLI profiles. Om skalningen numera är löst så är det bra då ROTR är ett sjukt krävande spel.

Fallout 4 må inte vara gjort för mer än 60fps men det går att låsa upp bara man inte går för högt så man inte fastnar i terminaler. Upp till 90 är fullt möjligt. Sen får man tänka lite på dom som har svagare SLI lösningar där full skalning är viktig.

Har för mig Ryse saknade profil vid release och på den tiden hade jag 970SLI. Eftersom SLI inte fungerade fick jag köra med mycket lägre inställningar från början vilket var trist om man är en person som uppskattar snygg grafik. Det är principen att en tjänst bara fungerar ibland som stör mig.

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Mocka:

Om det du säger stämmer är det inte värst smart att de har med "Rise of the Tomb Raider - profile added" isf http://uk.download.nvidia.com/Windows/361.75/361.75-win10-win... kolla under What’s New in Version 361.75 WHQL och Application SLI profiles. Om skalningen numera är löst så är det bra då ROTR är ett sjukt krävande spel.

Fallout 4 må inte vara gjort för mer än 60fps men det går att låsa upp bara man inte går för högt så man inte fastnar i terminaler. Upp till 90 är fullt möjligt. Sen får man tänka lite på dom som har svagare SLI lösningar där full skalning är viktig.

Har för mig Ryse saknade profil vid release och på den tiden hade jag 970SLI. Eftersom SLI inte fungerade fick jag köra med mycket lägre inställningar från början vilket var trist om man är en person som uppskattar snygg grafik. Det är principen att en tjänst bara fungerar ibland som stör mig.

Sen är ju Ryse ett riktigt skitspel så det kanske inte gjorde så mycket ändå.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Sen är ju Ryse ett riktigt skitspel så det kanske inte gjorde så mycket ändå.

Kanske sant, spelade det inte värst mycket men snyggt var det iaf

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Kanske sant, spelade det inte värst mycket men snyggt var det iaf

Äh, jag hade ändå rätt kul med Ryse även om det inte är någon favorit, så ge det en chans till vettja. Ursäkta för offtopic.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Äh, jag hade ändå rätt kul med Ryse även om det inte är någon favorit, så ge det en chans till vettja. Ursäkta för offtopic.

Det ska jag /OT

Visa signatur

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Mocka:

Eftersom SLI inte fungerade fick jag köra med mycket lägre inställningar från början vilket var trist om man är en person som uppskattar snygg grafik. Det är principen att en tjänst bara fungerar ibland som stör mig.

Hade vi pratat dubbla GTX 970 eller sämre så hade jag hållit med om att det var relevant. Där får du ungefär samma prestanda för ungefär samma pengar med ett GTX 980 Ti, och självklart är ett starkt kort ett bättre köp än två svaga särskilt eftersom man får kraftigare minnesbussar, mer minne etcetera, vilket i sig är viktigt i högre upplösningar eller inställningar.

Men nu pratar vi inte om svaga kort, vi pratar dubbla 980 Ti, och det är en helt annan fråga på alla plan. Det finns inget kraftigare singelkort på marknaden och i princip oavsett hur usel SLI-skalningen är så är det fortfarande snabbare än alla singelkortslösningar på marknaden.

Inte minst är det här viktigt eftersom ett ensamt 980 Ti faktiskt klarar väldigt höga inställningar. Du kör inte 980 Ti SLI för att nå 60 FPS med massiva inställningar. Det klarar i de flesta fall ett ensamt kort. Du kör 980 Ti SLI för att nå 100+ FPS. Här försvinner också mycket av problematiken med ojämna renderingstider eftersom den i stort kommer av att man överbelastar de enskilda korten.

Det kommer att dröja ett bra tag innan något kort verkligen "kör om" 980 Ti. Normal prestandautveckling ligger på cirka 40% faktisk prestanda per generation, men då med brasklappen för att Big Pascal antagligen dröjer precis som Big Kepler och Big Maxwell dröjde.

Stämmer det får vi antagligen se singelkorten nå ungefär samma prestandanivåer som 980 Ti SLI när Big Volta, dvs GV100, släpps sent 2018.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync