NetLimiter 4 - Reglera bandbredd.

Permalänk

NetLimiter 4 - Reglera bandbredd.

Hejsan, köpte i alla hast NetLimiter 4 i hopp om att lyckas styra över vårt trådlösa Internet.
Min tanke är att jag vill strypa uppkopplingen på mitt WiFi så det precis går att streama/surfa. I alla fall när min PC behöver all bandbredd den kan få.

Problemet jag stött på är att jag inte riktigt begriper vad som är vad, eller hur jag ställer in allt som det är tänkt.

- Hur ser jag vad som är mitt WiFi och hur häver jag dess fria tillgång till bandbredd.

Har "råkat" flytta in i ett ADSL-hem med kass uppkoppling, tyvärr.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av schakalen@GB:

Hejsan, köpte i alla hast NetLimiter 4 i hopp om att lyckas styra över vårt trådlösa Internet.
Min tanke är att jag vill strypa uppkopplingen på mitt WiFi så det precis går att streama/surfa. I alla fall när min PC behöver all bandbredd den kan få.

Problemet jag stött på är att jag inte riktigt begriper vad som är vad, eller hur jag ställer in allt som det är tänkt.

- Hur ser jag vad som är mitt WiFi och hur häver jag dess fria tillgång till bandbredd.

Har "råkat" flytta in i ett ADSL-hem med kass uppkoppling, tyvärr.

Tack på förhand!

Tänkte du installera NetLimiter på alla klienter utom din? Lättare att kika om routern har QoS och prioritera din dator där!
Såg också att det finns något QoS-liknande i NetLimiter, men då som sagt lär du ha det på samtliga klienter!

La till
Permalänk

@PontusW:
Jag inser nog nu att jag har begått ett misstag.

Gjorde en liten halvhjärtat googling och kom fram till att Netlimiter var vad jag sökte. Tror jag hade fel.

Får nog försöka få pengarna tillbaka...hehe