Permalänk
Medlem

SSL connection error

Hej
Har nu sen några veckor tillbaka ett problem med min stationära dator och det är att jag kommer inte åt alla hemsidor. När jag ska gå in på vissa hemsidor så kommer det upp "SSL connection error" och under så står det "ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR"
Någon som vet vad jag ska göra för att kunna komma åt min mail mm på min dator?

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vigge50:

Hej
Har nu sen några veckor tillbaka ett problem med min stationära dator och det är att jag kommer inte åt alla hemsidor. När jag ska gå in på vissa hemsidor så kommer det upp "SSL connection error" och under så står det "ERR_SSL_PROTOCOL_ERROR"
Någon som vet vad jag ska göra för att kunna komma åt min mail mm på min dator?

Vilken webbläsare använder du?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Hej! Det kan vara att tiden är inställd fel i datorn och webbläsaren tror att det är ett ogiltigt SSL certifikat på hemsidan. Kolla att tid och år är rätt inställt i datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Vilken webbläsare använder du?

Google Chrome

Skrivet av Calleuss:

Hej! Det kan vara att tiden är inställd fel i datorn och webbläsaren tror att det är ett ogiltigt SSL certifikat på hemsidan. Kolla att tid och år är rätt inställt i datorn.

Tid och datum är rätt inställt

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se

Permalänk
Medlem

Vilken version av Windows?
XP har ganska stora problem med vissa krypteringstekniker, då är enda lösningen att använda Firefox som kör sin egen lösning istället för att använda den i Windows.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Gigabyte Z170X-UD3 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2400Mhz | EVGA GTX 980Ti Hybrid | Samsung 950 PRO 256GB | Noctua NH-D15 | EVGA G2 750 | Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Nu kommer jag säker att får mitt inlägg borttaget av admin eftersom de uppfattas sådana inlägg ("Googla" eller lmgtfy-länkar) ofta som nedlåtande och halvotrevliga.

Första träffen på google
https://productforums.google.com/forum/#!topic/chrome/gWOCNmi...

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zajin:

Vilken version av Windows?
XP har ganska stora problem med vissa krypteringstekniker, då är enda lösningen att använda Firefox som kör sin egen lösning istället för att använda den i Windows.

Skickades från m.sweclockers.com

Borde ha skrivit det men jag har nyligen uppdaterat till Windows 10 där jag har problem med att installera de senaste uppdateringarna.

Skrivet av BrusE:

Nu kommer jag säker att får mitt inlägg borttaget av admin eftersom de uppfattas sådana inlägg ("Googla" eller lmgtfy-länkar) ofta som nedlåtande och halvotrevliga.

Första träffen på google
https://productforums.google.com/forum/#!topic/chrome/gWOCNmi...

Får kolla på det när jag kommer hem.

Visa signatur

I5 9600k, Asus Prime Z390-A, 16 gig ram, Thermalright true spirit 120, Seasonic s12 620W, Gigabyte 670 4 GB, Phantek P300, Samsung 970 EVO Plus M2

www.3dhus.se