Permalänk

Gopro Tillbehör

Hade tänkt att köpa lite tillbehör till min Gopro hero 4, och undrar om någon vet nån bra sida där jag kan beställa lite billigare saker.

Hittade på ebay från Storbritannien: http://www.ebay.com/itm/34in1-Pole-Head-Chest-Mounts-For-GoPr...
Är det nå bra saker eller är det bara skit? Är det nån bra säljare?

Permalänk
Medlem

Jag köpte något liknande tidigare då jag först kollade på nya fästen (med 3M tejp osv) och bara de fästena kostade lika mycket som ett sånt där stort pack.

Beställde och förväntade mig inte så mycket. Men man får ju vad man betalar för.
Selfie-pinnen är helt värdelös då den bara snurrar kameran och går inte låsa fast i vissa lägen.
Men chestmount och headmount osv funkar ju.

Så är du medveten på vad du får så är det ju en billig penning för ganska mycket prylar om inte annat.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Jag köpte något liknande tidigare då jag först kollade på nya fästen (med 3M tejp osv) och bara de fästena kostade lika mycket som ett sånt där stort pack.

Beställde och förväntade mig inte så mycket. Men man får ju vad man betalar för.
Selfie-pinnen är helt värdelös då den bara snurrar kameran och går inte låsa fast i vissa lägen.
Men chestmount och headmount osv funkar ju.

Så är du medveten på vad du får så är det ju en billig penning för ganska mycket prylar om inte annat.

Selfie-pinnen hade jag inte tänkt använda men du rekommenderar det andra eller?

Permalänk
Medlem

Alla grejjer kommer att funka men rekommendera vettefan, beror på vad man är ute efter. Jag har testat typ chestmountet och adhesive mounts och dom fungerade till vad jag behövde dom till.

Men man får ju ha det i åtanke att det inte är orginaltillbehör så gopro kan inte garantera hållbarheten. Så typ sugproppsgrejen kanske man inte ska sätta på utsidan av bilen osv..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Alla grejjer kommer att funka men rekommendera vettefan, beror på vad man är ute efter. Jag har testat typ chestmountet och adhesive mounts och dom fungerade till vad jag behövde dom till.

Men man får ju ha det i åtanke att det inte är orginaltillbehör så gopro kan inte garantera hållbarheten. Så typ sugproppsgrejen kanske man inte ska sätta på utsidan av bilen osv..

Headmount och chest till snowboard skid åkning hade jag tänkt

Permalänk
Medlem

Beställde ett kit från dx.com (har en europeisk variant med snabbare leverans) samt några små stycksaker. Sjukt bra! Sitter som svinet och klarar det allt jag utsatt dem för.
Används i princip för hojåkning (200++ repor på bakhjulet osv) samt krascha när jag åker skidor.
Med andra ord håller sakerna god kvalité, i min mening.

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Skrivet av Robban75:

Beställde ett kit från dx.com (har en europeisk variant med snabbare leverans) samt några små stycksaker. Sjukt bra! Sitter som svinet och klarar det allt jag utsatt dem för.
Används i princip för hojåkning (200++ repor på bakhjulet osv) samt krascha när jag åker skidor.
Med andra ord håller sakerna god kvalité, i min mening.

Tack för tipset!:D Skickas det inom eu eller är det utanför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrönaKatten:

Tack för tipset!:D Skickas det inom eu eller är det utanför?

Utanför. eu.dx.com skickar dock innanför EU, med liiite högre pris. Med tanke på originalpris är det en piss i havet.
Kina brukar man klara sig när det handlar om småskit. Lycka till!

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Skrivet av Robban75:

Utanför. eu.dx.com skickar dock innanför EU, med liiite högre pris. Med tanke på originalpris är det en piss i havet.
Kina brukar man klara sig när det handlar om småskit. Lycka till!

Jag är lite orolig över att grejerna är skit och att det bara kommer gå sönder, och att jag typ kommer bli lurad eller nåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Vi på mitt jobb säljer tillbehör till gopro, garmin virb x/ex o massa annat skit. Samt att garmin kamera fungerar med gopros fäste, så de garmin har fungerar till gopro hojta om de är något speciellt du är ute efter skicka PM så svarar jag imon. Ska sova pz

Visa signatur

Mobo:ASRock X99M Killer mATX Gaming Processor:Intel i7 5820K@ 4.0Ghz + corsair Hydro H110. Ram:Corsair 16GB (4x4GB) DDR4 2666MHz CL15 VENGEANCE. SSD x2 Raid 0:Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB. GPU:ASUS GeForce GTX 980 HDMI 3xDP 4GB . Nätdel:EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär. Chassi:Corsair Carbide Air 240 Vit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GrönaKatten:

Jag är lite orolig över att grejerna är skit och att det bara kommer gå sönder, och att jag typ kommer bli lurad eller nåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Först och främst är det så pass billigt så om 50% av sakerna är rent skit kommer det ändå vara billigare.
Jag har som sagt pressat mina saker väldigt hårt utan en tillstymmelse av problem. En gång lossnade min GoPro pga att jag inte klickade i den ordentligt i fästet som satt på framskärmen på hojen. Då kom jag ändå en bit över 150km/h över ett krön, upp på bakhjulet med hård landning, då lossnade den.. Alltså mitt eget fel. Monterade fästen på två hjälmar, hojen, gett bort massa fästen och alla har hållit exemplariskt. De jag har gett bort har fått utstå flertalet körningar på 300km/h och sitter fortfarande bra, snart ett år senare.
Du kommer inte bli besviken! Se till att du får fästena som har röd skyddsfilm för limmet, de får du nästan såga av.
Bor du i Stockholm kan du få ett peovexemplar av mig, bara för att se kvalitén.

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem

Beställt många tillbehör från kina/ebay och de mesta är tillräckligt bra! Har mest använt hjälmfäste, både klisterlapp och gummibandet och båda levererar. Köpte även batterier och dom håller väl typ 80% av originalbatteriet, helt ok för den summan.

Visa signatur

MS-7673 | i5-2500K @ 4.4Ghz | GTX 670 @ ~1.3GHz | Corsair 24GB VENGEANCE LP | Corsair AX 860W 80+ Platinum | Fractal Design R4

Permalänk
Skrivet av Thewild:

Vi på mitt jobb säljer tillbehör till gopro, garmin virb x/ex o massa annat skit. Samt att garmin kamera fungerar med gopros fäste, så de garmin har fungerar till gopro hojta om de är något speciellt du är ute efter skicka PM så svarar jag imon. Ska sova pz

Ska nog beställa från dx.com om det skiter sig kontaktar jag dig

Permalänk
Skrivet av Robban75:

Först och främst är det så pass billigt så om 50% av sakerna är rent skit kommer det ändå vara billigare.
Jag har som sagt pressat mina saker väldigt hårt utan en tillstymmelse av problem. En gång lossnade min GoPro pga att jag inte klickade i den ordentligt i fästet som satt på framskärmen på hojen. Då kom jag ändå en bit över 150km/h över ett krön, upp på bakhjulet med hård landning, då lossnade den.. Alltså mitt eget fel. Monterade fästen på två hjälmar, hojen, gett bort massa fästen och alla har hållit exemplariskt. De jag har gett bort har fått utstå flertalet körningar på 300km/h och sitter fortfarande bra, snart ett år senare.
Du kommer inte bli besviken! Se till att du får fästena som har röd skyddsfilm för limmet, de får du nästan såga av.
Bor du i Stockholm kan du få ett peovexemplar av mig, bara för att se kvalitén.

Blir nog att beställa därifrån om grejerna håller så bra:D

Permalänk
Skrivet av Robban75:

Först och främst är det så pass billigt så om 50% av sakerna är rent skit kommer det ändå vara billigare.
Jag har som sagt pressat mina saker väldigt hårt utan en tillstymmelse av problem. En gång lossnade min GoPro pga att jag inte klickade i den ordentligt i fästet som satt på framskärmen på hojen. Då kom jag ändå en bit över 150km/h över ett krön, upp på bakhjulet med hård landning, då lossnade den.. Alltså mitt eget fel. Monterade fästen på två hjälmar, hojen, gett bort massa fästen och alla har hållit exemplariskt. De jag har gett bort har fått utstå flertalet körningar på 300km/h och sitter fortfarande bra, snart ett år senare.
Du kommer inte bli besviken! Se till att du får fästena som har röd skyddsfilm för limmet, de får du nästan såga av.
Bor du i Stockholm kan du få ett peovexemplar av mig, bara för att se kvalitén.

Men dx.com är pålitlig eller? för jag har nu plockat på mig lite grejer för 500kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av GrönaKatten:

Hade tänkt att köpa lite tillbehör till min Gopro hero 4, och undrar om någon vet nån bra sida där jag kan beställa lite billigare saker.

Hittade på ebay från Storbritannien: http://www.ebay.com/itm/34in1-Pole-Head-Chest-Mounts-For-GoPr...
Är det nå bra saker eller är det bara skit? Är det nån bra säljare?

http://cdon.se/hemelektronik/rollei-big-gopro-accessories-pac...

har jag tänkt att beställa till min gopro, rollei har ju litet budget märke till gopro, men kan vara värt att testa eller vad tror ni ?

Permalänk
Skrivet av GrönaKatten:

Men dx.com är pålitlig eller? för jag har nu plockat på mig lite grejer för 500kr.

Skickades från m.sweclockers.com

kolla det jag skrev över först också

Permalänk
Medlem

@GrönaKatten:

Har som sagt köpt mycket där och det enda negativa är leveranstiden. Därför tar jag ibland EU-versionen (EU.dx.com) som kostar några kronor till, men har inte en leveranstid på tre veckor.
Kan dock gå på sllt från 1-3 veckor. EU 1-2, max.

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem

Någon som vet var man kan hitta billiga och bra Röda linser till Hero3?
Alltså den typen man klickar på för att inte allt ska vara gröna nyanser när man dyker..:)

Permalänk
Skrivet av Robban75:

@GrönaKatten:

Har som sagt köpt mycket där och det enda negativa är leveranstiden. Därför tar jag ibland EU-versionen (EU.dx.com) som kostar några kronor till, men har inte en leveranstid på tre veckor.
Kan dock gå på sllt från 1-3 veckor. EU 1-2, max.

vad tror du om det jag länkar ? Hört något om rollie ? är det skit ?

Permalänk
Medlem

@martinsoi:
Från eBay? Det tror jag absolut inte är något skit! Röda tejpen också.
Väldigt lite pengar för vad du får. Frakten är nästan hälften.
Prova! Köp småplock för en hundring på dx också, så ser du att även de funkar bra.
Hör av dig vad du tycker om grejerna sen!

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Skrivet av Robban75:

@martinsoi:
Från eBay? Det tror jag absolut inte är något skit! Röda tejpen också.
Väldigt lite pengar för vad du får. Frakten är nästan hälften.
Prova! Köp småplock för en hundring på dx också, så ser du att även de funkar bra.
Hör av dig vad du tycker om grejerna sen!

Hitta det här med : http://cdon.se/hemelektronik/rollei-big-gopro-accessories-pac...

Är rollei skit? Har du någon erfarenhet av det? Ska köpa en gopro i maj, jag och tjejen ska ner till Cypern och dyka i juni.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@martinsoi:

Samma sak fast dyrare. Kör på, tror som sagt att du blir nöjd! Se till att du har tillräckligt med små onödiga saker, kan komma in handy när man minst vet det. Kommer bli sjukt kul med dykfilmer! Finns filter som gör filmerna bättre under vatten. Googla så hittar du! Sjukt billigt även det från Kina.
GoPro 4 silver är min favorit. Skärmen gör hela användarupplevelsen bättre och enklare. Samtidigt är det ingen som redigerar eller de facto publicerar 4k-filmer.

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem

ett tips förövrigt, köp en uppsättning buntband, om du sugpropsfästar fast kameran, så tar du och bygger en kedja med buntband till närmsta fasta punkt. (dvs en kedja med ring i ring i ring, bara att byta ut änden när den ska fästas någon annanstans.

sätter du kameran på t.ex fönsterrutan på bilen på sidan så drar du buntbandskedjan till dörrhandtaget eller takräcket,
på en snowboard till bindningarna,
på hjälmen ner i ett av ventilationshålen etc.
på en surfbräda till någon ögla/hål i brädan (typ i fronten som en del har)
du fattar grejen.

då blir du inte av med kameran även om den lossar från sugpropsfästet eller 3m tejpen släpper.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Skrivet av Robban75:

@martinsoi:

Samma sak fast dyrare. Kör på, tror som sagt att du blir nöjd! Se till att du har tillräckligt med små onödiga saker, kan komma in handy när man minst vet det. Kommer bli sjukt kul med dykfilmer! Finns filter som gör filmerna bättre under vatten. Googla så hittar du! Sjukt billigt även det från Kina.
GoPro 4 silver är min favorit. Skärmen gör hela användarupplevelsen bättre och enklare. Samtidigt är det ingen som redigerar eller de facto publicerar 4k-filmer.

Kanon, tusen tack, har inte köpt kamera än, men lutar mot silver, den verkar bättre en black, det va stor skillnad på batteri tiden, gopro 4 session är skit eller ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Bellerefon:

ett tips förövrigt, köp en uppsättning buntband, om du sugpropsfästar fast kameran, så tar du och bygger en kedja med buntband till närmsta fasta punkt. (dvs en kedja med ring i ring i ring, bara att byta ut änden när den ska fästas någon annanstans.

sätter du kameran på t.ex fönsterrutan på bilen på sidan så drar du buntbandskedjan till dörrhandtaget eller takräcket,
på en snowboard till bindningarna,
på hjälmen ner i ett av ventilationshålen etc.
på en surfbräda till någon ögla/hål i brädan (typ i fronten som en del har)
du fattar grejen.

då blir du inte av med kameran även om den lossar från sugpropsfästet eller 3m tejpen släpper.

Låter vättigt, har inte tänkt att ha den till något sånt, men man vet aldrig, tack

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinsoi:

Kanon, tusen tack, har inte köpt kamera än, men lutar mot silver, den verkar bättre en black, det va stor skillnad på batteri tiden, gopro 4 session är skit eller ?

Skickades från m.sweclockers.com

Session har jag ingen koll på, men så pass liten är onödigt att köpa om du inte har extrem platsbrist. Skulle dock högst rekommendera fyran silver.

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Skrivet av Robban75:

Session har jag ingen koll på, men så pass liten är onödigt att köpa om du inte har extrem platsbrist. Skulle dock högst rekommendera fyran silver.

Tackar

Permalänk
Skrivet av martinsoi:

kolla det jag skrev över först också

Jag kollade in det, men beställer nog ändå från dx.com

Permalänk
Skrivet av martinsoi:

Kanon, tusen tack, har inte köpt kamera än, men lutar mot silver, den verkar bättre en black, det va stor skillnad på batteri tiden, gopro 4 session är skit eller ?

Skickades från m.sweclockers.com

Har Black och batteritiden går typ inte att säga exakt hur den är. Den påverkas har jag märkt i vilken temperatur det är, och vad för kvalitet du filmar i. Rekommenderar Black iallafall.