Permalänk
Medlem

etiketter

Hej, kanske vet någon hur man kan göra små etiketter med bara text (översättning av ingredienser,användning,beskrivning) och klistra på produkter (kosmetik)? På ett lite proffsigt men prisvärt sätt? Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av moloch:

Hej, kanske vet någon hur man kan göra små etiketter med bara text (översättning av ingredienser,användning,beskrivning) och klistra på produkter (kosmetik)? På ett lite proffsigt men prisvärt sätt? Tacksam för svar!

Skulle nåt sånt här funka tro?
http://www.kjell.com/se/sortiment/kontor/papper/etiketter/sja...
http://www.kjell.com/se/sortiment/kontor/papper/etiketter/ham...

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag har en Zebra GK420DT som gör detta, med små etiketter.
Dock så kostar dem lite.

Har du färdiga grejer du vill ha printat så skicka PM till mig så kan jag skriva ut och skicka mot porto-kostnaden.

... meeeen, gissar att detta är något du vill ha uppdaterat med lite nya saker, då och då ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag har en Zebra GK420DT som gör detta, med små etiketter.
Dock så kostar dem lite.

Har du färdiga grejer du vill ha printat så skicka PM till mig så kan jag skriva ut och skicka mot porto-kostnaden.

... meeeen, gissar att detta är något du vill ha uppdaterat med lite nya saker, då och då ?

Tack det var snällt. Problemet är att jag bor utomlands just nu så måste nog köpa etikettskrivare eller adressetiketter och köra med vanlig skrivare som jag har. Vilket blir mer kostandseffektivt om man behöver skriva ut t.ex 500-1000 etiketter per månad? Kollade priserna på etikettskrivare och det är stora prisskillnader. Det finns t.ex brother och dymos etikettskrivare som är mycket billigare än zebra som du har. Vad beror priserna på?

Permalänk
Medlem

Penna och maskeringstejp, ser skitproffsigt ut!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

När jag märker en del saker (vissa hårddiskar, sorteringslådor, usb-minnen med permanenta saker på, lådor i vardagen etc) Så skriver jag bara ut på helt vanligt papper, klipper, smäller på det på en rulle självhäftande tejp, klipper lite igen för att få bort kanter och ifall tejpen är för stor så det inte fastnar damm och skit. Osså är det klart
Notera dock att använda sig av "billig-Biltema-skit-tejp" då klistret brukar vara av den sämre typen och lämnar på så sätt inte mycket limrester om du behöver byta ut den

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow