Bilder på ditt senaste inköp (2016)

Permalänk
Medlem

Det konstiga är att detta är det enda albumet som jag har köpt från dessa finnar, då har jag dock lyssnat på deras gamla material ganska religöst.

Danskarna kan också! Nu är det bara resten kvar.

Kör på lite tyskt speed metal, de e najs.

Nu bryter jag det hela med lite Synt.

Inge vidare dessa...fan.

Detta var dock jäkligt nice.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

@Embu:
Vid olika tider ja. Kanske hade bättre inköpspriser nu än innan.
Sen står det under varorna, gäller endast online. Gör alltid det på flera varor varje gång. Just för att butikerna har köpt in varorna för olika priser.

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@Embu:
Vid olika tider ja. Kanske hade bättre inköpspriser nu än innan.
Sen står det under varorna, gäller endast online. Gör alltid det på flera varor varje gång. Just för att butikerna har köpt in varorna för olika priser.

Vid olika tider? Butiker köper inte in från deras centrallager. Centrallagret känner av när en vara börjar ta slut så skickar dom ut nya.
Ifall dom kör en "deal" så kan dom inte komma o ändra priset dagen efter för att inköpspriset har höjts.

Därimot kan varan ta slut. SÅ var inte fallet nu med @Icte, och NEJ det la dom till vid ett senare tillfälle att det bara gäller online.
Även på deras första sida på "Superhelg" står det att det gäller på hemsidan samt butik.

Ändringen är gjord under dagen att dom spelen bara gäller på nätet. Och det bevisade jag med bilderna innan.

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Avstängd

Är egentligen helt ointresserad av mobiltelefoner men jag fick köpa denna för en tusing och då är det svårt att säga nej. Helst när min iPhone 5 är helt skev i mikrofonen. Min snälla bror som sålde den så billigt då han skaffade en annan.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

@Embu:
Jodå, de beställer. Men det skickas också ut när det tar slut. Men förhandligen om priser gäller hela tiden, vissa butiker som köper in en vara vid release har ett högre pris än dom som beställer den 6 månader senare. Räcker med 1 vecka.

Nej, de kan inte ändra priset dagen efter, sålänge inte rean är slut då.
Men vid reor så har de ju förhandlat till sig bättre priser till centrallagret.

Men att de ändrar ifrån i butikerna till endast internet har troligtvis att göra med att butikerna förlorade för mycket pengar på det.
Att det står så är ju en helt annan grej, eftersom det står under vissa varor att det endast gäller Internet. Men 19kr frakt på ett spel så är det 90% av fallen för alla med bil att beställa det online ändå. Så inget att gnälla över

Men nu ska vi inte spamma denna tråden. Vill du diskutera hur inköpspriser fungerar så skriv ett PM!

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyzlite:

@Embu:
Jodå, de beställer. Men det skickas också ut när det tar slut. Men förhandligen om priser gäller hela tiden, vissa butiker som köper in en vara vid release har ett högre pris än dom som beställer den 6 månader senare. Räcker med 1 vecka.

Nej, de kan inte ändra priset dagen efter, sålänge inte rean är slut då.
Men vid reor så har de ju förhandlat till sig bättre priser till centrallagret.

Men att de ändrar ifrån i butikerna till endast internet har troligtvis att göra med att butikerna förlorade för mycket pengar på det.
Att det står så är ju en helt annan grej, eftersom det står under vissa varor att det endast gäller Internet. Men 19kr frakt på ett spel så är det 90% av fallen för alla med bil att beställa det online ändå. Så inget att gnälla över

Men nu ska vi inte spamma denna tråden. Vill du diskutera hur inköpspriser fungerar så skriv ett PM!

Hahaha ska du berätta för mig hur inköpspriser funkar?
Fast Elgiganten är Franchise så är det huvudkontoret som bestämmer reor osv. När dom går in i en rea så
måste alla butiker anpassa sig efter det huvudkontoret går ut med. Samma sak gäller det med hemsidan.
Jag har ingen aning dock om dom blir kompenserade för förlusten för varje spel eller om det är en smäll dom får ta.
som jag inte ser är så troligt.

Oavsett så stod det inte så från början och det står fortfarande på "superhelgen" att det även gäller i butik.

Dom förlorar nog mer cash på att sänka en tvättmaskin än spel o sälja i butik. Då borde allt vara internet endast om
vi ska prata om att dom förlorar pengar under reor.

Och oftast så är en beställning enskilda fall eller om det är en mindre butik som inte kan ha allt.

och ja du har rätt, allt det här borde vara under diskussionstråden under dagensfynd.

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Tappade bort en "ear fin" till min Jaybird Bluebuds X, hold and behold, Jaybird Sverige skickade över detta gratis när jag ställde frågan till dem om var jag kan köpa nya.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Det vart en router. Ypperligt nöjd med prestandan

Den här texten är ju lite motsägande! East setup/no cd required really?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Musikälskare

Fick lite bilar av fassan som har samlat hela livet, ska ställa ut upp dom i skåp sen är tanken

Gav en liten slant för allt (värt ca 3000kr tot ungefär), dom är från ca 70-80 talet

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Fick lite bilar av fassan som har samlat hela livet, ska ställa ut upp dom i skåp sen är tanken

Gav en liten slant för allt (värt ca 3000kr tot ungefär), dom är från ca 70-80 talet

http://i.imgur.com/1ivCPZ7.jpg
http://i.imgur.com/JdTTHVa.jpg
http://i.imgur.com/0UvGZdO.jpg

Grymt👍🏻 Vissa modeller känner man igen sen man va liten. Öppna för allt i världen INTE förpackningarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Resorb:

Grymt👍🏻 Vissa modeller känner man igen sen man va liten. Öppna för allt i världen INTE förpackningarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Jo för fan, öppna o lek. Det gör jag alltid med "samlar leksaker"

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av Resorb:

Grymt👍🏻 Vissa modeller känner man igen sen man va liten. Öppna för allt i världen INTE förpackningarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer att öppna dom för att ställa ut dom är inte värda så extremt mycket, vill hellre visa upp dom på ett fint sätt.
Men jag förstår vad du menar, tro mig är uppvuxen med samlarbilar som dessa

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

New Nintendo 3DS XL med KatsuKity's capture card (Oh titta, högtalare från 1998)

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Ett nytt rejälare baselement som kan kopplas på 1 ohm istället för 4 som mitt förra, samt ett extra batteri för att slippa discobelysning i bilen.

Permalänk

Idag dök min klocka upp på posten

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av feliQ:

Ett nytt rejälare baselement som kan kopplas på 1 ohm istället för 4 som mitt förra, samt ett extra batteri för att slippa discobelysning i bilen.
http://i.imgur.com/EngNu4l.jpg

Vad för bas och batteri är det ?

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nevil:

Vad för bas och batteri är det ?

http://www.brl.se/sv/artiklar/gas-gpx1544.html
http://www.brl.se/sv/artiklar/xs-power-xe-1220-batteri-12v-20...

Permalänk
Medlem

Jag hinner inte ens handla innan det är ett nytt år.
Ni är Kardashians.
2 USB minnen 16 Gb Kjell.com 70 spänn st.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Fick lite bilar av fassan som har samlat hela livet, ska ställa ut upp dom i skåp sen är tanken

Gav en liten slant för allt (värt ca 3000kr tot ungefär), dom är från ca 70-80 talet

http://i.imgur.com/1ivCPZ7.jpg
http://i.imgur.com/JdTTHVa.jpg
http://i.imgur.com/0UvGZdO.jpg

Skrivet av Resorb:

Grymt👍🏻 Vissa modeller känner man igen sen man va liten. Öppna för allt i världen INTE förpackningarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ångrar att jag öppnade mina Star Wars figurines... Men samtidigt så hade jag en bra barndom med massor av "pew pew & whom whom". Lek skapade datorvärlden efter att kryptering och programmering blev enkelt. Alla satt med figurines och fantiserade. Sitt på bilarna.
Om du säljer dem, så sälj till en samlare. Jag sålde en trasig Skywalker för 800 kr. Han var utan arm. Det är en docka.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Fick bli ett handledsstöd, köpt av @Laine här på forumet. Grymt nöjd!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Blev en dricka o hämta paket mitt i pluggandet!

Visa signatur

Phenom X6 1100T @ 4Ghz, Gigabyte 280X 3Gb, 8GB Corsair DDR3, Be Quiet 700w, Crucial 64gb, Samsung 850 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Galet bra tisdag måste jag säga, The Division till Xbox one (Xbox Live) samt till Pc.
Slog till på inets deal med eye trackern och sen att det var Samsung S7 Edge släpp idag för dom som hade förhansboka <3

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem

Lite kylpasta.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Logitech G430 kom med posten idag

Visa signatur

Intel Core i5 13400F | ASUS Prime B660-Plus D4 | MSI MPG A850G PCIE5 850W | Corsair 4000D Airflow | ASUS GeForce RTX 3060 12GB DUAL OC V2 | be quiet! Pure Rock 2 | Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB | Kingston Fury 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz

Permalänk
Medlem

Blev ett hörlursställ Oehlbach Alu style.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk

AWEI A920BL
Extremt nöjd, de har asbra ljud för 110kr och tog endast 10 dagar att få hem dem från Kina.

Ljudet är ganska klart och lurarna har lång räckvid, ca 10m.
Basen är inte lika illa som alla påstår och om man ogillar det går det att "equaliza" bort genom en app eller ett skrivbordsprogram utan problem.
Dessa skulle säkert slå de flesta trådlösa hörlurar upp till 500kronors klassen, kanske mer.

Lurarna är också extrema snygga och dessutom gjorda av metall.
De har även magneter så man kan göra de som ett halsband när man inte använder dom.

Utvärdering:
Ljudkvalité: 6/10
Design: 8/10

Ett solklart köp med tanke på priset och "användarbarheten".

Permalänk
Medlem

Kom idag med posten.

Ett impulsartat eBay-fynd.
Nu gäller det bara att försöka hitta en VHS-spelare.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av viggehN:

AWEI A920BL
Extremt nöjd, de har asbra ljud för 110kr och tog endast 10 dagar att få hem dem från Kina.

Ljudet är ganska klart och lurarna har lång räckvid, ca 10m.
Basen är inte lika illa som alla påstår och om man ogillar det går det att "equaliza" bort genom en app eller ett skrivbordsprogram utan problem.
Dessa skulle säkert slå de flesta trådlösa hörlurar upp till 500kronors klassen, kanske mer.

Lurarna är också extrema snygga och dessutom gjorda av metall.
De har även magneter så man kan göra de som ett halsband när man inte använder dom.

Utvärdering:
Ljudkvalité: 6/10
Design: 8/10

Ett solklart köp med tanke på priset och "användarbarheten".

http://i.imgur.com/MLnr2bT.jpg?1

Köpte också sådana för ett tag sedan, sjukt nöjd. Håller med om att dom är minst lika bra som 500:- klass lurar (är i för sig ingen audiofil men). Funkar perfekt när man tränar.

Permalänk
Skrivet av viggehN:

AWEI A920BL
Extremt nöjd, de har asbra ljud för 110kr och tog endast 10 dagar att få hem dem från Kina.

Ljudet är ganska klart och lurarna har lång räckvid, ca 10m.
Basen är inte lika illa som alla påstår och om man ogillar det går det att "equaliza" bort genom en app eller ett skrivbordsprogram utan problem.
Dessa skulle säkert slå de flesta trådlösa hörlurar upp till 500kronors klassen, kanske mer.

Lurarna är också extrema snygga och dessutom gjorda av metall.
De har även magneter så man kan göra de som ett halsband när man inte använder dom.

Utvärdering:
Ljudkvalité: 6/10
Design: 8/10

Ett solklart köp med tanke på priset och "användarbarheten".

http://i.imgur.com/MLnr2bT.jpg?1

Skrivet av Kryll:

Köpte också sådana för ett tag sedan, sjukt nöjd. Håller med om att dom är minst lika bra som 500:- klass lurar (är i för sig ingen audiofil men). Funkar perfekt när man tränar.

Funderar på att köpa ett par men Amazon skickar inte det till Sverige så vart köpte du dom?

Visa signatur