Slaget Om Midgård 1: Error/Krasch - Fix/Lösning

Permalänk

Slaget Om Midgård 1: Error/Krasch - Fix/Lösning

Hej, Nu återupplivar jag detta gamla spel, Slaget Om Midgård 1 eftersom jag sökte på nätet och hittade lösningen på engelska och inte på några svenska spel forum och tyvärr är också svarat som jag nu kopierar också på Engelska.

Men kortfattat så är det problem/bug med Windows 7/8 och 10 som saknar en fil som sätter inställningarna för Slaget Om Midgård 1, vilket gör att spelet inte startar utan kraschar istället efter en felfri installation.

Så Lösningen är att återskapa denna fil som visas här nedan och sedan ska spelet funka felfritt som det gjorde för mig, glöm inte att ändra de inställningar du vill ha i texten. ex: "Resolution = 1920 1080"

Lycka till!

Video Tutorial: "How to fix Lord of the rings The Battle for Middle-earth II on windows 7/8"
https://www.youtube.com/watch?v=kw3ekZQohsA

I had a problem with this game as well. Searching on the web for this issue I found this reply.
the game was not allowed to create an options.ini in the C:\Users\[your login name]\AppData\Roaming\My Battle for Middle-earth(tm) Files folder. So if you don't see an options.ini you'll have to create one yourself... it should contain the following lines:

AllHealthBars = yes
AlternateMouseSetup = no
AmbientVolume = 50
AudioLOD = High
Brightness = 50
FixedStaticGameLOD = UltraHigh
FlashTutorial = 0
HasSeenLogoMovies = yes
HeatEffects = yes
IdealStaticGameLOD = Low
IsThreadedLoad = yes
MovieVolume = 70
MusicVolume = 70
Resolution = 1680 1050
SFXVolume = 70
ScrollFactor = 50
StaticGameLOD = UltraHigh
TimesInGame = 54
UnitDecals = yes
UseEAX3 = no
VoiceVolume = 70

you will have to adjust the resolution to that of your own screen!

It worked for me.....

Källa: http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-ga...

Permalänk

Brukade spela slaget om midgård så mycket när jag var yngre! Fantastiskt spel, ska nog prova och starta upp det när jag kommer hem idag. Får se om det funkar utan fixen eller inte!

Permalänk

Gjorde detta och då startade spelet felfritt men när jag hade spelat ca 3 min solospel så förlorar jag och det kommer upp "du har blivit besegrad" som det gör när man har förlorat. Men problem här är ju att jag inte hade blivit anfallen utav någon... Har testat ett flertal gånger men samma sak bara händer efter ca 2-3 minuter in i spelet. Vet du hur jag kan lösa detta?