Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Är det säkert att handla från https://www.discogs.com/

Permalänk
Medlem

Är det säkert att handla från https://www.discogs.com/

Dom har två skivor jag vill ha som inte finns i Sverige. Någon som handlat av dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Dom har två skivor jag vill ha som inte finns i Sverige. Någon som handlat av dom?

Tänk dig Ebay eller Tradera stuk som har en massa butiker och privatpersoner som säljer musik (musik dvd), med ett poängsystem. Mycket bättre än de båda jag nämde, folk betalar överpris här i Sverige för en bråkdel från Discogs. Det kan ta lite tid att få hem skivorna när skivorna kommer från runt om hela världen. Jag har köpt 2 skivor från Discogs (Anthrax:Spreading the Disease och Depeche Mode:Speak & Spell), ser inte varför det skulle vara ett problem.

Kör på.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk

@Batwoman:

Har också handlat därifrån. Har gått bra, utan problem.

Permalänk
Medlem

Det har funkat mycket bra dom gånger jag beställt via dom, det har varit från både privatpersoner och musikaffärer (98-100 i betyg).

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Medlem

Discogs är i princip lika säkert att handla från som ebay då användarna är ytterst måna om sina omdömen. Jag handlade för dryga 3.000:- förra sommaren från ett 15-tal olika handlare och det var inget som helst problem.
Se bara till att kolla omdömena noga, för det finns tyvärr alltid rötägg överallt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strangeattractor:

@Batwoman:

Har också handlat därifrån. Har gått bra, utan problem.

Ok tack för svar!