Age of Conan Unchained

Permalänk
Skrivet av Nkrook:

Kör du fortfarande? Och isåfall vilken server?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, lvl 24 just nu

Hur ser jag vilken server jag spelar på?

Skrivet av Fassenator:

Du får installera en custom UI, finns i forumet http://forums.ageofconan.com/forumdisplay.php?f=206
Ska finnas en installer som installerar det åt dig sen så måste du updatera den vid varje patch. Men finns program som gör det automatiskt.

Tack, ska kika på detta!

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme3
Athlon II X4 640@3.6Ghz med Hyper TX3
8GB DDR3@1600MHz
Powercolor 280x TurboDuo OC
Corsair CX 400w

Permalänk
Medlem
Skrivet av diamanten:

Ja, lvl 24 just nu

Hur ser jag vilken server jag spelar på?

Tack, ska kika på detta!

De kan man se på login-screenen när du väljer vilken character du ska logga in på!
Det finns:
Crom (pve)
Fury (Pvp)
Rage (B&G PvP) hardcore pvp server)

Själv befinner jag mig på Crom!
Nickar som Sannder så hör Av dig om du behöver hjälp

//Krook

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nkrook:

De kan man se på login-screenen när du väljer vilken character du ska logga in på!
Det finns:
Crom (pve)
Fury (Pvp)
Rage (B&G PvP) hardcore pvp server)

Själv befinner jag mig på Crom!
Nickar som Sannder så hör Av dig om du behöver hjälp

//Krook

Skickades från m.sweclockers.com

själv är jag på crom jag med. jag är atm i guilden Vikings som består av svenskar norskar och danskar. guilden består av 1700 medlemmar med glatt humör som gör spelet roligare xd.

jag har nyss rerollat en demonologist som jag nu är level 27 med. om någon hära fortfarande spelar så hör gärna av er !
här är screenshot på den nya demon..
[img="http://www.ladda-upp.se/tumnagel/imtzblbhpqvtn/"]

[img="http://www.ladda-upp.se/tumnagel/fqdqkdtnbbibgy/"]

[img="http://www.ladda-upp.se/tumnagel/secydwkoydqwxf/"]

andra gubben "Tempest of Set"
[img="http://www.ladda-upp.se/tumnagel/wueeigpjfmlw/"]

Bild på guild-staden med utsikt över staden

[img="http://www.ladda-upp.se/tumnagel/dbxkvghecknkhu/"]

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk

Liras detta aktivt? Har lust att kicka igång prem och köra en barb men launchern är sjukt knepig och spelets forum tycks jäkligt dött.

Går det att hitta guilds att raida med eller aktiv pvp? Hört att det är fet factiongrind på 80 för nya gejmers?

Permalänk
Medlem

Jadu snurre, jag spelar rätt aktivt, är i en guild med 40 online på kvällarna, och runt 20 online dagtid, och vi har 3 raids per vecka, det finns mycket aktivitet, speciellt nu när amerikanerna och europereenra mergats ihop. Det är en liten grind för att få faction gear, men det mesta kan man få i Hardmodes, vilket är ett roligare sätt att få gear, även raids då såklart.

www.youtube.com/tjaloolswe Kika in på min youtube kanal, har över 30 gameplay videos med raids och instancer + pvp

Permalänk

Spelade detta mycket vid release, men sen dess inte brytt mej alls.. Har tråkigt så sitter o provar lite olika mmo's igen.. Detta värt att pröva igen? Finns de folk som spelar etc?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Började lira igen förra helgen, och fortfarande bästa combaten av alla MMOn jag lirat hittills.. slutade pga PvP content brist och att PvE gear va överlägsen i PvP.. Men nu har dom kört pvp events på testservern med world objectives och liknande.. Sen revampa pvp gearen så den är minnst lika bra i pvp som den bästa pve gearen! Värt att testa igen om du la av pga samma andledning som jag sjäälv

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Började lira igen förra helgen, och fortfarande bästa combaten av alla MMOn jag lirat hittills.. slutade pga PvP content brist och att PvE gear va överlägsen i PvP.. Men nu har dom kört pvp events på testservern med world objectives och liknande.. Sen revampa pvp gearen så den är minnst lika bra i pvp som den bästa pve gearen! Värt att testa igen om du la av pga samma andledning som jag sjäälv

Hade det varit RvR så hade aoc haft potential men ganking och skit är bara drygt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Hade det varit RvR så hade aoc haft potential men ganking och skit är bara drygt.

fast är ju inte direkt ganking längre.. förr var det värre. Men i dagsläget så är det ganska balanserat och mycket små gvg fighter.. RvR har ju nackdelen att det är begränsat till 2 alt 3 sidor i en fight.. I AoC kan du ha 5-10 olika guilder som slåss samtidigt.. Sen kommer det bli intressant som sagt med dom ny world pvp objectivesen som kommer..

Och annars har man ju minigamesen Samt siege som har blivit riktigt mycket bättre, och det kan ju liknas med RvR om man vill det, som WAR när man tar över slott etc..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

fast är ju inte direkt ganking längre.. förr var det värre. Men i dagsläget så är det ganska balanserat och mycket små gvg fighter.. RvR har ju nackdelen att det är begränsat till 2 alt 3 sidor i en fight.. I AoC kan du ha 5-10 olika guilder som slåss samtidigt.. Sen kommer det bli intressant som sagt med dom ny world pvp objectivesen som kommer..

Och annars har man ju minigamesen Samt siege som har blivit riktigt mycket bättre, och det kan ju liknas med RvR om man vill det, som WAR när man tar över slott etc..

Jag gillade rvr i tex war (bortsett från buggarna och fusk osv). Några warbands som strider på olika kartor man kan gå med och ta fort osv. Utan rvr blir det snabbt för småskaligt tror jag.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jag tänkte bjuda på lite videos jag gjort senaste tiden så de som vill får lite inblick i endgame content

PVP - Jag och en polare spöar på 6 st ryssar samtidigt 2vs6

Jag är tank och han är healer, han kitar runt rätt mycket då han är squshiy

Level 80 Dungeon.

En av de svårare dungeonsen på level 80 som består av en stad där "elakingar" tagit över. Resistansen mot dessa "elakingar" vill bränna ner hela staden, och gör det också distrikt efter distrikt. Vårat jobb är att så fort som möjligt döda bossarna och loota viktiga föremål vi behöver innan resistansen sätter eld på dem.

Vi är väldigt välgearade och experienced så vi gör denna med 4 personer istället för 6, vilket är rätt rare (den är vanligtvist väldigt svår för 6 spelare).

Permalänk
Medlem

The C is silent.

Permalänk
Medlem

Är det någon på Sweclockers som spelar Age of Conan? Hör av er!

Heter Moriala ingame på Crom

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande en massa fuskande ryssar i PVP mori, och viktigast av allt, är shinken kvar?

Permalänk

Någon som lirar detta ännu???

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Spelar lite faktist, loggde in igår och checkade läget. Combat to gud to be trus!
Fattar doc nada, minns jag lämna spelet när jag var lv 79 och dingade 80 igår :p.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Någon som lirar detta ännu???

Jadå, spelet har en rätt stabil playerbase med många guilder som slåss om att döda sista bossen i senaste raiden, så liv finns! Jag är själv aktiv! Här är en video från senaste raiden med min guild!

Skrivet av Fabola:

Spelar lite faktist, loggde in igår och checkade läget. Combat to gud to be trus!
Fattar doc nada, minns jag lämna spelet när jag var lv 79 och dingade 80 igår :p.

Vilken server spelar ni båda på? Den enda servern som faktiskt lever är Crom, så jag hoppar verkligen ni rollade gubbe där Annars, gör det genast! Och lägg till mig på friendslist, Moriala.

Permalänk

Finns det nån svenskguild som håller igång lite smått i detta spel??

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Finns det nån svenskguild som håller igång lite smått i detta spel??

Vikings som håller till på Crom (PVE) är igång lite smått. Annars är de flesta svenskarna utspridda i internationella guilder.

Permalänk
Medlem

Jag slog till o gjorde en liten fantrailer, då mina favoritspel är Age of Conan samt ElderScrolls - Skyrim så fick det bli en trailer med skyrim tema och musik! För övrigt ska free to play modellen ändras i spelet inom nån månad, vilket gör att man kan göra betydligt mer i spelet utan att betala en endaste krona, ett läge för er sugna att pröva alltså. :)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnum92:

Jag slog till o gjorde en liten fantrailer, då mina favoritspel är Age of Conan samt ElderScrolls - Skyrim så fick det bli en trailer med skyrim tema och musik! För övrigt ska free to play modellen ändras i spelet inom nån månad, vilket gör att man kan göra betydligt mer i spelet utan att betala en endaste krona, ett läge för er sugna att pröva alltså. :)!

https://www.youtube.com/watch?v=ue3fHiHikXA

Tittar in på forumet lite då och då men blir så omotiverad när man kollar när senaste patchen var, räknar inte bugg fixar =(
Bästa liret jag kört men synd att det är så jävla dött =((

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

lirat för ett år sen

De jag lira med lirar fortfarande ' sluta pga tidsbrist' Ja har aldrig varit för lira spel för att andra spelar det...

Visa signatur

PM mig istället för ta de på forumet hittar inget annars