Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Sony: "Oculus Rift en bättre upplevelse än Playstation VR – men dyrare"

Permalänk
Medlem

Blev lite väl dyr, 399 Euro utan Camera. Idiotiskt.

Dice tar fram ett PS VR exklusivt Battlefront iaf, så gick det med den "inga AAA" profetian...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ipac:

Nej PS VR spelen kommer inte snurra i 30-60 fps. Ett sådant spel kommer aldrig bli godkänt för release.

Haha, de återstår att se, jag tvivlar på att utvecklare kommer lämna pengar på bordet. Alla VR PC spel kommer komma med half-arsed PS4 ports till PS4 också och tvärtom kommer de mesta som inte är exklusivt till PC med. Sony har alltid kämpat för att behålla utvecklare på sin sida, men de har knappast satt krav på utvecklarna att hålla ett mått som du påstår. om Sony går ut och kräver att spel ska köras i 90-120 fps kommer inte många hoppa på de tåget

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Haha, de återstår att se, jag tvivlar på att utvecklare kommer lämna pengar på bordet. Alla VR PC spel kommer komma med half-arsed PS4 ports till PS4 också och tvärtom kommer de mesta som inte är exklusivt till PC med. Sony har alltid kämpat för att behålla utvecklare på sin sida, men de har knappast satt krav på utvecklarna att hålla ett mått som du påstår. om Sony går ut och kräver att spel ska köras i 90-120 fps kommer inte många hoppa på de tåget

Nej de kräver att PS VR spelen körs i minst 60 fps. Läser du slarvigt eller förstår du inte?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av ipac:

Nej de kräver att PS VR spelen körs i minst 60 fps. Läser du slarvigt eller förstår du inte?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej jag tror bara inte på deras bullshit, de har aldrig haft strikta regler gällande spelkvalité tidigare, om folk tror att de kommer börja nu så yippie, tror fortfarande att de kommer fortsätta att sälja högsta möjliga antal spel utan någon som helst tankeverksamhet åt kvalitén, precis som de gjort tidigare.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem

De har aldrig släppt en VR produkt tidigare heller...hur mkt pengar tror du man tjänar om ens kunder bara spyr?

Men ja, att man tror att det inte kommer hålla för 100% av spelen i 100% av tiden må så vara, det är rimligt att anta att praktiken inte blir perfekt.

Men du hävdade att de inte sagt att låsta frekvenser är ett krav; trots att de sagt det i varje utvecklar-presentation det senaste halvåret (kan googla fram pdf slides i mängder om det är så). Varför bara sitta och hitta på saker?

Skickades från m.sweclockers.com