Oculus Rift ute för leverans

Permalänk
Melding Plague

Oculus Rift ute för leverans

Efter en lång tids väntan är de första konsumentexemplaren av Oculus Rift ute för leverans, men långt ifrån alla som förbeställt får ta del av VR-headsetet i den första vågen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant och se hur väl det fungerar.

Är fortfarande kluven om det blir Vive eller Rift för min del, men oavsett vilket får det bli ett nytt grafikkort innan dess.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk

@Olaeli: 1080 TI ?

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Medlem

Folk här i Sverige bör väl få det 29e eller 30e?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Fick mail att min är redo för att skickas
Får se när jag får den

Tror dom i USA kommer få dom först

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Spawnbadboy:

Fick mail att min är redo för att skickas
Får se när jag får den

Tror dom i USA kommer få dom först

Skickades från m.sweclockers.com

Kickstarter backer?
Om inte
Fick du bekräftelse mail direkt efter din order eller vid omskickett?
Beställde du som guest?
Vilken order sifra har du?

Jag har order sifra 26 och har inte fått något mail än.
Jag fick bekräftelse mail på andra mail utskicket.
Jag beställde som guest.

Permalänk
Medlem

Se där ja! Då blev ju slutpriset inte så jättefarligt ändå.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Kickstarter här, inget mail än. Backer 31xx, tror de högsta som skeppat låg på runt 27xx

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downloader:

Kickstarter backer?
Om inte
Fick du bekräftelse mail direkt efter din order eller vid omskickett?
Beställde du som guest?
Vilken order sifra har du?

Jag har order sifra 26 och har inte fått något mail än.
Jag fick bekräftelse mail på andra mail utskicket.
Jag beställde som guest.

Nej inte kickstarter
Jag fick direkt
Jag beställde med registrerat konto
27 fick jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Anandtech hade en del reservationer om SDE och Vive ska väl vara ännu värre på den fronten: http://www.anandtech.com/show/10149/hands-on-with-the-retail-...

Får hoppas man inte blir besviken, hypen är ju enorm.

Permalänk
Medlem

Hur ska man bete sig för att inte bli åksjuk i detta?
Jag kommer ihåg på -90 talet när VR kom, att det inte slog så stort som väntat just för åksjukan..

Visa signatur

CPU I9 9900K@4,7Ghz |EVGA GTX 2070 Super 10365p Timespy 3DMark |Ram 32GB CorsAir DDR4 Vengence PRO |Define R6| ASUS Strix Z390F | M.2 SSD Evo 970 1TB |CorsAir 750W | Acer 27" Predator XB271HU | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexi Estada:

Ja, det känns inte riktigt motiverat att skaffa ett 980Ti nu när nya arkitekturen lurar runt hörnet.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Matwik:

Hur ska man bete sig för att inte bli åksjuk i detta?
Jag kommer ihåg på -90 talet när VR kom, att det inte slog så stort som väntat just för åksjukan..

Jag skrev en lång utförlig guide, (redigerad av moderatorer p.g.a. olämpligt innehåll):
☆ Oculus Rift - Botemedel för åksjuka ☆

Inlägg redigerat. Har du synpunkter på moderering eller vad som du blivit anmäld för ska du använda kontaktformuläret. /Najk
Permalänk
Inaktiv

Imponerande att de faktiskt levereras, själv räknade jag med att den skulle skjutas upp igen.

Får hoppas priserna sjunker snart nog, sugen men inte så sugen.

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur många som beställde från Sverige och hur stor första batchen till Sverige är...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i7 2600k RAM: Corsair Vengeance 16GB CL9 1600MHz Grafik: GTX 570 CPU Kylare: CM Hyper 212 Plus Moderkort: ASUS P8P67 Pro B3.1 Chassi: CM HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

@Naicro: Jag ligger runt 13XX och har inte fått nått mail. Har inte sett att någon annan europeisk backer fått det heller.
edit: Ok såg precis att iaf en brittisk backer fått email. Håller krampaktigt mina tummar.

Permalänk
Medlem

Det är inte numret de menar.
Här är listan med ordernummer:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1eYdWCMzk2QFZDct4IZPLB...

Permalänk
Medlem

Jag avbokade min rift som jag säkert hade fått rätt snabbt men får vänta till maj på vive.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Jag är en Kickstarter-backer, men har inte fått något mail om att min pre-order har börjats behandlas än :/ Aja... dom har ju hela helgen på sig.

Permalänk
Medlem

Spännande för er!

Jag bokade aldrig en Rift men min Vive borde vara här 5 april då jag ligger med i första vågen.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Lets fail: Walk into a wall.

Hm o andra sidan så kommer man ju nog förr eller senare att testa den.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

@Hulle: Måste fråga, hur vet man om man är med i första vågen?

Permalänk
Medlem

jag väntar fortfarande på bekräftelse, har nummer 26

Permalänk
Medlem
Skrivet av tregota:

@Hulle: Måste fråga, hur vet man om man är med i första vågen?

man får ett mail

Men det är typ folk som har bokat inom de första 10 minuterna

Permalänk
Medlem

Skall bli kul att se vad folk tycker när de haft det ett tag. Tror ni det kommer utni affärer i framtiden?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

@spikeBOLL:

Ingen som har kickstartat i EU har fått mail om leverans, endast USA. Förmodar att de gjort som förra gången och skickar ut geografiskt batchvis.

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Downloader:

Kickstarter backer?
Om inte
Fick du bekräftelse mail direkt efter din order eller vid omskickett?
Beställde du som guest?
Vilken order sifra har du?

Jag har order sifra 26 och har inte fått något mail än.
Jag fick bekräftelse mail på andra mail utskicket.
Jag beställde som guest.

Har också ordersiffra 26, som guest, och fick mejlet 02 i natt. Fick bekräftelsemail båda utskicken, både direkt och några dagar senare.

Jag beställde iofs via amerikansk proxy eftersom jag inte kom in på beställningssidan från Sverige (allt var bara svart.)

Var inget upphetsande brev precis så skulle inte oroa mig om jag var du:
"Your Rift is almost ready to ship, and your order will be processed in the next 1-3 weeks. For some customers, your actual ship date may differ from the estimate you saw when ordering."
Kändes som ett allmänt och ospecifikt meddelande.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Skrivet av serverfel:

Tror ni det kommer utni affärer i framtiden?

Skickades från m.sweclockers.com

Pratade med en säljare på Inet i gbg och enligt honom har dom som mål att ha både Oculus Rift och Htc Vive i butik för försäljning och testning. Betyder ju inte att det blir så men men det var deras inställning iaf.

Visa signatur

GAMINGRIGG: I7 6700K@4,4Ghz. 32GB DDR4. EVGA GTX 1080 TI FTW3 ACX.
SERVER: Core I5 3500K 6x 2Tb WD Caviar Green.
NAS: DS1813+ 5x 4TB Wd Red.
HTPC/VR: i5-7500. 8GB DDR4. EVGA GTX 1080 FTW ACX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Se där ja! Då blev ju slutpriset inte så jättefarligt ändå.

Det har ju varit känt sedan det gick att beställa.

Permalänk
Medlem

Jag stör mig på att monitorn i bilden är så jävla sne...