Fallout 4 DLC utannonserat

Permalänk
Medlem

Survival Mode är nu ute i Steam Beta!

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Automatron var en helt ok DLC, omän kort (som förväntat med tanke på priset). Sista uppdraget gillade jag, och robotarna kan vara praktiska (dock inte som companions för min del, då jag inte använder mig av sådana).

Skrivet av kenny_85:

Ja, det enda som oroar mig är om jag tappar tålamodet med att inte kunna spara tillräckligt ofta. Bärbar sovsäcksmod hade kanske inte varit fel...

Det som bekymrar mig allra mest är krascher; Fallout 4 har en tendens att tvärdö (CTD) för mig uppskattningsvis en gång var tredje spelsession i genomsnitt, vilket är enda anledningen till att jag gör quicksaves. Inga quicksaves + krascher = ledsen och kinkig jag, men jag får väl se hur illa det blir. Risken är överhängande att jag inte kommer kunna köra nya survival, jag kommer bli galen.

Skrivet av Eldritzh:

Survival Mode är nu ute i Steam Beta!

Åfasen. Jag spelade igår och är på beta sedan länge, men jag lade inte märke till något nytt. Är det en ny svårighetsgrad man behöver ställa in, typ "hardcore survival"?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det som bekymrar mig allra mest är krascher; Fallout 4 har en tendens att tvärdö (CTD) för mig uppskattningsvis en gång var tredje spelsession i genomsnitt, vilket är enda anledningen till att jag gör quicksaves. Inga quicksaves + krascher = ledsen och kinkig jag, men jag får väl se hur illa det blir. Risken är överhängande att jag inte kommer kunna köra nya survival, jag kommer bli galen.

För övrigt var Automatron en helt ok DLC, omän kort (som förväntat, med tanke på priset). Sista uppdraget gillade jag, och robotarna kan vara praktiska (dock inte som companions för min del, då jag inte använder mig av sådana).

Jo, har man problem med mycket CTDs, så kan det bli jobbigt. Men då hjälper mods som "Camping Equipment" eller liknande
Jag har själv varit med om ca 3 krasher sedan jag fick spelet vid release. Och det var troligen pga. någon mod som spökade. Har nu inte sett en CTD på ett antal hundra timmar.

Efter att jag installerade in Survival Betan, så märkte jag att inga mods fungerade. Vilket sög.
Behövs lite tweaks för att göra Survival mer gameplay vänligt. Som att sänka hur ofta man är törstig och hungrig, som det är nu är det alldeles för ofta.

Annars riktigt bra, förutom att mods inte fungerar just nu.

Såg precis din ändring:

Yes, stämmer. De har gjort om Survival till att göra så att du tar mycket mer skada, gör mycket mer skada, behöver käka/dricka/sova med mera, sjukdomar.

https://bethesda.net/#en/events/game/fallout-4s-all-new-survi...

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Jo, har man problem med mycket CTDs, så kan det bli jobbigt. Men då hjälper mods som "Camping Equipment" eller liknande
Jag har själv varit med om ca 3 krasher sedan jag fick spelet vid release. Och det var troligen pga. någon mod som spökade. Har nu inte sett en CTD på ett antal hundra timmar.

Efter att jag installerade in Survival Betan, så märkte jag att inga mods fungerade. Vilket sög.
Behövs lite tweaks för att göra Survival mer gameplay vänligt. Som att sänka hur ofta man är törstig och hungrig, som det är nu är det alldeles för ofta.

Annars riktigt bra, förutom att mods inte fungerar just nu.

Såg precis din ändring:

Yes, stämmer. De har gjort om Survival till att göra så att du tar mycket mer skada, gör mycket mer skada, behöver käka/dricka/sova med mera, sjukdomar.

https://bethesda.net/#en/events/game/fallout-4s-all-new-survi...

Ok, tackar för infon!

Jag har spelat över 800 timmar totalt (med två karaktärer), och har råkat ut för väldigt många krascher. 100? Förmodligen fler. Allra värst var det förstås i början, men det händer som sagt då och då nuförtiden också. Och då har jag aldrig ens haft en enda mod installerad (pga att jag väntar på att GECK ska släppas, för att minimera potentiella problem så långt det bara är möjligt).

Sen vet jag förstås inte hur många av mina krascher som beror på SLI (och eventuellt kanske 4K, vilket inte borde spela någon roll men... Bethesda).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Survival Mode är nu ute i Steam Beta!

Hur funkar det i betan med nya Survival Mode, om man sedan tidigare kör med en karaktär på gamla Survival Mode?
Finns båda som valbara alternativ eller ersätts den gamla direkt?
(Då kan man ju iofs gå ner till Hardcore som ju var ganska lik gamla Survival...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Hur funkar det i betan med nya Survival Mode, om man sedan tidigare kör med en karaktär på gamla Survival Mode?
Finns båda som valbara alternativ eller ersätts den gamla direkt?
(Då kan man ju iofs gå ner till Hardcore som ju var ganska lik gamla Survival...)

Inte säker faktiskt, skapade en ny karaktär på en gång. Men vad jag hört ska det gå att sänka till Very Hard om du "uppgraderar" i en gammal Survival.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Nya DLCn kommer snart! (12e April)
Kommer bli riktigt trevligt.

https://www.youtube.com/watch?v=HjASHR7F79Q

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldritzh:

Nya DLCn kommer snart! (12e April)
Kommer bli riktigt trevligt.

https://www.youtube.com/watch?v=HjASHR7F79Q

Tja, nu är den ute, äntligen dags att fixa till sitt settlement

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk

Jag vill bara att dom ska fixa mod-support nu.
Det är alldeles för klöddigt att aktivera moddar med senaste betan att jag fan hellre kör omoddat.

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem

Senaste dlc känns väldigt tunt, är ju billigt dock så man kan väl inte förvänta sig allt för mycket. Gillar ändå att man får mer grejer att bygga med. Håller på att bygga till en fighting arena nu till mitt settlement. Kommer räcka ett par timmar iaf för att få alla nya trophys.

Längtar mycket till nästa Dlc!

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Har tagit en paus från Fallout tills 1.5 (med nya Survival) släpps skarpt men jag börjar bli lite otålig
Är det någon som hört nåt datum för det?