Anlogt direkt in i tvn. Det blir dålig bild. Vad göra?

Permalänk
Medlem

Anlogt direkt in i tvn. Det blir dålig bild. Vad göra?

Har nyligen flyttat hemifrån och kan knappt minnas när man inte hade en digitalbox sist. Men nu i den nya lägenheten så ingår det 10st kanaler i hyran. Så jag kan koppla den analoga kabeln direkt in i tvn. Men bilden blir helt värdelös. http://www.elgiganten.se/product/ljud-bild/tv/UE60J6275XXE/sa... är tvn.

Måste jag köpa ett separat abonnemang från typ Boxer, eller annat tv-abonnemang? Eller räcker det med att köpa en digital box och koppla den emellan?

Tacksam för svar!

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

@Hackie:
Ja du.. Att köpa valfri box oavsett vad du har i kabeln lär inte göra någon nytta..

1 vad har du för leverantör? Comhem?
2 kolla vad DIN leverantör har för alternativ.

Har ingen koll på vad det är för tv men om du har alternativ att ta emot "cable" så kanske du kan ta emot digitala sändningar direkt i tvn.

Edit
Din tv kan ta emot digital signal från både boxer och comhem. Utforska de alternativen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du bör ju ta reda på vilken leverantör det är som tillhandahåller digitala kanaler till ditt hus.
Sån information brukar man få av hyresvärden. Antagligen är det comhem eller kanske någon mindre lokal leverantör.
När du vet vilket bolag det är får du ta kontakt med dom och teckna ett abonnemang.
Att bara koppla in en digitalbox på måfå lär inte fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk

Jag har också 10 gratiskanaler men bilden är sinnessjukt 2001 här också. Vi har Telia i huset och tror det kostade 100kr/månad att få ett kort man stoppar i tven så blir det HD istället och mycket bättre bild.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem

Tack för svaren! Får försöka ta kontakt med hyresvärden i veckan!