Problem med Lagringsutrymme Iphone 5S

Permalänk
Medlem

Problem med Lagringsutrymme Iphone 5S

Hej!

Fick nyligen notiser om att min iPhone 5S har slut på lagringsutrymme. Efter att ha rensat en del bland appar och bilder så står det nu att 11,5 GB är använt och att det finns 191 MB tillgängligt lagringsutrymme. Efter att ha summerat alla appar och bilder på kameran så kommer jag dock inte ens upp i 800 MB.

Jag googlade lite på problemet och kom fram till att en stor del av lagringsutrymmet antagligen tas upp av "Other Storage". Rekommendationen på att lösa detta problem var att installera iCleaner, men har inte jailbreakat min iPhone och är inte intresserad av att göra det heller. Är det någon annan som har haft samma problem och har en lösning på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luciana:

Hej!

Fick nyligen notiser om att min iPhone 5S har slut på lagringsutrymme. Efter att ha rensat en del bland appar och bilder så står det nu att 11,5 GB är använt och att det finns 191 MB tillgängligt lagringsutrymme. Efter att ha summerat alla appar och bilder på kameran så kommer jag dock inte ens upp i 800 MB.

Jag googlade lite på problemet och kom fram till att en stor del av lagringsutrymmet antagligen tas upp av "Other Storage". Rekommendationen på att lösa detta problem var att installera iCleaner, men har inte jailbreakat min iPhone och är inte intresserad av att göra det heller. Är det någon annan som har haft samma problem och har en lösning på det?

Det kan vara så simpelt som att du glömt radera bilderna i papperskorgen, en urkorkad funktion Apple kör med i iOS nu för tiden. Radera bilderna permanent i detta album på telefonen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det är tyvärr inte fallet, när jag pluggar in mobilen i datorn så visar iTunes att 10,4 GB tas upp av "annat", dvs inte appar, bilder eller dokument och data.

Permalänk
Medlem

Vad tycker telefonen själv att det är dom tar plats? Inställningar-allmänt-lagring
iOS uppdateringar som väntar på installation kan ju rassla iväg på nån gig bara dom. Offline spellistor i spotify tar bra med plats ocks

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Som sagt, kolla i inställningar vad exakt det är som tar utrymme. Jag hade t ex nyligen 3GB SMS eftersom jag hade satt det på att behållas för evigt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Tycker jag känner igen problemet. Min lösning var då att kopiera alla bilder till datorn och sen göra en komplett backup via itunes och återställ telefonen.

Och som nämnts kolla över inställningar för hur länge sms ska sparas och hur du synkar mail osv

Visa signatur