Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem

Det är med en konstig nostalgisk sorg i hjärtat jag ser att WoW kommer med ännu en ny expansion. Jag minns raidandet i WoW vanilla, 8 timmar med 40 pers i MC för att cleara till Ragnaros. Minst 15 fire resistant potions i bagen ens för att få komma med. Sen skulle det vara slipstenar till vapnen, magisk olja till stavarna, potions, buffs, mat, rätt enchants, zonenchants (blazed lands buzzard gums osv) osv osv. Detta endast för att fåkomma med

Idag klickar man på en knapp, väntar i 5-15 min i kö, sen är man med i en raid som tar 30 min att cleara. Man kan köra med skitgear, oenchantat helt obuffad.
Nä, WoW är helt ointressant efter de tog bort alla finjusteringsmöjligheter inför raids. Den sista roliga instancen var Naxx i Wotlk. Ok, en repitition från vanilla, dock enklare.

Sen en sak till, uppgraderingsbara vapen infördes i BC. De återanvänder en ide som funnits i wow i många år. Tyvärr tog de även bort denna iden när WOW skulle förenklas och fördummas Men men..nu kommer den tillbaka.

Tyvärr, suget efter WoW finns fortfarande...men WoW finns inte

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Det är med en konstig nostalgisk sorg i hjärtat jag ser att WoW kommer med ännu en ny expansion. Jag minns raidandet i WoW vanilla, 8 timmar med 40 pers i MC för att cleara till Ragnaros. Minst 15 fire resistant potions i bagen ens för att få komma med. Sen skulle det vara slipstenar till vapnen, magisk olja till stavarna, potions, buffs, mat, rätt enchants, zonenchants (blazed lands buzzard gums osv) osv osv. Detta endast för att fåkomma med

Idag klickar man på en knapp, väntar i 5-15 min i kö, sen är man med i en raid som tar 30 min att cleara. Man kan köra med skitgear, oenchantat helt obuffad.
Nä, WoW är helt ointressant efter de tog bort alla finjusteringsmöjligheter inför raids. Den sista roliga instancen var Naxx i Wotlk. Ok, en repitition från vanilla, dock enklare.

Sen en sak till, uppgraderingsbara vapen infördes i BC. De återanvänder en ide som funnits i wow i många år. Tyvärr tog de även bort denna iden när WOW skulle förenklas och fördummas Men men..nu kommer den tillbaka.

Har du provat mythic raiding?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

Jag tror han tycker spelet blivit fördummat och tråkigt, man pratar inte med folk i spelet längre och alla kör endgame content och så var de inte förr.

SKulle det ända problemet med spelet vara att det är för lätt kan han använda fötterna istället för händerna och spela med för att göra det lite svårare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Det är väl ändå inte samma sak?? Lessnade också på wow när allt började bli nerdummat men visst mythic är svårt men verkligen inte samma sak..

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Äntligen har det kommit ett releasedatum, 30:onde Augusti.
http://eu.battle.net/wow/en/blog/20101160/the-legion-returns-...

Blir dock endast en vecka semester vid release detta året med tanke på att raids inte kommer direkt vid release.

Permalänk
Medlem

ännu en facebook expansion, bara stå vid command table och göra ingenting, avbokade mitt legion.. får se hur det blir i framtiden. wod dödade mitt wow intresse totalt, spiken i kistan

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Spelat wow sen vanilla släpptes, men slutade ungefär halvvägs genom WOD.

Förstår inte hur de har lyckats -mörda- ett så pass bra spel - floder med kassa updates som på något vis inte tillför någon ny content överhuvudtaget och även lyckats ta bort all känsla man hade för sin klass, nu är alla mer eller mindre "lika" till känslan.

"You think you do, but you dont". - Detta citat tog död på WOW för min del - Tur man kan spela WOW på andra "platser"..

Permalänk
Medlem
Skrivet av macroy:

Spelat wow sen vanilla släpptes, men slutade ungefär halvvägs genom WOD.

Förstår inte hur de har lyckats -mörda- ett så pass bra spel - floder med kassa updates som på något vis inte tillför någon ny content överhuvudtaget och även lyckats ta bort all känsla man hade för sin klass, nu är alla mer eller mindre "lika" till känslan.

"You think you do, but you dont". - Detta citat tog död på WOW för min del - Tur man kan spela WOW på andra "platser"..

Helt inne på ditt spår dom har totalt märdat känslan för sin klass, alla är mer eller mindre samma bara olika namn på spellsen, sen är det inte ett mms längre dom kan lika gärna ta bort hela azeroth och bara behålla garrison... Knappt nån hade märkt det. Det är så mycket i spelet som är fel och värre blir det för varje uppdatering. Har inte spelat på nån privat server då det känns ovärt då dom bara stängs ner

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det enda som får mig att spela är att lira mythic dungeons och challenge modes med kompisarna så ser verkligen fram emot de nya 5 manna systemet

Har också lirat sen launch och WoD är utan tvekan den mest tråkiga expansionen hittills .

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Till alla er Vanilla lovers som gett upp på WoD och Legion. Titta på länken nedan.

Vanilla Petition

url
Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Dekkan:

Till alla er Vanilla lovers som gett upp på WoD och Legion. Titta på länken nedan.

Vanilla Petition

Den digitala versionen av "det var bättre förr".

Men jag skrev såklart på.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Vanilla Petition

Det där lär det aldrig bli något av ändå, blizzard vill inte att folk ska spela deras gamla spel och förlora spelare för nya expansioner.

Sen förstår jag inte varför alla är så besatta av Vanilla, det va bara kul för att det va nytt.

Normalt folk har inte tid med att spela 8 timmar en kväll för att cleara MC, jag håller med om att WoD inte va speciellt bra dock.

Jag skulle hellre se något nytt där alla klasser faktist är olika klasser och inte renames, det intressanta med att köra raids osv var att hitta rätt klasser för rätt buffs och sånt. Nu spelar det ingen roll alls så länge man inte köttar för att bli world first.

Permalänk
Medlem

Det känns snarare som att det är folk som tröttnar än att det är för lite content. Ju mer man spelar ju snabbare tar man sig genom nya grejer, men det har ju fortfarande funnits massor att göra i WoD.

Jag tycker att varje expansion som kommit har gjort spelet mycket bättre än tidigare iofs, med undantaget för det dåliga end-gamet i Cataclysm, men då spenderade jag massa tid med alla nya omgjorda quests över hela världen istället så det gjorde mig inte så mycket personligen.

Att alla kommer åt raids är ju en bra sak, då kan man lägga mer resurser på dem eftersom det får högre prio ju fler spelare som kommer utnyttja dem. Gamla Naxxramas är ju praktexempel på bortslösad utveckling då bara någon procent av spelarna kunde uppleva det och då blev det heller inte lika hög prio på att fixa buggar och sånt där.

Det jag saknar med Vanilla är ju känslan av att allt var nytt och man fick utforska en massa, men det går ju inte att få tillbaka genom att köra en Vanilla-server, eftersom jag inte kan radera all min erfarenhet.

Att behöva grinda mats i flera dagar bara för att kunna raida på helgen var ju också bara tråkigt. Många kompisar som spelat hela tiden har ju blivit föräldrar också och då underlättar saker som LFG/LFR eller att det går lättare att få tag i tillräcklig gear för normala raider enormt så att de kan fortsätta spela.

Det är så väldigt många saker som de lagt till som jag inte anser vara nerdummande utan snarare "quality of life"-ändringar, alltså jag får mer tid att bara spela de roliga bitarna och slipper lägga en massa tid på tråkiga förberedelser.

Talent trees t.ex. var jag skeptisk framförallt när de skulle byta, men det är ju mycket bättre idag än i Vanilla där man hade massa +1 crit, +1 % damage och så vidare som i princip var krav att ta. Nu har man tre val per tier som är mer avancerade och förändrar ens spelstil på ett vettigt sätt, samt att man kan växla mellan dem ganska enkelt för att prova olika metoder snabbare. Helt klart en stor förbättring enligt mig.

Sen har vi såklart de tråkiga bitarna med att man fastnar i sin garrison och inte pratar med folk lika mycket p.g.a. LFG/LFR, vilket är väldigt synd i ett MMO. Jag tycker att garrison är ett kul koncept, men de har gjort dem för stora. Där är ett bra exempel på att lite nedskalning (som andra kallar fördummande) skulle göra det bättre.

Man kanske skulle kunna ha max 5 followers och kunna skicka ut dem på raider ihop med andra spelares followers när man inte har tid att raida själv, för att knyta ihop spelare lite mer igen? Jag vet inte, men något som inte är lika stort och tidskrävande som nu.

Jag har själv tröttnat på WoW i perioder, men haft kvar abonnemanget. Då har jag spelat lite andra spel ett tag och sen återkommit till WoW för att göra specifika saker, som hjälpa sambon med achievements, jaga vissa pets/mounts eller liknande och då är det fortfarande tillräckligt kul för att det ska vara värt det.

Jag tror i slutänden fortfarande att det största problemet är det jag började med. Folk har spelat spelet i så många år att de blivit "fartblinda" på ny content och gör den så fort att det tar slut och tycker sen att det är dåligt.

Ju äldre jag själv blir, ju svårare har jag att tycka att nya spel är intressanta nog att orka sätta mig in i dem, samtidigt som jag spelat de gamla spelen så mycket att mycket går på automatik och därmed känns som att det flyter förbi bara. Lite som när man åker samma väg till jobbet/skolan år efter år. I början tar det tid och man märker massa nya saker, men efter ett tag så blåser man bara förbi allt och registrerar det knappt och vips är man framme. Då känns det inte som att man gjort en lika lång resa/ upplevt lika mycket nytt längre.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Själv har jag inte spelat wow sedan wotlk. Spelade vanilla-wotlk och raidade hela vägen. Hoppade på vanilla rätt sent dock men hann med Zul Gurub, lite Molten Core och även lite Ahn'Qiraj innan BC släpptes och i BC gjorde jag allt utom Sunwell, vi var inte så Hardcore i min helsvenska guild. Sen in i wotlk. Tog allt till Icecrown Citadel mer eller mindre. Slutade dock där. Högskola plus att jag tröttnat lite pga min guild blev internationell. Inte samma sak då.

Men nu med Legion är jag sugen på att börja igen. Dock inte på samma sätt som förr utan mer casual. Köper en månad här och där snarare än kontinuerligt osv. Får se. Finns det seriösa guilds som raidar lite mer sällan kanske jag går med ngt sånt, var så min guild var en gång i tiden. Men till en början vill jag levla en ny karaktär, se allt nytt (synd dock att levla är tråkigare än någonsin bara enligt det jag testat i WoD när jag fick några gratisdagar, dungeons för enkla osv) och sen ha en del fokus på dungeons snarare än raids. Får se. Det är planen iaf.

Lite av charmen har försvunnit, det håller jag med om, men det blir nog vad man gör det till också. En sak att ha i åtanke är enligt mig att ytterst få som lirar nu var med under vanilla, BC och wotlk eller kanske ännu senare. De är inte vana vid att söka grupper till Wailing Caverns i General chatten, att man lätt wipar i början pga de blåa raptorerna skriker på hjälp och halva stället anfaller på en gång osv. CC i RFC, vad är det liksom? De vet inte hur spelet fungerade förr helt enkelt. Jag tror att det viktigaste nu, precis som förr, är att man har en grupp goa lirare att spela med i slutändan. Raids eller vad som. Detta enligt mig var sant i vanilla och jag tror det håller sig än idag. Tycker man att LFG/LFR är opersonliga osv så får man väl ta sig i kragen och skapa en guild med likasinnade spelare och köra ordentligt igen helt enkelt.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Sen förstår jag inte varför alla är så besatta av Vanilla, det va bara kul för att det va nytt.

Det har ju dock motbevisats genom de registerade accountsen på nostalrius. Sätt en subscription på att få lira vanilla server då förlorar dom inget på det direkt. Win/Win för båda som vill spela vanilla och blizzard som vill ha pengar.

Permalänk
Medlem

Vilka pessimister vi har här!

Jag tycker mycket som görs inför Legion ser bra ut, det mesta om inte allt är i positiv riktning (svårt att undvika det visserligen, med wod som en av de sämre expansionerna någonsin imho.)

Jag ser mycket som görs inför Legion som mycket positivt, däribland mythic dungeons, PVP revamp(!) och en hel del polering som jag ser det (kolla bara hur de gör med skirmishes, det är finpolering och det förtjänar ens respekt imho). Det finns visserligen en del saker som jag ser som mindre positiva, men utan att faktiskt ha testat spelat expansionen en månad minst så vill jag inte dra några allt för pessimistiska slutsatser.

Jag spelade wow sedan vanilla och wipade mer i molten core och BWL än jag gjort totalt sedan burning crusade släpptes, sedan dess har jag spelat extremt sporadiskt och ibland avskytt hela wow. Men jag vägrar vara den typiska wow spelaren som bara klagar hela tiden. Jag är hellre den evigt naiva optimisten istället för den klagande pessimisten! Mina åsikter kring wow för jag fram genom att låta bli att ge dem mer av mina pengar om spelet visar sig vara ointressant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snauz:

Det har ju dock motbevisats genom de registerade accountsen på nostalrius. Sätt en subscription på att få lira vanilla server då förlorar dom inget på det direkt. Win/Win för båda som vill spela vanilla och blizzard som vill ha pengar.

Du menar alla dubletter, tripletter osv?

Det finns inget som helst bevis på att ens 10% av de aktiva kontona kommer betala för sig om blizzard sätter upp egna vanilla servrar.

Och sen som sagt, blizzard vill att folk spelar deras senaste expansioner, inte gammalt skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Du menar alla dubletter, tripletter osv?

Det finns inget som helst bevis på att ens 10% av de aktiva kontona kommer betala för sig om blizzard sätter upp egna vanilla servrar.

Och sen som sagt, blizzard vill att folk spelar deras senaste expansioner, inte gammalt skräp.

Oavsett om det är dubletter eller tripletter så är det tillräckligt många som vill att legacy servers ska finnas, du kan ju inte direkt påstå att Mists eller Warlords var någon höjdarexpansioner jämfört med det vi haft innan. Ja de kanske vill att folk spelar deras nya skit men det är ju bevisat att folk inte är nöjda med det dom gör nu för tiden. Ja det kan bero på att spelet har 10+ år på nacken, men som sagt folk föredrar fortfarande den communityn, sysselsättningen osv som man hade i början och under de tidigare expansionerna.

Permalänk
Medlem

Jag skulle personligen hellre vilja se en seriös TBC server. Ingen kan väl säga emot att TBC var ett steg i rätt riktning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oliver91:

Har också lirat sen launch och WoD är utan tvekan den mest tråkiga expansionen hittills .

Cata är enligt mig den sämsta. klart sämre än WoD

Visa signatur

NZXT H5 Flow Starfield Limited Edition Chassi // AMD Ryzen 7950X // Gigabyte RX 9070 XT Elite // Corsair 6000Mhz 64GB// Gigabyte X870-I // Corsair HX1500I 1500W // Crutical T705 1TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD //Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Cata är enligt mig den sämsta. klart sämre än WoD

Cata var raidmässigt bra upp till de nerfade firelands medans WoD har haft bra standard på raiding hela expansionen så kan förstå att du gillar WoD mer om du raidar 100% men cataclysm hade mer PvP content och gav oss ett nytt azeroth att utforska så i mitt tycke är det mer värt än "fina" men väldigt tråkiga draenor där det inte finns något relevant att göra längre mer än att flyga till tanaan och samla apexis crystals..

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Det där lär det aldrig bli något av ändå, blizzard vill inte att folk ska spela deras gamla spel och förlora spelare för nya expansioner.

Normalt folk har inte tid med att spela 8 timmar en kväll för att cleara MC, jag håller med om att WoD inte va speciellt bra dock.

Jag skulle hellre se något nytt där alla klasser faktist är olika klasser och inte renames, det intressanta med att köra raids osv var att hitta rätt klasser för rätt buffs och sånt. Nu spelar det ingen roll alls så länge man inte köttar för att bli world first.

Problemet är ju att många söker ett spel där det ger utdelning att vara hardcore. Alltså som wow var förr. La du 8 timmar om dagen på wow så kunde du spela och springa omkring i spelet med en känsla av att vara oerhört mycket bättre än 99% av andra spelare. Du fick spela content som de flesta bara kunde drömma om och det gav en svårslagen känsla av överlägsenhet som folk nu saknar. Spelet straffar inte längre casuals och är därför inte intressant är ungefär min uppfattning om varför folk tycker att spelet är förstört.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

Vanilla Petition

Tråkigt nog lär det aldrig bli av, signade dagen efter den dök upp. Dock skulle väl en fd utvecklare som var med under vanilla personligen lämna den till högsta hönset om den fick mer än 200k underskrifter som den nu har.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellski87:

Tråkigt nog lär det aldrig bli av, signade dagen efter den dök upp. Dock skulle väl en fd utvecklare som var med under vanilla personligen lämna den till högsta hönset om den fick mer än 200k underskrifter som den nu har.

Återstår att se, får hålla tummarna bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snauz:

Återstår att se, får hålla tummarna bara

Helt klart, fy satan va jag hade hamnat i wow träsket igen då!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Blanda inte ihop raiding med LFR. LFR är bara för att visa lore till de som inte duger (eller vill) köra vanliga raids.
Och det är 99% av fallen någon i LFR som har allting som gör att det går smidigt för dig (eller galet med overgear).
LFR när ny raid kommer är totalt cancer, kan ta flera timmar att klara en del samtidigt som en ok guild tar hela instansen på 2-3h

Min bank/inventory för raiding i WoD. Varje raidkväll kostade några tusen guld i consumables, kom man utan blev det bänken.
Där saknas också scrolls från enchanting, gems från JC, enchants från LW eftersom jag inte bar med sånt på raids.

Skrivet av gabriel15:

Jag tror han tycker spelet blivit fördummat och tråkigt, man pratar inte med folk i spelet längre och alla kör endgame content och så var de inte förr.

Raids (som ni pratar om) är ju hundra gånger svårare nu än t.ex vanilla/tbc, när mythic kom klarade typ inga av det. Nästan alla guilder fick kicka flera för att de som var bra nog för HC raiding i MoP inte var nog bra för mythic i WoD.
Jag var i en guild i MoP som tog 10/10 hc på ok tid (dock långt ifrån bra), halva raidlaget dög inte ens till HC i WoD.
En boss förr hade <5 mechanics, nu har bossar närmare 30 saker. Rotations för klasser är svårare, man har mindre tid på sig att reagera och saker gör ondare.
Allt vanilla krävde var tid, att genomsnitts spelare inte visste vart tangenterna låg på tangentbordet hjälpte såklart inte.

Kollar man Wowprogress så är det 50% som klarat några bossar HC (inte endgame content) och 19% av de som klarat alla HC bossar har tagit första i mythic. Och detta är nästan ett år efter raiden kom.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

@pellski87: tror inte heller något kommer hända. Men om något någonsin skulle göra det läre vara nu.

Http://www.twitlonger.com/show/n_1soj9dk

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

@pellski87: tror inte heller något kommer hända. Men om något någonsin skulle göra det läre vara nu.

Http://www.twitlonger.com/show/n_1soj9dk

Precis! Det har varit på mångas läppar länge men inte ett ord om det i princip, känns lite som att de är nu eller aldrig, bara hoppas att blizzard börjar lyssna lite på vad sina kunder vill ha

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Blanda inte ihop raiding med LFR. LFR är bara för att visa lore till de som inte duger (eller vill) köra vanliga raids.
Och det är 99% av fallen någon i LFR som har allting som gör att det går smidigt för dig (eller galet med overgear).
LFR när ny raid kommer är totalt cancer, kan ta flera timmar att klara en del samtidigt som en ok guild tar hela instansen på 2-3h

Min bank/inventory för raiding i WoD. Varje raidkväll kostade några tusen guld i consumables, kom man utan blev det bänken.
Där saknas också scrolls från enchanting, gems från JC, enchants från LW eftersom jag inte bar med sånt på raids.
http://bergers.tv/image.php?di=YDL9

Raids (som ni pratar om) är ju hundra gånger svårare nu än t.ex vanilla/tbc, när mythic kom klarade typ inga av det. Nästan alla guilder fick kicka flera för att de som var bra nog för HC raiding i MoP inte var nog bra för mythic i WoD.
Jag var i en guild i MoP som tog 10/10 hc på ok tid (dock långt ifrån bra), halva raidlaget dög inte ens till HC i WoD.
En boss förr hade <5 mechanics, nu har bossar närmare 30 saker. Rotations för klasser är svårare, man har mindre tid på sig att reagera och saker gör ondare.
Allt vanilla krävde var tid, att genomsnitts spelare inte visste vart tangenterna låg på tangentbordet hjälpte såklart inte.

Kollar man Wowprogress så är det 50% som klarat några bossar HC (inte endgame content) och 19% av de som klarat alla HC bossar har tagit första i mythic. Och detta är nästan ett år efter raiden kom.

Kanske för att intresset för att raida är i princip dött? garrison game rocks... not

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Alla bra guilder slutade väl efter wotlk eller däromkring så bara bottenskrapet kvar så vem vet hur svårt det är egentligen.

Jag menade på att man dingar sedan grindar 1-2 dagar för att köra endgame och hoppa över halva spelet istället för att progress som man gjorde förr.