Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Ja, kolla i telefonens inställningar och sök på "offlinekartor" så kan du ladda ner där.

har inte vågat installera än!

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

@NoNamesWayne: Den är sjukt dålig på att hitta adresser med, I HERE kan man skriva in va fasen som helst typ och den hittar det. Här måste man skriva adress + stad för att den ska lista resultat.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Helt plötsligt så hittar inte telefonen på alla mina bilder..
Men dom finns på telefonens hårddisk när jag kolla via datorn

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av -ronz:

Helt plötsligt så hittar inte telefonen på alla mina bilder..
Men dom finns på telefonens hårddisk när jag kollar via datorn

Någon som vet varför? Den hittar bara ca 40st av alla mina 700+ bilder... och alla nytagna bilder.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoNamesWayne:

@mackanj:

Hur tycker du den känns i hastighet jämfört med 925?
Kameramässigt?
Kvalitékänsla?

Funderar på att köpa den åt min far men vill inte byta ner hans kamera.

Det är lite tidigt att sätta ett helhetsbetyg än, men efter att ha installerat alla uppdateringar så tycker jag att det flyter på bra. Märker ingen större skillnad på hastighet jämfört med 925.
Byggkvalitén på framsidan och sidorna är mycket bra, däremot tycker jag att den löstagbara baksidan känns lite sisådär.
650 känns mycket lättare än 925, men det gör också att jag uppfattar 925 som tåligare på något sätt (lite svårt att förklara känslan). Kanske blir det bättre när jag vant mig mer.
Skärmen på 650 är riktigt skarp.
Kameran har jag knappt hunnit använda än så länge. Blir förhoppningsvis mer under Påsken.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Var och klämde på en 650 igår, måste säga att för det priset så blev jag rejält impad.
Skön skärm och kändes inte billig på något sätt.
Nästan så man tror att MS prissatt lurarna så billigt som plåster på såren för alla ägare till telefoner med 512MB som inte kan uppgradera.

Är dock nöjd med min 735;a än sålänge, släpper MS en 4" lur i iphone SE format så kanske jag köper något nytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Var och klämde på en 650 igår, måste säga att för det priset så blev jag rejält impad.
Skön skärm och kändes inte billig på något sätt.
Nästan så man tror att MS prissatt lurarna så billigt som plåster på såren för alla ägare till telefoner med 512MB som inte kan uppgradera.

Är dock nöjd med min 735;a än sålänge, släpper MS en 4" lur i iphone SE format så kanske jag köper något nytt.

Har haft min 650 sedan början av veckan och kan bara hålla med.
Jag tycker den känns mer premium än 950. Metallramen gör en stor skillnad.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB

Permalänk
Medlem

Ni som har en Lumia 930, hur fungerar den med W10M? Jag har en Lumia 920 som börjar kännas lite slö, speciellt vid surf på nätet. Jag älskar "Glance screen", som jag garanterat hade saknat i en 930á. Har en vän som säljer en Lumia 930 till hyfsat pris, därav min fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

LGn har plötsligt blivit 150:- billigare. Nu börjar det verkligen klia i köpfingret. Jag kan bara inte bestämma mig om Samsungens AMOLED-skärm är värd drygt 1500:-.

Vad har 930, W10 och Glance med varandra att göra, för inte kan väl 930 fått Glance genom W10 då det var väl en hårdvarugrej, eller?

Permalänk
Medlem

Vad kör ni för surf och övriga inställningar på w10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Vad har 930, W10 och Glance med varandra att göra, för inte kan väl 930 fått Glance genom W10 då det var väl en hårdvarugrej, eller?

Det är ju det jag skriver. Jag kommer att sakna det i en 930à.

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, vad är det som är så unikt med Glance Screen?
Det enda jag sett är att man får en rad på låsskärmen där man ser SMS, MAIL och missade samtal.
Kanske har missat något men det har man ju även i Windows 10, jag ser ju om jag har olästa mail i låsskärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Snabb fråga, vad är det som är så unikt med Glance Screen?
Det enda jag sett är att man får en rad på låsskärmen där man ser SMS, MAIL och missade samtal.
Kanske har missat något men det har man ju även i Windows 10, jag ser ju om jag har olästa mail i låsskärmen.

Glance screen handlar inte om låsskärmen utan att du kan se aviseringar när skärmen är "av". På min lumia tex har jag satt så det är på 15min efter att jag låst telefonen och för att få fram det igen räcker det att vifta framför främre kameran. Har det även på hela tiden när telefonen laddas.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Ni som har en Lumia 930, hur fungerar den med W10M? Jag har en Lumia 920 som börjar kännas lite slö, speciellt vid surf på nätet. Jag älskar "Glance screen", som jag garanterat hade saknat i en 930á. Har en vän som säljer en Lumia 930 till hyfsat pris, därav min fråga.

Införskaffade precis en begagnad 930a, och skillnaden är som natt och dag mellan 920 och 930 i Win10.

Permalänk

Hur ska man göra för att återställa sin mobil? Gör man det via datorn?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Hur ska man göra för att återställa sin mobil? Gör man det via datorn?

Gå till:
"inställningar" -> "om"

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Införskaffade precis en begagnad 930a, och skillnaden är som natt och dag mellan 920 och 930 i Win10.

Jag funderar på en begagnad 930 och en 650, men enligt dig är det inget att tveka på.

Permalänk

Hur återgår man till WP8.1 från W10M Preview? Försökt med att återställa telefonen men W10M är ändå kvar...
Tänkte installera official releasen av W10M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Hur återgår man till WP8.1 från W10M Preview? Försökt med att återställa telefonen men W10M är ändå kvar...

Har du kört release preview ringen har du redan releaseversionen och någon här ovan postade en instruktion för hur du går ur själva previewen.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem

Min telefon vägrar uppdatera spotify. Uppdateringen laddas ner som den ska men den stannar den. Felmedellandet är 0x80073CF9.

Avinstallera vill den inte heller. Den försvinner ur applistan men i Store står att den fortfarande är installerad och startar jag om är den tillbaka i applistan.

Jag provade att starta och logga ut också för att ta bort lokal data men det verkar inte heller ha hjälpt.

Visa signatur

i5 750@3,6GHz(vatten), 4GB DDR3, HD6870@1000/1100(vatten), 1TB, Proton AM10 + Dynavoice Challenger S5
Asus U36SD
FreeNAS - Intel G620, MSIH67MA-E35, 8GB DDR3, 5x2TB RAIDZ, Intel PRO 1000GT Desktop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krigarvarg:

Då måste du använda dig av Windows Device Recovery Tool.

Hur återställer jag telefonens programvara?

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Jag funderar på en begagnad 930 och en 650, men enligt dig är det inget att tveka på.

Okej, då lämnar jag Windows. Iphone?. Nämn inte Android, sämsta skitet enligt mig.

Permalänk
Hedersmedlem

@stelex: Jag bytte från 920 till en 5s. Mångfalden av appar och bättre användbarhet överlag gör att jag numera använder telefonen till det mesta. Mycket stor skillnad mot WP där jag gång på gång sprang in i väggen när jag letade appar. Även Microsofts egna appar/system som Onedrive fungerar lika bra eller bättre på ios. Microsoft verkar ju inte ens kunna lansera intressanta och välbyggda telefoner. Man undrar hur de tänker. Nya Iphone SE är extremt prisvärd om man gillar telefoner som ryms i fickan, och lika snabb som en 6s (och inget knirkande plastrappel).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Okej, då lämnar jag Windows. Iphone?. Nämn inte Android, sämsta skitet enligt mig.

Har du ens testat någon modern Android-enhet/version? Finns knappast mycket att klaga på nuförtiden. Ska du ha stöd för vanligt förekommande appar så lämnas du med iPhone om du ratar Android, så det behöver du väl egentligen inte ens nämna. Apple har 5 (SE, 6 och 6s plus plusmodellerna av dito) olika modeller de säljer, bara att välja om det är vad du vill ha. BB10 utvecklas ju inte ens längre och det är bara de tre tidigare nämnda som har officiellt stöd för sånt som BankID, bankappar osv.

Permalänk
Medlem

Hej!
Ska sälja min s6, orkar inte med android längre.. saknar wp!

Frågan är:
Ska man köpa en begagnad microsoft lumia 950? (Då kravet är att lumian ska klara av continuum, det är väl bara lumia 950an som klarar av det nuförtiden?)

Eller ska man vänta på acer jade primo? Ge mig tips på wps som klarar av continuum, telefoner som kommer snarast ut till marknaden d.v.s. inte om något år

Permalänk
Medlem

@Wpox: Bör inte frågan vara om det händer tillräckligt med WP/W10M för att det ska vara intressant att diskutera? Har företag börjat porta sina iOS-appar t.ex.? Osv. När kommer W10M-telefoner med 64-bit ARM-stöd exempelvis? När tar de nästa steg rent allmänt. Inget hände när det gäller mobiler på Build heller, så inget nytt har väl dykt upp att diskutera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wpox:

Hej!
Ska sälja min s6, orkar inte med android längre.. saknar wp!

Frågan är:
Ska man köpa en begagnad microsoft lumia 950? (Då kravet är att lumian ska klara av continuum, det är väl bara lumia 950an som klarar av det nuförtiden?)

Eller ska man vänta på acer jade primo? Ge mig tips på wps som klarar av continuum, telefoner som kommer snarast ut till marknaden d.v.s. inte om något år

Dåligt med nya telefoner. Fattar inte varför alla är så sega. Sitter också fast med en oduglig Android. Väntar bara på att det ska komma något som är lite mindre än ett dasslock men nu har det gått så lång tid att jag faktiskt överväger att köpa en Apple.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Är det möjligt att skicka sms från datan om man kopplar mobilen antingen via sladd eller blåtand?
Jag har w10 på datan å mobilen

Visa signatur

Är du någorlunda vettig så kör du Windows Phone!

Permalänk
Medlem

Ska gå med cortana eller om det är på väg. Tyvärr kan man inte använda det då det är regionslåst och finns ej i sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Risvall:

Är det möjligt att skicka sms från datan om man kopplar mobilen antingen via sladd eller blåtand?
Jag har w10 på datan å mobilen

Skrivet av theailer:

Ska gå med cortana eller om det är på väg. Tyvärr kan man inte använda det då det är regionslåst och finns ej i sverige

Det är på väg men jag tror inte att det kommer kräva Cortana, iaf som jag förstått det. @Risvall, när det kommer så kräver det varken sladd eller BT utan det funkar genom att du är inloggad med samma MS-konto på dator och mobil. Typ.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]