Glad, Exalterad, Pigg?! Skriv era goda tankar här! :D

Permalänk
Inaktiv

Jag kollade in alla mina gamla mobbares profiler på facebook/LinkedIn idag och herre j-vlar vad de suger i arbetslivet, de uppgifterna som de skryter om att de får utföra skulle en själv bli sparkad för om man gjorde det på arbetstid. Då det finns folk som staten betalar 80% av lönen för som kan göra dessa uppgifter.
Tänk om jag och dem skulle komma i kontakt i arbetslivet.. Dröm på, nå blev jag så otroligt glad. (skadeglädje är den enda riktiga glädjen)

-Vad är det för skitsnack att man ej ska kolla in andras profiler för att man kan bli deprimerad?
http://www.doktorn.com/artikel/forskare-facebook-kan-g%C3%B6r...

Så mitt råd till er andra som bli glada, kolla in andras facebookprofiler.

Permalänk

Thailand imorgon....... Behöver jag säga mer?

Permalänk
Medlem

Har gjort en fantastiskt fin kabeldragning med 25m nätverkskabel genom hela lägenheten. Under lister och genom väggar. Blev 1m kabel över fast jag räknade med 5 meter över, så någonstans mätte jag otroligt fel. Hur som haver så blev det riktigt bra och nu sitter jag med hög hastighet och låg ping och är allmänt nöjd med livet.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Skäggig legend

Jag installerade en ny köksfläkt i lördags. Höjde bänkhöjd från förra 50cm till 70cm dock vanlig 60cm bredd. Nu är det återigen magiskt att laga mat igen! Helt annan glädje! Nu ska man bara få in offerter från snickare som jag jagat i 3 månader. Snickare... för att slutföra projektet med klinkerläggning med golvvärme och kakla.

Men jag längtar redan av att komma hem och börja laga mat!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av anon159643:

Jag kollade in alla mina gamla mobbares profiler på facebook/LinkedIn idag och herre j-vlar vad de suger i arbetslivet, de uppgifterna som de skryter om att de får utföra skulle en själv bli sparkad för om man gjorde det på arbetstid. Då det finns folk som staten betalar 80% av lönen för som kan göra dessa uppgifter.
Tänk om jag och dem skulle komma i kontakt i arbetslivet.. Dröm på, nå blev jag så otroligt glad. (skadeglädje är den enda riktiga glädjen)

-Vad är det för skitsnack att man ej ska kolla in andras profiler för att man kan bli deprimerad?
http://www.doktorn.com/artikel/forskare-facebook-kan-g%C3%B6r...

Så mitt råd till er andra som bli glada, kolla in andras facebookprofiler.

Klockrent. Jag råkade komma in på en idiots facebooksida för någon dag sedan: nja... han har det inte gått så bra för, ser nedsupen ut, knarkad och tjock. Han var liksom "The big bad sexy guy" i skolan. Nu sitter jag här med en otroligt snygg tös
, halvt avbetalad lägenhet i dyra Täby, motorcykel och ett jobb som är kanon!

Fick en riktigt skön feeling: mouaaahhah <3

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Flyttar från Funchal till Câmara de Lobos. Flytten abv bredbandet går på bra 3 dagar. Hade räknat med att det tar några veckor då huset jag flyttar ill inte har fiber installerat förut. Bra service.av MEO.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Har efter en längre tids nedstämdhet gällande en tjej träffat en ny tjej som är helt underbar, ska bara samla modet och bjuda ut henne på bio eller middag!

Gud låt mig lyckas denna gång!

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Kan man vara annat än glad med detta till middag?
http://i.imgur.com/naZ7Sqp.jpg

Jag har länge letat efter vilken ost det är du har i burgaren. Riktigt tjock, rinnande flötost som jag också vill ha! Vanlig cheddarost från ica maxi är ju otroligt tråkig som bara ligger som en platt idiot på köttet.

Så, vad är det för ost du har och vart köper man den?

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMM386:

Jag har länge letat efter vilken ost det är du har i burgaren. Riktigt tjock, rinnande flötost som jag också vill ha! Vanlig cheddarost från ica maxi är ju otroligt tråkig som bara ligger som en platt idiot på köttet.

Så, vad är det för ost du har och vart köper man den?

Den jag använder är Icas egna.

Såhär ser förpackningen ut

Smakar riktigt bra, och ger härligt smält ost!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Den jag använder är Icas egna.

Såhär ser förpackningen ut

http://i.imgur.com/RFDE6Cp.jpg

Smakar riktigt bra, och ger härligt smält ost!

Tackar och bockar! Ska genast åka och köpa ett paket

Visa signatur

ᚠᛅᚾ ᚢᛅᛏ ᛁᛅᚴ ᛅᛚᛋᚴᛅᚱ ᛏᛁᚴ

Permalänk
Medlem

Nöjd är väl rätt ord.

Blev mordhotad i tjänsten härom förra året och domen som föll blev två månaders fängelse för banditen.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Huzzbutt:

Nöjd är väl rätt ord.

Blev mordhotad i tjänsten härom förra året och domen som föll blev två månaders fängelse för banditen.

Urk!

Vet inte vad du jobbar med exakt, men ställer en fråga som jag inte tar illa upp du inte vill besvara:
Om du har familj, hur hanterar man sådant? Jag är relativt nybliven far (1½) och har en till på gång och det är rena känslostormar ibland hur trött man blir på ungen och hur mycket man älskar dom och vad man inte skulle göra för henne.

Mitt bidrag
Skrev i en annan tråd men har äntligen blivit fast anställd i kommunen (LAS) efter ca 5 års slit, kneg och osäkerhet och hur månaden eller nästa månad ser ut. Har ingen fast placering (Jobbar som LSS vårdare) men nu är iaf inkomsten garanterad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Urk!

Vet inte vad du jobbar med exakt, men ställer en fråga som jag inte tar illa upp du inte vill besvara:
Om du har familj, hur hanterar man sådant? Jag är relativt nybliven far (1½) och har en till på gång och det är rena känslostormar ibland hur trött man blir på ungen och hur mycket man älskar dom och vad man inte skulle göra för henne.

Mitt bidrag
Skrev i en annan tråd men har äntligen blivit fast anställd i kommunen (LAS) efter ca 5 års slit, kneg och osäkerhet och hur månaden eller nästa månad ser ut. Har ingen fast placering (Jobbar som LSS vårdare) men nu är iaf inkomsten garanterad.

Grattis till anställningen till att börja med. Som svar på frågan så är det inte så mycket att göra och det är det som är det jobbiga, man kan inte göra sig säker eller skydda sig själv men oron lägger sig och det lugnar ner sig.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Hantverkare bygger nytt kök hemma, behöver inte röra ett finger, skönt!

Permalänk
Avstängd

Känner mig nöjd med att jag kom igång med löpningen igen idag. Gick rätt bra efter vinteruppehållet. Blev en lugn jogg på 7.6km.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

känner mig lite gladare av att ha kommit fram till vad som spökar i våran Oldsmobile, och det är till 99% fördelaren! yes!

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

Inte tränat på 2 år överhuvudtaget. Började jogga för 2 veckor sedan, en runda varje dag kl 7 på morgonen. Känns väldigt skönt och uppiggande!

Permalänk
Medlem

Det ska vara över 15 grader varje dag i Örebro t.om tisdag. Samt att det är kort arbetsvecka. Riktigt nice!

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av boniz:

Har efter en längre tids nedstämdhet gällande en tjej träffat en ny tjej som är helt underbar, ska bara samla modet och bjuda ut henne på bio eller middag!

Gud låt mig lyckas denna gång!

Lycka till! Ett tips: Gör något mer interaktivt än att gå på bio eller käka middag. Typ gå på en promenad. Eller gå och shoppa eller nått motsvarande. Be tjejen om hjälp att handla nån present åt din syrra eller kusin etc. Säg att du är kass på sånt där och behöver lite kvinnlig input. Betydligt mer laid back än att tuta på med formell date grejen från början.

Undvik bio i vart fall. Det är bara stelt och sen när filmen är klar så ska man gå från att ha suttit tyst i 2 timmar till att vara charmig och flörtig på en minut.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Sjukt glad över att jag fick fart på svärmors Volvo. yeee!

Samt ser fram emot att antingen få hem en fördelare till Oldsen idag, om inte det, så blir det lite trailing med polarna i skogen (1:10 Crawlers/trailfinders).

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

20 grader varmt ute!

Permalänk
Medlem

Sitter på planet mot bangkok där jag ska vandrs runt fri en månad! Dessutom har planet ladduttag, mobilen har filmer och jag har inga andra passagerare på min rad. Så jävla kul det här ska bli!! : D

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Avstängd

Ruskigt skönt att vara ledig en random torsdag. Ska jobba imorgon men det gör inget. Gillar mitt jobb och kände inte för att slösa en semesterdag på en klämdag.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

När jag var liten parvel på 2-3 år åkte jag i en vit barnstol monterat på pakethållaren bak på en Piaggio Ciao, när jag var liten fick jag köra på landet, när jag var 15 hade jag en sådan för att ta mig runt i orten till alla polarna.

tio år har gått, man är äldre, tjock och drömmer tillbaka.

Nostalgi köper en hyfsad moped, totalrenoverar motor med lager och allt, och första riktiga turen idag efter alla dessa år!

Cruisa runt på cykelvägar man inte längre befinner sig på, åka ner till ett sjyst bad under förmiddagen och dricka kaffe ur en termos och bara känna vinden susa och problemen i världen totalt glömmas bort medans man maxxar 2taktare i 35 km/h på cykelbana.

Life's good ibland!

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Avstängd

Fyndade ett CM Storm Trigger Z med Cherry MX brown brytare på webhallen och känner mig nöjd över det. 699kr för ett mekaniskt tangentbord med Cherry brytare är inte så illa.

Trevligt med bruna brytare som inte klickar. Verkar skönt att skriva på och det fungerar bra i spel.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Skönt. Köpte en delidded och begagnad i7-3770K förra veckan. Idag kom mina nya 2133MHz minnen och Liquid Ultra kylpasta och det var äntligen dags att testa. Penslade på Liquid Ultra mellan CPU och IHS och installerade sedan processorn med vanlig kylpasta ovanpå IHS och bytte minnen. Efter lite testande har jag nu kommit fram till en överklockning på 4.7GHz med en fast spänning på 1.3V och datorn är stabil. Temperaturerna på kärnorna verkar också gå uppemot 70 grader som max. Nu återstår bara att se vad för grafikkort man ska uppgradera till. 1080, 1070, Vega?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Skönt. Köpte en delidded och begagnad i7-3770K förra veckan. Idag kom mina nya 2133MHz minnen och Liquid Ultra kylpasta och det var äntligen dags att testa. Penslade på Liquid Ultra mellan CPU och IHS och installerade sedan processorn med vanlig kylpasta ovanpå IHS och bytte minnen. Efter lite testande har jag nu kommit fram till en överklockning på 4.6GHz med en fast spänning på 1.30V och datorn är stabil. Temperaturerna på kärnorna verkar också gå uppemot 77 grader som max. Nu återstår bara att se vad för grafikkort man ska uppgradera till. 1080, 1070, Vega?

EDIT: Får ändra sedan jag nu testat mera och satt på chassisidan

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skäggig legend

Sweclockers sammanfogade precis ett gammalt konto som av okänd anledning blev avstängd till mitt nuvarande, jag har blivit en veteran!!! Nu ska jag käka fryspizza för att fira! Utöver det kommer snart sambon hem med bullar från caféet. De går bra nu! ^^

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Precis köpt en bättre begagnad bil som jag ska hämta nästa vecka
Blev en Skoda Octavia års 2007 som rullat 12 k mil.
Automatlåda och lite annat smått och gott.

Verkligen inget vrålåk med sina 116 hk, men den gör sitt jobb!

Så lite glad är man allt

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

A i alla kurser i ettan utan att plugga, helt underbart!

Visa signatur

Hej