Permalänk
Medlem

Hej Dustin.

Nu kommer de säkert snabbt ta slut så IT gänget kommer nog inte ens att hinna göra nåt. Men det vore bra om ni korrigerade specifikationerna till Dell Venue 11 Pro 5130. Den har en upplösning på 1366x768, inte 1920x1080. Så att de som köper inte blir lurade av era felaktiga specs.

https://www.dustinhome.se/product/5010932943/venue-11-pro-513...

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Det verkar dock bara fungera i "mobil" läget, testade att slå om till mobila läget, och då kom det upp (om man inte är inloggad), men inte på någon dator i någon webbläsare, utan där är det bara skapa konto som gäller som det verkar:
"Nya kunder
Slutför din beställning genom att skapa ett konto."

Kanske ligger i att förenkla för mobila kunder att inte behöva gå omvägen via att skapa eget konto, vilket är väldigt bra att göra egentligen, så man får en sammanhållen orderlista, och enkelt kan följa upp/skapa ärenden mm.

Fasen vad märkligt. Varför välja bort alternativ för sina kunder beroende på vilken enhet man använder? Förhoppningsvis är detta något som dom ändrar på, testade nämligen samma som du gjorde och fick samma resultat.
Anledningen vet ju bara Dustin själva, men detta är nog första gången jag sett något liknande faktiskt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yaqobi:

Hej, ja jag är relativt säker på att jag beställde utan att skapa ett konto eller ha varit inloggad på ett konto.

Hej!

Då använde du den mobila sidan, vilken går att beställa som gäst via.

Skrivet av RVX:

Fasen vad märkligt. Varför välja bort alternativ för sina kunder beroende på vilken enhet man använder? Förhoppningsvis är detta något som dom ändrar på, testade nämligen samma som du gjorde och fick samma resultat.
Anledningen vet ju bara Dustin själva, men detta är nog första gången jag sett något liknande faktiskt.

Inte direkt märkligt, att förenkla för mobila användare är ju "rätt väg" för kunderna.

Att funktionen inte är aktiverad (för den finns på webbsidan med, men den döljs/försvinner så fort sidan laddas) kan ju bero på att de vill att kunderna ska ha konto, för att förenkla för både företaget och kunderna själva (ex med returer/övriga ärenden kring beställningar).

Kan nog inte tänka mig att det är så många som beställer utan att skapa konto, oavsett om det sker på mobila sidan eller webbsidan, då ett konto underlättar så mycket. (Oavsett vilken butik man köper hos).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Såvida @PowerNet inte kan mejla en kvittokopia och inget kundkonto finns borde bästa lösningen vara att kontakta Dustin direkt, så kan de säkert lösa detta.

Permalänk
Medlem

Rent generellt är jag positiv till sidor som inte kräver medlemskap och konto, speciellt inte om det är någon enstaka grej man ska beställa. Och råkar man hanna hos samma butik igen för ett annat inköp så har man garanterat glömt bort lösenordet och allt, får hålla på och återställa och krångla....blir irriterande.
Det jag syftar på är att dom borde ge kunden ett tydligare val hurvida man vill ha konto eller ei, men det är ju som du säger mer fördelar än nackdelar med konton hos butikerna.

Genom åren har man ju handlat genom 100-tals butiker och gud vet hur många konton man har, för mig är det som du säger ett måste att ha konto hos dom butiker man handlar frekvent av för att enkelt ha koll på kvitton etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Hej!

Då använde du den mobila sidan, vilken går att beställa som gäst via.
Inte direkt märkligt, att förenkla för mobila användare är ju "rätt väg" för kunderna.

Att funktionen inte är aktiverad (för den finns på webbsidan med, men den döljs/försvinner så fort sidan laddas) kan ju bero på att de vill att kunderna ska ha konto, för att förenkla för både företaget och kunderna själva (ex med returer/övriga ärenden kring beställningar).

Kan nog inte tänka mig att det är så många som beställer utan att skapa konto, oavsett om det sker på mobila sidan eller webbsidan, då ett konto underlättar så mycket. (Oavsett vilken butik man köper hos).

Hej!

Jag gjorde min beställning via datorn och behövde ej logga in eller skapa ett konto för att slutföra mitt köp.

Permalänk
Skrivet av Yaqobi:

Hej!

Jag gjorde min beställning via datorn och behövde ej logga in eller skapa ett konto för att slutföra mitt köp.

Hej Yaqobi!

Meningen är att man ska kunna göra som man vill med inloggningen. Däremot så blir det inte möjligt att gå in och titta på dina tidigare köp om du inte skapar ett konto. Allt annat är som vanligt.

MVH/Stefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Har Dustin noterat denna tråd och problematiken runt denna fel specade vara?
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1425393-dell-venue-11-p...

Lite märkligt att det verkar som om ni hanterar ärendet på olika sätt där en del fått reklamera och andra fått avdrag på 200:-
Själv har jag inte försökt men för er kanske det varit tänkvärt att gå in och kommentera detta, eventuellt med ett erbjudande om tillgodokvitto på nästa köp, om det nu blir något sådant efter detta.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Hej,

Har fått min beställning av Dell Venue 11 Pro restnoterad, med nytt leveransdatum 16-05-27. Är den verkligen restad eller är det den vanliga, "Vi skriver ett långt leveransdstom så han avbeställer."-visan.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Skrivet av Bogey:

Har Dustin noterat denna tråd och problematiken runt denna fel specade vara?
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1425393-dell-venue-11-p...

Lite märkligt att det verkar som om ni hanterar ärendet på olika sätt där en del fått reklamera och andra fått avdrag på 200:-
Själv har jag inte försökt men för er kanske det varit tänkvärt att gå in och kommentera detta, eventuellt med ett erbjudande om tillgodokvitto på nästa köp, om det nu blir något sådant efter detta.

Hej,
Det är inget konstigt alls att vi hanterar ärenden olika, ibland är verkligheten bättre än produktspecen vilket vi sällan hanterar alls. Vi tar alltid hänsyn till kundens önskemål beroende på vad som är fel och försöker hitta lämplig lösning som passar kunden bäst.
Är det en felspecifikation så hanteras den som vilken reklamation som helst där man har olika möjligheter att lösa problemet allt från priskompensation, hävning av köp, byte till annan produkt eller komplettering.
Utgångsläget är givetvis att kunden aldrig ska vara tvingad att behålla något som inte stämmer överens med specifikationen, men det är långt ifrån alla som önskar häva köpet utan frågar efter andra lösningar.

MVH/Stefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av ares93:

Hej,

Har fått min beställning av Dell Venue 11 Pro restnoterad, med nytt leveransdatum 16-05-27. Är den verkligen restad eller är det den vanliga, "Vi skriver ett långt leveransdstom så han avbeställer."-visan.

Hej ares93!

Nej, avbeställa vill vi verkligen inte att du ska göra då tjänar vi inga pengar

Alla våra leveransdatum kommer givetvis från den vi köper produkten ifrån. Vi är kunder hos någon precis som du är kund hos oss och de datum vi får från leverantören lämnar vi vidare till våra kunder. Det ska dock sägas att alla datum är preliminära.
Om du önskar så kan du kontakta våra säljare och se om de kan hitta något annat likvärdigt som vi har på lager eller kortare leveransdatum på.
Beklagar att vi inte kan leverera produkten direkt.

MVH/Stefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej ares93!

Nej, avbeställa vill vi verkligen inte att du ska göra då tjänar vi inga pengar

Alla våra leveransdatum kommer givetvis från den vi köper produkten ifrån. Vi är kunder hos någon precis som du är kund hos oss och de datum vi får från leverantören lämnar vi vidare till våra kunder. Det ska dock sägas att alla datum är preliminära.
Om du önskar så kan du kontakta våra säljare och se om de kan hitta något annat likvärdigt som vi har på lager eller kortare leveransdatum på.
Beklagar att vi inte kan leverera produkten direkt.

MVH/Stefan

Hehe, nej, jag undrade bara för att det verkar vara standard hos viss andra butiker. Ska inte nämna namn. Det anses dålig cred and inte ha varan inne så man flyttar bara fram leveransdatumet gång på gång i hopp om att den en gång dyker upp i lager igen. Till slut tröttnar kunden och butiken kan "klappa sig på ryggen" att det minsann inte var deras fel, kunden avbeställde på eget bevåg.

Jag har redan varit i kontakt med en av era säljare, så på den fronten är allt bra.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Hej Dustin Home!
Jag undrar hur länge ni kommer ha kampanjen på macbook air 13,3? Är det tills de tar slut eller ett specifikt datum?

Permalänk
Medlem

Vad är det för fuffens ni har för er? Ni har två Hp Microserver Gen8 med samma spec, den ena är nedsatt 5795 -> 2495 den andra 2495 -> 2049. I förra veckan var det tvärt om.

5010890207
5010945555

Kan ni bestämma er, vad är priset på denna produkt och vad är reapriset. Ni har dessutom haft rea på produkten i någon form i flera månader. Så vitt jag vet är detta olagligt (att ha ett fast pris och hävda att det är ett reapris), och även om ni lyckas kringå lagen på något vis genom att ha multipla produkter ni kan växla mellan, så tycker jag att Dustin borde stå långt över sådana metoder.

/Besviken

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Skrivet av sunefred:

Vad är det för fuffens ni har för er? Ni har två Hp Microserver Gen8 med samma spec, den ena är nedsatt 5795 -> 2495 den andra 2495 -> 2049. I förra veckan var det tvärt om.

5010890207
5010945555

Kan ni bestämma er, vad är priset på denna produkt och vad är reapriset. Ni har dessutom haft rea på produkten i någon form i flera månader. Så vitt jag vet är detta olagligt (att ha ett fast pris och hävda att det är ett reapris), och även om ni lyckas kringå lagen på något vis genom att ha multipla produkter ni kan växla mellan, så tycker jag att Dustin borde stå långt över sådana metoder.

/Besviken

Hej sunefred!
Tack för påpekandet. Jag har meddelat vår marknadsavdelning problemet så de kan rätta det som behövs justeras.

MVH/Stefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av haijen:

Hej Dustin!
Jag har tyvärr ett problem med en TV inköpt från er. TV:n är en Philips 65PFT6520 65" LED...

Vill bara passa på att ge Dustin cred för att de skötte ärendet utmärkt när Philips vägrade erkänna att de tillverkar undermåliga produkter. Bra skött av Dustin och kan definitivt inte rekommendera någon att köpa någon TV från Philips efter att ha sett vad de tycker är acceptabel kvalitet.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Skrivet av haijen:

Vill bara passa på att ge Dustin cred för att de skötte ärendet utmärkt när Philips vägrade erkänna att de tillverkar undermåliga produkter. Bra skött av Dustin och kan definitivt inte rekommendera någon att köpa någon TV från Philips efter att ha sett vad de tycker är acceptabel kvalitet.

Tack för det haijen, kul att vi kunde hjälpa till..

MVH/Stefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

@Dustin Home: Vill passa på och tacka Dustin home för ett tämligen snyggt skött reklamationsärende. Köpte en Logitech G402 i slutet av februari som under senaste månaden fått minst sagt jobbigt "gnissel" på vänster musknapp. Har försökt rengöra och fixa, men det kvarstår. Startade ett ärende igår kväll och nu är en ny mus skickad till mig utan minsta krångel. Snyggt och tummen upp!

Kan även nämna att Logitech själva var lika samarbetsvilliga men hänvisade till återförsäljaren primärt.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Skrivet av marmeladov:

@Dustin Home: Vill passa på och tacka Dustin home för ett tämligen snyggt skött reklamationsärende. Köpte en Logitech G402 i slutet av februari som under senaste månaden fått minst sagt jobbigt "gnissel" på vänster musknapp. Har försökt rengöra och fixa, men det kvarstår. Startade ett ärende igår kväll och nu är en ny mus skickad till mig utan minsta krångel. Snyggt och tummen upp!

Kan även nämna att Logitech själva var lika samarbetsvilliga men hänvisade till återförsäljaren primärt.

Hej marmeladov, härligt att det löste sig så smidigt hoppas att den nya ska fungera bättre. MVH/Stefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Hej!

För eran nvidia 1080 facebook-tävling, ska man posta en bild på sin dator eller självaste datorhörnan med bord, skärm etc?

Jag ser andra posta både och i flera bilder, men vilka är reglerna?

Permalänk
Skrivet av Fryingpan:

Hej!

För eran nvidia 1080 facebook-tävling, ska man posta en bild på sin dator eller självaste datorhörnan med bord, skärm etc?

Jag ser andra posta både och i flera bilder, men vilka är reglerna?

Hej, det gör du som du vill..
Det viktigaste är att du får med en bild med en bra motivering...

Lycka till!

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som upplever att dustinhome.se ibland loopar? När man går till sidan för "första" så blir den lite utgråad och man får en fråga om Privat eller Företag. Jag klickar på Privat vilket får till följd att sidan laddas om, blir grå och jag får frågan igen. Detta upprepas om och om igen.
För det mesta fungerar det, men det har hänt en tre, fyra gånger nu och kommer man till det läget måsta man starta om Firefox och ta bort cookies från Dustin så brukar det hoppa igång igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Är det någon mer än jag som upplever att dustinhome.se ibland loopar? När man går till sidan för "första" så blir den lite utgråad och man får en fråga om Privat eller Företag. Jag klickar på Privat vilket får till följd att sidan laddas om, blir grå och jag får frågan igen. Detta upprepas om och om igen.
För det mesta fungerar det, men det har hänt en tre, fyra gånger nu och kommer man till det läget måsta man starta om Firefox och ta bort cookies från Dustin så brukar det hoppa igång igen.

Räkade precis ut för detta på mobilen, fast efter typ fem tryck så förstod den att jag var privat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Är det någon mer än jag som upplever att dustinhome.se ibland loopar? När man går till sidan för "första" så blir den lite utgråad och man får en fråga om Privat eller Företag. Jag klickar på Privat vilket får till följd att sidan laddas om, blir grå och jag får frågan igen. Detta upprepas om och om igen.
För det mesta fungerar det, men det har hänt en tre, fyra gånger nu och kommer man till det läget måsta man starta om Firefox och ta bort cookies från Dustin så brukar det hoppa igång igen.

Skrivet av breakman:

Räkade precis ut för detta på mobilen, fast efter typ fem tryck så förstod den att jag var privat.

Skickades från m.sweclockers.com

Företag: www.dustin.se
Privat: www.dustinhome.se

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

OK? Går jag till www.dustinhome.se så frågar den ändå om jag vill gå till Privat eller Företag och ibland loopar den...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

OK? Går jag till www.dustinhome.se så frågar den ändå om jag vill gå till Privat eller Företag och ibland loopar den...

Konstigt, aldrig fått upp frågan på dustinhome.se, däremot på dustin.se får jag upp frågan.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Kategorin Datorer & tillbehör är tom i helgens Weekend Rush, är de slutsålda eller har något blivit knas?

Vet att det gick att se under fredagen men någon gång under lördagen blev det tomt. Ser produkter i de andra kategorierna.

Permalänk
Skrivet av Reckie:

Kategorin Datorer & tillbehör är tom i helgens Weekend Rush, är de slutsålda eller har något blivit knas?

Vet att det gick att se under fredagen men någon gång under lördagen blev det tomt. Ser produkter i de andra kategorierna.

http://i67.tinypic.com/dm4s1x.png

Hej, vågar inte svara på vad som hände då det är borttaget nu men vi har uppmärksammat det så vi får kolla på det. Mvh/Stefan

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Det stämmer att det var något strul med er sida och rea´n, under vilken tidsperiod det var är svårare att svara på men även jag saknade den fliken.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Hej Dustin

Har beställt följande när är den i lager tror ni?

https://www.dustinhome.se/product/5010744312/m100mkii-20

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w