Permalänk
Medlem

Har spelat PoE i omgångar sedan Closed Beta. Måste säga att spelet har fått ett ordentligt lyft i och med Ascendancy-expansionen. Perandus League är hur kul som helst! Hade flyt och köpte ett par Maligaro's Virtuosity från Cadiro. Perfekt då jag kör Dual Dagger Crit Reave med min Shadow.

Har alltid spelat HC tidigare men nu är det så mycket nytt att Standard Perandus är på sin plats. Nuförtiden har jag varken tid eller tålamod för att ständigt börja om från början

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Har spelat PoE i omgångar sedan Closed Beta. Måste säga att spelet har fått ett ordentligt lyft i och med Ascendancy-expansionen. Perandus League är hur kul som helst! Hade flyt och köpte ett par Maligaro's Virtuosity från Cadiro. Perfekt då jag kör Dual Dagger Crit Reave med min Shadow.

Har alltid spelat HC tidigare men nu är det så mycket nytt att Standard Perandus är på sin plats. Nuförtiden har jag varken tid eller tålamod för att ständigt börja om från början

Skickades från m.sweclockers.com

Hoppas dina Maligaro's inte kostade mer än 1000 coins bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av misguided:

Hoppas dina Maligaro's inte kostade mer än 1000 coins bara

Gick på runt 700 så det var inte så farligt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Eller så jämnar det ut sig när man börjar slänga Fusings på samma sak. 6-länkade min Voll's Protector på c:a 100 Fusings!

Grattis! Bra jobbat!

Jag 6-länkade mitt första item någonsin denna liga och jag har lirat till och från sedan relativt tidig beta (när a2 fortfarande var sista akten) så kan ligga nåt i det Har ju ägt 6l förr men aldrig lyckats länka själv, nu gick det på ca 300 fusings.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Jag började spela PoE i Closed Beta och har sedan dess endast spelat HC vilket har inneburit att jag sällan kommit speciellt långt i spelet. Vanligtvis har jag dött någonstans runt akt 3 i Cruel eller i början av Merciless. När jag startade upp Ascendancy för första gången insåg jag snabbt att det har tillkommit så mycket nytt till spelet under de senaste två åren att det var lika bra att ta det säkra före det osäkra.

Övergav min Shadow och levlar istället upp en Templar (Guardian). Testar nu bygget i Standard Perandus med målet att klara av HC så småningom.

Finns PoE representerat på Spelclockers?

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Jag började spela PoE i Closed Beta och har sedan dess endast spelat HC vilket har inneburit att jag sällan kommit speciellt långt i spelet. Vanligtvis har jag dött någonstans runt akt 3 i Cruel eller i början av Merciless. När jag startade upp Ascendancy för första gången insåg jag snabbt att det har tillkommit så mycket nytt till spelet under de senaste två åren att det var lika bra att ta det säkra före det osäkra.

Övergav min Shadow och levlar istället upp en Templar (Guardian). Testar nu bygget i Standard Perandus med målet att klara av HC så småningom.

Finns PoE representerat på Spelclockers?

Representerat och representerat

Vi finns några stycken här iaf som spelar välkommen tillbaka till "the endless grind"

Permalänk

Blev visst att köra i 2-veckorsligan. Jag vill inte missa "Ruckus"-dagarna med typ alla mods aktiva. Det brukar bli galet och kul. Kör Slayer Oro's Sacrifice Flicker Strike.

Permalänk
Medlem

Har gjort så många gubbar i Perandus HC och haft riktigt kul denna ligan. Gjorde först flera gubbar i vanliga ligan, sedan blev det ett antal SSF gubbar och lite andra challenges som vi testade i guilden.

Känner mig rätt färdigspelad men gör en sista gubbe i 2 veckors PHC flashback nu. Tycker att de OP meta builds som finns är lite hjärndöda att köra så får bli nått lite mer utmanande under racet ifall jag inte ska tröttna.
Kör en Chieftain Oro's Sacrifice Flicker Strike gubbe, har inte så mycket tid dock så blir nog rätt svårt att få en demis.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Skrivet av MaZteR:

Har gjort så många gubbar i Perandus HC och haft riktigt kul denna ligan. Gjorde först flera gubbar i vanliga ligan, sedan blev det ett antal SSF gubbar och lite andra challenges som vi testade i guilden.

Känner mig rätt färdigspelad men gör en sista gubbe i 2 veckors PHC flashback nu. Tycker att de OP meta builds som finns är lite hjärndöda att köra så får bli nått lite mer utmanande under racet ifall jag inte ska tröttna.
Kör en Chieftain Oro's Sacrifice Flicker Strike gubbe, har inte så mycket tid dock så blir nog rätt svårt att få en demis.

För stunden är rank 1-25 Chieftain i HC level 86-93 och 6 av dem är döda. Kommer nog krävas minst level 90 för att ha en chans.

Själv är jag på plats 48 bland Slayers i SC. Osannolikt att jag kommer få en Demis, men ifall jag närmar mig 25 så kanske det blir att ringa in sjuk någon dag och dissa vännerna under helgen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

För stunden är rank 1-25 Chieftain i HC level 86-93 och 6 av dem är döda. Kommer nog krävas minst level 90 för att ha en chans.

Själv är jag på plats 48 bland Slayers i SC. Osannolikt att jag kommer få en Demis, men ifall jag närmar mig 25 så kanske det blir att ringa in sjuk någon dag och dissa vännerna under helgen.

Har spelat väldigt lite i flashback än, var borta förra helgen, men har förmodligen 2 lediga helger så borde kunna komma till 90. Även ifall Oro's flicker inte är så bra för HC, finns en stor risk att jag dör. Explosive Arrow eller Bladefall totems hade varit mer safe, framför allt mot beyond bossar.
Jag skulle tippa på att man behöver 92-93 för top 25.

http://api.exiletools.com/class-rank?league=perandusfbhc&limi...

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Hejsan! Jag är en relativt ny POE spelare, min karakär är marauder level 69. Jag är just nu i början på Act3 Merciless. Och jag börjar inse att spelet kräver mer kunskap för att gå vidare och ha kul. Jag dör allt för lätt.
Jag skulle vara så tacksam om jag kunde få några enkla tips som gör min marauder bättre. Jag såg någon annan som länkade sin build på ngn av POE:s sidor och allt var klickbart så alla kunde kolla stats och items... Hur gör man detta?
Sen undrar jag vad dessa leagues innebär? (Nu tex "Perandus Flashback") Jag vet att det finns mycket info om man googlar. Men allt är på engelska vilket inte är lika smidigt för mig som svenska tyvärr.
Tacksam för svar...
/bikerrog

Permalänk
Medlem

Gems jag mest använder är Ice crash, Molten strike, Molten shell, Ancestral protector och Leap slam, Vigilant strike

Permalänk
Skrivet av bikerrog:

Hejsan! Jag är en relativt ny POE spelare, min karakär är marauder level 69. Jag är just nu i början på Act3 Merciless. Och jag börjar inse att spelet kräver mer kunskap för att gå vidare och ha kul. Jag dör allt för lätt.
Jag skulle vara så tacksam om jag kunde få några enkla tips som gör min marauder bättre. Jag såg någon annan som länkade sin build på ngn av POE:s sidor och allt var klickbart så alla kunde kolla stats och items... Hur gör man detta?
Sen undrar jag vad dessa leagues innebär? (Nu tex "Perandus Flashback") Jag vet att det finns mycket info om man googlar. Men allt är på engelska vilket inte är lika smidigt för mig som svenska tyvärr.
Tacksam för svar...
/bikerrog

Skrivet av bikerrog:

Gems jag mest använder är Ice crash, Molten strike, Molten shell, Ancestral protector och Leap slam, Vigilant strike

Japp. Path of Exile är ett spel där kunskap belönar sig (vilket är en stor del av charmen när man lärt sig grunderna).

Vad har du för användarnamn? Vi kan se dina karaktärer, deras utrustning och skill tree om vi vet. T.ex:
https://www.pathofexile.com/account/view-profile/formerself/characters

Om det är "bikerrog" som är ditt användarnamn där så är din profil satt till vara privat. Gå till din profilsida, tryck Privacy Settings och kryssa ur "Set profile as private".

Det misstaget de flesta gör med sin första karaktär är att man prioriterar skada i skill-trädet och inte alls tar tillräckligt många "x% increased maximum Life"-noder. Förutom det är det viktigt att hålla Elemental Resistance (Fire, Cold, Lightning) högt. Helst ska det ligga på 75% (tryck C och kolla Defense-fliken för att se vad du har). Chaos Resistance kan generellt ignoreras.

De temporära ligorna är till för att starta om i en fräsh ekonomi och för att spela med en nyintroducerad spelmekanik eller nytt innehåll som ändrar spelupplevelsen. Dessa ligor räcker vanligtvis i 3-4 månader och därefter flyttas karaktärerna i dem till de permanenta ligorna (Standard och Hardcore). Det finns även kortare ligor som körs simultant eller mellan de längre ligorna. Dessa inkluderar ofta någon sorts tävling. I detta fall har vi Perandus Flashback som innehåller mekanik från flera tidigare ligor samtidigt (vilket gör spelet till en större utmaning). Flashback har även en belöning till de som kommer top 25 i sin Ascendancy-klass.
Den generella rekommendationen är att man spelar de långa temporära ligorna (Perandus i detta fall). Flashback kan nog bli lite extra svårt och förvirrande för nya spelare..

Jag kan kommentera valet av gems bättre om du länkar PoE-profilen, men du använder för många olika typer av attacker. Molten Strike och Vigilant Strike kan du skippa och köra vidare med Ice Crash. Om du är ute efter Fortify-effekten som Vigilant Strike ger så kan jag tipsa om att du länkar support gem:et Fortify till Leap Slam.

Permalänk

Härligt med nytt blod i POE - välkommen till den ändlösa grinden Jag har plöjt hundratals timmar (men är iofs inte i närheten av Formerself's eminenta speltid) fast jag börjar nog komma ikapp snart

Plockade upp perandus igen efter några veckors paus, har stått afk i HO och krängt prylar då jag tappade lusten men körde ca 6 timmar igår så nu är man tillbaka tillfälligt iaf

Precis som formerself skriver så får du gärna länka dina karaktärer så vi kan hjälpa dig mer ingående.

Ett annat tips som kan vara till stor hjälp är att gå in på forumen eller tuben eller vadsomhelst och sök på en skill som du använder (typ ice crash eller molten strike) följt av "build 2.2" så får du mängder med olika guider på vad man bör länka och gear m.m.

OBS! detta kan också förkorta självlärandet ganska så grovt så vill man upptäcka allt själv och pröva sig fram så är det ju dumt att följa någon annans guide men jag tycker själv att när jag började lira så var det så sjukt mkt att ta hänsyn till innan man fattade hur allt hänger ihop och jag tyckte att andras guider var kanonbra för mig....(har inte tålamodet att lära mig allt själv)

Nu efter x antal hundra timmar spelade så behöver man ingen guide men det kan fortf. vara kul att kolla in vad andra gör och hur dom tänker innan man gör sina egna val.

Permalänk

Såg nu att du inte diggar engelska..oflyt...bara att börja lära sig då

kan förstå frustrationen dock men skriv gärna här så hjälper vi dig så gott det går!

Permalänk
Medlem

Tack för era svar formerself och misguided...

Här är min Marauder... https://www.pathofexile.com/account/view-profile/BIKERROG/cha...

Permalänk
Medlem

@bikerrog:

Se till att lägga till oss som friends också, jag är inte online så jättemycket för tillfället men om jag är online så kan du fråga vad som helst, eller be om hjälp att komma förbi en svår del etc.
Min Profil

Jag kan även bidra med lite utrustning om du inte har något emot sådan hjälp, men är inte så rik i Perandus dock.

Mvh

Visa signatur

Intel i5 4670K + Hyper 212 EVO
Gigabyte GA-Z87-HD3
Fractal Design Define S
Asus GTX1070 Dual

Permalänk
Skrivet av bikerrog:

Tack för era svar formerself och misguided...

Här är min Marauder... https://www.pathofexile.com/account/view-profile/BIKERROG/cha...

Du får sätta din profile till public för nu är den private

Permalänk

Kan lägga till mig också (IGN: formerself), men jag kan vara lite upptagen med att svara nu när jag kämpar för komma med bland top 25 Slayer. Nådde level 92 igår, ska försöka nå 93 idag och sedan 94, 95 och kanske 96 innan veckans slut.

Skrivet av misguided:

Härligt med nytt blod i POE - välkommen till den ändlösa grinden Jag har plöjt hundratals timmar (men är iofs inte i närheten av Formerself's eminenta speltid) fast jag börjar nog komma ikapp snart

Hundratals? Du behöver tusentals för att komma ikapp 3 552 timmar...
Det är ganska fantastiskt att det fortfarande finns massor av builds och skills jag aldrig testat. Har riktigt kul med Flicker Strike just nu.

Skrivet av bikerrog:

Tack för era svar formerself och misguided...

Här är min Marauder... https://www.pathofexile.com/account/view-profile/BIKERROG/cha...

Profilen är inte längre Private, men jag tror du har kryssat i Hide Character Tab i Privacy Settings.

Permalänk
Medlem

@Bazzie: Tack för svar! All hjälp tages tacksamt emot. Lägga till friends kan man det i POE eller menar du på Steam?

Jag vet att man kan sälja items går det även att byta mellan spelare om man vill?

Permalänk
Medlem

@formerself: Du hade rätt nu är inget kryssat så borde kunna se min karaktär nu. https://www.pathofexile.com/account/view-profile/BIKERROG/cha...

Kollade lite snabbt på dina karaktärer, imponerande minst sagt men så är det sjukt många timmar bakom också.

Dina Marauders kunde jag inte se, går det att dölja enstaka karaktärer för andra användare?

Permalänk
Skrivet av bikerrog:

@formerself: Du hade rätt nu är inget kryssat så borde kunna se min karaktär nu. https://www.pathofexile.com/account/view-profile/BIKERROG/cha...

Kollade lite snabbt på dina karaktärer, imponerande minst sagt men så är det sjukt många timmar bakom också.

Dina Marauders kunde jag inte se, går det att dölja enstaka karaktärer för andra användare?

Mina marauders är nog inte så relevanta längre. När det kommer expansion eller miniexpansion så får man gratis återställning av skillträdet. Jag brukar ibland använda dessa i Standardligan för att experimentera. Jag tror inte heller att de har någon utrustning på sig.

Kikade på din... och skillträdet är lite av en ofokuserad röra. Du har inte struntat helt i Life. Det är bra. +83% från trädet vid level 69 är helt ok enligt mig så länge man spelar softcore.

I nuläget kör du någon sorts dual wield crit axe. Utan erfarenhet är det kanske inte är så uppenbart att det är en ganska dålig idé.
Du kommer inte få tillräckligt hög crit chance, så du vill definitivt to Resolute Technique ("Your hits can't be Evaded. Never deal Critical Strikes"). Med denna så slipper du bry dig om Accuracy och du behöver inte investera tugnt i Crit Chance och Crit Multiplier.

Du har också investerat tugnt i Armour. Det är inte en så dålig idé, men du kommer inte märka av en så stor skillnad innan du har utrustning med riktigt hör Armour.

Jag ska kika lite på skillträdet och se om jag kan hitta några ändringar som inte kräver så många respec points. Eventuellt kan jag donera lite Regret Orbs.

Permalänk

Om du är 69 och känner dig "squishy" och dör mkt så bör du kontrollera följande:

Är fire/cold och lightning capped e.g. 75% i merciless? Samt har ca 3k liv minimum

när dessa två är uppfyllda så är resten oftast högre dps med rätt länkade gems följt av en vettig mitigation eftersom du är melee

Permalänk
Medlem

@bikerrog:

Glöm inte att också ha bra med liv från utrustning, +x% gör inte så mycket om man inte har en stadig grund att lägga det på.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

@misguided: Jag ligger efter då... har 26% fire, 47% cold, 56%lightning och chaos -40% och behöver mer life då den är 2479.

Permalänk
Medlem

@formerself: Tack för dina råd...

Ja som du ser så har jag bristande kunskap om spelet... Så du menar det är bättre att välja att alltid träffa än chansen för crit?
Och ja skillträdet är så stort... ändå försökt utröna vilket som är de bästa valen och gjort en del regrets. Vilken del är det mest som du anser aviker från hur min karaktär borde vara.
Är inte två vapen bra på min karaktär? tycker de tvåhands vapen jag stött på ger totalt mindre skada.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bikerrog:

Är inte två vapen bra på min karaktär? tycker de tvåhands vapen jag stött på ger totalt mindre skada.

Tänk på att många skills inte funkar med dual wield, dvs de använder endast ett vapen. Med tanke på hur många skills du har och sade att du faktiskt använder, kanske det är dags för lite mer commitment

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

@e1m1: Ok... vilka skills är det du tänker på som inte stöder dual Wield? Och menar du både valen i mitt skillträd och vilka gems jag använder.
Som sagt inser nu i högre level och på Merciless att mer kunskap krävs, det känns annars för svårt för att det ska vara kul. Då dina XP snabbt försvinner om du dör några gånger på denna nivån.

Permalänk
Skrivet av bikerrog:

@misguided: Jag ligger efter då... har 26% fire, 47% cold, 56%lightning och chaos -40% och behöver mer life då den är 2479.

Chaos res kan du skippa men cold/fire/light måste du ha "capped" e.g. 75% i merciless eller 135% i ditt hideout.

Permalänk

Ser också att du inte har dina skills länkade ordentligt....minst 4L men även en 5-Link som inte är omöjligt att få så kommer du komma en bra bit längre.

Men något jag lärde mig tidigt är att POE skiljer sig enormt från liknande spel när det kommer till dps vs. survivability.

Man måste ha survivability innan man fläskar på med mkt skada

Gällande att köra 2H eller dual wield spelar inte jättestor roll...i trädet fokuserar du på 1H så då ska du köra dual wield helt klart.

Jag har nog mängder med vapen/gear att ge dig i Standard League iaf...kommer inte ihåg mitt IGN men tror det är CakeOrDie....kan kolla senare ikväll.