Permalänk
Avstängd

Det är helt okej, vissa spel kräver dock 2.5x2.5

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Yay, min Vive. DHL är bra på att få överlämningen att fungera smidigt.
Längtar tills jobbet slutar

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Jag beställde min den 26 april och fick vid 11:30 besked att jag kan hämta den på service-point. Exakt två veckor alltså. Verkar dock som att andra i tråden beställde långt innan mig och ej fått sin ännu.

Wow det var verkligen snabbt, jag beställde den 15 april. Kanske finns hopp om en Maj leverans trots att det stod Juni när man beställde!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dammig:

Wow det var verkligen snabbt, jag beställde den 15 april. Kanske finns hopp om en Maj leverans trots att det stod Juni när man beställde!

Han måste trolla. Jag beställde 13/4 och har inte hört något. Det står ju tydligt juni i beställningen.
Skulle vara märkligt om de inte följde den ordning som beställningarna kommit in i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Han måste trolla. Jag beställde 13/4 och har inte hört något. Det står ju tydligt juni i beställningen.
Skulle vara märkligt om de inte följde den ordning som beställningarna kommit in i.

Fick för några minuter sen ett email ifrån HTC.

"We're about to finalize your order. Let's make sure it doesn't get delayed!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dammig:

Fick för några minuter sen ett email ifrån HTC.

"We're about to finalize your order. Let's make sure it doesn't get delayed!"

Samma här. Beställde den 18:e april. Men jag vill inte ha än - har ingen tillräckligt bra dator!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett HTC Vive-kit den 7e maj, och idag (14e maj) fick jag mail från HTC:
"We're about to finalize your order. Let's make sure it doesn't get delayed!"

Snabba ryck!

Jag hade väntat mig minst 1 månad innan det kom såhär långt ens, ska ju skaffa ett 1080 när de släpps.

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dammig:

Fick för några minuter sen ett email ifrån HTC.

"We're about to finalize your order. Let's make sure it doesn't get delayed!"

Jo jag fick nu också. Hoppas det går fort. Om det blir lite senare så gör det kanske inte så mycket då man vill skaffa ett 1080.

Permalänk
Medlem

Fick också ett mail, dock går mitt betalkort ut 16:e maj.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem

Yepp nu har jag fixat ett rum för VR blir att gå att köpa lite längre kablar imorgon

5 meter hdmi och 5 meter usb 2.0/3.0 kabel (har själva datorn i vardagsrummet)

Har jag rätt att man inte behöver aktiva kablar då boxen fungerar som en repeater.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sheytan:

Yepp nu har jag fixat ett rum för VR blir att gå att köpa lite längre kablar imorgon

5 meter hdmi och 5 meter usb 2.0/3.0 kabel (har själva datorn i vardagsrummet)

Har jag rätt att man inte behöver aktiva kablar då boxen fungerar som en repeater.

Jag köpte en standard 5 1.4 hdmi kabel och fick en djävligt dålig bild (en massa röda prickar överallt), men min gamla high end 4 meters supra kabel fungerade perfekt lite kort dock får köpa en lite längre.

Permalänk
Medlem

Min ena strömsladd till basstationen, ja strömsladd gör ljud ifrån sig. Trodde det var basstationen i sig, men det lät även i standby så jag lyckades identifiera vart det kom ifrån.

Någon som upplevt det?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Min ena strömsladd till basstationen, ja strömsladd gör ljud ifrån sig. Trodde det var basstationen i sig, men det lät även i standby så jag lyckades identifiera vart det kom ifrån.

Någon som upplevt det?

Sladden? Hm, enda som låter är mina stationer när dom är aktiva.
Låter som ett jordningsfel kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av keso_ebola:

Sladden? Hm, enda som låter är mina stationer när dom är aktiva.
Låter som ett jordningsfel kanske

Kommer från "lådan". jordfel är tveksamt eftersom de två andra inte låter.
Däremot hörs det inte när de är på. Utan endast i standby.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Skydd för linserna

Tips om man använder sitt headset med glasögon eller demar för folk med glasögon och är rädd för repor på linserna.

Jag köpte Copter displayskydd (inte exoglass) på teknikmagasinet. Köpte ett till surfplatta (så man kan klippa till ett gäng om man har trubbel att få på det utan bubblor)

http://www.teknikmagasinet.se/produkter/ovrigt/fyndhornan/sur...

Man behöver inte använda sprayen (skulle inte rekomendera att få fukt i Viven). Blev ändå bra resultat och jag ser ingen skillnad med displayskydden på (är helt genomskinliga) och de är väldigt "klistriga" även utan spray, så de sitter bra.

Permalänk
Medlem

htc försöker dra pengar från kontot betyder det att de är nära att skickas?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Måste man kalibrera om, om man råkar flytta på en station?

Helt jävla sjukt vilken närvaro känsla budget cuts ger. Försökte kasta en kniv genom vr golvet nyss och drog hela knytnäven i backen

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd

Det märks rätt tydligt om man måste kalibrera om, golvnivån blir helt fucked

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

htc försöker dra pengar från kontot betyder det att de är nära att skickas?

Enligt HTCs FAQ:
https://www.htcvive.com/us/support/faqs/GUID-5028F8E3-9CFE-47...

När din Vive är påväg att skickas reserveras pengarna. Mina pengar reserverades i morse och jag bokade 7e maj.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Måste man kalibrera om, om man råkar flytta på en station?

Helt jävla sjukt vilken närvaro känsla budget cuts ger. Försökte kasta en kniv genom vr golvet nyss och drog hela knytnäven i backen

Det har jag också gjort! Satt du uppe ovanför taket och tittade ner genom hålet? Dessutom har jag försökt luta mig på en halvhög vägg som inte fanns... Budget Cuts är en otroligt intensiv upplevelse. Ett praktexempel på något som ser helt banalt och tråkigt ut om du tittar på en trailer (som inte visar någon extern vy av någon som spelar) men som är väldigt bra i VR.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

@Hulle: Haha ;D Nää jag satt på en bjälke och så hade jag en robot nedanför mig.

Ja helt sjukt vilken känsla det spelet har. Dom har verkligen lyckats. Kommer garanterat att köpa det.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

@Hulle: Haha ;D Nää jag satt på en bjälke och så hade jag en robot nedanför mig.

Ja helt sjukt vilken känsla det spelet har. Dom har verkligen lyckats. Kommer garanterat att köpa det.

Jag köper också det direkt. Extra kul att de är svenskar och att de blev inbjudna att sitta hos Valve och fortsätta utvecklingen.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Ett tips är att (inte) börja analysera sina linser/panel. På svart bakgrund titta noga runt efter pixlar. Grattis om ni inte ser en enda grön pixel. Reddit är fullt av folk som skickat tillbaka sina Vive och fått tillbaka en ny men ändå fått gröna pixlar. Som tur är synd de bara vid svart bakgrund. Och är väldigt få 1-4 st verkar vara medel. Ändå lite tråkigt att det är så pass utbrett.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Ett tips är att (inte) börja analysera sina linser/panel. På svart bakgrund titta noga runt efter pixlar. Grattis om ni inte ser en enda grön pixel. Reddit är fullt av folk som skickat tillbaka sina Vive och fått tillbaka en ny men ändå fått gröna pixlar. Som tur är synd de bara vid svart bakgrund. Och är väldigt få 1-4 st verkar vara medel. Ändå lite tråkigt att det är så pass utbrett.

Jag har en och kanske en till (men svagare) lysande pixel på vänstra skärmen. Hmm... men jag vet inte om de är gröna. Kanske gula? Eller så är bara mitt färgseende fucked.

Det syns endast i det där grådassiga halvmörkret när ett program laddas (mellan att startrummet försvinner och programmet visas).

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag har en och kanske en till (men svagare) lysande pixel på vänstra skärmen. Hmm... men jag vet inte om de är gröna. Kanske gula? Eller så är bara mitt färgseende fucked.

Det syns endast i det där grådassiga halvmörkret när ett program laddas (mellan att startrummet försvinner och programmet visas).

/hulle.

Verkar som att mer eller mindre alla har det.
Ju mer man analyserar på en kolsvart yta ju mer pixlar kommer man hitta. Syns oftast inte när man väl spelar/kollar på något.

Men lite kasst är det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olaeli:

Enligt HTCs FAQ:
https://www.htcvive.com/us/support/faqs/GUID-5028F8E3-9CFE-47...

När din Vive är påväg att skickas reserveras pengarna. Mina pengar reserverades i morse och jag bokade 7e maj.

Skickades från m.sweclockers.com

Tydligen ljuger de. Pengarna är fortfarande reserverade och ingen skickad Vive.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Fick min idag från Webhallen

Lyckades kalibrera den helt åt helvete
Startade SteamVR Introt...stod ju i golvet när man startade..

Den inbyggda micen var inte mycket att hurra för, enligt polarna.
Haft sjukt kul med Budget Cuts Demo och Tilt Brush.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Tydligen ljuger de. Pengarna är fortfarande reserverade och ingen skickad Vive.

På min order står det preliminär leverans i juni.
Så grejerna kommer väl med den batchen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel i7-13700K överklockad + EK vattenblock Moderkort: Asus Z790-E Strix Grafikkort: Nvidia RTX4090 FE + EK vattenblock RAM: G.Skill Trident DDR5 6400MHz CL32 Trident Z5 32GB Systemdisk: Samsung Evo 980 NVME 2TB M.2 Spel SSD: 2 x Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB Övrigt SSD: Crucial P3 4TB M.2 PCIe Gen 3 NVMe SSD Skärm: Dell Alienware AW3418DW 34" 3440x1440p G-Sync + Dell Alienware AW3423DW 34" 3440x1440p G-Sync Ultimate VR: Valve Index + FBT

Permalänk
Medlem

Pengarna blev reserverade förra veckan.
Nu fick jag ett mail från DHL om att ett paket håller på skickas. Skit vad jag är exalterad.

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem

Hann knipa en av de få som Webhallen idag hade i lager för postorder, taggad!

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4