Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Bildproblem med LG 55uf695v! Hjälp!

Hej!

Har nyligen köpt en LG 55uf695v.

Den har 4K och levererar kanonbra bild när man kör 4K.

Dock när jag tittar på vanlig tv så blir vissa detaljer riktigt kass.

Har Canal Digital och flertalet HD kanaler..

Kolla denna videon så borde ni förstå.

Killens kavaj vid 0:05
Tjejens byxor vid 0:08
Och igen killens kavaj och hår, resterande sekundrar av videon.

Varför blir det så här? Skarpt och bra när det är stilla, men skiftar så här när det rör sig?

Otroligt tacksam för bra svar och förklaring över detta!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem

Stäng av bildförbättringen - Smooth Motion, Natural Motion eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Stäng av bildförbättringen - Smooth Motion, Natural Motion eller liknande.

Ska prova detta så fort ja kommer hem
Tack

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Ska prova detta så fort ja kommer hem
Tack

Inte garanterat att det hjälper, men på min LG TV gav bildförbättringen liknande problem.

Permalänk
Skrivet av keyser:

Inte garanterat att det hjälper, men på min LG TV gav bildförbättringen liknande problem.

Hur upplever du att bilden blir när man stänger av de funktionerna?
Funderar själv på att skaffa en nyare 4k LG men man blir avskräckt av sådana exempel. Ser uppenbart ut som att bildprocessande inte hänger med..

Visa signatur

nf7-s 2.0 | barton 2500+@2350mhz | cnsp 7 något.. | 2x256 pc3200 xms 2,5-3-3-8| Hercules 9800 pro @410/740

Permalänk
Medlem
Skrivet av §zgeMbit/s§:

Hur upplever du att bilden blir när man stänger av de funktionerna?
Funderar själv på att skaffa en nyare 4k LG men man blir avskräckt av sådana exempel. Ser uppenbart ut som att bildprocessande inte hänger med..

Nu tittar jag väldigt sällan på vanlig TV , så pass lite att jag inte ens har kanalerna i ställda sen de bytte platser för ett halvår sedan. När det kommer till Blu-ray och film i allmänhet då föredrar jag att se det så oförändrat som möjligt så jag saknar inte de flimriga färgerna och pixliga blocken från bildförbättringen.