Permalänk
Medlem

Spel fryser?

Det började för någon veckor sen. Jag skulle spela lite League Of Legends men spelet frös i "Loading screen". Jag väntade för att se om jag kom in i spelet ändå. Jag kom in i spelet men jag kunde inte se spelet som det ska vara "in game" utan jag såg loading screenen. Jag kunde höra allt som hände i spelet och flytta karaktären men såg bara den frusna bilden av min loading screen. Samma grej hände när jag skulle spela CS:Go. spelet fryser när jag kommer inmen ljudet fortsätter och jag kan klicka på saker men kan bara se den frusna bilden.

Spelen fryser. Det är ej datorn som laggar för att jag kan alt+tab:a ut.
Jag har testat ta bort "launch options" i cs

Usage är under 40% på både CPU, GPU och RAM.

Hppas jag satte tråden i rätt forum

om ni vill ha mer info bara fråga

Visa signatur

i7 4790k@4,7 ghz, 970 strix non oc 1400 core clock 8000 memory clock, ddr3 16 GB 1600mhz

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla om problemen började i samband med att du installerade en ny grafikdrivrutin. Om ja, så prova att backa någon version.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

@giplet: När det fanns en farlig drivrutin tror det var 364.72 eller något liknande skaffade jag en äldre drivrutin. När jag fick detta problemet skaffade jag senaste drivrutinen men problemet kvarstår....

Visa signatur

i7 4790k@4,7 ghz, 970 strix non oc 1400 core clock 8000 memory clock, ddr3 16 GB 1600mhz

Permalänk
Medlem

Jag märkte även idag att inspelning av spel som "fryser" ser normalt ut. Det är bara det jag ser på skärmen som "fryser"

Visa signatur

i7 4790k@4,7 ghz, 970 strix non oc 1400 core clock 8000 memory clock, ddr3 16 GB 1600mhz