Oculus Touch släpps senare under året med stöd för över 30 speltitlar

Permalänk
Melding Plague

Oculus Touch släpps senare under året med stöd för över 30 speltitlar

Oculus kommer lansera sin rörelsekontroll Oculus Touch senare i år, med stöd för ett trettiotal titlar. Detta innefattar både helt nya upplevelser samt redan befintliga spel för plattformen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt att skaffa men priset lär vara för högt för att jag ska kunna motivera det för mig själv.

Permalänk
Medlem

Aldrig att jag köper den här inlåsta och konsumentföraktande skiten, facebook har förstört Oculus med deras girighet och lögner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Aldrig att jag köper den här inlåsta och konsumentföraktande skiten, facebook har förstört Oculus med deras girighet och lögner.

I vilken mening har de förstört Oculus?

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Så ungefär som de man får med Vive, fast fulare.

Men 30 spel? Wow, de där Facebook-pengarna kommer visst till användning. De ger nog inte upp fören de slagit ut all konkurrans.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Aldrig att jag köper den här inlåsta och konsumentföraktande skiten, facebook har förstört Oculus med deras girighet och lögner.

Oculus hade blivit instängt oavsett om FB köpt dem eller inte.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Skrivet av cavange:

Vad delar du? Ditt inlägg är ett rent troll inlägg i syfte att provocera. Om du inte vill köpa något varför gå in i trådar som handlar om något du inte vill köpa bara för att rapa massa skit som inte stämmer ? Definitionen av ett troll.

Lär hålla med han, förstår inte hur man kan stödja dem, dom fular sig gång på gång.
sjukt tråkigt att dem försöker splitra hela VR scenen, kommer bli som med xbox och ps tyvärr.

Att ha exklusiva titlar är bara idiotiskt. Jag anser att Valve och HTC är the good guys här alltså.
Varför kan dom bara inte samsas och hjälpa varan i stället.

För övrigt tycker jag Vives teknologi är överlägsen Oculus, Room scale är verkligen vad VR handlar om.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@cavange: Inget handlar om att vara bitter eller sur, det handlar om att framföra en poäng och ett syfte.
Om du inte har insett det så är Oculus väldigt instängt när de kör med sina exklusiva titlar med spel som bara funkar på Rift etc.
I och med det så splittras ju PC-marknaden för VR i två läger. De som har Rift, och de som har HTC Vive. De som har köpt ett spel på Rift kan inte spela med sina kompisar som har HTC Vive.
Hur bra tror du att det är? Är du en konsolspelare kanske? Isåfall har jag fått alla svar jag behöver.
Dessutom levererar dem ofärdiga produkter genom att stressa fram lanseringen bara för att hinna först.

De är bara några punkter. Nej tack, här avstår vi från Oculus/Facebook och deras VR.

Visa signatur

Do good. Be good. Repeat.

Permalänk
Medlem

Obduction är det mest intressanta spelet enligt mig. Utöver simulatorspel är nog äventyrsspel / digital turism det som passar oculus bäst.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Hoppas denna Facebook-skit går i graven, konkurens är bra men det kan vi få från andra tillverkare.
https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4nxpnq/fuck_facebook_a...

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Varför ger folk Oculus så mycket skit för? Hur är det egentligen med PSVR? Detta gäller väl även dem?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Oculus gör som alla företag gör och vive fanboys är sura över att de vill få allt gratis utan att förstå hur något i världen fungerar
De tror allt är gratis, utveckla ett spel? nej men det gör man väl på en vecka för 1000kr det är inte svårt?

Citering raderad. // MOD
Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

har inte missat något och vet exakt vad som pågår
Oculus gör som alla företag gör och vive fanboys är sura över att de vill få allt gratis utan att förstå hur något i världen fungerar
De tror allt är gratis, utveckla ett spel? nej men det gör man väl på en vecka för 1000kr det är inte svårt?

Det handlar inte om att få saker gratis. Folk vill KÖPA oculus spel och spela på andra headset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Det handlar inte om att få saker gratis. Folk vill KÖPA oculus spel och spela på andra headset.

Och förklara för mig varför oculus ska betala för utveckling av sina spel till konkurrenten?

Du ser hur korkat det låter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Det handlar inte om att få saker gratis. Folk vill KÖPA oculus spel och spela på andra headset.

Frågan jag ställde över: Varför klagar folk inte på PSVR då? De spelen är väl också exklusiva?

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

har inte missat något och vet exakt vad som pågår
Oculus gör som alla företag gör och vive fanboys är sura över att de vill få allt gratis utan att förstå hur något i världen fungerar
De tror allt är gratis, utveckla ett spel? nej men det gör man väl på en vecka för 1000kr det är inte svårt?

Du börjar med att säga att du inte missat något för att sedan beskriva något som ingen påstått?

Problemet är att spel som skulle ha kommit till båda plattformarna blivit uppköpta och nu är "tids" eller helt exklusiva till bara Oculus. Andra problemet är deras DRM som helt oberättigat stänger ute andra VR headsets trots att spelen fungerar på t.ex. Vive. Det är alltså bara en artificiell vägg de satt upp för att hindra andra att kunna ta en del av de få spel som finns ute för VR. Spelen köps lagligt när de spelas via Oculus home så det handlar inte om piratkopiering.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Och förklara för mig varför oculus ska betala för utveckling av sina spel till konkurrenten?

Du ser hur korkat det låter?

För att de har sagt att den knappt tjänar nåt på att sälja headsetet och om någon köper ett spel i deras butik så tjänar Oculus pengar. Men det som folk blir mest sura för är att Luckey sa att han inte bryr sig om vilka headset folk använde bara de köper spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Och förklara för mig varför oculus ska betala för utveckling av sina spel till konkurrenten?

För att det finns pengar att tjäna. När det finns ofantligt många som redan äger ett headset, varför inte sälja ett spel till dem?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Frågan jag ställde över: Varför klagar folk inte på PSVR då? De spelen är väl också exklusiva?

De gör dom. Folk har alltid klagat över konsol exklusiva spel. Sen är det bara en spärr som hindrar folk från att spela med vive. På konsol är det en annan plattform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

För övrigt tycker jag Vives teknologi är överlägsen Oculus, Room scale är verkligen vad VR handlar om.

https://www.youtube.com/watch?v=p4_kYWKwars

oups...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Ser dock väldigt jobbigt ut med den korta sladden hängande i luften. Sen saknar den även andra funktioner som room scale har som möjligheten att kartlägga den spelbara ytan i rummet så man inte går in i saker.

Permalänk
Medlem

Känns lite som Bluray VS HDDvd back in the days. Oculus försöker men egentligen vi vi alla att Viven kommer vinna slaget.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem

Släpps då, men ni får hem dem 2018, om ni är snabba med att beställa.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

@matnojje: Så om Oculus skickar med en sticker som man kan sätta på sin PC med texten: "Oculus Rift" så att det blir en egen plattform. Skulle det bli mer acceptabelt då? För då blir det en konsoll med ett "semi öppet OS" (och då skulle de slåss mot Xbox och PS4 istället). En konsoll och en PC är samma sak, förutom OS och uppbyggnaden. Båda två är datorer som är gjorda för att tolka kod. Med ett varumärke på... Det jag känner just nu är att Oculus får mycket skit enbart för att de har valt att släppa det på PC. Om de hade släppt den till t.ex Xbox då hade det varit mer OK. Hur är det med Steam Machines? Är inte det ett försök att låsa in folk i Steam (HTC Vive)?

EDIT: Det roliga är också att det alltid ska bli en diskussion om detta, fast nyheten handlar om något helt annat....

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Avstängd

Enda problemet här verkar ju vara att Vive ägare så smått börjar inse att det var nog Oculus som hade den bästa plattformen trots allt, de flesta titlarna gjorda för VR ..etc och nu springer och grinar i varenda Oculus tråd och på Reddit. Det börjar faktiskt bli patetiskt.

Som beställare av Oculus ser jag inte det minsta problem med att de har exklusiva titlar för Rift, synd för er som valt andra plattformar, ni kanske inte skulle avbeställt era Oculus ordrar då om ni nu var intresserade av dessa titlar ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cavange:

Enda problemet här verkar ju vara att Vive ägare så smått börjar inse att det var nog Oculus som hade den bästa plattformen trots allt, de flesta titlarna gjorda för VR ..etc och nu springer och grinar i varenda Oculus tråd och på Reddit. Det börjar faktiskt bli patetiskt.

Som beställare av Oculus ser jag inte det minsta problem med att de har exklusiva titlar för Rift, synd för er som valt andra plattformar, ni kanske inte skulle avbeställt era Oculus ordrar då om ni nu var intresserade av dessa titlar ?

Håller med.

Det kommer kommentarer som t.ex denna.

Skrivet av MiLeS:

Känns lite som Bluray VS HDDvd back in the days. Oculus försöker men egentligen vi vi alla att Viven kommer vinna slaget.

Vad gör den för nytta än att bara försöka visa att man är en alfahanne.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Och förklara för mig varför oculus ska betala för utveckling av sina spel till konkurrenten?

Du ser hur korkat det låter?

Oculus betalar utvecklare för att INTE utveckla till andra plattformar. De åsidosätter konkurrens med fula metoder.

Jag förstår inte hur konsumenter kan försvara ett beteende som är dåligt för konsumenter. Så mycket Stockholm-syndrom..

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Ser dock väldigt jobbigt ut med den korta sladden hängande i luften. Sen saknar den även andra funktioner som room scale har som möjligheten att kartlägga den spelbara ytan i rummet så man inte går in i saker.

Nu var ju inte detta "touch", utan bara visar att trackingen fungerar i roomscale som så många vivefantaster sagt inte fungerar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk

Vad är det för 30 spel? Knappat djupa och storsäljande titlar utan ett simpel marknadsföringknep för halvdana VR upplevelser. Något man kan få av massvis med indietitlar som utvecklas nu.

När jag gjorde min beställning var den relativt enkelt val att köra på vive. Tror tyvärr oculus är en döende platform. Alla spel till oculus kan spelas på vive med revive och de större spelen kommer till vive eller båda platformarna. Vive är den riktiga VR-känslan och oculus med sin xbox kontroll är mer en stor skärm.

Det oculus gör är ett simpelt marknadsföringsknep, men saken är den att speltillverkare av stora spel kommer anpassa sin tillverkning till vr, pc och konsol. Då vill man ha den bästa hårdvaran och inte den bästa ekosystemet. VR är inte en iphone, inte ens en konsol som har ett slutet ekosystem.

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Lär hålla med han, förstår inte hur man kan stödja dem, dom fular sig gång på gång.
sjukt tråkigt att dem försöker splitra hela VR scenen, kommer bli som med xbox och ps tyvärr.

Att ha exklusiva titlar är bara idiotiskt. Jag anser att Valve och HTC är the good guys här alltså.
Varför kan dom bara inte samsas och hjälpa varan i stället.

Varför? Därför att HTC/Valve och Oculus inte är konkurrenter. Valve med Steam och Oculus konkurrerar om deras Store, eftersom alla redan har Steam så har Oculus en rejäl uppförsbacke och det är därför de kör exklusiva titlar.

DRM är ett rent helvete oavsett ifall det gäller Oculus eller Steam.

Ursäkta mitt inlägg, men jag är trött på inlägg som säger "kan inte alla vara sams istället?!". Vem vill inte det? Business gotta be business.

Edit: För att ytterligare tillägga... Att rent utav kela med Steam är så fruktansvärt naivt. Det är ett DRM-system. Om något bör ni vara glada att Oculus äntligen försöker bryta Steams de-facto-monopol. Ja exklusiva titlar är skit.