Snabb fråga till er som är SD:are.

Permalänk

Snabb fråga till er som är SD:are.

Brukar du läsa någon/några av följande nättidningar och hur kritisk är du till vad som skrivs? Är själv inte SD:are utan bara väldigt nyfiken.
//Billy

Visa signatur
Permalänk
Entusiast

Vilka nättidningar?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag läser alla tidningar och tror inte på något!
Jag röstar SD

Permalänk
Skrivet av MrAdde:

Vilka nättidningar?

Skrivet av t"zyy":

Jag läser alla tidningar och tror inte på något!
Jag röstar SD

Tråden läggs upp innan man kan skapa någon omröstning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag är för SD och röstar däremot på SD och varför har inget med rasism eller nazism eller vad vänstern vill slå till med. Det har bara med att bevara Svensk kultur och dess värderingar.
Vilka tidningar refererar du till?
Edit: inga nät tidningar jag ens läser jo visst Fria tider ibland men den redaktionen är knappast SD i mitt tycke

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Har aldrig röstat i mitt liv, men tänker rösta på SD 2018. Läser till och från avpixlat för att få hela storyn vilket man INTE får via DN m.m.

Permalänk
Medlem

Jag är personligen inte en SD-väljare (men helt klart till höger) och tror på att det är nyttigt att inte bra läsa nyheter som bekräftar ens redan satta övertygelser. Fox News är något av det mest usla som sänds och det är bara att beklaga att så många fångas upp av denna propagandan.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Alla borde läsa alla typer av media oavsett politisk tillhörighet.
Gör man inte det så kan man omöjligen bilda en egen informerad uppfattning.

Stor facepalm varje gång någon säger att man ska hålla sig borta från allternativmedia pga att dom bara "ljuger" och är "rasistiska".

Permalänk
Inaktiv

En annan fråga ni som är hustrumisshandlare, hur ofta surfar ni in på Aftonbladet varje dag?

Min poäng är att det finns vissa tidningar som man i sverige bör göra en koll på, detta även om man ej stöder det de säger. J-ag vet flera kommunister som nästan bor på nassenytt sidor.
Jag tycker Aftonbladet och Avpixlat är två medier som inom allmän media tar upp det mesta som har inträffat och nej jag har inget större förtroende för någon av dem. Till stor del läser jag dem som ett rent tidsfördriv, jag läser dem dock lite olika. Avpixlat skummar rubriker, aftonbladet selektivt väljer ut intressanta artiklar oftast såna som inte har någon med invandring att göra.

Jag tycker det är synd att det inte finns någon neutral media inom området invandring sverige, hade det funnits så hade jag aldrig kollat på avpixlat. Med neutral så syftar jag störst fokus på ekonomi, precis som det är inom alla andra områden.

När sedan massinvandring av folk till sverige där majoriteten inte har heltidsjobb efter 15år har lagt sig så kommer jag sluta glo på sådant, lite på samma sätt som jag ej ser på vad piratpartiet har för sig nu. Jag tycker det är tragiskt att det går få så å att engagera sig emot kassetavgiften, men det är en helt annan sak.

Permalänk
Medlem

Johan86c: Fan du du låter helt fördärvad av saker och lite naiv. Johan än finns det hopp det måste vi alla tro

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Skrivet av headphone.ninja:

Har aldrig röstat i mitt liv, men tänker rösta på SD 2018. Läser till och från avpixlat för att få hela storyn vilket man INTE får via DN m.m.

Tillkommer påhittade artiklar också som du garanterat inte hittar hos etablerad media.

Permalänk
Medlem

Har varvat mina röster mellan m och sd, läser enbart expressen. Har svårt för dom alternativa medierna då jag tycker att dom alltid är för extrema åt vänster eller höger. Tycker att expressen är skit med förövrigt men är så inkörd i den.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Läser främst Nyheter Idag eftersom de framstår som mycket seriösa och faktiskt låter folk från båda sidor komma till tals. Tittar även in på Exponerat, Nyheter24, Aftonbladet och dylik dynga för att få lite mer utbredd koll, men allt tas med en stor nypa salt.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Om du nu inte är rasist/nazist hur kan du då ställa dig bakom SDs Björn söder och andra SD anhängare som tydligt är vad du ovan skrev?

Att vara kritisk är sunt men att tuta in sig att SD inte är rasister är som att inte benämna människor som griper sig på barn för pedofiler.

Och vilket parti ställer du dig bakom?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Och vilket parti ställer du dig bakom?

Det är en bra fråga. Gillade Centerpartiet och Annie Lööf (Kämpar för småföretag och arbetaravgifter) men har svängt lite och sneglar lite åt Liberalerna, gillar inte Batra annars kanske Moderaterna vore ett alternativ. Vi får se vem som är mest intressant 2018.

Permalänk
Medlem

Att kalla SD rasister/nazizter är såå 2010 Allvarligt, vad är det med deras politik som är rasistiskt? Var den nya lagen om invandring som klubbades igenom rasistisk (som vissa påstår)? Det mesta handlar om att göra Sverige tryggare och bättre. Att satsa pengar på rätt sätt. Inte slösa bort halva vårat BNP för att en liten del av alla miljoner på flykt ska få stanna här och leva på bidrag resten av livet. Det är inte så man bygger ett bättre land. Att lagen om minskad invandring gick igenom måste ju någonstans betyda att vi inte längre har råd att vara så "öppna" och "givmilda" som tidigare. Det har ingenting med hudfärg eller rasism att göra. Snarare ett sätt att minska den urholkning av statskassan som har skett under så lång tid.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Om du nu inte är rasist/nazist hur kan du då ställa dig bakom SDs Björn söder och andra SD anhängare som tydligt är vad du ovan skrev?

Att vara kritisk är sunt men att tuta in sig att SD inte är rasister är som att inte benämna människor som griper sig på barn för pedofiler.

Sverigedemokrater ≠ rasister
Socialdemokrater ≠ kommunister

Det finns rasister bland Sverigedemokraterna, och det finns kommunister bland socialdemokraterna. Men dessa människor och deras värderingar definierar varken partierna eller deras röstare.

Man behöver inte tycka om Björn Söder för att rösta SD, själv avskyr jag honom. Det är SD's politik jag står bakom, ej deras anhängare.

Alla röstar på ett parti som personligen gynnar sig själv. Rasister är främlingsfientliga, och vinner alltså då av att rösta på något parti som t.ex minskar invandring, vilket SD vill mer än de flesta partierna och samtidigt är det största av dessa. Men det är inte endast rasister som vinner någonting på detta, alla andra människor i hela Sverige vinner på det på ett flertal sätt. Att endast se på rötäggen och sedan stämpla 1/4 av Sveriges invånare som dessa är helt åt helvete fel.

Skrivet av spicy_mama:

att tuta in sig att SD inte är rasister är som att inte benämna människor som griper sig på barn för pedofiler.

Folk som förgriper sig på barn är endast en enda sak: pedofiler. De kan inte vara icke-pedofiler om de förgriper sig på barn. Man kan rösta på SD om man är rasist. Man kan även rösta på SD om man inte är rasist. Du kan vara vad fan du vill och ändå rösta på SD. Du kan ha suttit instängd i en källare 100% av ditt liv och aldrig ha sett någon annan människa, men du kan ändå rösta på SD. Ditt argument håller inte.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Det är en bra fråga. Gillade Centerpartiet och Annie Lööf (Kämpar för småföretag och arbetaravgifter) men har svängt lite och sneglar lite åt Liberalerna, gillar inte Batra annars kanske Moderaterna vore ett alternativ. Vi får se vem som är mest intressant 2018.

Aj då, alla de partierna går nämligen bort om man inte vill "ställa sig bakom" misshandlare, förskingrare, rattfyllerister och barnsexbrottslingar, för att nämna ett fåtal av de många domar som politiker i dessa partier blivit dömda till.

Summan av kardemumman är att det finns rötägg i alla partier – SD har inte ensamrätt på att ha nötter som Björn Söder i partiet. De är däremot bra på att försöka rensa sitt parti på skiten, och Björn Söder kommer garanterat inte bli långvarig.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Skrivet av Streamdog:

Att kalla SD rasister/nazizter är såå 2010 Allvarligt, vad är det med deras politik som är rasistiskt? Var den nya lagen om invandring som klubbades igenom rasistisk (som vissa påstår)? Det mesta handlar om att göra Sverige tryggare och bättre. Att satsa pengar på rätt sätt. Inte slösa bort halva vårat BNP för att en liten del av alla miljoner på flykt ska få stanna här och leva på bidrag resten av livet. Det är inte så man bygger ett bättre land. Att lagen om minskad invandring gick igenom måste ju någonstans betyda att vi inte längre har råd att vara så "öppna" och "givmilda" som tidigare. Det har ingenting med hudfärg eller rasism att göra. Snarare ett sätt att minska den urholkning av statskassan som har skett under så lång tid.

Så nolltoleransen fungerar? Eller ni ska ställa er på bron med en k-pist? Hade SD vara varit invandrings kritiskt så hade jag och många andra accepterat dom. Att förneka att toppskiftet inte är rasistiskt är bara dumt och påhittat

Permalänk
Skrivet av Jonny Myran:

Aj då, alla de partierna går nämligen bort om man inte vill "ställa sig bakom" misshandlare, förskingrare, rattfyllerister och barnsexbrottslingar, för att nämna ett fåtal av de många domar som politiker i dessa partier blivit dömda till.

Summan av kardemumman är att det finns rötägg i alla partier – SD har inte ensamrätt på att ha nötter som Björn Söder i partiet. De är däremot bra på att försöka rensa sitt parti på skiten, och Björn Söder kommer garanterat inte bli långvarig.

Nej absolut folk i allmänhet är rövhål det är bara att när man upptäcks får man lämna sin post. Om man nu inte kallar muslimer för parasiter för det är tydligen helt okej

Permalänk
Medlem

Jag röstar SD med, röstade på Sossarna förut men de har då helt spårat ur med all detta kaos vi befinner oss i anser jag att
Reinfeldt och co är skyldiga till. Sen trodde man på att Löfven skulle kunna vända den nedåtgående trenden men inser bara hur värdelös han är när man är så rädda för SD att man vill ta till lagen för att förbjuda dem? Snacka om att vara korkad han borde ha
avgått för länge sen.

Och handlar inte om att vara rasist! De som kommer med det brukar jag snabbt slå hål på deras lilla
bubbla när man frågar vad rasism är? När man sedan talar om för dem att det innebär att man ser ner på
en folkgrupp eller anser nåot så dumt att en hudfärg är bättre än en annan. Det är skrämmande hur illa
det är med vissa människor, och när man talar om att man har massor med vänner med utlänsk härkomst som
röstar SD och till och med har en utlänsk flickvän då är det illa när man skall behöva spräcka deras bubbla och få
dem att inse hur korkade de verkligen är!

Rasist nej men Realist, helt fel att våra pensionärer skall sparkas ut och vi skall ta in flyktingar det är
rent åt helvete.

Sen att man minns ett sverige som var bättre för ca 20år sedan gör en arg bilbränder, no go zoner osv wtf
sätt in krafttag mot dessa idioter ge militären rätt att gå in gummikulor och tårgas! De skall inte kunna härja fritt
och kasta sten på polisen/ambulansen/brandkåren utan rejäla kännbara straff!

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Skrivet av Hagis2k:

Jag röstar SD med, röstade på Sossarna förut men de har då helt spårat ur med all detta kaos vi befinner oss i anser jag att
Reinfeldt och co är skyldiga till. Sen trodde man på att Löfven skulle kunna vända den nedåtgående trenden men inser bara hur värdelös han är när man är så rädda för SD att man vill ta till lagen för att förbjuda dem? Snacka om att vara korkad han borde ha
avgått för länge sen.

Och handlar inte om att vara rasist! De som kommer med det brukar jag snabbt slå hål på deras lilla
bubbla när man frågar vad rasism är? När man sedan talar om för dem att det innebär att man ser ner på
en folkgrupp eller anser nåot så dumt att en hudfärg är bättre än en annan. Det är skrämmande hur illa
det är med vissa människor, och när man talar om att man har massor med vänner med utlänsk härkomst som
röstar SD och till och med har en utlänsk flickvän då är det illa när man skall behöva spräcka deras bubbla och få
dem att inse hur korkade de verkligen är!

Rasist nej men Realist, helt fel att våra pensionärer skall sparkas ut och vi skall ta in flyktingar det är
rent åt helvete.

Sen att man minns ett sverige som var bättre för ca 20år sedan gör en arg bilbränder, no go zoner osv wtf
sätt in krafttag mot dessa idioter ge militären rätt att gå in gummikulor och tårgas! De skall inte kunna härja fritt
och kasta sten på polisen/ambulansen/brandkåren utan rejäla kännbara straff!

Berätta hur pensionärerna har fått det sämre? Retoriken att ställa olika grupper emot varandra är inte fakta. Det har varit skit i alla år och det är inget nytt. Kravaller i början av 90-talet och dom enorma nazist rörelserna på 80-talet. Lätt att glömma och påstå "det var bättre förr" Ja vi minns alltid dåtiden som bättre. Betyder inte att den var det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Nej absolut folk i allmänhet är rövhål det är bara att när man upptäcks får man lämna sin post. Om man nu inte kallar muslimer för parasiter för det är tydligen helt okej

Så du menar att det aldrig upptäcktes att Yasri Kahn vägrade skaka händer med kvinnor alla år han var med MP?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Alla röstar på ett parti som personligen gynnar sig själv.

Majoriteten gör det nog, men att säga att alla gör det är lite att tag i. Tyvärr gör väl alldeles för många det vilket gör att jag ställer mig bakom detta påståendet:

Skrivet av Winston S. Churchill:

Democracy is the worst form of government, except for all the others.

Med det sagt ratar jag inte på personer som gör det, människans natur.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Jag röstar inte och det är George Carlins fel.
https://www.youtube.com/watch?v=xIraCchPDhk

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Intel Xeon 5650@4.0 | Gigabyte UD5 x58 | 8GB DDR3 1600mhz | Noctua NH D14 | Corsair HX 1000W | MSI GTX 970 Gaming | Intel 530 180GB SSD | Intel 520 120GB SSD | Asus ROG SWIFT PG278Q | Func KB460 | Logitech g400 | Audio Technica ATH M50

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Så du menar att det aldrig upptäcktes att Yasri Kahn vägrade skaka händer med kvinnor alla år han var med MP?

Hade det varit ett problem någon annan stans? Tycker det är skitjobbigt att pussa varandra på kinden när jag är utomlands. Nej personligen tycker jag att man ska göra det. Men nu är jag inte heller en MP sympatisör som vill ha fri invandring. Jag vill bara inte att SD ska dra oss ner i dyngan vi aldrig kommer resa oss ifrån. Nu har vi EUs hårdaste invandring. Vad ska SD nu gå till val på? När SD startades var det bara en önskad om minskning men sakta sakta vänds det till deportering och riktiga hot emot en majoritet som faktiskt vill och behöver en ny chans i livet. Tänk om Hitler vid tillträde skrek utu att han skulle gasa alla Judar... Nej ni är närmare dom än ni själva inser

Permalänk
Medlem
Skrivet av spicy_mama:

Hade det varit ett problem någon annan stans? Tycker det är skitjobbigt att pussa varandra på kinden när jag är utomlands.[...]

Du ser alltså inte problemet? Det handlar inte om att det är jobbigt för honom att skaka hand hela tiden, det handlar om att han inte vill skaka just kvinnor i hand. Männen är det inga problem med. Om jag hade valt att inte skaka mörkfärgade människor i hand, hade det varit försvarbart då?

Skrivet av spicy_mama:

När SD startades var det bara en önskad om minskning men sakta sakta vänds det till deportering och riktiga hot emot en majoritet som faktiskt vill och behöver en ny chans i livet. Tänk om Hitler vill tillträde skrek utu att han skulle gasa alla Judar... Nej ni är närmare dom än ni själva inser

Skulle du kunna vara snäll och länka någonting som tyder på att partiet SD önskar deportera någon?

Edit: Sorry OP om vi gått lite Off-topic.
Jag själv läser i stort sett endast Aftonbladet, SVT & Metro men skiter oftast i artiklar ang. invandring och sådant eftersom jag vet att mycket info döljs på sidor som dessa.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bean:

Jag är för SD och röstar däremot på SD och varför har inget med rasism eller nazism eller vad vänstern vill slå till med. Det har bara med att bevara Svensk kultur och dess värderingar.
Vilka tidningar refererar du till?
Edit: inga nät tidningar jag ens läser jo visst Fria tider ibland men den redaktionen är knappast SD i mitt tycke

Tänk om fler kunde resonera som dig!
Att anklaga sd för nazism och rasism tyder bara på okunskap och ignorans. Man måste få kunna diskutera exakt vad som helst i det här landet, man nej då. Bara så länge man dom stora korridorernas regler och anpassar sig till vad alla andra tycker.
Blir ex så trött på dessa fjantar till komiker som skor sig på att göra narr av sd, Betnér & compani i skopi med Soran med flera. Har helt slutat lyssna på allt herr Betnér haft att säga ända sedan hans hat mot oliktänkande och ett fritt Sverige kom fram. Anklaga dom för att vara barnsliga är det enda han kan.

Vilka är det som inte blir inbjudna till Nobelmiddagen, Fredrik Reinfeldt vägrade sitta i samma sminkbås, Åsa Romson vägrar skaka hand/händer med partiet, alla andra partier går samman för att undvika att deras logiska politik inte ska få fäste. Svensk politik är rena sandlådan.
På vilket sätt kan det vara skadligt att ta hand om sitt eget folk innan man börjar hjälpa andra? Det är exakt vad deras politik går ut på, gör Sverige mer egoistiskt och se efter sig själv och sitt folk före andra.

Att man idag ens knappt får nämna order invandring utan att bli kallad rassit eller nazist visar bara hur jävla snett det här landet har gått. Vet flertalet invandrare som är nära vänner, alltifrån muslimer, kurder, folk från olika Asien länder osv som alla i princip säger samma sak;
Sverige är helt dumma i huvudet, alla som kommer hit får snabbt bostad, bidrag/pengar, förmåner som betalda studier osv. Ni ger allt till alla som kommer hit medans ert eget folk nästan får ingenting.
Notera, detta är inte mina ord även om jag står bakom dom till fullo. Detta är från invandrare jag känner, vissa som bott här i flera år och en del nyanlända. Dom känner att dom lever i ett kungarike.

Hade jag inre stått bakom sd's politik hade jag stödröster på dom.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Tänk om fler kunde resonera som dig!
Att anklaga sd för nazism och rasism tyder bara på okunskap och ignorans. Man måste få kunna diskutera exakt vad som helst i det här landet, man nej då. Bara så länge man dom stora korridorernas regler och anpassar sig till vad alla andra tycker.
Blir ex så trött på dessa fjantar till komiker som skor sig på att göra narr av sd, Betnér & compani i skopi med Soran med flera. Har helt slutat lyssna på allt herr Betnér haft att säga ända sedan hans hat mot oliktänkande och ett fritt Sverige kom fram. Anklaga dom för att vara barnsliga är det enda han kan.

Vilka är det som inte blir inbjudna till Nobelmiddagen, Fredrik Reinfeldt vägrade sitta i samma sminkbås, Åsa Romson vägrar skaka hand/händer med partiet, alla andra partier går samman för att undvika att deras logiska politik inte ska få fäste. Svensk politik är rena sandlådan.
På vilket sätt kan det vara skadligt att ta hand om sitt eget folk iåinnan man börjar hjälpa andra? Det är exakt vad deras politik går ut på, gör Sverige mer egoistiskt och se efter sig själv och sitt folk före andra.

Att man idag ens knappt får nämna order invandring utan att bli kallad rassit eller nazist visar bara hur jävla snett det här landet har gått. Vet flertalet invandrare som är nära vänner, alltifrån muslimer, kurder, folk från olika Asien länder osv som alla i princip säger samma sak;
Sverige är helt dumma i huvudet, alla som kommer hit får snabbt bostad, bidrag/pengar, förmåner som betalda studier osv. Ni ger allt till alla som kommer hit medans ert eget folk nästan får ingenting.
Notera, detta är inte mina ord även om jag står bakom dom till fullo. Detta är från invandrare jag känner, vissa som bott här i flera år och en del nyanlända. Dom känner att dom lever i ett kungarike.

Hade jag inre stått bakom sd's politik hade jag stödröster på dom.

Jaha så vi som inte tycker som du är okunniga och ignoranta?

Jimmy Åkesson är en smart man när han gick ut i TV nyligen och sa: "Har inget emot om SD blir ett 4% parti igen" Han förstår vad det är som börjar ske.

Detta är emot homosexuella. Snart kanske det är handikappade och andra grupper?

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13433373_7858322...

Permalänk
Skrivet av Flygman:

Du ser alltså inte problemet? Det handlar inte om att det är jobbigt för honom att skaka hand hela tiden, det handlar om att han inte vill skaka just kvinnor i hand. Männen är det inga problem med. Om jag hade valt att inte skaka mörkfärgade människor i hand, hade det varit försvarbart då?

Skulle du kunna vara snäll och länka någonting som tyder på att partiet SD önskar deportera någon?

Edit: Sorry OP om vi gått lite Off-topic.
Jag själv läser i stort sett endast Aftonbladet, SVT & Metro men skiter oftast i artiklar ang. invandring och sådant eftersom jag vet att mycket info döljs på sidor som dessa.

http://nyheter24.se/nyheter/politik/767639-sd-politiker-vill-...

Angående om deportera