Sennheiser Momentum M2 eller Bose QC 25

Permalänk

Sennheiser Momentum M2 eller Bose QC 25

Hej!
Som rubriken lyder så står jag mellan ett tufft val eftersom jag har bestämt mig att köpa in ett par nya hörlurar som jag ska ha med mig när jag är ute och reser. Jag är ett fan utav Bose tidigare produkter därför föll det mig i smaken att gå till Bose QC 25(trådlöst är inget för mig) men har nu även hittat Sennheiser Momentum M2 som har fått ett väldigt bra omdöme på nätet kanske till och med bättre än Bose lurarna så jag undrar nu vilka ifrån era egna preferenser är de bästa lurarna för mitt ändamål?

Ps Lyssnar mycket på house,pop och rösttunga låtar.

Edit: Produkterna i fråga är https://www.komplett.se/product/823822/tv-ljud-bild/horlurar/... och https://www.netonnet.se/art/ljudbild/horlurar/over-ear/sennhe...

Permalänk

Har provat båda dem du länkar, äger numera den trådlösa momentum varianten och jag är väldigt nöjd. Känns mer gedigna än bose och i mina öron lät dem klarare och inte lika grumliga som Bose. Men bose hade bra mycket bättre NC det ska jag ge dem!

Visa signatur

4590K @ 4.4 - EVGA 980ti - ASUS Z97-A - 8GB Kingston Hyper X Fury - Samsung 950 PRO M.2 256GB - Samsung 850 EVO 128GB - 500GB Seagate HDD - EVGA Supernova G2 750w
ASUS ROG SWIFT PG278Q - Logitech Z-5500 - Logitech G930 - Filco Majestouch TKL Ninja Cherry MX Blue - Razer Manticor - QPAD 8K Optical
ASUS RT-ACC66U - ASUS PCE-AC68

Permalänk

Tja, vill du ha noise cancelling är Bose i stort sett kungen på täppan. Sennheiser har förmodligen bättre ljud överlag men det är lite som att välja mellan äpplen och päron. Vad tycker du är viktigast ?

Ps. Om du skulle gå med Bose, försök provlyssna den först med NC aktiverat. Om jag inte minns fel kan 1 av 10 ( eller nått sånt ) få obehag av NC. Har även för mig att Bose kör med eq i sina aktiva lurar så när battrierna är slut lär dom inte låta lika bra.

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag äger Bose QC 25. Uppskattar dem som mest när jag flyger och är på resande fot. Helt underbart att kunna se film på t.ex. iPad och ha normal nivå på volymreglaget. NC är väldigt bra i dessa lurar. Medföljer ett stadigt och oömt, fint fodral som jag alltid förvarar lurarna i vid resa.

När jag använder Bose QC 25 för musik blir jag då och då missnöjd. Har lyssnat på Momentum M2 i butik en gång och minns att musiken var mycket bra i de lurarna. Sennheiser Momentum M2 skulle passa bra på jobbet, promenader och sena kvällar hemma.

Skulle vilja ha även ett par Momentum M2.

Svårt val.
Kan inte lägga min röst på något av dina två alternativ då bägge är bra fast kanske vid olika tillfällen.