Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

.Net utvecklare eller IOT

Hej! Jag har sökt yh-utbildning och har nu bestämt mig för antingen .Net utveckling eller Internet of things och har väldigt svårt att bestämma mig. Jag förstår att båda är extremt breda områden men för er som har arbetserfarenhet inom något utav områdena, vad gör ni om dagarna, hur ser lönen, var det svårt att få jobb och är ni nöjda?

Permalänk
Medlem

Måste vara miljarder gånger enklare att hitta ett jobb som .NET utvecklare än IOT.

Permalänk
Inaktiv

Är du en bra .net utvecklare kan jag inte se hur något inom IOT skulle vara svårt.

Däremot har du fel att båda två är extremt breda. .NET är extremt brett. IOT är extremt smalt.

Permalänk
Medlem

@Tangooe: Windows 10 och .NET Core går ju att köra på Rasperry Pi. Kanske inte IOT i sig - men det .NET kommer ta över mer och mer av Linux marknaden

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Är du en bra .net utvecklare kan jag inte se hur något inom IOT skulle vara svårt.

Däremot har du fel att båda två är extremt breda. .NET är extremt brett. IOT är extremt smalt.

Okay. Det kan ju ändra saker och ting, har du lust att utveckla dig om hur IOT är extremt smalt?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tangooe:

Okay. Det kan ju ändra saker och ting, har du lust att utveckla dig om hur IOT är extremt smalt?

Skickades från m.sweclockers.com

Om du söker efter jobb på nätet kommer du hitta flera hundra som direkt kommer anställa dig inom .NET på momangen. Inom IoT finns det väl en och annan startup samt några enstaka jobb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tangooe:

Hej! Jag har sökt yh-utbildning och har nu bestämt mig för antingen .Net utveckling eller Internet of things och har väldigt svårt att bestämma mig.

Jag skulle nog säga att skillnaden är att IoT utbildning är bara ett annat "hett" namn på inbyggda system, du kommer alltså lära dig ett låg nivå språk som t.ex C programmering.

Jag skulle nog valt C# .NET YH-utbildningen.

Permalänk
Inaktiv

Jag kollade på http://nackademin.se/kurser-internet-of-things-utvecklare/

Och min kommentar visst inte fel, men jag tror det är svårt att få jobb med enbart detta, det känns mer som en utbildning som borde kompletteras med en 2årig .Net utbildning.