Permalänk
Medlem
Skrivet av GuyverOC:

Jag är verkligen glada för shadow priest förändringar.

https://www.youtube.com/watch?v=wuVXNPTv88o

Önskar jag kunde vara lika glad. Kört beta i en månad nu och det finns väldigt många brister i talents och artifact-trädet med mera att jag funderar på att byta main efter 6 år, men jag får se vad som händer tills augusti.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av fieskmask:

Har inte läst så mycket om Legion och vet inte så mycket om det, men det jag har reagerat på senare tid innan jag la av var att allt är för enkelt, finns ingen utmaning längre.
PVE blev man rätt trött på, PVP är som vanligt väldigt obalanserat och tråkigt utan en IRL polare man lirar med, Garrison är nog bland det absolut tråkigaste jag lvlat upp eller engagerat mig i och world PVP likaså.
Det jag hade i tankarna var bara att att vara farmare av guld in till nästa expansion, ta upp mining och ta bort Leatherworking (Har skinning också), har visserligen 700 men vet inte vad som kommer i expansionen, kanske är värt att ha det kvar.

Det man skulle kunna göra nu är väl det och kanske lite game med PVP, är ju healer så är ju rätt uppskattad i raidsen, bara man hittar en välutrustad Warrior så blir det hela roligare

Legion gör om PVP systemet helt med separata PVP talents och ett helt annat sätt att ranka.
Alla tradeskills görs också om, och du behöver inte levla gatheringskills innan legion.
Och allt som liknar garrison är till 95% borta, kvar finns några enstaka saker som definitivt inte behöver ses om 5 ggr per dag

Permalänk

Så, vad får man XP på till sina arti's? Bara raidbossar? Eller funkar HC dungeons med?

Läste någonstans att de gjort ett system som liknar Diablo med svårigheten på dungeons så man kan få ut något av dem lite längre. Ni som provat, vad tycker ni?

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Så, vad får man XP på till sina arti's? Bara raidbossar? Eller funkar HC dungeons med?

Läste någonstans att de gjort ett system som liknar Diablo med svårigheten på dungeons så man kan få ut något av dem lite längre. Ni som provat, vad tycker ni?

"XP" till ditt vapen kallas "Artifact Power".
Och fås på alla möjliga olika sätt, där svårighetsgraden ungefär motsvarar mängden du får
Du får t.ex. en hel massa medans du questar, och är garanterad en viss mängd i dungeons.
Främsta källan lite senare i spelet framöver blir dock troligen från raids och "world quests".

Och japp, mythic dungeons kan skalas av de som kör dom.
Så svårighetsgraden (och kvalitén på loot) kan ökas med gruppens styrka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Så, vad får man XP på till sina arti's? Bara raidbossar? Eller funkar HC dungeons med?

Läste någonstans att de gjort ett system som liknar Diablo med svårigheten på dungeons så man kan få ut något av dem lite längre. Ni som provat, vad tycker ni?

Vad jag hört så kommer dessa dungeons att kallas Mythic+, d.v.s svårare än Mythic dungeons. Dessa kan sedan göras ännu svårare, upp till nivå 30 (Mythic+30). I +30 kommer looten att motsvara nuvarande raids HC ilvl+5, så om raidsen i HC droppar 830 ilvl så kommer mythic+30 droppa 835.
Nackdelen med Mythic+ är att du inte kommer få ta del av tiers/trinkets som du får i Raids, men annars är det ett bra sätt att se hur långt man kan nå

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Ska bli skoj att testa Legion när det kommer även om jag inte direkt lirat WOD överdrivet mycket.

Hade en "intressant" diskussion med en polare i förra helgen.
Jag frågade om det inte var dags att testa WoW igen när Legion släpps, han frågade då när vanilla servers skulle öppna för "det var ju mycket bättre förr!", jag kontrade med att spelet i sig är mer avancerat och bättre idag än det var då och att det mest handlar om nostalgi och då började han argumentera emot.
Dödade dock hans argument med att han inte vet vad han snackar om eftersom han slutade lira WoW när Zul'Gurub släpptes Dvs, han har inte ens spelat vanilla när det var som bäst och han har inte rört en enda expansion men ändå argumenterar för varför vanilla var bättre..
Tyvärr tror jag inte han är ensam när man ser folk som säger att vanilla var bättre.

Jag vet att det finns de som faktiskt tycker att vanilla var bättre och det är väl ok att de gör det, men tycker det är lite tragiskt när folk som aldrig ens testat och därmed har något att jämföra med lägger sig in i den diskussionen
Har själv lirat sedan WoW beta (drog till och med igenom den läckta alphan som egentligen bara var character creation och någon zon eller två, inga npc eller fiender.) och jag håller med om att vanilla/TBC tiden var skitkul, men det var också då jag hade mest tid att spela och jag drog igenom alla raider med folk som jag kom nära.
När WotLK kom så hade i princip alla jag kände slutat spela och då blev det långt ifrån samma känsla, sen hjälpte det ju inte att de valde att släppa en bantad version av Naxx som första tier heller som man drog igenom samma vecka som expansionen släpptes. Men utöver den raiden så har ju alla raider bara ökat i svårighetsgrad jämfört med både vanilla och TBC.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Ska bli skoj att testa Legion när det kommer även om jag inte direkt lirat WOD överdrivet mycket.

Hade en "intressant" diskussion med en polare i förra helgen.
Jag frågade om det inte var dags att testa WoW igen när Legion släpps, han frågade då när vanilla servers skulle öppna för "det var ju mycket bättre förr!", jag kontrade med att spelet i sig är mer avancerat och bättre idag än det var då och att det mest handlar om nostalgi och då började han argumentera emot.
Dödade dock hans argument med att han inte vet vad han snackar om eftersom han slutade lira WoW när Zul'Gurub släpptes Dvs, han har inte ens spelat vanilla när det var som bäst och han har inte rört en enda expansion men ändå argumenterar för varför vanilla var bättre..
Tyvärr tror jag inte han är ensam när man ser folk som säger att vanilla var bättre.

Jag vet att det finns de som faktiskt tycker att vanilla var bättre och det är väl ok att de gör det, men tycker det är lite tragiskt när folk som aldrig ens testat och därmed har något att jämföra med lägger sig in i den diskussionen
Har själv lirat sedan WoW beta (drog till och med igenom den läckta alphan som egentligen bara var character creation och någon zon eller två, inga npc eller fiender.) och jag håller med om att vanilla/TBC tiden var skitkul, men det var också då jag hade mest tid att spela och jag drog igenom alla raider med folk som jag kom nära.
När WotLK kom så hade i princip alla jag kände slutat spela och då blev det långt ifrån samma känsla, sen hjälpte det ju inte att de valde att släppa en bantad version av Naxx som första tier heller som man drog igenom samma vecka som expansionen släpptes. Men utöver den raiden så har ju alla raider bara ökat i svårighetsgrad jämfört med både vanilla och TBC.

Det som var bra i vanilla var väl att det tog tid att nå sitt mål... d.v.s. max-lvl, sen att det var jävligt svårt dit också.
PvP va bra mycket bättre förr, men det anser jag dog med Cata(som imho var den bästa expansionen PvP-vis) och PvE är bättre än någonsin.
Det som gjorde vanilla "svårt" var ju att man var en potatis och inte förstod ett skit om spelet, men nu efter sisådär 12 år så är det väl självklart att det blir lättare?
Bara att jämföra bossarna i raids förr och nu... Tank-n-spank vs taktiker.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Det som var bra i vanilla var väl att det tog tid att nå sitt mål... d.v.s. max-lvl, sen att det var jävligt svårt dit också.
PvP va bra mycket bättre förr, men det anser jag dog med Cata(som imho var den bästa expansionen PvP-vis) och PvE är bättre än någonsin.
Det som gjorde vanilla "svårt" var ju att man var en potatis och inte förstod ett skit om spelet, men nu efter sisådär 12 år så är det väl självklart att det blir lättare?
Bara att jämföra bossarna i raids förr och nu... Tank-n-spank vs taktiker.

Fast ändå var/är det så väldans många som spelar på vanilla servrar hellre än retail. Titta på Nostalrius t.ex. större delen där var ju inte nya spelare som aldrig spelat wow innan, utan det var oldschoolers.

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av actiwe:

Fast ändå var/är det så väldans många som spelar på vanilla servrar hellre än retail. Titta på Nostalrius t.ex. större delen där var ju inte nya spelare som aldrig spelat wow innan, utan det var oldschoolers.

Sant, men det beror väl mycket pga nostalgin samt helhetsintrycket. till exempel har wow aldrig haft särskilt bra story, men nu är det däremot tydligare hur fränt ostig storyn är. Alla klasser var så olika och man behövde interagera så mycket mer med världen (även om det bara var tidsödande moment som att köpa reagents eller att träna spell ranks).

Sen har vi ju inte heller nämnt den sociala aspekten av att man inte hade tusentals saker som kunde göras direkt ensam förhöjde anledningen till att gå med i en grupp. "Catch up gear" var inte påtänkt ännu, vilket gjorde dom äldre räderna relevanta även senare i vanilla, vilket rimligtvis bör ha lett till att dom som gjorde dem tillsammans var mer sammanknutna än dem idag. Själv vet jag inte för jag raidade inte ordentligt förrän 2008.

Permalänk
Medlem
Skrivet av actiwe:

Fast ändå var/är det så väldans många som spelar på vanilla servrar hellre än retail. Titta på Nostalrius t.ex. större delen där var ju inte nya spelare som aldrig spelat wow innan, utan det var oldschoolers.

Anledningen till att folk spelade där var mest för nostalgin, känslan att få spela något som du spelade för 12 år sedan helt enkelt.
Vanilla wow är ganska kasst sett till vilka funktioner som finns och buggarna, men det är fortfarande något unikt att få ge sig ut i världen och dö om och om igen enbart p.g.a. det var så sjukt svårt att levla jämfört med hur det är idag.
I vanilla var spelet designat för att vara svårt från 1 till 60, det var liksom inte "end-game" optimerat som idag, utan där var det en utmaning hela tiden.

Idag är det tvärtom.. Du ska kunna ta dig till max-lvl för att spela det absolut senaste content, för det är ju det som är relevant (enligt Blizzard).

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pamudas:

Anledningen till att folk spelade där var mest för nostalgin, känslan att få spela något som du spelade för 12 år sedan helt enkelt.
Vanilla wow är ganska kasst sett till vilka funktioner som finns och buggarna, men det är fortfarande något unikt att få ge sig ut i världen och dö om och om igen enbart p.g.a. det var så sjukt svårt att levla jämfört med hur det är idag.
I vanilla var spelet designat för att vara svårt från 1 till 60, det var liksom inte "end-game" optimerat som idag, utan där var det en utmaning hela tiden.

Idag är det tvärtom.. Du ska kunna ta dig till max-lvl för att spela det absolut senaste content, för det är ju det som är relevant (enligt Blizzard).

Nej det är det som är relevant för alla PvE fans.

Det finns ju knappt endgame content som håller mer än nån vecka innan man tröttnat. Sedan får man vänta ett år till nästa.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Började spela igen och pre-patchen var ju rätt trevlig. Dock är jag bara casual spelare.-
Polare som spelat mycket gillade ändringarna mycket

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Lirat WoW i alla expansions vissa mer och vissa mindre där WoD var en stor besvikelse så stor att jag aldrig nog kommer lira någon expansion efter WoD om inte stora förändringar sker vilket inte kommer hända ;).

Legion ser enormt tråkigt ut för mig då jag hellre hade spelat på legacy servrar men det är ju roligt att folk fortfarande tycker om retail även om man själv inte gör det.

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Avstängd

Vilka klasser & specs är trasiga nu i Legion?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av mans51:

Sant, men det beror väl mycket pga nostalgin samt helhetsintrycket. till exempel har wow aldrig haft särskilt bra story,

Well beror på vad du är ute för sort story, Men lorewise så har jag i alla fall inte hittat ett spel bättre en Warcraft storylinen som sträcker sig ända tillbaka till självaste skapelsen av Azeroth planeten samt hela universum där Warcraft utspelar sig, Legion kommer vara de mest full späckade story expansionet hittills men tanke på att man går face to face med "The Burning Legion" och dess ledare, Vi kanske inte får möta Sargeras per say men väldigt många högst uppsatta ledare som styr "The Burning Legion".

Om du har läst böckerna som släppts för Warcraft så skall du se att storyn är bland de bästa som gjorts till något spel överlag. Skrollar du ner till "Full chronological order" så kan du se hur mycket man missar om man inte har läst böckerna, short stories m.m.

http://wow.gamepedia.com/Novel_guide

Om du inte vill läsa dem så finns det också https://www.youtube.com/channel/UCX34tk-noBVC4WVC9qQGyMw denna kille på Youtube går igenom ganska mycket av Warcraft storyn.

Permalänk

Är det någon som fortfarande spelar wow med surround/eyefinity?
Jag har haft en paus ett tag nu, men märker att jag ligger efter lite i addons-delen.
Eftersom jag kör surround så blir ju inte allt som det ska vara... XP-gains och Crits brukar ju displayas över 1-3 skärmar osv.
Vilka addons förutom MoveAnything är det som behövs?
Vet att jag kört med lite andra addons förut också för att supressa blizzards alla combattext meddelanden för att inte få upp de över alla tre skärmarna.

Någon som har något tips eller blir det att vada genom add-on djungeln igen? Vet att jag kört pitbull tidigare och tänkte ta en titt på det också, men saknar helt alla andra addons-referenser sen tidigare då jag gjort en ren ny-installation.

Visa signatur

PG279Q - EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ELITE GAMING WHITE SLI - 2600K - 16GB HyperX - 265GB HyperX - Formula IV E-Z - Seasonic X-1050

Permalänk
Medlem

Någon som testat denna sidan? Vill gärna veta om den är "legit"

har hittat en sida som verkar ok men inte hört om den innan. Någon som kan gå i god för den? tack på förhand"

https://www.g2a.com/r/preorderwowglobal

Permalänk
Medlem
Skrivet av 2die4:

har hittat en sida som verkar ok men inte hört om den innan. Någon som kan gå i god för den? tack på förhand"

https://www.g2a.com/r/preorderwowglobal

Finns en egen tråd om g2a och legion samt en om företag som g2a. I övrigt så är g2a en site som jag har för mig parar ihop köpare och säljare och nivån beror på säljaren.

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet när Blizzard kommer öppna Legacy Servers?

Permalänk
Medlem

@Janne_89: Tror inte Blizzard kommer göra det inom någon snar framtid. De har inte utannonserat någonting.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rafner:

@Janne_89: Tror inte Blizzard kommer göra det inom någon snar framtid. De har inte utannonserat någonting.

Aha tråkit, kanske blir något nästa år då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Janne_89:

Aha tråkit, kanske blir något nästa år då.

Hoppas verkligen det. Jag hade betalat för en subscription om jag kunde spela på legacy och up to date servers för samma avgift. Hade varit skönt med omväxlingen tror jag - men i värsta fall hade jag nöjt mig med legacy enbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Jag skulle säga att toppen i TBC nog inte ens platsar i top100 nu. Bossarna vara helt enkelt så simpla förr.
Varje tier som kommit har gallrat fler och fler som inte duger till bossarna.

Mythic nu = https://youtu.be/MenoIagtST8?t=32m57s , missar någon i raiden någon pil så äre wipe.

TBC = https://youtu.be/MenoIagtST8?t=5m30s (fram till 6min)

Kan ju tillägga att förr i tiden så fanns inte alla raid addons, då skulle 40 man jobba ihop utan något ui som varnade dem för när eller vad de ska akta sig för.

Kommer ihåg att vi (memento mori @shatteredhand (senare frostmane)) hade folk som satt med timer för att mäta tid mellan olika attacker osv.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Fade:

Kan ju tillägga att förr i tiden så fanns inte alla raid addons, då skulle 40 man jobba ihop utan något ui som varnade dem för när eller vad de ska akta sig för.

Kommer ihåg att vi (memento mori @shatteredhand (senare frostmane)) hade folk som satt med timer för att mäta tid mellan olika attacker osv.

Kungen(Guild Master - Nihilum) satt tydligen också med en äggklocka under Vanilla och TBC, helt underbart.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Kungen(Guild Master - Nihilum) satt tydligen också med en äggklocka under Vanilla och TBC, helt underbart.

Kan ju köpa under vanilla för då fanns sånt säkerligen inte till en början iaf. Men när jag började, vilket var under vanilla men sent, vill jag minnas att vi använde oss av raid helper eller något i den stilen faktiskt.

Under BC fanns det garanterat för jag raidade aktivt genom hela BC, så att sitta med äggklocka då känns ju mest onödigt om det inte var för sin egen skull dvs, varningarna på skärmen var inte tydliga nog eller något xD.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Jag raidade hardcore på vanilla och det vi gjorde var att göra vårat eget raidaddon och satt och updaterade det och la in timers när vi lärde oss fighterna.

Permalänk
Medlem

En fråga kring Artifact weps..

Låt oss säga att en person spelar endast en klass och en annan spelar 2-3..

Finns det någon gräns eller cap till hur mycket Artifact points man kan skaffa per vecka? För det låter nästan som att de som spelar Mains och endast mains kommer vara starkare och ha försprång hela tiden än de som spelar flera gubbar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

En fråga kring Artifact weps..

Låt oss säga att en person spelar endast en klass och en annan spelar 2-3..

Finns det någon gräns eller cap till hur mycket Artifact points man kan skaffa per vecka? För det låter nästan som att de som spelar Mains och endast mains kommer vara starkare och ha försprång hela tiden än de som spelar flera gubbar..

Tror snarare att det handlar om hur många timmar per dag du har att lägga ner på spelet.
Med andra ord om du hinner med allt det du gör på din main även på din alt. Låter fruktansvärt dumt att vissa skulle ha några andra fördeler!
Det finns ju även ett catch-up system som gör att du kommer ikapp din main snabbare!

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

Kan dom inte släppa skiten snart så vi kan få lite legacy-nyheter. Wow har varit dött länge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wow_jon:

Kan dom inte släppa skiten snart så vi kan få lite legacy-nyheter. Wow har varit dött länge.

Skickades från m.sweclockers.com

20 dagar.. är inte det snart?

Vill du få nyheter om legacy (som troligtvis aldrig kommer att hända) så får du helt enkelt vänta tills BlizzCon (November).

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB