Permalänk

Vilket bredbandsbolag är bäst?

Hej.
Jag är mitt i en flytt hemifrån och sitter och letar efter bredband via telefonjacket. Har tyvärr fått utesluta Comhem då de inte levererar till adressen dit jag flyttar.
Alternativen som finns är:
Telia - Bredband 30
Bredbandsbolaget - Bredband 8/24/40/60

Vet inte om tele2 levererar till min adress då det enda sättet att kolla upp detta var att sitta i en 30 minuter telefonkö...

Men vad har ni för erfarenheter av dessa bredband; hastigheter, stabilitet, support etc. All information hjälper. Tack på förhand

Permalänk

Bredbandsbolaget. De håller vad de lovar i fart och upptid, dock är mina erfarenheter från fiber.

Permalänk
Medlem

Telia den som jag hade valt och annars funkar bredbandsbolaget okej med

Mvh

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem

Jag har precis bytt i mitt hus till Telia från Bredbandsbolaget, Bredbandsbolaget var inte tillmötesgående och väldigt otrevliga efter att jag har haft mycket problem med ledningarna utanför huset (Ericsson som har hand om dem) Så jag sa upp Bredbandsbolaget och skaffade Telia och dom hade dialog med Ericsson direkt och vips så var alla problem lösta!

Visa signatur

4770k still going strong.

Permalänk
Skrivet av Clint Eastwood:

Bredbandsbolaget. De håller vad de lovar i fart och upptid, dock är mina erfarenheter från fiber.

Har också BBB då Tele 2:s bredbandtjänst köptes upp av dem. Kan inte säga att det fungerar dåligt på nåt sätt vad gäller hastigheten eller stabiliteten, dock har jag aldrig behövt vara i kontakt med deras support. Läser man här får man lätt uppfattningen att det kan vara en mardröm:

https://se.trustpilot.com/review/www.bredbandsbolaget.se

Visa signatur

MSI GeForce GTX 780 Ti 3GB, EVGA Supernova G2 650W, Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair 16GB (2x8GB) CL10 1600MHz VENGEANCE LP, ASUS Z87-A ATX, Intel Core i7 4770K 3.5 GHz, Samsung 840 EVO 250GB, 2TB Toshiba 7200rpm 64MB, Win 7 x64.

Permalänk

Lägger min röst på telia, har precis bytt tillbaka, de har bättre priser nu än tidigare.
Har tidigare år och nu när jag bytt tillbaka alltid haft strax över utlovad hastighet.
Väldigt få (inga?) driftstopp, möjligtvis vid totalt strömmavbrott i byn...

Permalänk
Medlem

Jag bytte nyligen min ADSL uppkoppling från BBB till Telia. Upplevde störningar dagligen och extremt dåliga hastigheter, kundtjänsten var även under all kritik. Har haft Telia i ett par månader nu utan ett enda klagomål från min sida.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Bredbandsbolaget. De håller vad de lovar i fart och upptid, dock är mina erfarenheter från fiber.

Samma här. Fungerat klockrent sedan 2001, och det ytterst fåtal gånger jag varit i kontakt med supporten (t.ex. vid flytt) så har den varit mycket bra.

Har förstås ingen aning hur de är med icke-fiber dock.

Men Telia verkar också vara bra av vad jag hört.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd

Bredbandsbolaget fungerar bra hos mig (stabil hastighet) dock är telesupporten enligt mig totalt värdelös, med folk som verkar hata sitt jobb.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

För ADSL är det telia som gäller. Får du fel på kopparledningen hem, så är telia betydligt raskare på att åtgärda då det ju ändå är "deras" kablar förbindelsen körs igenom.

Permalänk
Medlem

Även jag får säga Telia, har haft TV och bredband ifrån dem och det har alltid fungerat riktigt bra. Under byggarbete så gick en ledning av som sabbade det, men hade mitt bredband och TV igen när jag kom hem ifrån jobbet samma dag.

Även en mycket bra kundtjänst.

Permalänk
Medlem

Hugget som stucket, ledningar och utrustning är samma.

Permalänk
Medlem

Har haft båda och har haft både bra och dåliga upplevelser av båda.
Värsta var nog när telia kopplade ur all telefoni istället för att koppla in adslen på den fungerande telelinan.
Sen att telia indirekt äger kopparn och vilka effekter det ger är ju upp till var och ens fantasi

Permalänk
Medlem

Jag har kört Telia ADSL 30Mbit i över ett år. Kostar "bara" 479kr och jag får 13Mbit ner och 2 upp. Men stabilt är det har inte varit utan internet någon gång sedan jag skaffade det. Inte vågat testa någon annan operatör, antar att jag får lika dålig hastighet med alla eftersom det blir samma kablar?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Tycker BBB funkar bra. Har internet, TV och telefoni via deras fiber, både i förra lägenheten och i nuvarande hus. Visst har det strulat ibland, särskilt vid flytten. Dock är jag nog en av få (verkar det som iaf) som är nöjd med deras kundtjänst. De gav sig inte innan problemen var lösta. Har även fått en hårddisk till TV-boxen utan kostnad som kompensation för strul vid flytt. Så ja, jag är nöjd med dem.

Visa signatur

CPU: i7 8700K GPU: Gigabyte RTX 2080 GAMING OC RAM: Corsair 16GB DDR4 3000MHz CL15 Mobo: Asus TUF Z390-PLUS Gaming PSU: Corsair HX850i 850W 80+ Platinum