The Witcher 3: Wild Hunt – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Om någon karaktär på något vis försvinner från spelvärlden så får du misson failed. Jag fick det rätt tidigt så skippar det helt min andra spelomgång. Spara ofta!:)

Har lite svårt för kortspel så ingen större förlust för min del men ser helt klart varför många gillar spelet och det att Gwent får eget spel är ju fullt rimligt med.

Skickades från m.sweclockers.com

Än lever hoppet alltså, har inte fått mission failed

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Hedersmedlem

@anon5930: Jag älskar Gwent men ännu inte lyckats vinna den nya turneringen i B&W. Man tvingas ju spela med en helt ny kortlek (Skellige, uuurk! ), vilket, iaf för mig, försvårar avsevärt. Kommer dock försöka igen snart.

Du gillade väl Skellige om jag minns rätt? Jag var inte alls förtjust i det förra genomspelningen, och har väldigt många uppdrag ogjorda. Det kommer jag ta som en mycket god anledningen att spela om alltihopa.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maniac:

Än lever hoppet alltså, har inte fått mission failed

Bra det.
Som sagt, spara ofta så du inte behöver spela om större sträckor om någon för Gwent viktig NPC försvinner.

Skrivet av MultiMan:

@anders190: Jag älskar Gwent men ännu inte lyckats vinna den nya turneringen i B&W. Man tvingas ju spela med en helt ny kortlek (Skellige, uuurk! ), vilket, iaf för mig, försvårar avsevärt. Kommer dock försöka igen snart.

Du gillade väl Skellige om jag minns rätt? Jag var inte alls förtjust i det förra genomspelningen, och har väldigt många uppdrag ogjorda. Det kommer jag ta som en mycket god anledningen att spela om alltihopa.

Haha, jo kan tänka mig att man får anpassa sig lite med nyheterna.
Även om jag inte spelar Gwent så försöker jag ändå samla på korten. Finns det något sätt att kolla på dessa utan att starta ett Gwent-spel? Har för mig det gick med gamla UIt som fanns vid spelets lansering men hittar inte nu. :/

Jo, älskar Skellige, nästan mer nu än första gången även om mystiken försvunnit. Ryser fortfarande av välbehag när spelat exempelvis King maker-sidequestet som jag varmt rekommenderar.

Permalänk
Medlem

Jag måste vara den enda som inte fastnat för Gwent, jag är så otroligt dålig på det och spenderar tid på annat i spelet istället.

Är 80 timmar in och kom precis till Skellige som lvl 20, har utforskat det mesta i Velen och Novigrad och markerat de områden som är för hög level just nu. Sjukt vad mycket det finns att se o göra! Och DLC på det!

Spelar spelet i den fina setupen: High, 1680x1050 i 30 fps V-sync. Känns lite B, men spelets skönhet skiner igenom enormt mycket ändå. Snart ska man uppdatera till GTX1070 och 1440p G-sync så det blir nog lite skillnad...

PS: V-sync 30 fps är den bästa lösningen för mig då det är skönare än fluktuerande 30-50 fps på många sätt. Tips till er med gamla kort.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

Jag måste vara den enda som inte fastnat för Gwent, jag är så otroligt dålig på det och spenderar tid på annat i spelet istället.

Är 80 timmar in och kom precis till Skellige som lvl 20, har utforskat det mesta i Velen och Novigrad och markerat de områden som är för hög level just nu. Sjukt vad mycket det finns att se o göra! Och DLC på det!

Spelar spelet i den fina setupen: High, 1680x1050 i 30 fps V-sync. Känns lite B, men spelets skönhet skiner igenom enormt mycket ändå. Snart ska man uppdatera till GTX1070 och 1440p G-sync så det blir nog lite skillnad...

PS: V-sync 30 fps är den bästa lösningen för mig då det är skönare än fluktuerande 30-50 fps på många sätt. Tips till er med gamla kort.

Du är inte ensam om att skippa Gwent. Testade lite men tyckte bara det var trist slöseri med tid så jag har helt ignorerat det och fokuserat på själva spelet istället

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Inaktiv

Sådär. 65 timmar in i min andra genomspelning, har kommit så långt att jag kan börja på endgame-questen men fortsätter istället med spelets expansioner. Heart of Stone först, förstås, sedan Blood & Wine för att tillslut avsluta med Wild Hunt.

Riktigt kul med lite nytt innehåll.

Permalänk

Shit vad ni spelar snabbt
Jag är uppe i 48h och är på lvl8.....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maverickgoose:

Shit vad ni spelar snabbt
Jag är uppe i 48h och är på lvl8.....

Oj, hehe.

Jag började nuvarande genomspelning samtidigt som Blood & Wine släpptes och det är väl ungefär två månader sedan nu, kommit av mig lite.

Permalänk
Medlem

Det börjar att ta sig för mig med. Är uppe i 209 timmar totalt, men då räknas den pågående andra rundan också. Dingade 61 så nu kan jag strax börja med den första expansionen. Det ska bli skoj

Fick tag i alla Gwent kort dessutom. Ledade som en idiot efter det det sista kortet som jag missade i början.

Det ligger under Hang Mans Tree i Velen tillsammans med en bok om man missade att vinna det i White Orchard

Dold text
Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maniac:

Det börjar att ta sig för mig med. Är uppe i 209 timmar totalt, men då räknas den pågående andra rundan också. Dingade 61 så nu kan jag strax börja med den första expansionen. Det ska bli skoj

Fick tag i alla Gwent kort dessutom. Ledade som en idiot efter det det sista kortet som jag missade i början.

Det ligger under Hang Mans Tree i Velen tillsammans med en bok om man missade att vinna det i White Orchard

Dold text

Nice

Det finns en ingame timmer i Inventory. c-tangenten har jag för mig. Även jag har strax över två timmar i GOG på båda rundorna. Den andra ser ut att gå betydligt fortare.

Permalänk

@Oneone: fått spelet på xbox one.ser grymt ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nice

Det finns en ingame timmer i Inventory. c-tangenten har jag för mig. Även jag har strax över två timmar i GOG på båda rundorna. Den andra ser ut att gå betydligt fortare.

Aha det var så enkelt.
Är uppe i 69 timmar i NG+ och Blood and Broken Bones (skulle ha valt Deathmarch i efterhand) som svårighetsgrad

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maniac:

Aha det var så enkelt.
Är uppe i 69 timmar i NG+ och med Blood and Broken Bones som svårighetsgrad

Nice!
Vi ligger rätt lika låter det som, iofs körde jag inte NG+ utan helt från början och på näst lägsta svårighetsnivån. Vilket jag även spelade igenom första gången. Dock är spelet nästan lite för lätt men har inte orkat bry mig att höja, blir nästa genomspelning när jag förhoppningsvis har ett grafikkort som kan ge snyggare grafik med högre FPS än vad detta spel låter mig få med mitt R9 290.

En del intressanta saker ett år senare till skillnad från lanseringen är att man faktiskt får XP så man kan hålla sig levlad i den nivå quests förväntar sig att man ska vara (jag var alltid underlevlad vid lanseringen då många quests inte gav någon eller extremt pyttelite XP).

Sedan märker jag att det går att använda dodge utan att fienden träffar en oavsett vart man står. Vissa fiender var snudd på omöjliga för mig förra året då de träffade trots dodge och utan att ens ha kontakt. Finns en fiende väldigt tidigt som var extremt irriterande men som jag krossade utan problem denna gång.

Den där Wild Hunt-soldaten man möter i grottan i Kieras första uppdrag. Ett av de första uppdrag man kan göra i Velen.

Dold text

Riktigt underbart spel dock, känns som Witcher 3 kommer hålla för ett par genomspelningar om tid finnes. Om inte så har jag spelat in allt mitt spelande denna gång så jag kan hoppa tillbaks till trevliga segment och iallafall se dessa om jag inte har tid eller möjlighet att spela igen.

Permalänk
Inaktiv

Efter att ha spelat en bit av Heart of Stone-expansionen så var det hitills värt pengarna. Lite så jag undrade varför jag tvekade på köp för någon månad sedan.

Samtidigt är förväntningarna inför Blood & Wine riktigt höga, med lite tur blir det att påbörja det imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nice!
Vi ligger rätt lika låter det som, iofs körde jag inte NG+ utan helt från början och på näst lägsta svårighetsnivån. Vilket jag även spelade igenom första gången. Dock är spelet nästan lite för lätt men har inte orkat bry mig att höja, blir nästa genomspelning när jag förhoppningsvis har ett grafikkort som kan ge snyggare grafik med högre FPS än vad detta spel låter mig få med mitt R9 290.

Måste säga att det är rätt trevligt med ultra inställningar och hairworks. Har en griffin trophy på hästen bara därför

Skrivet av anon5930:

En del intressanta saker ett år senare till skillnad från lanseringen är att man faktiskt får XP så man kan hålla sig levlad i den nivå quests förväntar sig att man ska vara (jag var alltid underlevlad vid lanseringen då många quests inte gav någon eller extremt pyttelite XP).

Ja, jag märkte det. Fick ca 300 xp vid en Abandoned Site tex. Skalar betydligt bättre nu. Fast nu är jag ofta för hög level och får 1 xp för det mesta ändå

Skrivet av anon5930:

Sedan märker jag att det går att använda dodge utan att fienden träffar en oavsett vart man står. Vissa fiender var snudd på omöjliga för mig förra året då de träffade trots dodge och utan att ens ha kontakt. Finns en fiende väldigt tidigt som var extremt irriterande men som jag krossade utan problem denna gång.

Den där Wild Hunt-soldaten man möter i grottan i Kieras första uppdrag. Ett av de första uppdrag man kan göra i Velen.

Dold text

Ja, nu hade jag inga problem med

Imlerith. Gick hur rätt som helst. Dodge runt honom, heavy attack två gånger, repetera. Samma när han börjar att vifta med sin jätte klubba. Dodge, dodge, snabb attack när han slår klubban i backen. Repetera

Dold text
Skrivet av anon5930:

Efter att ha spelat en bit av Heart of Stone-expansionen så var det hitills värt pengarna. Lite så jag undrade varför jag tvekade på köp för någon månad sedan.

Samtidigt är förväntningarna inför Blood & Wine riktigt höga, med lite tur blir det att påbörja det imorgon.

Har inte börjat med exansionerna ännu, tänkte vänta till efter jag är klar med mainstory. Men det låter lovande

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Börjat ta tag i det här liret. Det lönar sig att vänta med de här generösa perfektionisterna. Har väl inte kört 20h än men rätt så kär i det ändå. skillsträdet känns lite jobbigt. Finns så mycket och det tar ju bra lång tid att levla bara på level 3 för tillfället. Någon som har tips om när man kan börja skippa main story? Jag fick precis crossbow och de kör fortfarande lite tutorialsaktigt i main story och det är ju lite skillnad på att få 300xp för att fixa en enkel main quest istället för 10 för en hårig sidequest.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av oqvist:

Börjat ta tag i det här liret. Det lönar sig att vänta med de här generösa perfektionisterna. Har väl inte kört 20h än men rätt så kär i det ändå. skillsträdet känns lite jobbigt. Finns så mycket och det tar ju bra lång tid att levla bara på level 3 för tillfället. Någon som har tips om när man kan börja skippa main story? Jag fick precis crossbow och de kör fortfarande lite tutorialsaktigt i main story och det är ju lite skillnad på att få 300xp för att fixa en enkel main quest istället för 10 för en hårig sidequest.

Du ska absolut ta dig till Velen innan du börjar skippa något. Fick du precis crossbow antar jag att du är kvar i White Orchard?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Gör gärna så mycket som möjligt i White Orchard, då är du ok levlad när du kommer till Velen och kan börja göra annat än main quest som Emil nämner

Tips är att crafta wicher gear (förutsatt att du hittar plans), det är bra gear för sin level

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maniac:

Måste säga att det är rätt trevligt med ultra inställningar och hairworks. Har en griffin trophy på hästen bara därför

Ja, jag märkte det. Fick ca 300 xp vid en Abandoned Site tex. Skalar betydligt bättre nu. Fast nu är jag ofta för hög level och får 1 xp för det mesta ändå

Ja, nu hade jag inga problem med

Imlerith. Gick hur rätt som helst. Dodge runt honom, heavy attack två gånger, repetera. Samma när han börjar att vifta med sin jätte klubba. Dodge, dodge, snabb attack när han slår klubban i backen. Repetera

Dold text

Har inte börjat med exansionerna ännu, tänkte vänta till efter jag är klar med mainstory. Men det låter lovande

Kan tänka mig det, själv får jag snåla lite på inställningarna men även med en blandning av mestadels high så ser det rätt okej ut. Lite synd att jag fått spela på min 1920x1080-skärm bara, föredrar lätt 2560x1440-skärmen. Jag upplever spelet mer svårdrivet nu än vid lanseringen. :/
Blir en maxad genomspelning så fort jag har en dator som verkligen orkar iallafall.

Haha jo, jag har inte haft några direkta problem att hänga med denna gång så våra upplevelser ser likadana ut här. Bättre att vara lite överlevlad än underlevlad, händer ju att spelet skickar in någon fiende som är galet mycket högre levlad som man måste försöka undvika.

En Leshen drogs in på ett område den normalt inte skulle vara och var säkert 10-15 levels över vad questet den upptäcktes på. Blev... jobbigt... men lyckades få den att släppa och försvinna. Troligen hörde den hemma ovanför grottan jag var i men blev neddragen av någon bugg eller något.

Imlerith var problematisk även här första genomspelningen, denna gång var han riktigt lätt. Dog fort.

Dold text

Jag har hunnit spela igenom alla main story-quests i Heart of Stone och gillar den skarpt faktiskt. Förmodligen inte gjort alla side quests då jag inte utforskat hela det området ännu. Men det jag stött på hitills har också varit bra.

Började med Blood & Wine nu under kvällen och hakan har definitivt slagit i bordsskivan mer än en gång, galet vad snyggt och mysigt det ser ut. Har inte kommit någon vart utan sitter mest bara och tittar ut över omgivningarna och myser, ryser av välbehag när tankarna fylls av förväntan på vad för allt spännande och intressant som stoppats in i denna del av spelet.

Fantastiskt!

Permalänk
Medlem

Jo har craftat lite svärd och rustningar. Alchemi verkar det ta ett tag att riktigt komma igång med har aldrig grejer till mina recept trots jag haffar på mig exakt allt jag hittar lol.

Rensat alla frågetecken i white orchard då kom jag upp i level 4 innan Velen. Här finns det lite tuffare områden

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Vilka moddar rekommenderas förresten?

Jag har FOV modden vilket är underbart men utöver det?

Är detta den bästa HD-modden?
http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021/?

Permalänk
Skrivet av maverickgoose:

Vilka moddar rekommenderas förresten?

Jag har FOV modden vilket är underbart men utöver det?

Är detta den bästa HD-modden?
http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021/?

Friendly UI eller något i den stilen ska det finnas en som heter och det är typ den egna jag använder. Det är lite pill att installera den med sen efter det är den toppen.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

fov mod och hd mod ska googlas. Fast mitt X 1080 har de lite jobbigt att maxa the witcher i 2560x1080 hundraprocentigt stutterfritt.

Man ska göra main quests så fort som möjligt verkar de som. Glad jag gjorde något horse race men annars allt vettigt får jag via main quests så här långt.

Lite nyfiken vad fick man för bonus om man fortsatte på gammal save. Jag hade glömt bort slutet på witcher 2 totalt så jag starta bara på grön kula och chansa på alla frågor

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv

Jag har spelat Blood & Wine i ett par dagar, har fortfarande väldigt mycket kvar om jag utgår från min quest log och allt som påbörjats men inte gjort klarts samt alla utforskade områden. Stor spelvärld. Riktigt väl utfört.

@maniac du valde helt klart att spela i rätt ordning, man bör nog ha spelat igenom Wild Hunt innan man påbörjar iallafall Blood & Wine. Expansionen spoilar slutet, oavsett om man spelat klart storyn i grundspelet. Ingen stor spoiler men tillräckligt att det nog kan störa nya spelare. Sedan blir man ju brutalt överlevlad, jag är själv uppe i level 47 och det är på ett vanligt new game, inte new game + bör tilläggas.

Har man spelat igenom Wild Hunt innan så är det nog bara att hoppa in i Blood & Wine.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag har spelat Blood & Wine i ett par dagar, har fortfarande väldigt mycket kvar om jag utgår från min quest log och allt som påbörjats men inte gjort klarts samt alla utforskade områden. Stor spelvärld. Riktigt väl utfört.

@maniac du valde helt klart att spela i rätt ordning, man bör nog ha spelat igenom Wild Hunt innan man påbörjar iallafall Blood & Wine. Expansionen spoilar slutet, oavsett om man spelat klart storyn i grundspelet. Ingen stor spoiler men tillräckligt att det nog kan störa nya spelare. Sedan blir man ju brutalt överlevlad, jag är själv uppe i level 47 och det är på ett vanligt new game, inte new game + bör tilläggas.

Har man spelat igenom Wild Hunt innan så är det nog bara att hoppa in i Blood & Wine.

Låter mycket bra! Blev precis klar med Wild Hunt innan jag drog på semester. Låter som jag har mycket att se fram emot

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Helt underbart spel. Precis klar med Wild Hunt, 100h, tyvärr så känner jag en mättnad just nu och kommer nog vänta någon vecka tills jag börjar med expansionerna som redan är köpta

Visa signatur

- 13600K | ASUS 3080 | 32GB DDR5 | Gigabyte 32" OLED 4K 240 Hz -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maniac:

Låter mycket bra! Blev precis klar med Wild Hunt innan jag drog på semester. Låter som jag har mycket att se fram emot

Härligt! Hur lång speltid är du uppe i, om du minns?

Själv är jag uppe i nästan 96 timmar. Och då bör jag ha 20 timmar kvar av Wild Hunt på det, och säkert 10-20 timmar till Blood & Wine. Har kanske lite kvar av Heart of Stone också men det mesta bör vara gjort där.

Skrivet av MrQke:

Helt underbart spel. Precis klar med Wild Hunt, 100h, tyvärr så känner jag en mättnad just nu och kommer nog vänta någon vecka tills jag börjar med expansionerna som redan är köpta

En paus emellan kan nog vara bra, det är en hel del speltid till i expansionerna. Blood & Wine är riktigt stor faktiskt, är nog storleksmässigt och innehållsmässigt som ett eget spel, fast i expansionsformat.

Hoppas du får kul med dessa. Jag skulle rekommendera att börja med Heart of Stone men samtidigt har jag inte sett något som utesluter att börja med Blood & Wine, dock lär du fastna kvar där ett bra tag.

Permalänk
Inaktiv

Sådär, nästan 111 timmar tog det för min andra genomspelning av Witcher 3 samt bägge expansioner. Bara Blood & Wine tog runt 28 timmar men då gjorde jag också allt där. Underbart spel, håller sjukt bra. Blir fler genomspelningar men först när jag har en dator som klarar att driva spelet bättre.

10/10 fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Härligt! Hur lång speltid är du uppe i, om du minns?

Uppe i 77 timmar och ska precis börja Hearts of Stone. Blood and Wine efter det

Edit: Hittade en mod som gör Griffin armor svart. Blev sjukt mycket snyggare än den gröna.

http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/457/?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av maniac:

Uppe i 77 timmar och ska precis börja Hearts of Stone. Blood and Wine efter det

Edit: Hittade en mod som gör Griffin armor svart. Blev sjukt mycket snyggare än den gröna.
http://i.imgur.com/xNtI1Uw.png

http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/457/?

Härligt, hoppas du gillar expansionerna!

Nu minns jag inte exakt hur gamla armor ser ut (även om jag har ett par tusen bilder från min första genomspelning där dessa syns) men jag reagerade på hur ful grundnivåerna av witcher armor var idag. Nu snöade jag själv mest in på Ursine men rätt säker på att jag körde Griffin maj 2015, den var rätt snygg då.

Själv har jag halkat in i Mass Effect-trilogin igen, behöver något awesome efter att ha spelat igenom kompletta Witcher 3. Faktiskt lite sugen på att spela igenom första Witcher också, senast var innan lanseringen av Witcher 2 men frågan är om inte det spelet känns för åldrat efter Witcher 3 gameplay-mässigt.
Sedan har jag inte ens spelat igenom Dragon Age: Inquisition, en evig skam då spelet varit ute i snart två år och jag ägt spelet i ett år.
Jag har att spela....