Samsung Note 7 eller OnePlus 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikron:

Japp, fiskar och fjällvandrar!

Men du har fått mig att tänka några extra varv nu faktiskt.

Ett tips är att spana in lite OP3 recensioner på Youtube. Finns bland annat en hel drös med tester där man jämför kameran med t .ex. S7 (samma kamera som Note 7), Iphone 6S+, LG G5 etc.

Absolut värt att spana in. Kollade på ganska många av dessa videos innan jag bestämde mig.

Säg bara till om du har några frågor om OP3!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Oj oj, var ska jag börja, din okunskap inom både det aktuella ämnet samt engelska gör att du sprider helt felaktig information.
För det första "äter" inte fixen batteri, det han faktiskt säger är:
"Our OnePlus Three used in this video like I said at the start, is rooted and has the unofficial memory workaround"

Att han sedan säger att den är på bekostnad av batteritid säger han bara för att OnePlus VD sa det, inte för att han gjort något test. I praktiken håller de allra flesta med om att effekten av denna fix är noll eller nära noll på batteritid.

OnePlus har förövrigt sedan dess släppt en officiell uppdatering där de implementerat samma "fix" som i videon, samt en del andra mindre optimeringar.

Lol, jag använde Googles autotext eller vad fan det heter.

" I praktiken håller de allra flesta med om att effekten av denna fix är noll eller nära noll på batteritid." säger vem?

Bara för att det finns en "fix" betyder inte att den är exakt lika.
Har fortfarande inte fått svar på frågan, varför handikappade OnePlus telefonen från början?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mikron:

Hur "dålig" är kameran i OP3?

Jag har väl inte den bästa ekonomin då jag är sjukskriven så ju billigare desto bättre för mig, men samtidigt så vill jag ha en rejäl telefon som håller och ej är plastig.

OP3 är metall va?

Det här med vattentålighet har jag inte förstått mig på, för man får inte ha mobilen i saltvatten och man kan inte använda den som undervattenskamera heller.

Tog denna bild när jag var å fiskade förra veckan, inga inställningar helt "stock"

https://postimg.org/image/3kfmfj3ef/

tycker den vart helt okej

Permalänk
Avstängd

Blev en note 7 för mig helt klart värt med en så pass grym kamera och batteritid samt desgin:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

OnePlus 3 har visst snabbladdning. Tar ca 70 minuter från 0% till 100% laddning!

Menade trådlös laddning..sorry. funderar på varför jag skrev snabbladdning 😣 hur som helst, Note 7 är mycket mer, till ett hlgt pris. Nöjer du dig med mindre till ett billigare pris köper du oneplus3. Jag själv beställde en blå Note 7 igår. Fick med VR (som inte oneplus kan på grund av låg upplösning) och den droppar den hos mig om 4-5 veckor.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Menade trådlös laddning..sorry. funderar på varför jag skrev snabbladdning 😣 hur som helst, Note 7 är mycket mer, till ett hlgt pris. Nöjer du dig med mindre till ett billigare pris köper du oneplus3. Jag själv beställde en blå Note 7 igår. Fick med VR (som inte oneplus kan på grund av låg upplösning) och den droppar den hos mig om 4-5 veckor.

Jag vill t.ex. inte ha högre upplösning än 1080p på en telefon, då det bara drar onödigt mer ström. Sedan gillar inte jag VR, så det skiter jag fullständigt i.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KingCobra:

Kan man beställa redan?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KingCobra:

Oneplus3 är inte vattentät, har inte snabbladdning, är inte VR kompatibel, har inte S-pen, har inte lika bra kamera, har inte gorillaglas 5, har inte SD plats, har inte ögonscanner (som kommer bli grejen i framtiden med appar), har inte trådlös laddning.
Listan kan göras längre.
Man får vad man betalar för. Vill man ha lull lull kostar det.

Beställde min Note 7 idag. valde den blåa och fick med VR glasögonen utan extra kostnad. Skall köpa till S-view fodralet, Gear IconX hörlurarna. Värt varenda krona.

Var beställde du/ni?

Inte värt att vänta på 128gb versionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El1min4tor:

Kameran är mycket kompetent! Samsungs kameror är väl dock i en klass för sig själv. Jag är absolut inte missnöjd med kameran något sätt. Inte den bästa i mörker, men jag brukar undvika bilder i taskig belysning ändå.

Byggkvalitén är definitivt mycket bra. Nära på HTC-klass. Endast metall, ja.

Vattentålighet är väl lite mer "oj, en bil skvätte regnvatten på mig när jag gick på trottoaren". Fast jag måste medge att det måste vara ganska trevligt att inte behöva tänka sig för på typ Liseberg, eller om det regnar

Jag har aldrig varit med om att en telefon tagit skada av regn, är det verkligen något som händer?
Bortsett från att touchen blir lite skum när man är ute i regn

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.