Några kommande 24" 1080p 144hz G-Sync skärmar?

Permalänk
Medlem

Några kommande 24" 1080p 144hz G-Sync skärmar?

Ska inom snar framtid köpa mig en ny skärm och har sneglat lite men ganska dåligt utbud tycker jag.
Har idag egentligen bestämt mig för att köpa en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3754941 om det inte kommer något annat eftersom jag har 2 st Asus VN247H så passar ju i utseendet men känns aningen dyr för en 1080p skärm.

Men är det några nya skärmar på ingång? Hade en 1440p 27" förut och gillade det inte alls, alldeles för stor skärm för min smak.
Sen så streamar jag även till och från för nöjes skull och 1440p krånglar ju lite på den fronten..

Tror jag sett allt som finns i butik idag men det kanske funnits en bra 144hz g-sync skärm innan? eller som sagt kanske kommer något?

Budget ligger runt 5000kr

Mvh

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Vet inte hur det ser ut med kommande skärmar, men som alternativ till PG248Q finns ju Acer Predator XB241H. Den släpptes tidigare i år och verkar väldigt snarlik ASUS skärm, men är något billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rafner:

Vet inte hur det ser ut med kommande skärmar, men som alternativ till PG248Q finns ju Acer Predator XB241H. Den släpptes tidigare i år och verkar väldigt snarlik ASUS skärm, men är något billigare.

Kollat lite på den med! Sitter och överväger hela dagarna nästan så jag blir galen vilken skärm man ska köra med, spara några kronor och få en skärm som inte passar dom andra eller slösa bara för det estetiska haha! Synd man inte körde på det röda laget så man kunde köpa deras Asus version för 3000kr istället.. Mkt mer lockande!

Men men måste man testa G-Sync så får man väl lida för det med

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!