Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nya vaccum laptop cooler, nåt att ha?

Permalänk
Medlem

Nya vaccum laptop cooler, nåt att ha?

Detta verkar vara ett nytt sätt att kyla laptops som är mer effektivt än vanliga "laptopkylare" som man har under laptopen.

Har aldrig sätt dom förut och jag undrar om dom är så bra som det påstås?
Var inte heller vara jättedyra?
Finns det någon svensk återförsäljare som har dessa? har bara hittat på amazon/ebay än så länge.

Vad tror ni om det? kommer de bli stort för laptop gamers? kan de hjälpa mig throttle och overheating?

länk på dom:
http://nerdtechy.com/best-laptop-vacuum-cooling-fans-2016

Permalänk

De har funnits i många år och visst kan det hjälpa då den kommer hjälpa kylarfläkten att dra ur varmluft ur datorn.

Dock är ofta ett stort problem att när den står på ett bord eller ligger i knät så kommer man strypa lufttillförseln ganska hårt men visst i kombination med en laptopkylare eller något sätt att öppna upp för mer lufttillförsel under datorn där 90% av alla laptops suger in sin kalluft.

Att bara lägga under ett dvd fodral eller något så att bak kanten kommer upp lite när den står på ett bord kan göra ganska stor skillnad.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: Verkar också som om det bara passar med laptops som har fläkten på sidan av sidan och inte på baksidan?.. vart hittar jag kylarna i den svenska marknaden?