Permalänk
Medlem

Legacy idén var bara för att få tyst på folk som klagade på nedstängningen av nostalrious

Lär inte hända på länge om ens någonsin (skulle kunna sätta pengar på att det aldrig händer)

Permalänk

Ska de inte gå f2p snart? Och nej, jag ser inte deras upp till lvl 20 utan trade etc som f2p

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Ska de inte gå f2p snart? Och nej, jag ser inte deras upp till lvl 20 utan trade etc som f2p

Varför i hela friden skulle de göra det? De har ju miljoner aktiva subs som betalar 140-150 spänn i månaden och som dessutom köper mounts/etc i deras Cash shop.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Rafner:

Varför i hela friden skulle de göra det? De har ju miljoner aktiva subs som betalar 140-150 spänn i månaden och som dessutom köper mounts/etc i deras Cash shop.

Skickades från m.sweclockers.com

För att det skulle motivera att man starta upp igen

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Imorse klockN 04.14 öppnade min server igen efter en kort omstart och demon hunters upplåsta, hann bara spela en timma men klassen är bra mycket roligare att spela än det är att kolla på när någon spelar den, i mitt tycke.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rincewind:

Är det någon som fortfarande spelar wow med surround/eyefinity?
Jag har haft en paus ett tag nu, men märker att jag ligger efter lite i addons-delen.
Eftersom jag kör surround så blir ju inte allt som det ska vara... XP-gains och Crits brukar ju displayas över 1-3 skärmar osv.
Vilka addons förutom MoveAnything är det som behövs?
Vet att jag kört med lite andra addons förut också för att supressa blizzards alla combattext meddelanden för att inte få upp de över alla tre skärmarna.

Någon som har något tips eller blir det att vada genom add-on djungeln igen? Vet att jag kört pitbull tidigare och tänkte ta en titt på det också, men saknar helt alla andra addons-referenser sen tidigare då jag gjort en ren ny-installation.

Jag spelar inte med surround/eyefinity men jag kan rekommendera ElvUI (http:/www.tukui.org/dl.php).
För att dölja Blizzards combattext så går det nog att göra i ElvUI. Annars går det att göra med Scrolling Combat Text (https://mods.curse.com/addons/wow/scrolling-combat-text), MikScrollingBattleText (https://mods.curse.com/addons/wow/mik-scrolling-battle-text) och/eller via console-kommandon.

Visa signatur

Dator: FD R4 | EVGA SuperNOVA G2 750 W | ASUS Z97-A | Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz | CM Hyper 212 Evo | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16 GB | ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Advanced | 500 GB M.2 NVMe | 2000 GB SSD | 6 TB HDD | Server 1: HP Microserver G7 N54L | 120 GB SSD | 15 TB HDD | Server 2: HPE Microserver G8 | 120 GB SSD | 16 TB HDD | HTPC: Intel NUC 6th Gen i3 SYH | 240 GB SSD | DDR4 2133 MHz 8 GB

Permalänk
Medlem

Någon som vet var jag kan köpa Legion billigt digitalt?

**EDIT**
Slutade med att jag köpte via Blizzard själva, behöver en 100 boost då jag inte pallar ta mig från 60 till 100

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Någon som vet var jag kan köpa Legion billigt digitalt?

**EDIT**
Slutade med att jag köpte via Blizzard själva, behöver en 100 boost då jag inte pallar ta mig från 60 till 100

Åh jäklar! Du återvänder alltså för första gången sedan vanilla, eller?

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen allt Blizzard har gjort hittills med Legion. Broken Shore var riktigt kul fick mig att säga "WOW".

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

@Rafner: haha nej, jag ville byta klass inför Legion då jag inte gillade hur dom förändrat Paladin, så skapade en Hunter, levlade den till 60 och sen tog jag boosten. Levlade till 60 för att maxa professions direkt.

Körde igenom Broken Shore nyss, och jävlar va taggad man blev. Riktigt coolt! Blizzard har gjort ett superbt jobb med att presentera oss för Legion. Nu blir det att köra lite Invasions.

Lirar på Silvermoon EU förresten. Valde PVE-server då jag är fullständigt värdelös på PVP.

lägga till text
Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Vet någon hur det funkar när man köper Legion, måste man ha alla tidigare expansioner? Ska få frugan att lira, tror endast hon har Vanilla på sitt Battle.net-konto.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Schluug:

Vet någon hur det funkar när man köper Legion, måste man ha alla tidigare expansioner? Ska få frugan att lira, tror endast hon har Vanilla på sitt Battle.net-konto.

Om hon har Classic så har det automatiskt blivit uppgraderat till Warlords of Draenor, bara Legion som behövs.

EDIT: Så vitt jag vet? Logga in på hemsidan och kolla, vanliga utgåvan ska inkludera WOD nu.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Vet någon hur det funkar när man köper Legion, måste man ha alla tidigare expansioner? Ska få frugan att lira, tror endast hon har Vanilla på sitt Battle.net-konto.

Du behöver enbart legion. Resten "ingår" så att säga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Vet någon hur det funkar när man köper Legion, måste man ha alla tidigare expansioner? Ska få frugan att lira, tror endast hon har Vanilla på sitt Battle.net-konto.

Skrivet av Jonssown:

Om hon har Classic så har det automatiskt blivit uppgraderat till Warlords of Draenor, bara Legion som behövs.

EDIT: Så vitt jag vet? Logga in på hemsidan och kolla, vanliga utgåvan ska inkludera WOD nu.

Skrivet av Zemlan:

Du behöver enbart legion. Resten "ingår" så att säga

Skickades från m.sweclockers.com

Du måste ha WoD, d.v.s "World of Warcraft" på kontot, har du WoW sedan tidigare så bör denna ha uppgraderats utan extra kostnad till just WoD.

Att enbart köpa Legion om du inte äger WoW så kommer du inte kunna spela, då Legion enbart är en expansion, vilket då kräver "bas" spelet.

Skrivet av https://us.battle.net/shop/en/product/world-of-warcraft-legion:
  • Pre-purchase: Game is expected to release on August 30, 2016.

  • Pre-purchasing Legion grants early access to the new Demon Hunter class prior to the expansion’s release.

  • Internet connection, Battle.net registration, and desktop application required.

  • Digital Deluxe items will be available on or before the release of the game.

  • Subscription required.

  • Requires World of Warcraft

  • Product details

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Om hon har Classic så har det automatiskt blivit uppgraderat till Warlords of Draenor, bara Legion som behövs.

EDIT: Så vitt jag vet? Logga in på hemsidan och kolla, vanliga utgåvan ska inkludera WOD nu.

Skrivet av Zemlan:

Du behöver enbart legion. Resten "ingår" så att säga

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Pamudas:

Du måste ha WoD, d.v.s "World of Warcraft" på kontot, har du WoW sedan tidigare så bör denna ha uppgraderats utan extra kostnad till just WoD.

Att enbart köpa Legion om du inte äger WoW så kommer du inte kunna spela, då Legion enbart är en expansion, vilket då kräver "bas" spelet.

Tack, får logga in på hennes konto när jag kommer hem och se vad det är hon har.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Medlem

Nån som har koll på när WoW folderns storlek kommer att minska? Är det vid release när alla pre-patch filer försvinner?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nån som har koll på när WoW folderns storlek kommer att minska? Är det vid release när alla pre-patch filer försvinner?

Vet inte hur det fungerar, men frågan om inte allt packas upp och installeras och tar ännu mera plats ?
Kanske dags att köpa större SSD/HDD ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jag tkr denna ska vara gratis.. Seriöst.. De fortsätter ju rent av från WoD... och att öka 10 onödiga levels är ju bara ännu mer mjölkande.. Demon hunter däremot.. att kunna likna sin idol karaktär i Warcraft loren.. pfft

har förhandsbokat WoL, så jag kunde börja lira förra onsdagen på DH, OMG de var redigt kul klass, spelat mest hunter å Shaman.

känns som ett mellan ting av warrior å rogue,,, typ.... dock länge sedan jag spela warrior å rogue

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Nu är det perfekt läge att lvla sina alts med demon invasions.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Vet inte hur det fungerar, men frågan om inte allt packas upp och installeras och tar ännu mera plats ?
Kanske dags att köpa större SSD/HDD ?

WoW foldern var ju på 25GB innan pre-patch och nu är den på 50GB. Rätt stor skillnad, håller du inte med?
Minns inte hur det gick till vid förra expansionen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Tänkte prova på legion när det kommer.
Finns det något svenskt roligt gille som kör med teman? Tex bara troll eller bara warriors?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Ska de inte gå f2p snart? Och nej, jag ser inte deras upp till lvl 20 utan trade etc som f2p

Finns möjlighet att få det till f2p, dock gäller det att ha ingame valuta(guld). Då kan du köpa tokens som sedan kan bytas mot speltid. Något annat sätt kommer de inte göra inom snar framtid.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Trackmaster:

Finns möjlighet att få det till f2p, dock gäller det att ha ingame valuta(guld). Då kan du köpa tokens som sedan kan bytas mot speltid. Något annat sätt kommer de inte göra inom snar framtid.

Jag tror inte att WoW kommer gå F2P på väldigt länge, om ens ö.h.t, det finns för och nackdelar med en månadskostnad, men jag skulle säga att det är mest fördelar. Annars skulle troligen spelet också vara mer fyllt med mikrotransaktioner, mer än vad det är idag. Samtidigt så filtrerar det bort en drös oseriösa spelare som hoppar mellan alla F2P spel.

OT: Karazhan..!

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Jag tror inte att WoW kommer gå F2P på väldigt länge, om ens ö.h.t, det finns för och nackdelar med en månadskostnad, men jag skulle säga att det är mest fördelar. Annars skulle troligen spelet också vara mer fyllt med mikrotransaktioner, mer än vad det är idag. Samtidigt så filtrerar det bort en drös oseriösa spelare som hoppar mellan alla F2P spel.

OT: Karazhan..!

Ser också mest fördelar med det. 120kr i månaden är ju inget om man räknar på ut det på hur många timmars underhållning det ger.
Tycker man inte det är värt att lägga 120kr i månaden, alltså att det inte ger så pass mycket underhållning för pengen så är det inte ett spel för personen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonssown:

Jag tror inte att WoW kommer gå F2P på väldigt länge, om ens ö.h.t, det finns för och nackdelar med en månadskostnad, men jag skulle säga att det är mest fördelar. Annars skulle troligen spelet också vara mer fyllt med mikrotransaktioner, mer än vad det är idag. Samtidigt så filtrerar det bort en drös oseriösa spelare som hoppar mellan alla F2P spel.

OT: Karazhan..!

I princip.

Har spelat en hel del SWTOR vid sidan om WoW, och föredrar helt klart att endast lägga 120kr per månad på spelet istället för hur man blir behandlad som ren F2P oss en del av konkurrenterna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trackmaster:

Ser också mest fördelar med det. 120kr i månaden är ju inget om man räknar på ut det på hur många timmars underhållning det ger.
Tycker man inte det är värt att lägga 120kr i månaden, alltså att det inte ger så pass mycket underhållning för pengen så är det inte ett spel för personen.

Inte värt att lägga pengar när det inte kommer något nytt innehåll. Såkallade Content Droughts när folk väntar på nästa expansion..

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Inte värt att lägga pengar när det inte kommer något nytt innehåll. Såkallade Content Droughts när folk väntar på nästa expansion..

Det är ju fullt möjligt att då invänta nästa expansion utan speltid för att sedan köpa speltid när expansionen är släppt.

Om man vill.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av debben:

Det är ju fullt möjligt att då invänta nästa expansion utan speltid för att sedan köpa speltid när expansionen är släppt.

Om man vill.

Det är även fullt möjligt för blizzard att släppa nytt innehåll varje månad, men det gör de inte. Snåla jävlar.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Inte värt att lägga pengar när det inte kommer något nytt innehåll. Såkallade Content Droughts när folk väntar på nästa expansion..

Så känner du kanske. Några andra vill förbereda sig och göra "pre eventen" innan expansionen. Sen var diskussionen om månadsbetalning vs f2p handlade om i mitt inlägg gällande wow i allmänt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Trackmaster:

Så känner du kanske. Några andra vill förbereda sig och göra "pre eventen" innan expansionen. Sen var diskussionen om månadsbetalning vs f2p handlade om i mitt inlägg gällande wow i allmänt.

Du är väl medveten om att det varit flera MÅNADER av ingenting innan eventet ens blev tillgängligt...?

Eller snarare, ett helt år.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M