Jag börjar bli så enormt jävla trött på personer som anser datorer enbart är ett redskap och som verkligen inte fattar att man måste ta hand om maskinerna för de skall fungera. Nu tänker jag främst på stationära datorer, men laptops faller väl ganska ofta under samma kategori..
Min syster och morsa är de personerna jag är lagom trött på för tillfället.
Morsan berättade för mig strax efter jag kommit hem efter min bilresa att "Oh, jag surfade på en hemsida och det kom upp att jag vunnit en ny mobil. Allt jag behövde göra var att skriva in mina kontaktuppgifter, ladda ner ett program och starta det så var allt fixat", och såg så klart JÄTTEGLAD ut.
Jag kollade genom lite snabbt och inte nog med att det är bloatware / malware, det var en keylogger också. Jag har sagt åt henne miljontals gånger att INTE KLICKA PÅ SKIT men ändå gör hon det, så nu har jag fått nog och hon får fan klara sig själv.
Syrran, ja, hon är ju i särklass jävligt speciell också. Jag sålde henne min gamla stationära med custom loop, 4770k, 970, 2 radiatorer osv osv. En grym dator med andra ord. Det första jag sa åt henne innan jag sålde den var att "Du måste blåsa rent fläktarna och filtret minst varannan månad eftersom du har katter som hårar. Desto mer du tar hand om datorn desto längre kommer det fungera utan problem"
Jag sålde den i Mars. Jag har sedan dess frågat henne om hon gjort ren den.. Svaret:
"Ne..... jag vågar inte. Jag tänker inte hålla på med en sån dyr dator. Den kommer gå sönder". och än hur mycket jag säger att datorn kommer gå sönder PGA hon just inte tar hand om den fattar hon det inte. Ne, nu har hon t.om tänkt riva ut vattenkylningen och stoppa in vanlig fläktkylning bara för "tänk om det börjar läcka".
Jävla idioti. Vägrar lära sig än hur mycket man hjälper till.
Hur tror folk att man lär sig saker? MAGI???? Alla vi som lärt oss t.ex vattenkylning vet att man måste testa sig fram för att lära sig. Det gäller allt, inte bara inom datorvärlden, verkligen ALLT.
Helvetes jävla sattyg.