Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laccy:

Jag fick av en slump tag på hennes nummer för väldigt länge sedan, så det är via SMS jag kontaktade henne. Och vi gick i samma klass i fyra år .
Men nej, jag kände henne inte direkt, mycket på grund av att sammanhållningen i den klassen var värre än hemsk typ, och att jag inte direkt är den som börjar prata med folk.
Som jag sa råkade jag få tag på hennes nummer och jag kan ta reda på var hon bor ganska lätt, men jag känner att SMS är vägen att gå, bara för att få fram det jag vill säga. Jag brukar ha svårt att få fram sådant muntligt och jag vet är det blir än värre framför henne...
Måste fortfarande komma på hur jag ska skriva det, vad jag vill säga vet jag väl ungefär men inte hur... >.<

Råkade få tag på hennes nummer???

Visa signatur

1.MB Asus P5Q E, CPU Q9550 OC 3.7.GPU GTX 680 Windforce , PSU 750 watt. SSD Samsung 850 pro.Allt gånger 2.

2. MB Gigabyte GA-Z270X-Gaming 7.CPU: I5 7600K 4.6 GHZ. GPU: GTX 980.PSU Corsair CX 650.SSD Samsung 970 Evo Plus. Ram: Zadak 16gig RGB 3000 Mhz.Chassi Mission SG GGX .Corsair Hydro Series H100x CPU Cooler.

Permalänk
Avstängd

Ska förhoppningsvis förlänga min sjukskrivning på tisdag...hoppas allt går som det ska med läkaren jag ska träffa...jag är äckligt nervös!

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Dagens irritation. När man läser om folk som inte kan skillnaden på fälg, däck och hjul!

Fälg är det hårda i mitten som är gjort av metall, däck är det mjuka svarta gummit som sitter runt omlring. Sätter man ihop dessa får man ett hjul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@MyRus: Saab 9-3/9-5?

En Saab 9-5. Dock gått 30k mil nu så Jäkligt dålig timing bara

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem

@MyRus: köp inte en kina-kasett bara dom är värdelösa. Försök hitta en beggad org.
Det finns sen Saab köp-o-sälj på Facebook, kolla där är mitt tips.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laccy:

Jag fick av en slump tag på hennes nummer för väldigt länge sedan, så det är via SMS jag kontaktade henne. Och vi gick i samma klass i fyra år .
Men nej, jag kände henne inte direkt, mycket på grund av att sammanhållningen i den klassen var värre än hemsk typ, och att jag inte direkt är den som börjar prata med folk.
Som jag sa råkade jag få tag på hennes nummer och jag kan ta reda på var hon bor ganska lätt, men jag känner att SMS är vägen att gå, bara för att få fram det jag vill säga. Jag brukar ha svårt att få fram sådant muntligt och jag vet är det blir än värre framför henne...
Måste fortfarande komma på hur jag ska skriva det, vad jag vill säga vet jag väl ungefär men inte hur... >.<

Ursäkta mig, men det låter lite stalker varning på det där :-\

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus 390z, intel i9 9900k @5GHz, RTX 3090, ddr4 32Gb @ 3200MHz, corsair AX860, samsung 840 evo 128Gb, samsung 850 evo 250Gb, BeQuiet dark base 900, custom loop (360+480 radiatorer)

Permalänk
Medlem
Skrivet av videopac:

Men du som jobbar i Stockholm borde väl inte ha några problem att söka ett annat jobb som du mer eller mindre vet att du kommer att trivas med (både kompetens- och ansvarsmässigt). Arbetsmarknaden i Stockholm för utvecklare är väl inte direkt dålig om jag förstått saken rätt?

Du har förstått saken helt rätt, arbetsmarknaden är fantastisk för utvecklare i Stockholm. I grunden trivs jag på dock på jobbet, det är en bra arbetsgivare med roliga kollegor. Risken om jag skulle byta jobb är att jag skulle trivas sämre.

Jag tror att jag mest har hamnat lite utanför min komfortzon, plus att det har varit väldigt mycket på en och samma gång: ny teknisk plattform, ny IDE, nytt språk, nya människor, ny roll+ansvar, rekrytering, etc etc. Jag ser det lite såhär: antingen växer jag in i de nya uppgifterna, och då är allt lugnt. Eller så gör jag inte det, och då får jag bestämma hur jag vill gå vidare. Only time will tell.

Permalänk
Mattecoach

@Laccy: Frågar hon vem det är så får du självklart svara på det... Men börja inte med att du gillar henne liksom. Har du otur så tappar hon intresset direkt, men då är det bara att bryta ihop och gå vidare.

Män speciellt behöver lära sig att leva med att få "romantiska närmanden" avvisade i mycket högre utsträckning än tjejer, detta ingår i det sociala samspelet och hänger med från grundskolan tills det att mäns "tillgångar" kommer upp i samma nivå, dvs. när man har möjlighet att erbjuda t.ex. försörjning...

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Dagens irritation. När man läser om folk som inte kan skillnaden på fälg, däck och hjul!

Fälg är det hårda i mitten som är gjort av metall, däck är det mjuka svarta gummit som sitter runt omlring. Sätter man ihop dessa får man ett hjul!

Citera mig istället så jag lär mig, klaga bara för klagandets skull lär sig ingen på...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Dock pratar de allra flesta ja nästan alla om vinterdäck och sommardäck. Att det är inklusive fälgar, alltså är hjul, är underförstått.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-OD:

Råkade få tag på hennes nummer???

Hon och några gav det till en lärare och jag råkade snappa upp det, jag skulle fråga den läraren en sak så jag stannade kvar. Vissa saker har jag svårt att glömma så det stannade kvar...

Skrivet av PV52:

Ursäkta mig, men det låter lite stalker varning på det där :-\

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är verkligen inte ute efter att stalka henne. Der enda jag vill ha är ett svar och säger hon nej kommer jag strunta i henne. Att glömma kommer dock ta ett tag, jag har en tendens att komma ihåg saker länge...
Som jag skrev ovan kommer jag lätt ihåg vissa saker så det kan iofs verka lite stalkeraktigt, men så är det inte!

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

@fantomsmurfen: Vinterhjul och sommarhjul? Det finns faktiskt dom som använder befintliga fälgar året om och lägger om däcken inför varje säsong.

Jag har jobbat på verkstad och i vintertid får man flera sådana här samtal om dagen:

-Hej, jag skulle vilja byta till vinterdäck.
-Jaha, har du lösa däck eller är dom monterade på fälg?
-Nä det är på fälg.
-Så du vill alltså byta till vinterhjul?
-Ja precis.....

@griid: Även om du gjorde felet var det inte dig det var riktat åt. Jag stöter på detta dagligen då jag surfar mycket på tex. garaget.org. (jag ber om ursäkt om du känner dig utpekad)
Och då är irritationen desto större, jag förväntar mig att att en bilfrälst borde veta skillnaden. Typ som att du på SweC läser om att någon ska "köpa ny hårddisk" och syftar på datorn. Skitstörigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@fantomsmurfen: Vinterhjul och sommarhjul? Det finns faktiskt dom som använder befintliga fälgar året om och lägger om däcken inför varje säsong.

Jag har jobbat på verkstad och i vintertid får man flera sådana här samtal om dagen:

-Hej, jag skulle vilja byta till vinterdäck.
-Jaha, har du lösa däck eller är dom monterade på fälg?
-Nä det är på fälg.
-Så du vill alltså byta till vinterhjul?
-Ja precis.....

@griid: Även om du gjorde felet var det inte dig det var riktat åt. Jag stöter på detta dagligen då jag surfar mycket på tex. garaget.org. (jag ber om ursäkt om du känner dig utpekad)
Och då är irritationen desto större, jag förväntar mig att att en bilfrälst borde veta skillnaden. Typ som att du på SweC läser om att någon ska "köpa ny hårddisk" och syftar på datorn. Skitstörigt.

Så rätt är alltså hjulskifte och inte däckskifte som många säger när de bara ska byta från sommar- vill vinterhjul?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

@griid: Helt korrekt!

Permalänk
Medlem

GAH!

Jag förstår mig inte riktigt på det fackliga språket i avtal när man skriver på, men min kattförsäkring har tydligen en karenstid på 20 dagar efter påskrivningen och den perioden hade inte passerat när jag lämnade in katten Ture för spolning i öronen då han led av kraftig öronskabb - så idag kom sparken i skrevet, 4990 kr.

Aja, pengar var undanlagda för oförutsägbara utgifter så jag klarar mig. Men fan alltså.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ohem:

GAH!

Jag förstår mig inte riktigt på det fackliga språket i avtal när man skriver på, men min kattförsäkring har tydligen en karenstid på 20 dagar efter påskrivningen och den perioden hade inte passerat när jag lämnade in katten Ture för spolning i öronen då han led av kraftig öronskabb - så idag kom sparken i skrevet, 4990 kr.

Aja, pengar var undanlagda för oförutsägbara utgifter så jag klarar mig. Men fan alltså.

Tusan så dyrt, jag har haft utegående katter i hela mitt liv och aldrig ens hört talas öronskabb och nu fick se att det var vanligt. hmm.

Permalänk
Inaktiv

4990 kr?! Kostade inte ens hälften så mycket när min katt hade det...

Permalänk
Medlem

@anon42512: Det hade kostat mindre om ett besök räckte men kattens behandling krävde två och veterinären kunde inte göra en enda lång pga påverkan av inflammerade öronkanaler och andra kunders tidsbokningar. Mycket medel fick användas och representerar 80% av hela kostnaden.

Men men försäkringsbolag be what they are så fick jag punga ut mitt.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

@Ohem:

Dock rätt förståeligt att dom har 20 dagar karens, annars hade kissen råkat illa ut och folk hade tecknat en försäkring direkt då och sen åkt in med kissen.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

@biorrith: Här i Österbotten i Finland pratar vi om sommarringar och vinterringar. Ringar används både i betydelsen däck och i betydelsen hjul. Jag ska köpa nya vinterringar (däck). Jag tänkte byta till sommarringar (hjul) i helgen. På samma sätt är det vanligt att man i Sverige använder ordet däck både i betydelsen däck och i betydelsen hjul. Ringar/däck kan både vara inklusive fälgar eller exklusive fälgar.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av fantomsmurfen:

@biorrith: Här i Österbotten i Finland pratar vi om sommarringar och vinterringar. Ringar används både i betydelsen däck och i betydelsen hjul. Jag ska köpa nya vinterringar (däck). Jag tänkte byta till sommarringar (hjul) i helgen. På samma sätt är det vanligt att man i Sverige använder ordet däck både i betydelsen däck och i betydelsen hjul. Ringar/däck kan både vara inklusive fälgar eller exklusive fälgar.

ska man bara byta däcken så ska ju skiten in till en firma, har man vinter/sommardäck där båda också har fälgar så kan man ju göra det i garaget..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@MyRus: köp inte en kina-kasett bara dom är värdelösa. Försök hitta en beggad org.
Det finns sen Saab köp-o-sälj på Facebook, kolla där är mitt tips.

Tack för tipset! Ska absolut kolla där. Kikade på skruvat.se, dom vill ha 1700 för en pirat. Nej tack

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem

Blir så less på att bråka med företag som bara vill skylla ifrån sig på andra företag!!! Alltid kunden som inte har nån möjlighet att hävda sig, och självklart alltid kunden som hamnar i kläm!!!!!

Permalänk
Medlem

@MyRus: En begagnad original brukar gå på 1000kr, ibland kan du ha tur att komma så lågt som 500kr.
Skrotarna kan du glömma i stort sett, tändkassetterna försvinner i ett andetag.

Men som sagt Saab köp o sälj på FB hade jag letat först på. Stor grupp med många anslutna.
Finns även Saab turboclub för frågor av alla dess slag.
Båda har trevligt och hjälpsamt folk.

Permalänk
Skrivet av Grönahunden:

ska man bara byta däcken så ska ju skiten in till en firma, har man vinter/sommardäck där båda också har fälgar så kan man ju göra det i garaget..

Det är dock väldigt många som gör sommar-/vinterhjulskiften på verkstad speciellt de som bor i stan men även bland de som bor på landsbygden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

@MyRus: En begagnad original brukar gå på 1000kr, ibland kan du ha tur att komma så lågt som 500kr.
Skrotarna kan du glömma i stort sett, tändkassetterna försvinner i ett andetag.

Men som sagt Saab köp o sälj på FB hade jag letat först på. Stor grupp med många anslutna.
Finns även Saab turboclub för frågor av alla dess slag.
Båda har trevligt och hjälpsamt folk.

Blev kanon Hittade en för 800 som med lite tur kommer imorgon. Tack återigen!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blir så helvetes less på dom som äger Teslan i mitt lägenhetshus. Vi har det trångt på parkeringen och ännu värre nu när dom håller på och ska bygga ett nytt hus mittemot vårat. Jag har kommit hem sent nu flera kvällar i rad och VARJE gång så har dom ställt sig så dom tar upp två platser, vilket även är dom enda två platserna som brukar finnas. Jag får inte plats att fickparkera bakom. Det är ungefär 4.5 meter mellan Teslan och bilen bakom och min bil är 4.3, inte en chans att komma in. Framför finns det mer plats men då står jag med halva bilen ute i vägen till parkeringen vilket gör det ganska trångt för alla andra att komma in/ut på parkeringen. Backade upp så jag stod typ 5cm från Teslan nu så dom i alla fall måste backa för att komma ut imorgon bitti. Förhoppningsvis så inser dom att det är ett dick-move att ta upp båda parkeringsplatserna när dom skulle kunna ställa sig någon meter längre bak så får båda plats utan problem.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Efter semestern verkar många vara riktigt förbannade för att vara tillbaka på arbetet för sämre stämning på jobbet har jag aldrig varit med om.

Jag jobbar mestadels med kvinnor (jag är man) som brukade vara hur goa och trevliga som helst, men nu är alla så satans passivt aggressiva, krävande och tjuriga.
Det är tillochmed bråk om massagestolen där man får boka upp den i förväg, men nu har andra helt plötsligt börjat ta andras tider vilket leder till arga lappar á la tvättstugelappar.
Av någon anledning så har de nyblivna sjuåringarna börjat komma till mig för att gnälla av sig istället för att prata själva med personen i fråga som normala vuxna gör.

Blir så satans trött på detta och de har hållit på i en månad nu.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Inaktiv

Jag fick in ett 10 tal Ipad Pro som jag skulle konfigurera och installera en massa mjukvara på, de var minst sagt inte precis användarvänliga för oss som enbart vill skapa generella konton ej knutna till personer.

Nå efter detta skulle jag ta skärmdumpar och skriva en guide. Och då kommer problemet med att flytta filer från iPhone/iPad. Jag totalvägrar att bloata ner min dator med iTunes eller annan skum programvara, så jag försökte alla sätt som jag kunde komma på. Ett sätt jag gjorde var att genom gmail maila skärmdumparna, men vissa bilder var över 5 MB så det gick ej. Jag försökte då förminska bilderna, men alla Ipad appar som jag testade strulade.
Till slut gav jag upp och tänkte jag slänger upp en virtuell maskin och låter den sönderbloatas och testar. Allt detta gjordes och jag pluggade in Ipads orginal lighting kontakten till pcn och gissa vad som hände? Jo det dök upp samma ruta på min fysiska dator som visas när man stoppar in ett nytt usb minne och jag kunde läsa direkt ifrån ipaden precis som en android platta.

Här har jag bränt minst 2.5h på att försöka flytta några filer när det bara var att plugga in kabeln. Gissa om jag är förbannad på mig själv att jag ej testade detta?
Jag vet inte om detta fungerade för att det är proversionen av Ipad eller att Apple nu har fixat detta på alla, detta fungerade inte på ett år sedan på Ipad air2.

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli så enormt jävla trött på personer som anser datorer enbart är ett redskap och som verkligen inte fattar att man måste ta hand om maskinerna för de skall fungera. Nu tänker jag främst på stationära datorer, men laptops faller väl ganska ofta under samma kategori..

Min syster och morsa är de personerna jag är lagom trött på för tillfället.
Morsan berättade för mig strax efter jag kommit hem efter min bilresa att "Oh, jag surfade på en hemsida och det kom upp att jag vunnit en ny mobil. Allt jag behövde göra var att skriva in mina kontaktuppgifter, ladda ner ett program och starta det så var allt fixat", och såg så klart JÄTTEGLAD ut.

Jag kollade genom lite snabbt och inte nog med att det är bloatware / malware, det var en keylogger också. Jag har sagt åt henne miljontals gånger att INTE KLICKA PÅ SKIT men ändå gör hon det, så nu har jag fått nog och hon får fan klara sig själv.

Syrran, ja, hon är ju i särklass jävligt speciell också. Jag sålde henne min gamla stationära med custom loop, 4770k, 970, 2 radiatorer osv osv. En grym dator med andra ord. Det första jag sa åt henne innan jag sålde den var att "Du måste blåsa rent fläktarna och filtret minst varannan månad eftersom du har katter som hårar. Desto mer du tar hand om datorn desto längre kommer det fungera utan problem"

Jag sålde den i Mars. Jag har sedan dess frågat henne om hon gjort ren den.. Svaret:
"Ne..... jag vågar inte. Jag tänker inte hålla på med en sån dyr dator. Den kommer gå sönder". och än hur mycket jag säger att datorn kommer gå sönder PGA hon just inte tar hand om den fattar hon det inte. Ne, nu har hon t.om tänkt riva ut vattenkylningen och stoppa in vanlig fläktkylning bara för "tänk om det börjar läcka".

Jävla idioti. Vägrar lära sig än hur mycket man hjälper till.
Hur tror folk att man lär sig saker? MAGI???? Alla vi som lärt oss t.ex vattenkylning vet att man måste testa sig fram för att lära sig. Det gäller allt, inte bara inom datorvärlden, verkligen ALLT.

Helvetes jävla sattyg.

Visa signatur

14700k @ Stock . 32GB @ 4000MHz . 3070 @ +100/+800MHz
240+360 rad custom loop