Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/10876#!tab:info

Färdigbyggd, dock med Windows 10 och en 2-kärnig CPU. Bör klara det du beskrev iaf. 3 års garanti verkar förnuftigt också i detta fall.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Define Compact, Ryzen 7 7700, 32GB, Sapphire 9070, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem

Lite fundersam kring att ingen har viljat lyfta diskussionen kring Windows 7. Supporten är nedlagd för Windows 7 och Windows 10 är inget direkt du behöver lära dig om du har koll på Windows 7, dessa är extremt lika.

Windows 10 ger även en hel del fördelar
100 anledningar att skaffa Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

hej det är så att jag söker en dator med windows 7 och jag är ingen hardcore gamer men jag vill gärna att datorn ska klara av spel som bad company 2 eller gta V så jag vet inte om jag ska välja företagsdator eller speldator. jag har ingen lust av att köra helt nya spel eftersom jag struntar i de helt. Min budget ligger mellan 5000 till 6000 kr men absolut inte högre eftersom det skulle bli för dyrt. dock så fann jag en sida som heter billigteknik.se som tycks sälja datorer med windows 7 men vad jag inte la märke till är att vissa datorer är begagnade. enligt sidan ska datorerna har varit noggrant testade och återställda till fabrikinställning så jag undrar om någon har köpt från det sidan och ska jag ge den en chans?

andleddningen till varför jag vill ha w7 är att jag trivs mycket med den och att den är bekväm med den. jag känner inte mig redo att ge mig på 10an utan jag vill vänta tills 7an har gått ut.

Har handlat från dem och de är reko.
Men är det bara för att du vill ha Windows 7 så kan du alltid köpa W7-licens från Kinguin: http://www.kinguin.net/catalogsearch/result/index/?q=windows+...
Vet inte om det är pålitligt även om omdömena säger att folk generellt är nöjda. Sen kan du plocka ihop vilken dator som helst som du tycker är bra.

Permalänk
Skrivet av yusuke40:

jag förstår inte riktigt. när jag klickade länken till montering så kom jag till skruvmejslar och vanliga skruvmejslar har jag ju redan så jag förstår inte riktigt.

ja det blir dyra skruvmejslar om bara får 3stycken phillips för 799kr ?
om man nu inte läser texten Montering och test av dator med valfria komponenter

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

I din sits skulle jag rekommendera dig att lära dig Linux. När du lärt dig det är det underbart, och så sparar du några hundralappar till hårdvaran.

En annan idé är att köpa en dator med potential för att senare uppgradera i framtiden med en ny budget. Jag rekommenderar att du investerar i ett bra nätagreggat och ett bra chassi. För att klara budgeten rekommenderar jag ett moderkort med grafikutgång. 2st. 8GB RAM. En billig SSD och en CPU för de pengar som blir kvar.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9348181/

Vad som jag anser saknas här är en mekanisk HDD för lagring av större mängder data. Den är långt ifrån lika snabb som en SSD varför jag föredrar SSD som hårddisk. Fördelen med mekaniska diskar är lagringsmängden men jag vill inte rekommendera att man kör datorn på en sådan. Plus att du kanske har en liggandes från en tidigare dator eller en extern hårddisk som kan fylla behovet. Eventuellt kanske en skivläsare men det klarar man sig utan idag om man inte verkligen vet att man måste ha en, ex. om man inte klarar av att installera Windows/Linux via USB. Återigen kanske du har en liggandes som du kan använda.

Detta är en balanserad dator som kommer kännas responsiv vid vardagligt användande. Den kommer att orka hålla igång många saker på en gång och är troligen stabil och tyst.

Fördelen med denna är att den är mycket uppgraderingsvänlig. Det är bara en enda komponent som blir över vid en uppgradering: CPUn. Du kan dubblera mänden RAM-minne, byta ut processorn mot en mycket starkare, stoppa i ett vasst grafikkort, flera mekaniska hårddiskar, blu-rayspelare m.m. Detta skulle vara dyrt att göra idag:
https://www.inet.se/kundvagn/visa/9348245/

Om du väntar går i regel priserna ned och det kommer starkare delar.

En annan fördel är att du kommer att märka vad du behöver. Dessa delar kan du köpa var för sig och stoppa in när du känner för. Det enda jag skulle rekommendera är att du ser till att ha mejslar, ESD-armband och kylpasta i närheten när du öppnar upp datorn. Dessa bifogas i listan som referens.

Förtydling
Visa signatur

Kör Linux - Yes! We are the 2 percent! And growing... Föreslå inte ens något Windows-exklusivt om jag inte specifikt frågar efter något till Win.
2600K - 18GB RAM - 1TB HDD - 64GB SSD - GTX 650 Ti Boost
Minnesvärda trådar: 1, 2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av godspeed:

Kan vara av intresse att läsa prisjakts omdömen från kunder också

http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=6699

Mycket bra
Telefonen var fullt fungerande men går inte att svara i telefon utan att sätta på högtalaren annars var det bra
2 mån sedan

Roligaste jag läst på ett bra tag.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd

@Erwya:

Vad kostar det att få det byggd av dem?

Jag är ledsen men jag vågar inte ge mig på datorbygge specielt när det handlar om en dyr dator och dessutom så kan jag inget om att bygga dator.

Jag har sett att komplett har den möjligheten men ett problem jag har att beställa datorer online är att mitt pass har gått ut och det gör så att jag inte kan hämta vid ombud.

Behöver man legimitera sig om man får dator hemlevererad till dörren? Finns det andra fraktsätt där man inte behöver visa legotimation?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yusuke40:

Vad kostar det att få det byggd av dem?

Jag har sett att komplett har den möjligheten men ett problem jag har att beställa datorer online är att mitt pass har gått ut och det gör så att jag inte kan hämta vid ombud.

Behöver man legimitera sig om man får dator hemlevererad till dörren? Finns det andra fraktsätt där man inte behöver visa legotimation?

"Montering och test av dator 799kr" som står där, vad kan det vara tror du? Och du kanske ska ha en giltig ID-handling av andra skäl också, om det verkligen är det som är problemet och inte att du näthandlar med bluffuppgifter och vill slippa torska för uthämtningen sen.

Posten har f.ö. hemleverans utan kvittens men det använder nog inget vettigt företag eftersom att det är lite knasigt att ställa en nybyggd dator utanför dörren om mottagaren inte är hemma under arbetstid. Det här gäller vid uthämtning f.ö.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Avstängd

@Masyve: mitt problem är att jag har fått väntat i flera månader på att kunna ha råd med datorn nu den 18e ska jag prata med honom om vilken dator jag vill ha men eftersom min legitimation inte är giltig så måste min godman och.någon jag är familj med hänga med mig för att skaffa pass men jag vet inte om min godman, syster eller pappa har tid att följa med och intyga mig.

Detta kanske kommer ta långt tid och jag har väntat länge på att få en dator.

Annars så är det snabbaste sättet att få min god man sätta in pengarna på min konto så att jag kan ta bussen till webbhallen och handlar en för 5000 eller 7000 kr inklusive försäkring sen ta bussen hem igen men då får jag windows 10 och jag känner mig inte så glad för den.

Är det möjligt att installera windows 7 med cd och nyckel på en windows 10 dator om man inte skulle trivas med det?

Permalänk
Medlem

@yusuke40: Vad ska du med Windows 7 till som du tror att du inte får i 10?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

@Masyve: Det handlar inte om det utan det handlar om utseendet då jag tycker win 10 är väldigt ful och känns obekväm att använda.

Win 7 enligt mig är mycket mer bekväm och känns enklare och använda och designen känns mer bekväm.

Känner en del spelare och andra som också tycker win 7 är mer bekväm och dem ser inget fel i att använda den då den gäller till 2020.

Är det svårt att installera win 7 på win 10 dator? Finns det någon tutorial som visar hur man gör?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1.1 i forumreglerna*

Vänligen håll en trevlig ton.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Avstängd

Jag vill berätta för alla att det blev Lenovo Ideacentre 300http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/245879-lenovo_ideacentre_300-20_i5-6400-gtx750ti-8gb-1tb-win_10?gclid=CJ215dL15c4CFSH4cgodwh4EAQ

Datorn kostade innan över 5000 kr som jag köpte men priset har nu stigit över 6000 kr så ni som kanske är intresserade av att köpa datorn kan vänta tills rean eller kampanjpriset kommer tillbaka till 5000 kr om ni vill ha billig speldator för bra komponenter.

Datorn är jag väldigt nöjd med och kör gta v, far cry 3, bad company 2 och modern warfare 2 helt utan problem.

Dock vet jag inte om spel som crysis kommer dra för mycket på mina komponenter om jag kör på högsta inställning.

Enda nackdelen med datorn är windows 10 som känns obvekväm och fult.

Permalänk
Medlem

@yusuke40:

Var just nyfiken på vad det blev.

Tror du gjorde rätt. Har oerhört tråkiga erfarenheter av att installera ett "gammalt" operativsystem på en ny dator med nya komponenter. Min far har mjukvara som inte klarar av nya uppgraderingar så jag måste alltid installera gamla operativsystem åt honom med resultat att en hel del drivrutiner inte fungerar som de skall... bara jobbigt! Om dina ända argument för att inte använda ett nyare operativsystem var ent estetiska så gjorde du nog rätt trots allt! Lycka till vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vonfries:

@yusuke40:

Var just nyfiken på vad det blev.

En avstängning blev det.

Visa signatur