Permalänk
Medlem

@employed:
Så sjukt tråkigt med såna idioter. Jag har snarare bara goda erfarenheter från att tjöta med folk när man tar gym. Allt från p12-gäng till hela barnfamiljer.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Lite jobbigare att bo i en större stad med väldigt aktiva spelare... jag har inte hunnit hålla ett gym mer än några timmar som max.

Man behöver inte hålla ett gym mer än någon minut för att cacha in, ska du inte hålla flera gym samtidigt finns ingen poäng att hålla längre än du hinner runt till dina x gym. Tog iaf 4 gym i morse innan ungarna vaknat och fick min kick för dagen.

Vill gäng hålla ett gym måste de nog vara fysiskt nära, fast de behöver ju inte bli otrevliga... Jag undviker nog gym på fritidsgårdar och i ett höghusområde...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Man behöver inte hålla ett gym mer än någon minut för att cacha in, ska du inte hålla flera gym samtidigt finns ingen poäng att hålla längre än du hinner runt till dina x gym. Tog iaf 4 gym i morse innan ungarna vaknat och fick min kick för dagen.

Vill gäng hålla ett gym måste de nog vara fysiskt nära, fast de behöver ju inte bli otrevliga... Jag undviker nog gym på fritidsgårdar och i ett höghusområde...

Skickades från m.sweclockers.com

Hur funkar gym egentligen?

Tog två på lunchen i fredags, men fick bara 10 coins ändå.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Hur funkar gym egentligen?

Tog två på lunchen i fredags, men fick bara 10 coins ändå.

Ena hann förmodligen bli övertaget igen medan du tog det andra. Man får 10 coins för varje gym man håller just då när man tar ut coinsen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av employed:

Måste bara berätta denna konstiga historia jag var med om förra veckan.

Var inne i stan och skulle handla mat när jag tänkte att de kunde vara fint med ett stopp vid de närliggande pokegymmet vid affären. Väl där möts jag av tre kids alla runt 12-14 år gamla. De frågar mej vilket lag jag är med i och jag svarar vänligt Instinct. Då säger en av dem att det är deras gym och att han tycker jag ska gå till de andra gymmet och ta över det istället. Jag svarar något i stil med "vadå får jag inte ta det här gymmet?" med gott humör. Utan svar tillbaka.

Slår samtliga av gymmets pokémon väldigt lätt och tar ner gymmets level. När jag väl ska fortsätta så får jag Error meddelande, vilket tyder på att någon håller på att lägga in en pokémon i gymmet. Försöker igen och fortfarande Error. Då frågar samma kid igen om hur det går väldigt kaxigt och jag säger att det är Error. Då mytar han ihop att folk inte kan ta över hans gym så länge han är där och säger till mej att dra därifrån för det är ingen idée. Bryr mej inte så mycket utan fångar närliggande pokemon och kollar stats på de jag har fångat samtidigt som han gång på gång säger till mej att jag ska dra. Efter 10 min går han fram till mej och drar samma historia igen om man inte kan ta över gymmet så länge han är där. Då säger jag att han använder just det där knepet/glitchen. Han blir riktigt arg. Och visar sin mobil att han inte gör det, vilket var väldigt roligt för så fort han visade telefonen så gick det att börja slåss.

Ser att hans kompisar börjar reta han för att de ser att jag slåss mot gymmet. Killen blir arg och skriker på mej att jag aldrig kommer kunna ta hans Lapras. Slog den snabbt. Hans kompis la snabbt in en Seadra på typ lvl 30 som jag också slog. Tog över gymmet och lämnade en Magicarp lvl 10. Hör att killen blir väldigt arg och att hans kompisar börjar reta han. Samtidigt som jag går där ifrån så springer killen efter mej, kollar på han frågande. Då pekar han på mej och säger argt "Du kommer inte hit igen, fattar du det".

Väldigt intressant upplevelse. Som en Xbox-Live spel i CoD mot arga P12or IRL. Aldrig varit med om något liknande. Alla som jag berättat denna historia för skrattar högt. Om någon har varit med om nått liknande i pokemon go so vore det roligt.

Tack för att du delade med dig av denna minst sagt udda upplevelse. Nu har jag varit väldigt positiv till att spelet faktiskt förändrat hur många relaterar till spel, första gången någonsin ett digitalt spel lockar ut så mycket folk i verkligheten vad jag vet. Men uppenbarligen bör vissa stanna kvar på sina rum.

Vad är nästa steg, Pokemon gäng?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Ena hann förmodligen bli övertaget igen medan du tog det andra. Man får 10 coins för varje gym man håller just då när man tar ut coinsen.

Man kan ta ut coins var 21 timme.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Ena hann förmodligen bli övertaget igen medan du tog det andra. Man får 10 coins för varje gym man håller just då när man tar ut coinsen.

Ah, jag trodde det var för varje gym man tog över.
Men så var det nog.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av ackki:

så det betyder att man inte kan få Tauros, Kangaskhan och Farfetch'd i sverige (alls än så länge). Men man kan få mr. mime i ett ägg?

för har en polare som både hittat och fått Mr. Mime ägg (10km)

Fångade precis en Mr Mime på Kungsholmen. Inte så superbra, men första gången jag såg en.

Visa signatur

Dator: i5-13600K, Asus Prime Z690-P, Noctua NH-D14, Kingston Fury Beast RGB 32GB DDR5-6000, Gigabyte RTX 4090 gaming OC, Seasonic Platinum SS-1000XP, Lian-Li Lancool 215, Samsung 980Pro 2TB M.2 NVME, Acer Predator XB323QKNV 4k 144Hz

Permalänk

@Milky Way: Fångade också en mime igår efter jobbet i Trollhättan.

Permalänk
Medlem

Man ska rapportera idioter som beter sig så, inte okej jävla skitunge som tror hela hans värld kretsar kring ett gym.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

En hårdvarufråga.

Throttlar era mobiler när ni kör Pokemon GO någonsin? Nu pratar jag iofs om 100% brightness och tokvarmt ute samt haft mobilen på ett tag. Då fps-droppar jag något fruktansvärt mycket. Jag sitter ändå med en G5a som har en Snapdragon 820. Fullt förståeligt iofs men, jag stör mig. Har stängt av "Speloptimering" ("Ändra videokvaliteten i spel för att spara på batteriet", "Justera videoupplösningen för att spara på batteriet")

Jag använder en Nexus 6P som har Snapdragon 810 och det throttlar för mig. Dock sker det enbart under "extrema" förhållanden. Jättevarmt och soligt utomhus, hög brightness och när spelet varit igång någon timme. Då börjar det sega sig, faktiskt. Samma sak sist jag använde ett lucky egg, då throttlade min processor som attan mot slutet efter cirka 45 evolves.

Skrivet av employed:

Väldigt intressant upplevelse. Som en Xbox-Live spel i CoD mot arga P12or IRL. Aldrig varit med om något liknande. Alla som jag berättat denna historia för skrattar högt. Om någon har varit med om nått liknande i pokemon go so vore det roligt.

Min arbetskamrat på sommarjobbet, som inte ens spelar Pokémon GO, mötte på väg hem från krogen några småglin som stod och tittade på sina telefoner vid trottoarkanten. Helt plötsligt ropar de till efter honom, "Öh! Du där. Fan ta dig och din familj ifall du försöker ta över vårat gym" varpå han bara tittade förvånat på dem och sade "Vad fan pratar ni småungar om nuförtiden? Gå hem med er, för fan!". Sagt och gjort, de insåg sitt misstag och smög långsamt där ifrån.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Json_81:

Hur funkar gym egentligen?

Tog två på lunchen i fredags, men fick bara 10 coins ändå.

Hur fungerar det ens att träna? Tog inte över något men slog två Pokémon på ett gym här i stan och har enligt spelet "tränat" två gånger men har ju inte tjänat något på det? kan man inte göra sina Pokémon starkare på något annat sätt än att kasta godis på dem?

Har för övrigt också sett två eller tre Mr. Mime här omkring de senaste dagarna men ingen av dem visade sig för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Hur fungerar det ens att träna? Tog inte över något men slog två Pokémon på ett gym här i stan och har enligt spelet "tränat" två gånger men har ju inte tjänat något på det? kan man inte göra sina Pokémon starkare på något annat sätt än att kasta godis på dem?

Har för övrigt också sett två eller tre Mr. Mime här omkring de senaste dagarna men ingen av dem visade sig för mig.

Godis och stardust är det enda du kan använda för att göra dina pokémon starkare. Sedan finns det en CP-cap beroende på olika faktorer som level och IV.
Spelet är bara en grind. Harva pokémon tills du får en som är bättre IV än din förra. Glitcha gym så att ingen annan kan ta över dem, etc..
Spelar man PGO utan att fuska så blir du blåst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thofiman:

Godis och stardust är det enda du kan använda för att göra dina pokémon starkare. Sedan finns det en CP-cap beroende på olika faktorer som level och IV.
Spelet är bara en grind. Harva pokémon tills du får en som är bättre IV än din förra. Glitcha gym så att ingen annan kan ta över dem, etc..
Spelar man PGO utan att fuska så blir du blåst.

Internt hos Niantic så har alla hybris. De har fått sina pengar, och det var en ganska saftig mängd. Och de fortsätter att dra in pengar. Nu är de lata som fan.

Kolla bara deras patcher, det händer verkligen ingenting.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Internt hos Niantic så har alla hybris. De har fått sina pengar, och det var en ganska saftig mängd. Och de fortsätter att dra in pengar. Nu är de lata som fan.

Kolla bara deras patcher, det händer verkligen ingenting.

Hypen i början blev bara för mycket för deras eget bästa. Själv fick jag mitt första konto bannat för att jag använde pokéadvisor eller vad det än nu hette.. många timmar och energi som gick åt helvete där.. kan inte säga att jag lägger lika mycket tid på spelet nu efter det.
Skulle aldrig få för mig att köpa något från shoppen. De är fan inte värda en krona i inkomst. Copy paste!

Permalänk
Medlem

Tucker no inte att spelet tappade sim charm väldigt fort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Hur fungerar det ens att träna? Tog inte över något men slog två Pokémon på ett gym här i stan och har enligt spelet "tränat" två gånger men har ju inte tjänat något på det? kan man inte göra sina Pokémon starkare på något annat sätt än att kasta godis på dem?

Har för övrigt också sett två eller tre Mr. Mime här omkring de senaste dagarna men ingen av dem visade sig för mig.

Man tränar gymet för få mer plats för flera spelare. Max lvl är 10 och då får 10 personer plats på gymet. Det blir svårare för andra att ta över gymet ju högre lvl gymet är.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexdura:

Tucker no inte att spelet tappade sim charm väldigt fort?

Jag tycker fortfarande att det är trevligt. Blev lvl 20 igår och det kändes som att man fick en liten kick då. Har kommit in i en rutin med en promenad på lunchen som jag känner att jag vill fortsätta med också så det ger ju en extra bonus med spelandet.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem

Jag skulle tro att jag fortsätter så länge det är relativt varmt och skönt ute. Har nu nästan 100 pokemons i pokedexen och några ganska "enkla" kvar innan det förmodligen kommer kännas som att det är tvärstopp.

Om man bara kunde få några 10km ägg också... Ganska drygt kläckningsarbete med bara en incubator plus att jag undviker att småfuska genom att cykla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

10km ägg suger, fick ju fan jynx och eeve på senaste så jävla arg man blir.. skitspel! vill du ha mera incubators så köp tar ju annars en evighet att bara gå och kläcka 1 samt att du missar ägg eftersom du alltid kommer ha fullt typ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

10km ägg suger, fick ju fan jynx och eeve på senaste så jävla arg man blir.. skitspel! vill du ha mera incubators så köp tar ju annars en evighet att bara gå och kläcka 1 samt att du missar ägg eftersom du alltid kommer ha fullt typ..

Jag har fått bland annat Jynx och Onix i mina 10 km-ägg. Inte jätteroliga, direkt.

Angående att köpa inkubatorer gör jag likadant som @Olegh, låter bli att sponsra med egna pengar. Det får ta den tid det tar, trots allt bara ett spel.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag fick en Snorlax på 2042HP i ett 10Km ägg. Blev rätt nöjd

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av HazZarD:

10km ägg suger, fick ju fan jynx och eeve på senaste så jävla arg man blir.. skitspel! vill du ha mera incubators så köp tar ju annars en evighet att bara gå och kläcka 1 samt att du missar ägg eftersom du alltid kommer ha fullt typ..

Själv fick jag en Snorlax i mitt, vilket var kul i och med att de inte verkar existera överhuvudtaget där jag rör mig.
Sen dess har jag inte fått ett enda 10km-ägg, de verkar ha tagits bort?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Själv fick jag en Snorlax i mitt, vilket var kul i och med att de inte verkar existera överhuvudtaget där jag rör mig.
Sen dess har jag inte fått ett enda 10km-ägg, de verkar ha tagits bort?

Nejdå, jag fick ett 10Km idag.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk

Av 97 ägg jag har kläckt har endast fyra varit 10 km. Så lite avundsjuk på de som säger att vart åttonde ägg eller så är ett 10km ägg.

Har dock fått en Snorlax (samt en Eevee, Hitmonchan och Pinsir).

Vad gäller 2 km ägg som jag haft massor av har jag inte fått en enda starterpokemon. Lite surt...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SCORPIUS:

Nejdå, jag fick ett 10Km idag.

Konstigt. Jag fick många förut men så efter någon av patcherna så har jag inte fått ett enda. Vet att jag läst på reddit att detsamma hänt för många andra.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

Vad gäller 2 km ägg som jag haft massor av har jag inte fått en enda starterpokemon. Lite surt...

Inte jag heller. Mestadels Weedle och Magikarp.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Milky Way:

Fångade precis en Mr Mime på Kungsholmen. Inte så superbra, men första gången jag såg en.

Fått två ifrån egg och för några veckor sedan hade någon lagt en incense på ett stop vid mitt jobb, fångade två stycken då, Trodde de skulle vara lite mer ovanliga.

Skrivet av Dunder:

Själv fick jag en Snorlax i mitt, vilket var kul i och med att de inte verkar existera överhuvudtaget där jag rör mig.
Sen dess har jag inte fått ett enda 10km-ägg, de verkar ha tagits bort?

Jag har fått två 10km-ägg på två dagar, så nej de har inte tagits bort

Testade för övrigt incense-tricket när jag var på kryssning i helgen, fungerade prima! Fångade fyra eller fem nya pokémon jag aldrig sett. En del vanliga också så klart men det vara ganska random med vad som spawnades. Var dock inget imponerande jag fångade och körde bara drygt 25min.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Kan trösta er med att första ägget hatchades idag och jag fick en Jynx på 967 :/

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Kan trösta er med att första ägget hatchades idag och jag fick en Jynx på 967 :/

Jippie... Jynx.

I feel for you, bro!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305