Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Skulle det inte vara en godis per kilometer?
Spelet mäter ju lite som det vill iofs.

Det beror på vilken pokemon du väljer som "buddy".
Kika på https://thesilphroad.com/research så slipper du testa dig fram.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av fawb:

Tänkte jag skulle köra på dratini eftersom jag hittar så extremt få, men 5km för en candy... Jisses!

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fawb:

Attans, tänkte gå med min gloom, behöver inte så många godisar till för evolve. Men det blir ju en bit ändå.
Jaja, bättre än inget.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Ganska trevlig uppdatering! Jag tycker dock det skulle kunna vara 1, 2 och 3 km istället för 1, 3 och 5 km. Det är svårt som det är att evolva vissa pokémon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Tycker distanserna är ok, fixa skräp-pokemons istället...

Permalänk
Medlem

Nå, vad har hänt med spelet sedan launch? Kan man utmana polare i dueller till döden ännu?

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizccc:

Nå, vad har hänt med spelet sedan launch? Kan man utmana polare i dueller till döden ännu?

Nej. Och det har inte hänt något revolutionerande överhuvudtaget.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Haha en candy bara?
Tror det börjar bli dags att lägga ner. Niantic har hybris fortfarande.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Nån mer som har fått problem efter uppdateringen?
Min GPS i spelet hänger inte alls med, gubben fastnar jätte ofta och står stil på samma plats utan att röra sig, och när den väl rör sig så rör den sig i typ 20 sekunder sen fastnar den..
Funkade klockrent innan uppdateringen!

Sen undrar jag om det är nån mer som har svårare att logga in?
Jag får ta retry typ 3-5 gånger innan jag kommer in, annars möts jag bara av "unable to loggin to server" -.-

Så jävla segt!
Jag gick liksom en mil idag och jag gick 8km igår..
http://imgur.com/a/v3k6o
Den har räknat 6.9km
Jätte roligt att gå när GPSEN inte funkar i spelet pga deras uppdatering! =(
Hoppas dom fixar detta snarast...

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Haha en candy bara?
Tror det börjar bli dags att lägga ner. Niantic har hybris fortfarande.

Asså, att folk klagar, förrut kunde du gå 200km och inte få en ända candy, och då var det inte någon som klagade?
Grejen är ju mer att de ska vara kul med en "buddy" int att folk ska springa mil för att få candies, rätt mycket lättare att hitta tex en dratini och få 4 candies.

Tycker redan att det är sjukt enkelt att få svåra pokemons, finns folk som hitta hela pokedexen (int legendaries) inom några veckor. Vad är de kul för? Gör ju bara att folk tröttnar och spelet dör ut, när det inte är någon utmaning.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Fantgrenen:

rätt mycket lättare att hitta tex en dratini och få 4 candies.

Fast, nä, det är det inte. Inte för alla. Verkligen inte för mig, exempelvis... Hittar nästan aldrig någon.

Skrivet av Fantgrenen:

Tycker redan att det är sjukt enkelt att få svåra pokemons, finns folk som hitta hela pokedexen (int legendaries) inom några veckor. Vad är de kul för? Gör ju bara att folk tröttnar och spelet dör ut, när det inte är någon utmaning.

Ja, de som fuskade... Men hur kul är det?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

lite info, jag kommer då inte vänta åratal på att roliga funktioner ska komma men dom vill bli biljonärer först haha..

Niantic CEO talking on the TechCrunch stream about Pokemon Go:

Niantic has around 70 employees
Reasoning for the server issues were because in the first 2 weeks they got overloaded and they needed help from Google, it is now stable because Google provided them with extra servers.
The Pokemon Company is heavily involved, they were contacted by the government too.
The playerbase peaked when everyone was getting to know the app, checking it out etc. and has now plateaued.
The data mine is correct, Pokemon Go is not exclusive to Apple Watch and we will be getting Android Wear support. (and other wearables if these companies want to work with them)
PVP battles are being looked at but not currently in developement.
The app is at bare minimum, they will be adding new stuff over coming YEARS. (Including more Pokemon and features like Buddies, which should have rolled out today.)
He mentions monthly Ingress events that will most likely make it to Pokemon Go aswell once the release hype is over.
The interviewer asked about Ditto and Hanke didn't wanna spoil it, but he did not directly say Ditto is currently unavailable.
They will be releasing an update every 2 weeks. (Thanks /u/skeetorgandonor !)

Permalänk
Avstängd

Vem är högst lvl nu?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ekkew:

Vem är högst lvl nu?

Nån fuskare nånstans

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ekkew:

Vem är högst lvl nu?

En person i Tyskland blev lvl 40 nyligen om jag minns rätt. Hen gjorde det med bottar vilket hen öppet erkände, mest för att testa vad som hände vid lvl 40.

Permalänk
Medlem

Lite humor att man får 4 st Lucky Egg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Fast, nä, det är det inte. Inte för alla. Verkligen inte för mig, exempelvis... Hittar nästan aldrig någon.

Ja, de som fuskade... Men hur kul är det?

Jag hade fan så mycket roligare de timmarna jag satt med Nox och gps spoofade i central park/santa monica än när jag försökte spela legit.

Fick ett mail om att man vart bannad för ett tag sedan men vad gör det, spelet var kul i någon vecka bara.

Permalänk
Medlem

Fick min första Snorlax iförrgår och min första Porygon igår Satte min Snorlax som buddy. Men 5KM för 1 Candy? Sjukt snålt ;/

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av DOGE:

Jag hade fan så mycket roligare de timmarna jag satt med Nox och gps spoofade i central park/santa monica än när jag försökte spela legit.

Fick ett mail om att man vart bannad för ett tag sedan men vad gör det, spelet var kul i någon vecka bara.

Okej, du går miste om hela poängen med spelet och allting blir superlätt, men det kanske passar vissa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doomfarer:

En person i Tyskland blev lvl 40 nyligen om jag minns rätt. Hen gjorde det med bottar vilket hen öppet erkände, mest för att testa vad som hände vid lvl 40.

https://cdn0.vox-cdn.com/thumbor/QhyRzT2jZasERDHjhmuy7L2wheg=/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/6852129/pokemon-go-level-cap-bot-screenshots.0.jpg

5 000 000 XP! Det här kommer att ta tid...

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Skrivet av xcluzive:

Fick min första Snorlax iförrgår och min första Porygon igår Satte min Snorlax som buddy. Men 5KM för 1 Candy? Sjukt snålt ;/

Vad tycker du om 0 candy på 10km? eller 0 candy för 100km?
Du ska va glad att du ens får något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Okej, du går miste om hela poängen med spelet och allting blir superlätt, men det kanske passar vissa.

Mera Niantic går miste om var största inkomsterna kommer ifrån genom inte tillåta root/jailbreak/emulators.
Pokémon GO’s paying population dropped 79 percent

GPS spoofa är inte heller superlätt. Tar också väldigt lång tid.

Sen allt detta snack om vitsen med pokis är att få folk gå ut och vara social? Hur social är man när kikar på mobilen hela tiden och fånga pokisar? En promenad skall vara utan stress heller. Kan man det genom hålla i moblien, kika efter pokisar hela tiden och fånga dom? Sen ha med en väska för extra batterier för uppladdning.

Nää..om det är promenad och social skall mobilen stanna hemma! Även man har mobilen med sig ska man inte heller hålla på och spela nåt spel alls.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Doomfarer:

https://cdn0.vox-cdn.com/thumbor/QhyRzT2jZasERDHjhmuy7L2wheg=/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/6852129/pokemon-go-level-cap-bot-screenshots.0.jpg

Någon som vet vad en "Top-Beleber" är för något?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av XPerion:

Mera Niantic går miste om var största inkomsterna kommer ifrån genom inte tillåta root/jailbreak/emulators.

Sen allt detta snack om vitsen med pokis är att få folk gå ut och vara social? Hur social är man när kikar på mobilen hela tiden och fånga pokisar? En promenad skall vara utan stress heller. Kan man det genom hålla i moblien, kika efter pokisar hela tiden och fånga dom? Sen ha med en väska för extra batterier för uppladdning.

Nää..om det är promenad och social skall mobilen stanna hemma! Även man har mobilen med sig ska man inte heller hålla på och spela nåt spel alls.

Nej, inte "mera", då det är en helt annan diskussion.

Struntprat, det är bara att inte stirra i mobilen hela tiden då
Det sociala är den stora delen av spelet.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Wifi:

Ganska trevlig uppdatering! Jag tycker dock det skulle kunna vara 1, 2 och 3 km istället för 1, 3 och 5 km. Det är svårt som det är att evolva vissa pokémon.

Det blir väll inte svårare för att du får extra candies?

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Det är superenkelt att bypassa deras block mot jailbreak/root. Och de flesta vet nog om det.
Jag har tex gjort det.

Förresten heter det pokemons, pokisar låter sjukt fel.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Fantgrenen:

Det är superenkelt att bypassa deras block mot jailbreak/root. Och de flesta vet nog om det.
Jag har tex gjort det.

Nej, pokemon heter det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreaz1:

Någon som vet vad en "Top-Beleber" är för något?

Ordlek kanske? Top Believer/Justin Beaver fans/Bulbasaur?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ordlek kanske? Top Believer/Justin Beaver fans/Bulbasaur?

Är det inte Max Revive?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fantgrenen:

Jag har tex gjort det.

För det första så kringgår man inte pokis spelet om root är på. Utan tillfälligt stänger av root med Magisk och då funkar inga andra appar som kräver root medan man spelar pokis. Därför har många slutat spela pokis än hålla på och trixa fram tillbaks. Inte ens Google bryr sig om folk har root på sina telefoner med Android Pay med SecureNet som Niantic använder sig av för blockera root.

För det andra är det pokemon även i plurals och pokisar låter mera söt än pokemon.

Var lite kul från början, men för ensidigt upprepande tröttnar man på spelet efter ett tag.
Fånga - evolva - ta över ett gym. Så var det slut på det roliga.

Hypen lär väl komma tillbaks när dom släpper de legendariska pokisar som ingen har just nu.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|