Permalänk
Medlem

Ojoj har detta släppts nu? tusan ska man vänta tills man gå i vinteride och köra på maffia 3 eller köra på denna expansion hmmm... varit sugen på legion, skönt ligga på lätt bärbara i sängen och streama via steam home streaming från mainburken ^^ Jag är ingen Wow fantast jag spelade us vanilla betan sen eu betan sen köpte jag det spelade 3 månader sen tog jag upp det förra expansionen spelade 3 månader sen tog pause igen. Tycker alla är så lacka i spelet om man råkar göra minsta lilla misstag men jag gillar endå få saker typiskt adhd beteende att man gillar belöningar så endå perfekta spelet
Dock maffia 3 kan vara soft framför tvn med steam linken o 5.1 ljud och bara ligga i soffan o spela då man har extrema nervfel pga diabetesen så all energi går bara åt att ta sig upp på morgonen och gå på toa och klä på sig sen känns det som man sprungit 1 mil som frisk med 20kg sten på ryggen. Temgesic hjälper bara topparna lite oxycontin hjälper till och med mindre så Maffia 3 kanske är mer värt sen spara det här till i då norra svenska kylan drar över vårt land. Men är det massa fina områden? Jag är en wow noob men jag älskade garrision och spela lite dungeons med trevliga klanen jag hittade men den upplöstes och inte många som är mer som jag har klaner där dom ej tar jätte kunniga erfarna lirare känns det som. Jag älskar spela för umgänge jag stammar så pratar inte så mycket men är folk tillräckligt trevliga så kan jag vara väldigt pratsam. Vad kostar expansionen att köpa? Ska på ett vejp öppningsparty imorgon så måste skynda mig recoila o wicka masas driptanks för nån ny svensk ejuice tillverkare ska vi få prova dess juicer så försöker bolla mellan frun sweclockers och göra allt det härt som kändes jobbigt så sorry jag är lat att fråga så ni behöver inte svara menar inte att vara lat, snöar in i saker så fort om jag byter aktivitet bara så kommer stanna vid datorn 5 timmar om jag inte byter när jag skickar det här

Visa signatur

Main:Gammalt x58 system = Mobo: Asus Rampage 3 Ex. CPU: Xeon 5660 2.6@4.4ghz GPU: Asus 290x Matrix Platinum, 1 ssd 120gb 2st wd blue 1tb 1st wd green 1tb 1st backup+ usb3 1tb. Corsair HX 650w. Fractal design R4, 24gb DDr3 1600mhz. Creative sb Z, Marshall major v,2. Phillips brilliance 29". Steambox + controller + 3 xbox 360kontroller. Netgear wndr4200 router. Noname mekaniskt tb + R.A.T 5 mus
Laptop Asus i3 2350 4gb ram o msi i5 450m 8gb 5870m, macbook 13,3 c2d 2,4ghz 4gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mocka:

Tips - Logga inte ut. Går inte att logga in just nu.

Kör Shadow Priest. De har förhoppningsvis en tillräckligt komplicerad rotation.

Komplicerad, långt ifrån. Voidform: Voidbolt/Mindblast spam.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Komplicerad, långt ifrån. Voidform: Voidbolt/Mindblast spam.

Icy Veins klassar den som komplicerad, men vad vet jag, de kanske har fel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag börjar bli jävligt trött på det här alltså.
Är 110 nu och har hyffsat gear (inga heroics eller nåt men hyffsat) men kan knappt döda två vanliga mobs samtidigt. Försöka soloa rares är hit and miss.
Man ska inte behöva blåsa alla cooldowns på vanliga mobs...
De gör alldeles för mycket skada och tål alldeles för mycket, så det tar bort en hel del av det roliga.
Kör DH ifall det är relevant, men jag upplevde samma sak på min pala som är 101...

I övrigt är det en grym expansion på alla vis, förutom att de återanvänder röstskådisar alldeles för mycket. Har hört rösten till Lorewalker Cho från MoP alldeles för många gånger nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Jag börjar bli jävligt trött på det här alltså.
Är 110 nu och har hyffsat gear (inga heroics eller nåt men hyffsat) men kan knappt döda två vanliga mobs samtidigt. Försöka soloa rares är hit and miss.
Man ska inte behöva blåsa alla cooldowns på vanliga mobs...
De gör alldeles för mycket skada och tål alldeles för mycket, så det tar bort en hel del av det roliga.
Kör DH ifall det är relevant, men jag upplevde samma sak på min pala som är 101...

I övrigt är det en grym expansion på alla vis, förutom att de återanvänder röstskådisar alldeles för mycket. Har hört rösten till Lorewalker Cho från MoP alldeles för många gånger nu.

Jag kör unholy dk och jag har inga problem att döda 4-5 vanliga mobs på samma gång. Och mer eller mindre alla vanliga rares går bra att döda med cooldowns.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem

Hur är prot warrior i Legion? Utveckla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag skulle behöva hitta en vettig guild och/eller några bra spelkamrater. Jag sitter för närvarande med en Night Elf Shadow Priest på Defias Brotherhood (RPPVP) och är level 102, men siktar på att bli 110 innan nästa vecka är slut. Aktuell för PvE med viss möjlighet för raiding. Några eller någon som vill få med sig en 30-årig Blekingebo? Använder även Teamspeak och Skype för konversation vid spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Citrona:

Jag kör unholy dk och jag har inga problem att döda 4-5 vanliga mobs på samma gång. Och mer eller mindre alla vanliga rares går bra att döda med cooldowns.

Skickades från m.sweclockers.com

samma sak här kör unholy dk och ibland tar jag till och med 6-9mobbs och det går bra, rares kan jag döda utan cd´s men går ju fortare och döda om man slänger in typ 1 1mins cd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Jag börjar bli jävligt trött på det här alltså....

Känner inte igen mig alls faktiskt, levlar min Rogue som varit main sedan 2005, kör Subtlety och har noll downtime mellan mobs, råkar jag dra på mig 3-4st så gör inte det något heller. Kan iof ha något att göra med Soothing Darkness tillsammans med att Shadow Dance numer är en stackad-buff och man kan i princip vara i Shadow Dance-mode typ 70% av tiden medans man questar, mer om man PvP:ar men det är ju irrelevant i det här sammanhanget.

Du kanske ska testa lite andra talents? Har ingen aning om vad du kör med nu men det kan ju vara värt att se över.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite!

Jag undrar lite över vad folk får för fps på den nya kontinenten? Jag är på aszuna och får runt 100 fps (directx 9) på lägst inställningar med mina specs(i signatur). Kör dock med upplösning 2560x1080. Men har prövat att ändra till 1920x1080 och kan inte säga att jag märker någon skillnad direkt.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem

Jag har ett GTX1060 och senaste Nvidia-drivarna sabbade helt min FPS i spelet.
15-25 överallt typ oavsett om jag körde på kvalitetsläge 1 eller 10.

Avinstallerade och installerade dom gamla så låg jag på 50-90 igen på kvalitetsläge 10.

1920x1200 i Fullscreen windowed läge och en gammal i7 860.

Permalänk
Medlem

@Funkish: Jag får ut cirka 95-100 fps i hela The Broken Isles. Då har jag dock inte testat i raids ännu. Jag kör högsta möjliga grafikinställningar i spelet. Hårdvara är Intel Core i7 (Skylake) 4.0Ghz, 16GB ramminne och GTX 1070 OC.

Permalänk
Medlem

Jag kör på high i 3440x1440 och ligger på 97-100 fps hela tiden
WoW är ett av de få spel jag spelar på lite lägre settings för allt över high spelar ingen roll tycker jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Jag börjar bli jävligt trött på det här alltså.
Är 110 nu och har hyffsat gear (inga heroics eller nåt men hyffsat) men kan knappt döda två vanliga mobs samtidigt. Försöka soloa rares är hit and miss.
Man ska inte behöva blåsa alla cooldowns på vanliga mobs...
De gör alldeles för mycket skada och tål alldeles för mycket, så det tar bort en hel del av det roliga.
Kör DH ifall det är relevant, men jag upplevde samma sak på min pala som är 101...

I övrigt är det en grym expansion på alla vis, förutom att de återanvänder röstskådisar alldeles för mycket. Har hört rösten till Lorewalker Cho från MoP alldeles för många gånger nu.

Tycker det låter bra att det är lite svårare, inte lirat sedan wotlk så har inget efter det att jämföra med dock!

Visst, blåsa alla cds ska man ju inte behöva, men jag utgår från att du överdriver en aning för att driva hem din poäng. Men tänk på att om du inte gjort en del heroic instanser och allt vad det numera heter, i 110 och fått ny utrustning, så är man ju svag? Brukar ju alltid vara så som jag minns det? När wotlk kom var ju 70 utrustning helt värdelöst i 80, även riktigt high-end saker. Plus att fiender anpassas efter leveln? Så de blir ju aldrig svaga oavsett zon.

Jämför jag wotlk med BC och/eller Vanilla har de ju dock gått mot att man kan hantera fler och fler fiender med tiden samt att en ensam är busenkel att döda. Har detta fortsatt är det klart att det är en konstig upplevelse när man går från det.

Så att behöva varva med cds i alla strider låter ju trevligt tycker jag som sagt. Använda någon i varje fight liksom. Vad ska man annars med dem till? Är väl tänkt så för att man inte ska känna sig "OP" tänker jag. Är ju en invasion och världens öde det handlar om. Riktigt farliga fiender är en del av denna invasion-->du kan inte plöja genom dem som inget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

@Zemlan:

Absolut, jag överdrev nog lite i stridens hetta. Men det är orimligt svårt jämfört med hur det var i MoP och WoD i början.
Var inte ens närheten lika svårt.
Nu börjar det bli okej i alla fall när man har 820 i ilvl.

Älskar world quests för övrigt! Precis som bounties i Diablo 3, men ännu bättre implementerat här
Bra variation med rewards också. Gear, hall resources, guld m.m.

Vad har ni för favorit-dungeon då? Hittills får jag säga att jag diggar alla, väldigt varierande och med olika twists här och var.
Men är jag tvungen att välja så blir det nog Halls of Valor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

@Zemlan:

Absolut, jag överdrev nog lite i stridens hetta. Men det är orimligt svårt jämfört med hur det var i MoP och WoD i början.
Var inte ens närheten lika svårt.
Nu börjar det bli okej i alla fall när man har 820 i ilvl.

Älskar world quests för övrigt! Precis som bounties i Diablo 3, men ännu bättre implementerat här
Bra variation med rewards också. Gear, hall resources, guld m.m.

Vad har ni för favorit-dungeon då? Hittills får jag säga att jag diggar alla, väldigt varierande och med olika twists här och var.
Men är jag tvungen att välja så blir det nog Halls of Valor.

Halls of Valor är lätt favoriten, riktigt cool!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem

jag har hittat en favorit.. priest disiplice som dps dock är den mest som healer/support om förstått rätt?

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Någon guild/grupp som söker tank? Human prot warrior, ilvl 820 atm. Lirar mest sena kvällar.

Permalänk
Medlem

Går det att levla professions på alt's som har level 100, eller är man totalt blockad av att man måste köra quest-chains som inte blir kompletta förens man dingat 110?

Gäller detta även gather-professions?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Vad har ni för favorit-dungeon då?

Black Rook Hold har de mest intressanta bossarna tycker jag, sista bossen kräver att man koncentrerar sig mer än någon annan boss.
Utseendemässigt så är det Halls of Valor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Går det att levla professions på alt's som har level 100, eller är man totalt blockad av att man måste köra quest-chains som inte blir kompletta förens man dingat 110?

Gäller detta även gather-professions?

Det verkar så.
Gathering kan plocka utan att behöva utföra quests först (osäker på Sumara), man får quests i samband med att man plockar som innebär att man blir bättre på att plocka än tidigare.

Permalänk

Spelar inte spelet själv men kan ju se på twitch populationen att det droppas drastiskt efter att folk har Dingat max.

Permalänk
Medlem

Börjar redan tröttna på all questing, har dock aldrig varit ett fan av det.

Bara gjort det när man levlat, ser questing som typ åka buss onödigt ont för att komma till mitt mål hehe. Så får se hur länge man står ut kanske skulle involvera sig lite i loren och läsa questsen =).

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Skrivet av Startrooper:

Spelar inte spelet själv men kan ju se på twitch populationen att det droppas drastiskt efter att folk har Dingat max.

Trenden är den samma inom de flesta MMORPGs:

  • Gör allt för att nå max level så fort du kan.

  • Använd makron så att du kan utföra alla kommandon med maximalt två fingrar involverade

  • Nöta heroic & mythic dungeons tills du kan dem så bra att ingen märker att du egentligen tittar på Game of Thrones och ger spelandet så lite uppmärksamhet det bara är möjligt.

  • Repetera processen i raids.

  • Klaga på hur uselt spelet är, när du 4 veckor efter release tycker att spelet känns tråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Citrona:

Jag kör unholy dk och jag har inga problem att döda 4-5 vanliga mobs på samma gång. Och mer eller mindre alla vanliga rares går bra att döda med cooldowns.

Skickades från m.sweclockers.com

Unholy här med, inga större problem döda rares utan att poppa cooldowns.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

@Cyberz: holy präst här men questar som shadow.. snudd på död om jag får på mig 2 mobs, garanterat död om jag får 3 mobs.. its fun to quest.. eller inte

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av plexx:

Börjar redan tröttna på all questing, har dock aldrig varit ett fan av det.

Bara gjort det när man levlat, ser questing som typ åka buss onödigt ont för att komma till mitt mål hehe. Så får se hur länge man står ut kanske skulle involvera sig lite i loren och läsa questsen =).

Håller med quests känns lite för mycket som man följer snitslad bana istället för att utforska ibland.
Lite sugen på att prova spelet igen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

@Cyberz: holy präst här men questar som shadow.. snudd på död om jag får på mig 2 mobs, garanterat död om jag får 3 mobs.. its fun to quest.. eller inte

Precis som vanilla tiden då. Kommer ihåg spindelgrottan på teldrastil med hatkärlek 😂🔫

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI Z87-S02 INET EDITION - i5 4670K 3.4 GHz - Corsair 16GB CL10 1600MHz VENGEANCE LP - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - SilverStone Argon AR01.

Permalänk
Medlem

Kör själv som Disc Priest. Har inga problem alls med att döda "mobs" eller överleva.

Det som är lite jobbigt är att servern inte är balanserad. Verkar vara många fler från horde på min server.

Vissa tider/zoner är lite jobbigare då man kan bli påhoppad av en eller fler. Dog en del då i början, men hade 2 st på mig sist från horde på samma level (Holy Paladin och en Warrior) samt en "mob".

Jag överlevde och de andra gav upp efter flertalet försök att ha ihjäl mig

Synd att jag kom på efteråt att vi har en pushback nu i talentträdet som Disc, skulle lurat dem mot bergskanten ^^ tror inte dem hade sagt något till sina "guildisar" heller efter ett sådant misstag xD.

Generellt så tycker jag att denna expansion är väldigt lik TBC som är min favoritexpansion med lite tweaks som förbättrar upplevelsen.

Leveling är mer skräddarsytt och anpassas för varje level du ökar vilket gör att man inte är flera levlar över zonen man questar i.

Det gör det mer intressant för mig som alltid gör alla quests för achievements samt explore. (Loremaster i alla andra expansioner).

Även lite blandade känslor med professions, kan kännas lite segt med att questa för recept osv, men när man väl gjort dessa så känns det lite mer speciellt än att bara köpa dessa från tränarna (kommer dock kännas mer tröttsamt på "altsen"). Men det visar på att man är hängiven om man har lärt sig alla rank 3 recept samt pengapåsen kan bli ett uns tyngre efter ett besök på aktionshuset.

Även flying som var liknande i WoD kan kännas drygt men det känns klart mycket bättre att visa att man faktiskt lagt ner tid på att farma rep och achievements (vilket kan bli tjatigt i längden) för att kunna flyga, än att behöva betala 5000 guld/karaktär för att kunna flyga.

Tycker dungeons är lite utmanande då det är nytt och har inte upplevt några World Quests/HC än då jag inte är maxlevel, kan uttala mig om detta senare.

Helandet är lite annorlunda i Legion för Disc (har ej provat Holy än) men man kommer fort in i det om man helat förr (Trial and Error).

Det jag kan tycka som negativt är alla dessa nya "Legendary items", nu finns det ringar, chest piece, legs etc etc vilket gör att ett Legendary item inte är lika speciellt längre.

Speltidsmässigt har jag inte haft så mycket tid att lägga ner då jag jobbar hela dagarna, har hus att ta hand om och familjen och en 3 månader gammal lite tjej, utöver detta så är jag ute och spelar med bandet på helgerna så tiden är en bristvara.

Men det är i alla fall minst ett år innan någon annan expansion kommer så jag har tid på så sätt

Mitt intryck på Legion än så länge är 9/10 baserat på det jag upplevt än så länge. När jag levlar mina alts och upplever fler Story-/Campaign quests, Heroic/Mythic Dungeons och Raids så kan mitt betyg ändras åt vardera håll.

Jag är dock ingen recensent eller speciellt duktig på ordval men detta är min personliga upplevelse än så länge och alla tycker vi olika, det är väl därför spelet i sig är så populärt då det finns saker att göra in game som passar majoriteten.

Happy questing

Visa signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Permalänk
Medlem

@Mahkizmo: heala vissa dungeons som holy är iaf helt hemskt, nu kommer jag inte ihåg namn, har inte lärt mig sånt.. men det var virvelvindar och det var vattenväggar å man blåste åt nåt håll.. som holy har man renew som insta spell, en spell som knappt används då den är kass igen.. jag fick välja att låta folk dö för jag kunde inte stanna upp för att kasta spells. det tycker inte jag är kul..
i samma dungeon men nån boss tidigare, nån mask som kommer upp och osv, samma sak med vindarna har jag för mig sen spyr han ut nån grön sörja.. där fick jag ta självmord för att kunna stå å heala som ängel så de andra kunde döda bossen.

kan tänka mig att disc är mycket enklare på dom bossarna, atonement via instant spells, penance var 7e (?) sekund.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!