Permalänk
Medlem

@Mocka: Vad är aoe??
Nej men får jag 2-3 mobs så dottar jag bara upp alla sen kör mind blast och den där mind flay, tror dom heter så. Har inte läst på ett skit om shadow då jag kör alla dungeons som healer, och så fort questandet är klar är jag 100% healer typ.

Fråga till dig, kommer du köra holy eller disc?
Jag fortsätter som holy som main, men för ovanlighetens skull så var disc sjukt kul att spela, har hatat den speccen annars. Var bara så osäker på hur den speccen står sig i mythic progress så vågade inte chansa.
Men jag tror att disc kommer bli op, blizzard lyckas alltid göra disc op

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Avstängd

Kan man se när man senast lirade.. Nyfiken hur länge sen jag själv spelade..

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Lego Master

@Neonodia:
Du kan logga in på battle.net och kolla din debiteringshistorik åtminstone, det ger ju en fingervisning om när du spelade senast.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Jag lyssnade på boken/ljudboken "Illidan" av William King.

Den släpptes rätt nyligen och ger dig historien om vad han gjorde månaderna innan han blev besegrad i The Black Temple. Om hur han skapade sina Demon Hunters och varför vi inte har sett de förrän nu.

Jävligt bra bok och gav i alla fall mig en helt annan uppfattning om vem han är och har verkligen fått Legion att framstå så mycket mer än bara en expansion.

Just nu så längtar jag mer till nästa spelsession än vad jag gjorde under TBC.

Legion kan bli hur bra som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Bered dig på att bli besviken. WoW har fortsatt i precis samma riktning som det tog efter TBC.

Bah, nu ska vi inte vara pessimist här! Har inga superhöga krav faktiskt. Blir nog bra. =D

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av vulpix:

@Stoff3th3m4n
Det känns inte riktigt som du har spelat på länge, men raids (mythic) är svårare än någonsin.
Jämfört med typ Sunwell så är HFC Mythic många gånger svårare.

Det stämmer att du har rätt till din åsikt men jag undrar om den är berättigad eller inte.

Så ett spel som i grund och botten är en helt subjektiv upplevelse kan ge upphov till icke-berättigade åsikter?

Personligen gillade jag inte heroics heller i TBC då det bara är ett "latmask-drag" att återanvända instances. Dock förstår jag att de köra vidare på det spåret då en stor andel spelare accepterar det.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

@issue: Area of Effect dvs alla dina spells som träffar många monster samtidigt
Aha så går det ju faktiskt att göra.

Jag kommer att köra Holy. Har testat Disc och visst, det funkar men känns inte alls lika kraftfullt som det var förr i tiden. Kan man inte skjuta på något under ett tillfälle då många tar skada så är man hyfsat rökt då de två direct heal spells man har är svaga.
Har ingen aning om hur Mythic är då jag inte testade det i Warlords (mest pga avsaknad av gear).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Stoff3th3m4n
Spelupplevelsen är subjektiv, men att säga att TBC var på något sätt svårare är oberättigat.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av vulpix:

Nog det roligaste jag har haft med questing i någon expansion, dingade 109 inatt och är på min sista zon som i detta fallet blev Highmountain.
Dom syns och känns som att dom verkligen lagt manken till när det gäller story. Cutscenes och voice acting för de flesta konversationer är 10/10.

Ligger resten av expansionen på samma nivå så kommer den nog bli en av de bästa.

Tycker spelet är skit i questandet än så länge (107lvl). Men det positiva är att det går så snabbt att lvla så fixa upp sina alts blir inget problem.

3-4 lvls i legion tar samma tid som en lvl tog i wotlk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vulpix:

@Stoff3th3m4n
Spelupplevelsen är subjektiv, men att säga att TBC var på något sätt svårare är oberättigat.

Beror helt på hur du jämför och vad du jämför med, så är nog bäst att vi enas om att varje upplevelse i stort är unik och därmed subjektiv.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Tycker spelet är skit i questandet än så länge (107lvl). Men det positiva är att det går så snabbt att lvla så fixa upp sina alts blir inget problem.

3-4 lvls i legion tar samma tid som en lvl tog i wotlk.

Det är ett helt nytt spel. Sluta jämföra det med hur det var förr, gillar du wotlk så är det bara att skaffa en privat server, stället för att gnälla på att spelt är dåligt.

Permalänk
Medlem

@Stoff3th3m4n
Ja, det låter bra.
Sen är jag inte mycket bättre, går på defensiven direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vulpix:

@Stoff3th3m4n
Ja, det låter bra.
Sen är jag inte mycket bättre, går på defensiven direkt.

Ingen fara. Alla tycker inte lika.

Själv drömmer jag om att Blizzard ska släppa vanilla servers

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

@issue: Area of Effect dvs alla dina spells som träffar många monster samtidigt
Aha så går det ju faktiskt att göra.

Jag kommer att köra Holy. Har testat Disc och visst, det funkar men känns inte alls lika kraftfullt som det var förr i tiden. Kan man inte skjuta på något under ett tillfälle då många tar skada så är man hyfsat rökt då de två direct heal spells man har är svaga.
Har ingen aning om hur Mythic är då jag inte testade det i Warlords (mest pga avsaknad av gear).

nu är det ju inte så att jag inte vet vad AoE är, försökte bara göra mig lite lustig då jag inte har läst på hur man AoEar som shadow på bästa sätt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

nu är det ju inte så att jag inte vet vad AoE är, försökte bara göra mig lite lustig då jag inte har läst på hur man AoEar som shadow på bästa sätt

Jaha haha, fattade inte skämtet, sorry

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur lång tid 100-110 tar? Funderar på att börja lira igen men har alltid hatat att levla.

Permalänk
Medlem

@Ciontech: Flera i guilden tog det på ca 12-16 timmar..
Jag dingar 110 ikväll å har väl spela tmorgon och kväll sen release, men slackat.. Så jag är väl uppe i 20h när jag väl är klar

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@issue: Det låter ju hyfsat överkomligt, blir nog att börja lira igen då!

Permalänk
Avstängd

Går ju inte ens komma in på Silvermoon. 5k i kö hela kvällen och spelet dissar en efter ca en timme så man hamnar sist igen..

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Nu blev jag lite trött...spelat alla dagar fram tills idag när alla addons plötsligt var åt skogen, kunde inte ens stänga av spelet så fick avsluta det via aktiviteteshanteraren. Sen dess får jag error 132 varje gång jag valt gubbe och klickar på "Enter World". Började med att ta bort alla addons, funkade inte. Sen gjorde jag en repair, hjälpte inte och nu håller jag på och installerar om hela skiten.

Nån som har tips? Detta kom verkligen från ingenstans.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Nu blev jag lite trött...spelat alla dagar fram tills idag när alla addons plötsligt var åt skogen, kunde inte ens stänga av spelet så fick avsluta det via aktiviteteshanteraren. Sen dess får jag error 132 varje gång jag valt gubbe och klickar på "Enter World". Började med att ta bort alla addons, funkade inte. Sen gjorde jag en repair, hjälpte inte och nu håller jag på och installerar om hela skiten.

Nån som har tips? Detta kom verkligen från ingenstans.

http://i.imgur.com/9lO3Z63.png

Jag har fått samma fel också, allt har gått bra tills ikväll när error 132 började.

Visa signatur

7800X3D | 64GB DDR5 | EVGA T2 1000W | Nvidia 5090

Permalänk
Medlem

Jag märkte av en del lagg under kvällen, verkar vara överbelastade servrar. Så det är inte säkert att det är era egna datorer som krånglar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Citrona:

Jag har fått samma fel också, allt har gått bra tills ikväll när error 132 började.

Löste problemet med en ominstallation. Antagligen var det Cache-foldern (glömde radera den) som spökade.
På köpet blev spelet 10GB mindre vilket inte är fel Nu är foldern 35GB istället för 46GB som den var tidigare.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Löste problemet med en ominstallation. Antagligen var det Cache-foldern (glömde radera den) som spökade.
På köpet blev spelet 10GB mindre vilket inte är fel Nu är foldern 35GB istället för 46GB som den var tidigare.

Jag kan bekräfta att det var cachemappen .
Bara att ta bort den så fungerar det igen .Lär nog vara fixat nu dock .

Permalänk
Medlem

Jag levlar som balance druid men ska köra resto vid 110. Jag har vapnet för resto med.
Men ska jag levla mitt balance vapen eller ska jag ta resto ? Eller det går fort att lvla upp resto vapnet vid 110 ? vad tjänar man på att göra ?

Visa signatur

Stationär: Mob: ASUS PRIME Z690-P D4 > CPU: i7 12700K 3.6 GHz > Minne: Corsair 32GB DDR4 3600Mhz > GPU: Asus GTX 3060 TI STRIX OC > PSU: Corsair RM1000x > HDD: 2x Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lars Mandel99:

Jag kan bekräfta att det var cachemappen .
Bara att ta bort den så fungerar det igen .Lär nog vara fixat nu dock .

Tack för bekräftelsen.

Skrivet av e@s:

Jag levlar som balance druid men ska köra resto vid 110. Jag har vapnet för resto med.
Men ska jag levla mitt balance vapen eller ska jag ta resto ? Eller det går fort att lvla upp resto vapnet vid 110 ? vad tjänar man på att göra ?

Menar du slänga in artifact power? Jag kör ju präst och ska heala men är av naturliga skäl tvungen att levla som Shadow. Dock lägger jag allt krut på Holy vapnet då jag huvudsakligen kommer använda det vid 110. Du kan ju alltid skaffa Artifact Power senare till dina andra vapen (vad jag vet).

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vad ska man lira för klass? Alla känns ju så tråkiga nu med le simpleton overhauls.

Samt klasser som är bundna nu i garanterat ~2 år till att endast kunna bära (och därmed xmogga) Dagger/Fist Weapons aka Rogue Ass/Sub, Monk WW, Ele Sham, Feral Druid, Shadow Priest, Demonology Lock och Firemage..

Så otroligt oigenomtänkt det där.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Lego Master

Kommer garanterat lira hunter. Det är det jag konsekvent har spelat genom hela min WoW-karriär, och där jag alltså känner av förändringarna snabbast. Sen är (var iaf) den lämplig för solo-play, vilket passar mig utmärkt eftersom jag inte har tid med guilds och sånt där socialt mög.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

köpte legion onykter. spontant känns det fett ass att dom TAR BORT(alt. låser till spec) abilities istället för att lägga till fler. Fyfan alltså.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Tips - Logga inte ut. Går inte att logga in just nu.

Skrivet av Lothbrok:

Vad ska man lira för klass? Alla känns ju så tråkiga nu med le simpleton overhauls.

Samt klasser som är bundna nu i garanterat ~2 år till att endast kunna bära (och därmed xmogga) Dagger/Fist Weapons aka Rogue Ass/Sub, Monk WW, Ele Sham, Feral Druid, Shadow Priest, Demonology Lock och Firemage..

Så otroligt oigenomtänkt det där.

Kör Shadow Priest. De har förhoppningsvis en tillräckligt komplicerad rotation.

Visa signatur