Samsung Galaxy S7 - århundradets sämsta batteri?
Jag förstår verkligen inte hur så många kan tycka att den är bra...för sämre batteri får man leta efter(?)
Köpte en häromdagen, då min tre år gamla HTC börjat kännas lite seg och (vad jag tyckte) behövde laddas lite väl ofta, om man typ spelade Pokemon Go eller liknande. (Typ en gång runt lunch om man spelat 1-2 timmar på förmiddagen, och samma till kvällen om man spelat på eftermiddagen.)
Blev grymt besviken, när jag insåg hur snabbt S7:an suger ut batteriet!
Nu är mobilen på 55%, efter 6 timmar på batteri - och då har den legat i standby-läge så gott som hela tiden, bortsett från ca 20 minuter surf på förmiddagen. Uppskattade användningstid (total) är ca 9 timmar per dag.
Vid användning:
20 minuter Spotify: 10% batteri.
Kameran igång ~5 minuter: 5% batteri, plus en bra varm mobil.
10 minuter Pokemon Go: 15% batteri...och brännhet.
Och ja, man kan stänga av platstjänster, wifi, mobildata, etc - och går säkert att förlänga tiden några timmar på det - men poängen med att köpa en ny mobil var ju liksom att man skulle kunna använda den även när den inte sitter i laddaren.
Jag hoppas på sätt och vis att jag fått ett "måndagsexemplar", och att man kan gå tillbaka och reklamera den - för känns inte riktigt som att den håller vad den utlovar.
Vad har ni andra för erfarenheter?
Har ni mobiler som håller länge på batteriet - eller är det bara att acceptera att det är så här som det skall vara???